Huvudsakligen var det ju inte så lysande men det fanns någon poäng. Det jag gillade var var att alla stall ska ha samma elektronik eller i stort sett samma. Detta för att man skall kunna förbjuda TC och andra "tråkiga" hjälpmedel utan anklagelser om fusk. Samma elektronik och i stor del samma mjukvara för att man inte skall kunna gömma TC och liknande där.
Även en minskning av aerodynamiskt grepp för att göra det lättare att ligga efter en annan bil i snabba kurvor. Minskning av motorvolymen skulle vara på sin plats för att få ner farterna, speciellt då mindre aerodynamiskt grepp kommer att vara tillåtet. Ändring av maxvolym har skett tidigare, varför inte igen?
Edit: Kom på att jag ska göra en kort sammanfattning av vad jag tycker om de nio punkterna
-Driver Swapping
Helt absurt och knappast nödvändigt att kommentera. Var *** tänker dom med?
-Aggregated Qualifying
Jag gillar inte tanken med fredagskval, främst därför att jag inte har någon möjlighet att följa det

En omarbetning av kvalet skulle jag dock inte vara helt emot, även om jag inte ser det som något problem idag.
-The tyre manufacturers would be able to supply two compounds...
God tanke men praktiskt genomförbart, jag har svårt att tro det. Tillverkarna jobbar redan idag för högtryck för att ta fram däck, jag tror inte dom skulle klara att utvecka däck optimerade för olika bilar. Själv skulle jag föredra enhetsdäck för att göra det som mäst jämlikt. Slicks ser jag inte som en nödvändighet men med enhetsdäck kunde det vara möjligt i den mån däcken skulle göras "sämre" än idag.
-Ballast Handicap
Jag är emot bestraffning på detta sätt och det tror jag att även många andra är. Drömmer tillbaks till Nissans dominans i BTCC

Nåja, inga vikter helt enkelt.
-Testing
12 dagar käns ytters lite men någon form av begränsning är jag inte främmande för.
-Engines, Gearbox
Jag tar dessa punkter på samma gång. Nya motorregler ska ju komma, jag gillar det inte men jag accepterar det. Dock gillar jag inte alls pratet om att motorer och växellådor ska hålla i flera lopp. Jag förstår inte heller hur det här ska kunna föra något gott med sig. Se på McLaren bara, nu är dom iaf topp tre trots hyffsat dålig tillförlitlighet. Med sådana regler skulle dom ligga på minus. Man blir nog bestraffad om man blåser motorn i säg är min åsikt.
-Aerodynamic restrictions
Restriktioner, ja - otillåtet med förändringar - klart nej. F1 går ut på att utveckla bilen. Även här förstår jag inte hur det skall gynna racing i sig. Om man bygger en dålig bil ska man alltså inte gå förändra den till det bättre. Än en gång, vad tänker dom med?
-Standardised parts
Som jag sa, samma elektronik men jag gillar inte det med bromsarna. Däcken däremot som jag redan sa