Vilken bana ska bort?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Ralphie
Inlägg: 25
Blev medlem: sön feb 03, 2002 01:00
Ort: Kreutzberg

Inlägg av Ralphie »

Det snackas mycket om nya GP:s i Asien, och då att ett av loppen i Europa måste strykas. Mycket talar tydligen för att Spa försvinner eftersom dom kommer att förbjuda tobaksreklam, vilket i så fall skulle vara jäkligt trist. Personligen tycker jag Hungaroring ska bort, där är det alltid trista lopp.

Vad tycker du? Vem ska bort och vilka ska vara kvar, eller ska säsongen utgöras av 18 lopp?
Användarens profilbild
Integralmannen
Inlägg: 196
Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
Ort: Skånepåg

Inlägg av Integralmannen »

Ungerns eller Spaniens GP skall bort!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hungaroring (för mycket prostitution och skitbana)
Silverstone (omöjlig att ta sig till)
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Innan någon anna bana ska tas bort ska man första gräva ett stort hål där Hungaroring idag ligger och vattenfylla det.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
mopar
Inlägg: 910
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad Sweden

Inlägg av mopar »

Håller med.. man kanske skulle kunna skänka hungaroring till dom där talibanerna.. nu när Bora Bora inte finns längre..


Sedan skall absolut INTE Spa bort.. för då mådte jag nog leja en hitman på Eccelstone!

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
Mad Mako
Inlägg: 3664
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Götejävlaborg

Inlägg av Mad Mako »

Ungern måste ju bort i vilket fall som helst, så det här tillfället är väl lika bra som något annat.
Användarens profilbild
k.k
Inlägg: 334
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hemligt

Inlägg av k.k »

Min lista:
1. Hungaroring
2. Imola
3. Indy
Tråkiga race på dessa banor.
Användarens profilbild
llowgren
Inlägg: 805
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hällingsjö

Inlägg av llowgren »

Jag är rädd för att det är Spa som får stryka på foten. Den andra banan med höga hastigheter är ju Monza men den vågar de nog inte röra.
Hungaroring ligger ju utanför EU och det gör ju Indy också :crazy: Grejen är väl det att EU har påpekat att Formel 1 inte får bli för dominerade inom EU och därmed slå ut all annan motorsport. Sabla EU :tong: Så det måste nog bli en av de banor som ligger inom EU som ska bort.
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Det är ju Bernie som vill sprida F1 över världen, EU har väl inget emot mängden F1-tävlingar. Var har du fått det ifrån, llowgren?

Imola skall bort och Ungerns GP flyttas till Brno.
Nästa bana att ryka får bli Nurburgring eller Hockenheim. Det får räcka med ett GP per land, dessutom "vimlar" det av GP i de trakterna. Inte långt ifrån Imola till Monza och A1, eller Monaco för den delen. Likadant med Nurburgring, Hockenheim och Spa.

Användarens profilbild
llowgren
Inlägg: 805
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hällingsjö

Inlägg av llowgren »

Varför skulle Bernie vilja sprida Formel 1 till andra delar av världen? Han har fullsatta banor i Europa, vad det blir på andra ställen vet vi ju inte.

EU ville för ungefär 3 år sedan minska Formel 1:s verksamhet inom EU. Detta hörde jag i samband med den tänkta sammanslagningen av Scania och Volvo. Det skulle väl vara ett exempel på andra EU krav skulle jag tänka. Vi vet ju sedan länge att EU är emot allt för dominerande verksamheter.
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

Nu var det väl så att Volvo köpte in sig i Scania utan att Scania ville det och de kommer att vara tvugna att sälja dessa andelar(innan 2004 tror jag) efter att EU-kommisionen inte tyckte det var lämpligt att de hade dem. Scania är inte direkt sorgsna över det.
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

llowgren: Det låter lite som Fredrik Lindströms 10 000 tyska bögar över det där.
F1:s totala intäkter ifrån åskådarna är en droppe i havet, om än en hyfsat stor droppe. Det som betyder nåt är främst antalet TV-tittare, tidningsläsare, etc. och då är det bra att sprida intresset över hela världen så att även kineser, amerikaner, koreaner, etc. påverkas av den reklam som visas i samband med F1. Plus ökade TV-intäkter förstås. Sedan spelar väl tobaksreklamförbudet en viss roll också just nu, men det är ju ganska temporärt.

Som alla sunda marknadsekonomier är EU likväl som Sverige och USA emot att monopolföretag uttnyttjar sin dominerande ställning till att missgynna sina konkurrenter. Fri konkurrens är ju en förutsättning. Därför tvingades F1 dela upp den affärsmässiga delen(Bernie) med den som sköter regler, tillståndsgivning och annat(FIA). Bernie fick avgå ifrån FIA och liknande. Bernie/FIA ansågs bl.a. missgynna andra konkurrerande serier genom att de inte fick tillstånd att tävla på samma banor, eller knappt samma länder. En uppgörelse nåddes som fick div. följder. Men att de inte skulle få ha fler lopp inom EU har jag aldrig hört förut.

Här är en utskrift ifrån en presskonferens för att par år sedan där Mosley bl.a. kommenterar vad deras två huvudproblem med EU är: http://www.fia.com/presse/confer-a/mosley-imola2000.htm Naturligtvis är hans uppfattning om det orimliga i EU:s krav hans egna vinklade uppfattning, men ingenstans står det något om att anledningen skulle vara att de har för många lopp inom EU.


En liten lustig del i presskonferensen är den här:

Q. How do you react, Mr. President, to suggestions that the FIA is biased in favour of Ferrari?

MM: I have heard this, and I have also heard that there is a conspiracy to ensure that Ferrari wins. If this is true, we are not part of that conspiracy. On the evidence of what has happened, the arch-conspirators must surely be the driver who made the accusation, together with his team manager, because they are the ones who did most to help Ferrari last year. Indeed, without that team's help, Ferrari would almost surely not have won the constructors' championship.


Hmm, undrar vilket team och förare han avser som konspirationstankens upphovsmän? Borde ju vara McLaren eftersom det var de som närmast förlorade konstruktörstiteln till Ferrari 1999. När det gäller förare borde det ju inte vara Häkkinen eftersom han vann WDC-titeln och alltså gjorde vad han kunde för att McLaren även skulle vinna WCC-titeln. Återstår alltså Coulthard, eller?

Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad Max Mesig säger när Big-Bernie inte hör på är en parentes i sammanhanget. Bernies preferenser har väl ändå ingen undgått eller?
Bernie var med redan från start i framtagandet av "den tyske talangen och hans väg mot VM-titlar". Med följden att F1 gått från att ha varit en marginalsport i Tyskland till att tyskarna äger alltihop, inklusive rättigheterna, de stora stallen och nu skall Bernie bara köpa loss resterna av Ferrari.
"In the big picture" ser allt mycket klarare ut.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är Bernie och inte EU som vill lägga fler lopp utanför Europa. EU är som Anders mycket riktigt säger bara emot att Bernie utnyttjar sin monopolställning inom F1.

Jari, har du bytt namn till Snoken?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nej jag inflikar bara lite småbitar ur verkligheten här på SLP.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

I fablernas väääääääärld.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Hood
Inlägg: 958
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Fagersta

Inlägg av Hood »

Blir man hatad om man tycker att Monacos GP borde bort lika mycket som Ungerns ?

Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
Användarens profilbild
JBS
Inlägg: 5852
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Hemlis

Inlägg av JBS »

On 2002-09-25 10:53, Hood wrote:
Blir man hatad om man tycker att Monacos GP borde bort lika mycket som Ungerns ?
Nej inte av mej. Monaco är visserligen sprängfyllt av tradition, men ack så tråkiga lopp. Men de är väl så det ska vara?
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Monacos lopp är tråkiga ... MEN, stället dryper av atmosfär och tradition. Det är något visst med att se F1 bilar på de där trånga gatorna trots allt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Lemon
Inlägg: 5298
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Lemon »

On 2002-09-25 10:53, Hood wrote:
Blir man hatad om man tycker att Monacos GP borde bort lika mycket som Ungerns ?
Nä, men enligt Eddie Irvine så begriper man ingenting om F1 om man tycker så. Monaco är årets viktigaste helg för stallens sponsorer. Det är här dom verkligen får stråla sig i solglansen, njuta av uppmärksamheten och tro att dom får valuta för sina pengar.
Användarens profilbild
jajo
Inlägg: 2144
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00

Inlägg av jajo »

Vilket föranleder ställa en fråga angående USAs motsvarighet till Monacos GP - Long Beach. När nu Cart kraschar och allt går åt skogen med det trevliga som varit.Vad händer med det loppet?
Blir det IRL eller F1 eller läggs det ned? Visst vore det trevligt med F1-lopp i Long Beach? Själv har jag bara åkt med John Waynes minsvepare i Long Beach :wink:
/Jan
Användarens profilbild
Ralphie
Inlägg: 25
Blev medlem: sön feb 03, 2002 01:00
Ort: Kreutzberg

Inlägg av Ralphie »

"dödsfällan" Monaco kommer försvinna när det förr eller senare inträffar en allvarligare olycka där. Ändå är det ju dom spektakulära kracherna som är tjusningen med Monaco, själva racen är annars ganska tråkiga när man aldrig får se en enda omkörning.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det blir ofta lite skrot i Monaco, men jag kan inte ens komma ihåg när det var tillbud med personskador sist.
Jag gillar Monaco och banan har en självklar plats i kalendern, men det är inte för racingens skull utan atmosfären och glamouren.
Användarens profilbild
Lemon
Inlägg: 5298
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Lemon »

Karl Wendlinger var nära att omkomma efter en svår olycka i Monaco 1994.
Användarens profilbild
llowgren
Inlägg: 805
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hällingsjö

Inlägg av llowgren »

On 2002-09-25 16:26, jajo wrote:
Vilket föranleder ställa en fråga angående USAs motsvarighet till Monacos GP - Long Beach.
Är inte Iny500 USAs motsvarighet till Monacos GP? Det är ju traditionen som gör Monaco till något bra annars är det ju nästan värre än H-ring.

Nu ska AndersF1 och andra som tror annat veta att jag röstade för EU och tror till stor del på det fortfarande.
Men en sak är ju klar när det gäller EU de tycker inte om att någon tar större plats än de själva. Jag ser ingen menning med att försvaga alla framgångsrika företag så att de mindre lyckade har lika stor chans... låter lite som xTCC, tycker jag.
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

monaco är kul. Rätt facinerande att se hur man tar sig genom alla trånga kurvor i hisnande farter gärna med lite sladd och vått underlag. :smile:
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-25 20:27, Jari wrote:
Jag gillar Monaco och banan har en självklar plats i kalendern, men det är inte för racingens skull utan atmosfären och glamouren.
Äntligen en som förstått en av poängerna med F1.

Bilar, Båtar, Brudar och Champagne, det är essensen av F1. Vem som vinner är bara viktigt för dom som älskar rättvisa och sandsäckar. Racing är till för män som inte orerar om att någon har en bättre bil eller mera sand, skumpan smakar lika bra för en Minardiförare som för Eccelstone.

MINDRE GNÄLLSPIKAR I F1.

Vill ni gnälla och vara äckligt rättvisa så finns det alltid någon attraktiv gärsgårdsracingserie ni kan flukta in. :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Finns det bara ett spår på din skiva zz?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nej 4.

Bilar, båtar, brudar och champagne.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-25 20:29, Lemon wrote:
Karl Wendlinger var nära att omkomma efter en svår olycka i Monaco 1994.
Nåja, det som först troddes vara en hjärnskakning blev senare en blodutgutelse/propp och han hölls i koma på konstgjord väg för att att hålla hjärnan lugn och förhindra den från att börja svälla.
Jag vet inte hur allvarligt det var, men det var väl ganska stabilt när man väl fick rätt diagnos på honom?
Däremot var det lite värre i racet innan i San Marino. Föresiktigthetsåtgärder delvis?
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-25 21:54, zz wrote:
Nej 4.

Bilar, båtar, brudar och champagne.
Vad är det för fel på Kosken och bärs då?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Att jämföra Champagne med Koskenkorva och bärs är som att jämföra en F1á med en rallycrossbil.

Jämförelsen haltar liksom.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-09-25 22:38, Jari wrote:
Nåja, det som först troddes vara en hjärnskakning blev senare en blodutgutelse/propp och han hölls i koma på konstgjord väg för att att hålla hjärnan lugn och förhindra den från att börja svälla.
Jag vet inte hur allvarligt det var, men det var väl ganska stabilt när man väl fick rätt diagnos på honom?
Däremot var det lite värre i racet innan i San Marino. Föresiktigthetsåtgärder delvis?
Tycker det låter tillräckligt allvarligt jag ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-25 23:01, LuckyStrike1 wrote:

Tycker det låter tillräckligt allvarligt jag ....
Jo, men håll med om att MOnaco inte bjuder särskilt många allvarliga krascher. Det vfar väl den där och Ascaris sejour i poolen?
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-25 22:48, zz wrote:
Att jämföra Champagne med Koskenkorva och bärs är som att jämföra en F1á med en rallycrossbil.

Jämförelsen haltar liksom.
Rätt bärs är minst lika gott som Champagne och champagne kan man göra av kosken också. Bara tillsätt ett par treo och en C-vitamin äpple brustablett.
Den är dessurtom mycket renare och helt fri från fotsvamp.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-25 22:48, zz wrote:
Att jämföra Champagne med Koskenkorva och bärs är som att jämföra en F1á med en rallycrossbil.

Jämförelsen haltar liksom.
En rallycrossbil spöar en F1 0-100 vilken dag som helst.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-09-26 11:05, Jari wrote:
Jo, men håll med om att MOnaco inte bjuder särskilt många allvarliga krascher. Det vfar väl den där och Ascaris sejour i poolen?
Jag har aldrig sagt något annat ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Snygg titel du har Lucy
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Mmmmm
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

On 2002-09-26 11:05, Jari wrote:
Jo, men håll med om att MOnaco inte bjuder särskilt många allvarliga krascher. Det vfar väl den där och Ascaris sejour i poolen?
Inte så många, men åtminstone en förare har kört ihjäl sig i Monaco, Lorenzo Bandini -67, och det är väl illa nog?
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

On 2002-09-25 16:26, jajo wrote:
Visst vore det trevligt med F1-lopp i Long Beach?
Aah, Long Beach i sin ursprungliga konfiguration var fin. Dessutom en stadsbana med omkörningsmöjligheter.
Användarens profilbild
llowgren
Inlägg: 805
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hällingsjö

Inlägg av llowgren »

Är inte den stora faran med en olycka i Monaco att en bil tar sig upp bland publicen. De ser ju ut som om läktare är väldigt nära banan.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-26 11:08, Jari wrote:
En rallycrossbil spöar en F1 0-100 vilken dag som helst.
[/quote]


Nu förhåller det sig på det viset att F1 går inte ut på samma sak som dragracingrallykrossgrusskitbilstönttävlingar, utan det är lite mer sofistikerat än så.

Vilket år som helst kommer även kanske du också att förstå vad F1 handlar om. :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-09-26 11:08, Jari wrote:
En rallycrossbil spöar en F1 0-100 vilken dag som helst.
Och en dragracingbil spöar en rallycrossbil ... och?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Men att dricka champagne och Kosken går väl ut på samma sak- att bli full, och då måste det viktiga vara vilket som är snabbast på rakast möjliga sätt, 0-100, så att tiden under nykterhet minimeras. Klar fördel Kosken alltså. Allt annat trams om njutbarhet, flärd och klass är bara dåliga ursäkter för att döva samvetet, lura ev. kvinnligt sällskap, samt framstå som mindre råbarkad. :smile:


Användarens profilbild
jajo
Inlägg: 2144
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00

Inlägg av jajo »

On 2002-09-26 15:39, AndersF1 wrote:
Men att dricka champagne och Kosken går väl ut på samma sak- att bli full, och då måste det viktiga vara vilket som är snabbast på rakast möjliga sätt, 0-100, så att tiden under nykterhet minimeras. Klar fördel Kosken alltså. Allt annat trams om njutbarhet, flärd och klass är bara dåliga ursäkter för att döva samvetet, lura ev. kvinnligt sällskap, samt framstå som mindre råbarkad. :smile:

Försöker du ansöka om Finländskt medborgarskap?
/Jan
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-26 15:39, AndersF1 wrote:
Men att dricka champagne och Kosken går väl ut på samma sak- att bli full, och då måste det viktiga vara vilket som är snabbast på rakast möjliga sätt, 0-100, så att tiden under nykterhet minimeras. Klar fördel Kosken alltså. Allt annat trams om njutbarhet, flärd och klass är bara dåliga ursäkter för att döva samvetet, lura ev. kvinnligt sällskap, samt framstå som mindre råbarkad. :smile:


DrAF1, jag rekomenderar dig att köra steril etanol intravenöst. De har alla "fördelar" som du beskriver. Snabbt annslag och helt utan smak.

Ring så beväpnar jag dig med allt du behöver (steril etanol, infusionsaggregat, venkanyl och volymetrisk infusionspump) för att hålla dig konstant berusad i 5 år. Koppla bara aggregatet till infusionspåsen, sätt in den silokondel på aggregatet i pumpens peristaltik, sätt in venkanylen i ett perifert kärl, koppla ihop den med infusionsaggregatet, ställ in kroppsvikt på pumpen och tryck på start. Baggis. Pumpen går på nätdrift. Den har innbyggda litiumbatterier som klarar ca 10 timmar om strömmen skulle råka ta slut i hålen i väggen, för att säkerställa att du inte hinner nyktra till.

GALNING
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nu undrar jag iofs vad detta har att göra med vilka F1 banor som ska bort? Topicurspårningarna blir bara intressantare och intressantare :grin:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-26 12:29, Razor wrote:

Inte så många, men åtminstone en förare har kört ihjäl sig i Monaco, Lorenzo Bandini -67, och det är väl illa nog?
Sant, fast jag tror han klarat sig utmärkt i en modernare bil.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-26 14:24, LuckyStrike1 wrote:
On 2002-09-26 11:08, Jari wrote:
En rallycrossbil spöar en F1 0-100 vilken dag som helst.
Och en dragracingbil spöar en rallycrossbil ... och?
En dragracing bil ligger risigt till om den skall svänga sen när den väl kommit upp i 100.