Steg i rätt riktning?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

On 2002-09-26 10:16, Integralmannen wrote:
F1 är väll en lagsport?
Är det? Varför tävlar man då om förarmästerskapet, hade väl räckt med konstruktörstiteln.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-09-26 10:16, Integralmannen wrote:
Håller väll förvisso med om att det inte är så roligt som det kunde vara att se lopp där man vet att Schumacher vinner. Att det skulle vara Ferraris fel har jag svårt att hålla med om. Det är ju de andra teamen som är för dåliga.
Det är inte Ferraris fel för att de är bättre än de andra för tillfället. Det är inte Ferraris fel för att det bara är Schumacher som vinner. Poängen är att Ferrari inte tillåter sina förare att köra mot varandra, utan för upp allt från början. Det är Ferraris ansvar. När McLaren fullkomligt dominerade 1988 och 1989 fick åtminstone Senna och Prost köra mot varandra utan stallorder och vi fick underhållning på banan dem emellan. Det tillåter inte Ferrari ...
F1 är väll en lagsport?
Hur mycket rubriker får konstruktörsmästerskapet? Hur många bryr sig? Varför finns det i så fall ett förarmästerskap?

Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Boost

Inlägg av Boost »

Jag skulle vilja göra ett litet förtydligande här. Det jag menade med att A1 var dålig var inte i relation med dagens övriga banor där jag anser att A1 står sig väl utan det jag menade var att den är långt mycket tråkigare än vad den var innan ombyggnaden för det var förut en alldeles underbar bana.
Någon nämnde att det inte var Ferraris fel att det inte blev någon tävling om segrarna. Vems fel är det då för som läget är nu kan endast en Ferrari vinna för de är överlägsna och om de vid det tillfället indirekt förbjuder en av Ferrari-förarna att få tävla och försöka vinna, ja då är det ju Ferraris fel att det inte blir någon tävlan om segern. Därför bär de huvudansvaret för dagens farsartade tillställningar i Formel-1 när det kommer till vem som ska få vinna loppen. Försvara inte något som är så uppenbart fel ur sportslig synpunkt för jag förutsätter att 99.9% av alla som tittar på Formel-1 gör det för att de gillar det idrottsliga i det hela och inte för att se företagsekonomiska beslut som skall maximera nyttan hos företaget Ferrari eller vilka det nu handlar om. Det är väl ändå en sport som vi vill titta på eller?
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Bernie har planer på förändringar...?

http://www.itv-f1.com/news/news_story/12891
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Bernie har mer planer, nu talas det om minskade poängskillnader och t.o.m. straffvikter. Då är verkligen frågan, vad gör zz om Bernie ser ljuset ifrån XTCC och inför straffvikter för de duktiga? :grin:

regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Äh, du hann precis före.

Jo, Bernie verkar ha fått en sandsäck i huvet...

http://www.tsn.ca/auto_racing/news_story.asp?id=7335
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Antingen skämtar Bernie eller så har han fått en släng av Alzheimers.