1. M Schumacher
2. Räikkönen
3. Barrichello
4. Villeneuve
5. Montoya
6. R Schumacher
7. Coulthard
8. Trulli
9. Fisichella
10. Irvine
Mina subjektiva motiveringar:
M Schumacher Fortfarande ohotat bäst. Visst var Rubens närmare Schumi än någon annan teamkompis varit förut, men 13-4 i kvalen talar sitt tydliga språk. Dags att lägga av snart?
Räikkönen Räkan är Finlands nya komet. Redan i sin första säsong för Mclaren visar han vem stallet ska satsa på. Imponerade med sin snabbhet i kvalen och sina få misstag i rejsen. En förarglig oljefläck på Magny Cours hindrade Kimi från att ta sin första seger. Segrar och VM-titlar kommer snart bara Adrian Newey & co bygger en tillräckligt bra bil.
Barrichello Visst var bilen lättkörd och överlägsen, men Rubens gjorde samtidigt ett utmärkt och nästan felfritt jobb. Sopade mattan med stallkompisen Schumi på A1-ring vilket jag inte sett någon annan teamkamrat till Schumi göra förut.
Villeneuve Lite upp och ner som vanligt när det gäller Ville. Överglänste teamkompisen, den underskattade Panis klart, särskilt i rejsen. Det som skiljer Villeneuve från andra förare i dom andra B-stallen är hans förmåga att pusha i rejsen. Borde köra för ett bättre stall.
Montoya Dags att lämna in "nya Senna" kortet snart? Visst var sju poles väldigt imponerande, men sen då? Alldeles för många misstag och mediokra insatser sett till hela säsongen. Har dock en känsla av att JPM kommer höja sig ett par snäpp när rutinen kommer. Watch out!
R Schumacher Precis som Montoya är det alldeles för många misstag och klena insatser. Inte alls lika spektakulär som colombianen, men gör ändå ett stabilt jobb om man ser till hur uppskriven hans teamkamrat är.
Coulthard Att Coulthard är den perfekte back-upen till en försteförare i ett toppstall visste vi sen tidigare. Tyvärr för skottens del så räcker han inte riktigt till för att vara försteförare själv. Monacos gp var höjdpunkten i en säsong där han i övrigt överglänstes av sin betydligt mindre rutinerade teamkamrat.
Trulli Bekräftade det många redan ansåg - Lysande i kval, men blekare i rejsen. Bättrade sig dock något under andra halvan av säsongen.
Fisichella Oxå en förare som många anser är hypersnabb i kvalen, men medioker i rejsen. Skulle dock vara intressant att få se vad Fisico klarar i en bättre bil.
Irvine Inte mycket snabbare än sin teamkamrat i kval, men i rejs märks Eddies kapacitet och rutin. Överbetald dock.
Förare som inte kom med men ändå förtjänar ett omnämnande: Mika Salo och Jenson Button.
Nästa säsong hoppas jag Alonso tar sig in på min lista