ÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN!! Slicks tillbaka 2004...
-
- Inlägg: 768
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Sveriges framsida!
...inte en dag för tidigt! Till sist inser man att detta löjets skimmer (mönstrade däck) som vilat tungt över F1 sedan 98 nu äntligen åker på soptippen. Återigen är det Bernie som visar framfötterna och rattar F1 tillbaks till rätt läge. Att köra öppen radio är oxå utmärkt, även om Ferrari säkert hitar andra sätt att utdela stallorder.. Men båda dessa förslag är till för FANSEN OCH ATT ÖKA INTRESSET för F1 igen. Tack för det Bernie! Kanske kan CD avdela en kiosk för radiotrafik?
Kan man nu oxå göra sig av med traction-control, och återinföra DRIVER-control så ser det riktigt lovande ut inför 2004 och framåt. Då kommer åtminstone jag fundera på en F1 resa och att köpa ett årsabb pay-per-view igen....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Mycket beror ju på vad för andra tekniska reglementen som stallen och FIA kommer överens om. Ett problem ligger på motorsidan. Inom två år så närmar man sig 1000 hästar om man skulle behålla dagens 3 liters motorer.
Sedan måste man komma överens om aerodynamiken, både bottenplatta, diffuser och chassi/vingar, så att bland annat inte luften påverkar en bakomvarande bil.
Om man beslutar sig för den rätta vägen (enligt mig) och minskar beroendet av downforce via aerodynamik och ökar det mekaniska greppet, så införs slicks igen.
Frågan är ifall stallen/FIA kan komma överens om motor och aerodynamik.
Sedan måste man komma överens om aerodynamiken, både bottenplatta, diffuser och chassi/vingar, så att bland annat inte luften påverkar en bakomvarande bil.
Om man beslutar sig för den rätta vägen (enligt mig) och minskar beroendet av downforce via aerodynamik och ökar det mekaniska greppet, så införs slicks igen.
Frågan är ifall stallen/FIA kan komma överens om motor och aerodynamik.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vad Max Mosley har sagt är att slicks kan införas om stallen då kan komma överens med majoritet att vissa radikala aerodymaniska förändringar också införs för att sänka hastigheterna. Ändringar han i samma andetag sa att han var rätt säker på att de inte skulle kunna komma överens om. Därför trodde han inte mycket på att slicks skulle kunna införas.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish