Ska Kenny testa Toyota F1?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Nej tack.
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Instämmer till fullo med föregående inlägg.
Hellstone

Inlägg av Hellstone »

Myös ruotsalaisen CART-ajajan Kenny Bräckin nimi on tullut esille. Toyotan tallipäällikkö Ove Andersson mainitsi torstaina ruotsalaisessa radiolähetyksessä hänen nimensä.

Även den svenska cart föraren Kenny Bräcks namn har förts fram. Toyotas stallchef Ove Andersson nämnde hans namn på torsdag i en svensk radiosändning.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men hur nämnde han Kennys namn då?

"Nej, Kenny Bräck är inte intressant idag. Vi letar efter unga förare med F1 erfarenhet att komplettera Panis med. Kenny Bräck gör ett bra jobb med Toyota i USA men ingår inte i Toyotas F1 planer idag"

Det är nog så hans namn nämndes skulle jag tro :wink:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

Det framgår inte i vilket sammanhang Bräck nämdes men jag tror på Lucy's teori...

/ Tommi

Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

"en annan riktigt ojämn förare som vi gärna vill ha i vår sunkiga Toyota är Kenny Bräck" :grin:

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

"vi har efter att i år satsat på en gammal föredetting debutant helt utan F1 erfarenhet bestämt oss för en till och tittar därför på Kenny Bräck"

:grin:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Om vi kallar honom för Bräckin så kanske det går att lura Japsen att det är en Finsk förare som där med har en självklar plats i F1. Så tror jag att han sa.

Varför inte en testförar roll till Kenny? Han har förmodligen igen vettig körning i USA under nästa år ändå.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det var väl en finne som hörde Påven i en svensk radiosändning och bara kunde urskilja "Kenny Bräck". Ungefär som ursprungsinlägget, fast tvärtom.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Va! Har Sverige haft en radiosändning som tagit upp F1?
Tror jag inte på, i alla fall inte om ingen dött.
Har någon hört Sport FM i Finland? Är där inte minst 10 minuter F1 i timmen blir man förvånad.

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Radiosporten och Sune Sylvéns SvD är väl de sista motorsportfientliga journalistiska fästena i vårt annars numer racingvänliga land. Men det ska väl pensioneras där också nån gång.
/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tillsammans med DN och SVT sporten som inte heller gillar motorsport något vidare ... men men, det kanske blir bättring när Jan Svanlund ska omflyttas till att mata duvor i parken.

Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Jag brukar lyssna på Radiosporten 7.07 på måndagsmornarna, för att höra vad de har att rapportera om Bräcks Cart-lopp. Men förra måndan efter Denver-loppet nämndes inte ett ord om Kenny Bräck. Men han kraschade ju inte heller...
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Usch och fy för Sune Sylvén, han har inte koll på någon sport som inte Djurgården eller AIK utövar, om ens det.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Tycker annars att SvD brukar vara ganska bra på både F1 och CART.
När jag satt och åt frukost någon gång mellan kl 05.00 och 07.00 efter Australien GP 2000 så började dem prata med Blomman om loppet och om F1!Bild Mer sånt tack.

/Viktor
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Sänder Svd radio :???:
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag tycker att Sven Gustavsson på Dagens Nyheter gör ett utmärkt jobb. SVT har gett oss Race, Pole Position och CART samt ETCC i SVT Extra. Det tycker jag är så mycket man kan begära. I allafall i ett första skede :smile:
/Jan
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

On 2002-09-10 21:03, Lemon wrote:
Sänder Svd radio :???:
Nej! Det var två skilda meninger. :smile: Radion var väll P3 tror jag, sände på Radio Stockholms frekvens.

/Viktor
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-10 21:23, jajo wrote:
Jag tycker att Sven Gustavsson på Dagens Nyheter gör ett utmärkt jobb. SVT har gett oss Race, Pole Position och CART samt ETCC i SVT Extra. Det tycker jag är så mycket man kan begära. I allafall i ett första skede :smile:
/Jan
Varken Dagens Nyheter eller SvD kan kalla sig F1-nyhetskälla. Efter ett lopp får man vara glad om det finns en notis för att inte tala om kval eller träningar. Det finns dock personal som kanske skulle kunna, men dom gör det inte mer än någon enstaka gång per år och bara om absolut ingen gärdsgårdsmatch i fitboll spelats i hela Europa. Apropå programmen du nämner, vilket av dom är det som säger nå't om F1?
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Inget av dem naturligtvis, det vet väl du att de programmen handlar om andra racingklasser. Varför frågar du?
/Jan
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari kan bara titta på motorsport som innehåller finska förare. Men man tycker ju att du borde känna till att TV4 har F1-rättigheterna i Sverige.
Jag tycker svensk TV har ryckt upp sig betydligt när det gäller motorsport, speciellt med SVT Extra. Mer DTM skulle dock vara önskvärt.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det tråkiga med det är ju att SVT Extra inte kan ses av en stor del av befolkningen och därmed så missar man en stor potentiell publik.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Mycket av det svala intresset för Formel 1 i Sverige under många år berodde nog på det som hände för idag exakt 24 år sedan.
Vila i frid Ronnie Peterson.
Zetor

Inlägg av Zetor »

Om Kenny Brack kör F1 så ökar inntresset för F1
även om han är så kass som alla säger
Alltså jag är för Kenny och mot Panis
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

TV4 sänder F1: Det är bra.

TV4 sänder inte alla tävlingar i helhet: Det är mkt dåligt.

TV4 sänder inte alla kval eller tävlingar direkt: Också mkt dåligt.

TV4:s kommentatorer: Värdelöst :down:

SVT:s enda motorsportinslag är pole position (utan DTM med svenskintresse), STCC och ett motorsportblock med sidovagnsmotocross en gång per vecka!: Mkt dåligt.

Det ska inte behöva vara beroende av om vi har en svensk i F1 eller inte. I Danmark går det alldeles utmärkt att sända att lopp live varje säsong och de har ju inte särskilt många F1 förare... Inte heller en stor marknad.

I Sverige finns helt enkelt inte den rätta viljan för att bevaka motorsport i media, och det är enbart medias ansvar. Man sänder mkt hellre handboll, fotboll, ishockey m.m tyvärr. Tänk om motorsport bara kunde få åtminstone hälften av den energi, budget och bevakning som läggs ner på sunk-Allsvenskan.

Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Det som är kass med den svensk sportbevakning är att det mer handlar om bevakning av svenskar i sporten. Det går väl för sjutton att vara intresserad av sporter fast ingen svensk är med :crie:
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

On 2002-09-11 11:41, AndersF1 wrote:
Jari kan bara titta på motorsport som innehåller finska förare. Men man tycker ju att du borde känna till att TV4 har F1-rättigheterna i Sverige.
Jag tycker svensk TV har ryckt upp sig betydligt när det gäller motorsport, speciellt med SVT Extra. Mer DTM skulle dock vara önskvärt.
Varför ska jag skriva i mitt inlägg att TV4 sänder F1 när mitt inlägg handlar om SVT?
Är inte det en mycket konstig begäran?
/Jan
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jo, mycket.
Med "du" menades för övrigt Jari, ifall någon missuppfattat det.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Ok :smile:

Jag har jättemycket motorsport på min teve.
SVT,
SVT Extra
TV4,
Canal Digital,
Viasat sport,
Avante,
Motors TV
Ab Moteurs

Nu har jag skrytit klart :wink:

Nä förresten... jag har 42" teve åxå - skitbra på Canal Digitals Mosaik-bild :wink:
Hej då!
/Jan - bäst helt enkelt!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-09-11 14:40, AndersF1 wrote:
Jo, mycket.
Med "du" menades för övrigt Jari, ifall någon missuppfattat det.
Det var därför du svarade på det? :wink:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-09-11 14:45, jajo wrote:
Ok :smile:

Jag har jättemycket motorsport på min teve.
SVT,
SVT Extra
TV4,
Canal Digital,
Viasat sport,
Avante,
Motors TV
Ab Moteurs

Nu har jag skrytit klart :wink:

Nä förresten... jag har 42" teve åxå - skitbra på Canal Digitals Mosaik-bild :wink:
Hej då!
/Jan - bäst helt enkelt!
SVT: För lite och för dåligt på motorsport
SVT Extra: försöker åtminstone med CART men det borde gå i SVT.
TV4: Hedervärt att sända F1 men måste bli mkt bättre. Det är inte för lite begärt att de ska sända alla lopp i helhet.
Canal Digital: Världsklass!! Men för svårtillgängligt för de flesta tyvärr.
VIASAT Sport: Så mkt bra motorsport har de ju faktiskt inte: FIA Sportvagnsmästerskap känns ju inte så jättehett. Däremot gillar de golf av ngn anledning...
Avante, Motors, Moteurs: Har jag inte men det är ju trots allt inte det mest lättillgängliga för de flesta.

Med detta vill jag säga att trots att man som svensk KAN få tillgång till mkt motorsport så är det alldeles för dålig bevakning av de stora svenska medierna alla har tillgång till.

/Lucy som vill vara lika bäst :wink:

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Motors och Moteur sänds ju okodat så det är tillgängligt med parabol. Avante finns i Comhems nät och är en riktig "grabbkanal".
Mycket racing, krig och rymd typ. Har sett program om Cosworth DFV och Lotus 49 bl.a och i stort sett varje historisk förare som är av intresse. Helt fantastisk!
/Jan
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

jajo: Har du inte Eurosport?

Orealistiskt gnäll a la Lucy lär inte hjälpa. Om man ser till totala publikstorleken och antalet utövare så finns det massor av sporter som är populärare än motorsport i Sverige, utan att de får särskilt många timmars sändning i veckan. Att jämföra med fotboll är ju enbart löjligt eftersom det alltid kommer att vara magnituder populärare än motorsport. Men 17000 åskådare på rallycross i Höljes i mörkaste Värmland är ju förstås sånt som imponerar(alt. förskräcker...) Det man kan hoppas på är att SVT Extra blir en ren sportkanal, eller kanske t.o.m. en ren motorsportkanal skulle kunna bära sig, iallafall en samnordisk. Tillgängligheten lär ju vara ett försvinnande problem när vi alla tvingas gå över till digital-TV.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Att döma av publiken i värmlandsskogarna under Svenska Rallyt, tittarsiffrorna för F1 på TV4, publiksiffrorna på STCC m.m så tycker jag inte det är orealistiskt att anta att motorsporten har en större publik i Sverige än bordtennis, kanot, friidrott m.m som idag får utrymme på regelbunden basis i sportsändningar. F1 t.ex får på sin höjd utrymme för ett kort telegram om vem som vann loppet och inte mer i sportnyheterna. I SVD och DN är det rena pinsamma faktafel de få gånger (som inför säsongen) man skriver om Formel 1 och motorsport. T.ex så kör Mika Häkkinen för McLaren i år kommer jag ihåg att man kunde läsa i en av de två dagstidningarna inför årets säsong ...

Jag säger inte att de ska ha samma bevakning som fotboll men åtminstone lite bevakning med kompetenskrav på det sända vore inte oskäligt med tanke på motorsportintresset i det här landet.

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Visst har jag Eurosport, på tre ställen - minst.
Jag glömde bara bort min F3000-kanal :smile:

Dessutom så vill jag tillägga att vad man än anser om CART resp. F1 - racing kommer aldrig att bli riktigt stort i Sverige igen förrän vi har en förare i Formel-1. det bara är så.
/Jan

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: jajo den 2002-09-11 15:42 ]</font>
Användarens profilbild
G-town

Inlägg av G-town »

På måndag så börjar dessutom Viasat att visa svensk dragracing!
10 sändningara med SDC racingen från i somras!

NU måste jag få tummen ur och skaffa piratkort...
Life is a Drag,
Get a Grip!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Är det inte större risk/chans att det kommer fortsätta visas mer dragracing om man köper ett legalt kort?

Användarens profilbild
G-town

Inlägg av G-town »

Jag betalar redan +300 kr för CD.
Jag känner inte för att lägga ytterligare lika mycket bara för att titta på Viasat sport ibland.
Resten av Viasats utbud suger.
Life is a Drag,
Get a Grip!