Inför Denver....

The American zone...
Användarens profilbild
Superfan
Inlägg: 768
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Sveriges framsida!

Inlägg av Superfan »

banlayouten ser intressant ut. Kurva 5 måste väl inbjuda till omkörning, både plats och spårval. Men frågan är om den verkligen är så "brett" som det ser ut på skissen. Kanske snabbare med ytterspår och hög fart, än tajt på innern? vad tror ni?

Bild
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

On 2002-08-29 14:43, Superfan wrote:
Kurva 5 måste väl inbjuda till omkörning, både plats och spårval.
Låt oss hoppas det, för det verkar vara det enda tänkbara stället.
Användarens profilbild
MGRacing
Inlägg: 1394
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av MGRacing »

Kurva 1 & 2 blir i alla fall väldigt intressant vid starten & omstarterna (om det blir några). :smile:
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

Nu måste det vara dags för Kenny ! "Om" har grinat honom i ansiktet hela säsongen och nu måste det väl släppa ?
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Du menar att det är dags för Kenny i kurva 1?
Ja, kanske.
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

I bland blir allt fel oavsett hur man gör. Jag känner igen symtomen :wink: Och nu tror jag det släpper för Kenny (o.b.s. inget vetenskapligt utan bara känsla)

Kenny har visat att han är snabb och nu är det hans "tur" :grin:
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

On 2002-08-30 10:39, MGRacing wrote:
Kurva 1 & 2 blir i alla fall väldigt intressant vid starten & omstarterna (om det blir några).
Det är inte en fråga om det blir några omstarter utan snarare hur många det blir.
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

Varje omstart lär ju kunna orsaka fler.
Användarens profilbild
llowgren
Inlägg: 805
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hällingsjö

Inlägg av llowgren »

Tyvärr är det nog så att detta år är kört för Kenny. Han tycks stressa sig själv till misstag eller också blir han helt enkelt ner mejad. (på det sättet påminer han lite om Tracy) Vi får väl hoppas att Kenny fortsätter på nästa år och då kan visa vad han går för.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hmm det är inte en ovalbana. Mao massor av tillfällen för honom att köra av. Jag tror det blir kurva 3 som blir hans öde den här gången. Till nästa säsong sitter han i en gammal avdankad Busch-bil eller IRL bil och gnäller kan man tro ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Transalp
Inlägg: 112
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Skövde, Svea Rike

Inlägg av Transalp »

Väldigt många felgissningar här..
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

On 2002-08-31 12:04, llowgren wrote:
Vi får väl hoppas att Kenny fortsätter på nästa år och då kan visa vad han går för.
Frågan är var det skulle vara någonstans i så fall? Det ryktas om att Ganassi, Newman-Haas, Kool Green m fl börjat snegla åt IRL i stället.
Användarens profilbild
G-town
Inlägg: 480
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad, då väl?

Inlägg av G-town »

Jag tror att det är dags för Cart att införa samma system som Nascar praktiserar vid FCY.
Nämligen att depån stängs i samma ögonblick som FCY införs, alla måste fullfölja varvet och bli uppsamlade framför safetycar före depåstopp får göras.
Bilar som är på väg in i depån men som inte hunnit till sin ruta när flaggan faller vinkas runt, samma för alla.

Kenny har förlorat på konstiga (inga) regler vid FCY.
I Long Beach körde Junqiera (eller var det Da Matta?) om pacecar genom att göra ett depåstopp när fältet sakta passerade start- och målrakan, och igår smet Junqiera i depå när pacecar felaktigt samlade upp Kenny på baksidan av banan.
Den som tjänade mest igår var dock Da Matta som kom in i depån just när Junqiera körde ut.
På något sätt lyckades han tjäna ett par placeringar.

Visst skall man kunna köra om i depån, men det skall ske med hjälp av ett snabbt depåstopp eller strategi, inte avgöras av hur man ligger på banan när pacecar går ut.
Det är ju rena lotteriet.
Life is a Drag,
Get a Grip!
desricz
Inlägg: 683
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av desricz »

On 2002-09-02 10:26, G-town wrote:
Jag tror att det är dags för Cart att införa samma system som Nascar praktiserar vid FCY.
Nämligen att depån stängs i samma ögonblick som FCY införs, alla måste fullfölja varvet och bli uppsamlade framför safetycar före depåstopp får göras.
Cart har olika regler vid FCY för olika bantyper, vid ovaler har man just det du skriver (om depåstängning).
On 2002-09-02 10:22, Razor wrote:
On 2002-08-31 12:04, llowgren wrote:
Vi får väl hoppas att Kenny fortsätter på nästa år och då kan visa vad han går för.


Frågan är var det skulle vara någonstans i så fall? Det ryktas om att Ganassi, Newman-Haas, Kool Green m fl börjat snegla åt IRL i stället.
Chris Pook CEO CART höll igår förmiddags en presskonferens i Denver där han bl.a. berättade att man kommer att ha 18 bilar nästa säsong ev. 21. Han hade sällskap av ett antal teamägare som bekräftade att man kommer att köra CART nästa säsong. De som var på presskonferensen var Gerry Forsythe, Carl Haas, Tom Anderson (representerade både sig själv och Fernandez Racing), Scott Roembke (Team Rahal) och Pat Patrick. Så dom som inte var där var alltså Ganassi, Andretti och Herdez Racing.


Så nog kommer det finnas stall att köra för.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: desricz den 2002-09-02 12:03 ]</font>
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

On 2002-09-02 10:26, G-town wrote:
Jag tror att det är dags för Cart att införa samma system som Nascar praktiserar vid FCY.
Äsch, det bästa vore väl slopa FCY helt - förutom i extremfall. Lokal gulflagg funkar i F1 och borde göra det i CART också. Idag verkar huvudsyftet med FCY vara att hjälpa de långsammare bilarna/förarna att komma ikapp täten.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Bra att Fernandez verkar bli kvar då. Tom Anderson var ju annars den som förespråkade IRL som ett alternativ för teamet. Herdez har väl ganska klart gått ut och sagt att man ska köra CART även fortsättningsvis. Takagi och NAkano kan mycket väl göra sin sista säsong i CART nu när det inte lägnre finns några japanska motorleverantörer. Undrar hur länge Motegi i så fall överlever i CART-kalendern...

Tärnström




Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
JBS
Inlägg: 5852
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Hemlis

Inlägg av JBS »

Motegi överlever inte alls i CART, IRL har tecknat kontrakt med banan.
Jag kom inte sist!
desricz
Inlägg: 683
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av desricz »

Tärna, jag har oxå läst att Herdez har för avsikt att köra CART nästa säsong, ska t.o.m. vara nära att dom säkrat pengar för två bilar, så att dom inte var närvarande berodde nog på andra saker.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: desricz den 2002-09-02 15:23 ]</font>
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

On 2002-08-29 14:43, Superfan wrote:
banlayouten ser intressant ut.
Med facit i hand kan vi konstatera att banan var fasligt tråkig. Bara betong och asfalt och dåligt med omkörningsmöjligheter. Det är bara att konstatera att passeringar, pga taskiga banor och känsliga bilar, blivit lika sällsynta i CART som i F1.
desricz
Inlägg: 683
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av desricz »

On 2002-09-02 15:46, Cuscino wrote:
Det är bara att konstatera att passeringar, pga taskiga banor och känsliga bilar, blivit lika sällsynta i CART som i F1.
Beror nog mer på de obligatoriska depåstoppen, vilket medfört att dom kör fullt "blås" hela tiden, än taskiga banor och känsliga bilar