Är det? Varför tävlar man då om förarmästerskapet, hade väl räckt med konstruktörstiteln.On 2002-09-26 10:16, Integralmannen wrote:
F1 är väll en lagsport?
Steg i rätt riktning?
-
-
Det är inte Ferraris fel för att de är bättre än de andra för tillfället. Det är inte Ferraris fel för att det bara är Schumacher som vinner. Poängen är att Ferrari inte tillåter sina förare att köra mot varandra, utan för upp allt från början. Det är Ferraris ansvar. När McLaren fullkomligt dominerade 1988 och 1989 fick åtminstone Senna och Prost köra mot varandra utan stallorder och vi fick underhållning på banan dem emellan. Det tillåter inte Ferrari ...On 2002-09-26 10:16, Integralmannen wrote:
Håller väll förvisso med om att det inte är så roligt som det kunde vara att se lopp där man vet att Schumacher vinner. Att det skulle vara Ferraris fel har jag svårt att hålla med om. Det är ju de andra teamen som är för dåliga.
Hur mycket rubriker får konstruktörsmästerskapet? Hur många bryr sig? Varför finns det i så fall ett förarmästerskap?F1 är väll en lagsport?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Jag skulle vilja göra ett litet förtydligande här. Det jag menade med att A1 var dålig var inte i relation med dagens övriga banor där jag anser att A1 står sig väl utan det jag menade var att den är långt mycket tråkigare än vad den var innan ombyggnaden för det var förut en alldeles underbar bana.
Någon nämnde att det inte var Ferraris fel att det inte blev någon tävling om segrarna. Vems fel är det då för som läget är nu kan endast en Ferrari vinna för de är överlägsna och om de vid det tillfället indirekt förbjuder en av Ferrari-förarna att få tävla och försöka vinna, ja då är det ju Ferraris fel att det inte blir någon tävlan om segern. Därför bär de huvudansvaret för dagens farsartade tillställningar i Formel-1 när det kommer till vem som ska få vinna loppen. Försvara inte något som är så uppenbart fel ur sportslig synpunkt för jag förutsätter att 99.9% av alla som tittar på Formel-1 gör det för att de gillar det idrottsliga i det hela och inte för att se företagsekonomiska beslut som skall maximera nyttan hos företaget Ferrari eller vilka det nu handlar om. Det är väl ändå en sport som vi vill titta på eller?
Någon nämnde att det inte var Ferraris fel att det inte blev någon tävling om segrarna. Vems fel är det då för som läget är nu kan endast en Ferrari vinna för de är överlägsna och om de vid det tillfället indirekt förbjuder en av Ferrari-förarna att få tävla och försöka vinna, ja då är det ju Ferraris fel att det inte blir någon tävlan om segern. Därför bär de huvudansvaret för dagens farsartade tillställningar i Formel-1 när det kommer till vem som ska få vinna loppen. Försvara inte något som är så uppenbart fel ur sportslig synpunkt för jag förutsätter att 99.9% av alla som tittar på Formel-1 gör det för att de gillar det idrottsliga i det hela och inte för att se företagsekonomiska beslut som skall maximera nyttan hos företaget Ferrari eller vilka det nu handlar om. Det är väl ändå en sport som vi vill titta på eller?
-
-
Äh, du hann precis före.
Jo, Bernie verkar ha fått en sandsäck i huvet...
http://www.tsn.ca/auto_racing/news_story.asp?id=7335
Jo, Bernie verkar ha fått en sandsäck i huvet...
http://www.tsn.ca/auto_racing/news_story.asp?id=7335
-