Ska Kenny testa Toyota F1?
-
-
Myös ruotsalaisen CART-ajajan Kenny Bräckin nimi on tullut esille. Toyotan tallipäällikkö Ove Andersson mainitsi torstaina ruotsalaisessa radiolähetyksessä hänen nimensä.
Även den svenska cart föraren Kenny Bräcks namn har förts fram. Toyotas stallchef Ove Andersson nämnde hans namn på torsdag i en svensk radiosändning.
Även den svenska cart föraren Kenny Bräcks namn har förts fram. Toyotas stallchef Ove Andersson nämnde hans namn på torsdag i en svensk radiosändning.
-
Men hur nämnde han Kennys namn då?
"Nej, Kenny Bräck är inte intressant idag. Vi letar efter unga förare med F1 erfarenhet att komplettera Panis med. Kenny Bräck gör ett bra jobb med Toyota i USA men ingår inte i Toyotas F1 planer idag"
Det är nog så hans namn nämndes skulle jag tro
"Nej, Kenny Bräck är inte intressant idag. Vi letar efter unga förare med F1 erfarenhet att komplettera Panis med. Kenny Bräck gör ett bra jobb med Toyota i USA men ingår inte i Toyotas F1 planer idag"
Det är nog så hans namn nämndes skulle jag tro
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
"vi har efter att i år satsat på en gammal föredetting debutant helt utan F1 erfarenhet bestämt oss för en till och tittar därför på Kenny Bräck"
-
-
-
-
Tillsammans med DN och SVT sporten som inte heller gillar motorsport något vidare ... men men, det kanske blir bättring när Jan Svanlund ska omflyttas till att mata duvor i parken.
-
-
-
-
-
Varken Dagens Nyheter eller SvD kan kalla sig F1-nyhetskälla. Efter ett lopp får man vara glad om det finns en notis för att inte tala om kval eller träningar. Det finns dock personal som kanske skulle kunna, men dom gör det inte mer än någon enstaka gång per år och bara om absolut ingen gärdsgårdsmatch i fitboll spelats i hela Europa. Apropå programmen du nämner, vilket av dom är det som säger nå't om F1?On 2002-09-10 21:23, jajo wrote:
Jag tycker att Sven Gustavsson på Dagens Nyheter gör ett utmärkt jobb. SVT har gett oss Race, Pole Position och CART samt ETCC i SVT Extra. Det tycker jag är så mycket man kan begära. I allafall i ett första skede
/Jan
-
-
-
-
-
-
TV4 sänder F1: Det är bra.
TV4 sänder inte alla tävlingar i helhet: Det är mkt dåligt.
TV4 sänder inte alla kval eller tävlingar direkt: Också mkt dåligt.
TV4:s kommentatorer: Värdelöst
SVT:s enda motorsportinslag är pole position (utan DTM med svenskintresse), STCC och ett motorsportblock med sidovagnsmotocross en gång per vecka!: Mkt dåligt.
Det ska inte behöva vara beroende av om vi har en svensk i F1 eller inte. I Danmark går det alldeles utmärkt att sända att lopp live varje säsong och de har ju inte särskilt många F1 förare... Inte heller en stor marknad.
I Sverige finns helt enkelt inte den rätta viljan för att bevaka motorsport i media, och det är enbart medias ansvar. Man sänder mkt hellre handboll, fotboll, ishockey m.m tyvärr. Tänk om motorsport bara kunde få åtminstone hälften av den energi, budget och bevakning som läggs ner på sunk-Allsvenskan.
TV4 sänder inte alla tävlingar i helhet: Det är mkt dåligt.
TV4 sänder inte alla kval eller tävlingar direkt: Också mkt dåligt.
TV4:s kommentatorer: Värdelöst
SVT:s enda motorsportinslag är pole position (utan DTM med svenskintresse), STCC och ett motorsportblock med sidovagnsmotocross en gång per vecka!: Mkt dåligt.
Det ska inte behöva vara beroende av om vi har en svensk i F1 eller inte. I Danmark går det alldeles utmärkt att sända att lopp live varje säsong och de har ju inte särskilt många F1 förare... Inte heller en stor marknad.
I Sverige finns helt enkelt inte den rätta viljan för att bevaka motorsport i media, och det är enbart medias ansvar. Man sänder mkt hellre handboll, fotboll, ishockey m.m tyvärr. Tänk om motorsport bara kunde få åtminstone hälften av den energi, budget och bevakning som läggs ner på sunk-Allsvenskan.
-
-
Varför ska jag skriva i mitt inlägg att TV4 sänder F1 när mitt inlägg handlar om SVT?On 2002-09-11 11:41, AndersF1 wrote:
Jari kan bara titta på motorsport som innehåller finska förare. Men man tycker ju att du borde känna till att TV4 har F1-rättigheterna i Sverige.
Jag tycker svensk TV har ryckt upp sig betydligt när det gäller motorsport, speciellt med SVT Extra. Mer DTM skulle dock vara önskvärt.
Är inte det en mycket konstig begäran?
/Jan
-
-
-
Det var därför du svarade på det?On 2002-09-11 14:40, AndersF1 wrote:
Jo, mycket.
Med "du" menades för övrigt Jari, ifall någon missuppfattat det.
-
SVT: För lite och för dåligt på motorsportOn 2002-09-11 14:45, jajo wrote:
Ok
Jag har jättemycket motorsport på min teve.
SVT,
SVT Extra
TV4,
Canal Digital,
Viasat sport,
Avante,
Motors TV
Ab Moteurs
Nu har jag skrytit klart
Nä förresten... jag har 42" teve åxå - skitbra på Canal Digitals Mosaik-bild
Hej då!
/Jan - bäst helt enkelt!
SVT Extra: försöker åtminstone med CART men det borde gå i SVT.
TV4: Hedervärt att sända F1 men måste bli mkt bättre. Det är inte för lite begärt att de ska sända alla lopp i helhet.
Canal Digital: Världsklass!! Men för svårtillgängligt för de flesta tyvärr.
VIASAT Sport: Så mkt bra motorsport har de ju faktiskt inte: FIA Sportvagnsmästerskap känns ju inte så jättehett. Däremot gillar de golf av ngn anledning...
Avante, Motors, Moteurs: Har jag inte men det är ju trots allt inte det mest lättillgängliga för de flesta.
Med detta vill jag säga att trots att man som svensk KAN få tillgång till mkt motorsport så är det alldeles för dålig bevakning av de stora svenska medierna alla har tillgång till.
/Lucy som vill vara lika bäst
-
-
jajo: Har du inte Eurosport?
Orealistiskt gnäll a la Lucy lär inte hjälpa. Om man ser till totala publikstorleken och antalet utövare så finns det massor av sporter som är populärare än motorsport i Sverige, utan att de får särskilt många timmars sändning i veckan. Att jämföra med fotboll är ju enbart löjligt eftersom det alltid kommer att vara magnituder populärare än motorsport. Men 17000 åskådare på rallycross i Höljes i mörkaste Värmland är ju förstås sånt som imponerar(alt. förskräcker...) Det man kan hoppas på är att SVT Extra blir en ren sportkanal, eller kanske t.o.m. en ren motorsportkanal skulle kunna bära sig, iallafall en samnordisk. Tillgängligheten lär ju vara ett försvinnande problem när vi alla tvingas gå över till digital-TV.
Orealistiskt gnäll a la Lucy lär inte hjälpa. Om man ser till totala publikstorleken och antalet utövare så finns det massor av sporter som är populärare än motorsport i Sverige, utan att de får särskilt många timmars sändning i veckan. Att jämföra med fotboll är ju enbart löjligt eftersom det alltid kommer att vara magnituder populärare än motorsport. Men 17000 åskådare på rallycross i Höljes i mörkaste Värmland är ju förstås sånt som imponerar(alt. förskräcker...) Det man kan hoppas på är att SVT Extra blir en ren sportkanal, eller kanske t.o.m. en ren motorsportkanal skulle kunna bära sig, iallafall en samnordisk. Tillgängligheten lär ju vara ett försvinnande problem när vi alla tvingas gå över till digital-TV.
-
Att döma av publiken i värmlandsskogarna under Svenska Rallyt, tittarsiffrorna för F1 på TV4, publiksiffrorna på STCC m.m så tycker jag inte det är orealistiskt att anta att motorsporten har en större publik i Sverige än bordtennis, kanot, friidrott m.m som idag får utrymme på regelbunden basis i sportsändningar. F1 t.ex får på sin höjd utrymme för ett kort telegram om vem som vann loppet och inte mer i sportnyheterna. I SVD och DN är det rena pinsamma faktafel de få gånger (som inför säsongen) man skriver om Formel 1 och motorsport. T.ex så kör Mika Häkkinen för McLaren i år kommer jag ihåg att man kunde läsa i en av de två dagstidningarna inför årets säsong ...
Jag säger inte att de ska ha samma bevakning som fotboll men åtminstone lite bevakning med kompetenskrav på det sända vore inte oskäligt med tanke på motorsportintresset i det här landet.
Jag säger inte att de ska ha samma bevakning som fotboll men åtminstone lite bevakning med kompetenskrav på det sända vore inte oskäligt med tanke på motorsportintresset i det här landet.
-
Visst har jag Eurosport, på tre ställen - minst.
Jag glömde bara bort min F3000-kanal
Dessutom så vill jag tillägga att vad man än anser om CART resp. F1 - racing kommer aldrig att bli riktigt stort i Sverige igen förrän vi har en förare i Formel-1. det bara är så.
/Jan
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: jajo den 2002-09-11 15:42 ]</font>
Jag glömde bara bort min F3000-kanal
Dessutom så vill jag tillägga att vad man än anser om CART resp. F1 - racing kommer aldrig att bli riktigt stort i Sverige igen förrän vi har en förare i Formel-1. det bara är så.
/Jan
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: jajo den 2002-09-11 15:42 ]</font>
-
-
-