Inför Denver....
-
- Inlägg: 768
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Sveriges framsida!
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Hmm det är inte en ovalbana. Mao massor av tillfällen för honom att köra av. Jag tror det blir kurva 3 som blir hans öde den här gången. Till nästa säsong sitter han i en gammal avdankad Busch-bil eller IRL bil och gnäller kan man tro ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 112
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Skövde, Svea Rike
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
Jag tror att det är dags för Cart att införa samma system som Nascar praktiserar vid FCY.
Nämligen att depån stängs i samma ögonblick som FCY införs, alla måste fullfölja varvet och bli uppsamlade framför safetycar före depåstopp får göras.
Bilar som är på väg in i depån men som inte hunnit till sin ruta när flaggan faller vinkas runt, samma för alla.
Kenny har förlorat på konstiga (inga) regler vid FCY.
I Long Beach körde Junqiera (eller var det Da Matta?) om pacecar genom att göra ett depåstopp när fältet sakta passerade start- och målrakan, och igår smet Junqiera i depå när pacecar felaktigt samlade upp Kenny på baksidan av banan.
Den som tjänade mest igår var dock Da Matta som kom in i depån just när Junqiera körde ut.
På något sätt lyckades han tjäna ett par placeringar.
Visst skall man kunna köra om i depån, men det skall ske med hjälp av ett snabbt depåstopp eller strategi, inte avgöras av hur man ligger på banan när pacecar går ut.
Det är ju rena lotteriet.
Nämligen att depån stängs i samma ögonblick som FCY införs, alla måste fullfölja varvet och bli uppsamlade framför safetycar före depåstopp får göras.
Bilar som är på väg in i depån men som inte hunnit till sin ruta när flaggan faller vinkas runt, samma för alla.
Kenny har förlorat på konstiga (inga) regler vid FCY.
I Long Beach körde Junqiera (eller var det Da Matta?) om pacecar genom att göra ett depåstopp när fältet sakta passerade start- och målrakan, och igår smet Junqiera i depå när pacecar felaktigt samlade upp Kenny på baksidan av banan.
Den som tjänade mest igår var dock Da Matta som kom in i depån just när Junqiera körde ut.
På något sätt lyckades han tjäna ett par placeringar.
Visst skall man kunna köra om i depån, men det skall ske med hjälp av ett snabbt depåstopp eller strategi, inte avgöras av hur man ligger på banan när pacecar går ut.
Det är ju rena lotteriet.
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Cart har olika regler vid FCY för olika bantyper, vid ovaler har man just det du skriver (om depåstängning).On 2002-09-02 10:26, G-town wrote:
Jag tror att det är dags för Cart att införa samma system som Nascar praktiserar vid FCY.
Nämligen att depån stängs i samma ögonblick som FCY införs, alla måste fullfölja varvet och bli uppsamlade framför safetycar före depåstopp får göras.
Chris Pook CEO CART höll igår förmiddags en presskonferens i Denver där han bl.a. berättade att man kommer att ha 18 bilar nästa säsong ev. 21. Han hade sällskap av ett antal teamägare som bekräftade att man kommer att köra CART nästa säsong. De som var på presskonferensen var Gerry Forsythe, Carl Haas, Tom Anderson (representerade både sig själv och Fernandez Racing), Scott Roembke (Team Rahal) och Pat Patrick. Så dom som inte var där var alltså Ganassi, Andretti och Herdez Racing.On 2002-09-02 10:22, Razor wrote:On 2002-08-31 12:04, llowgren wrote:
Vi får väl hoppas att Kenny fortsätter på nästa år och då kan visa vad han går för.
Frågan är var det skulle vara någonstans i så fall? Det ryktas om att Ganassi, Newman-Haas, Kool Green m fl börjat snegla åt IRL i stället.
Så nog kommer det finnas stall att köra för.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: desricz den 2002-09-02 12:03 ]</font>
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Äsch, det bästa vore väl slopa FCY helt - förutom i extremfall. Lokal gulflagg funkar i F1 och borde göra det i CART också. Idag verkar huvudsyftet med FCY vara att hjälpa de långsammare bilarna/förarna att komma ikapp täten.On 2002-09-02 10:26, G-town wrote:
Jag tror att det är dags för Cart att införa samma system som Nascar praktiserar vid FCY.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Bra att Fernandez verkar bli kvar då. Tom Anderson var ju annars den som förespråkade IRL som ett alternativ för teamet. Herdez har väl ganska klart gått ut och sagt att man ska köra CART även fortsättningsvis. Takagi och NAkano kan mycket väl göra sin sista säsong i CART nu när det inte lägnre finns några japanska motorleverantörer. Undrar hur länge Motegi i så fall överlever i CART-kalendern...
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Med facit i hand kan vi konstatera att banan var fasligt tråkig. Bara betong och asfalt och dåligt med omkörningsmöjligheter. Det är bara att konstatera att passeringar, pga taskiga banor och känsliga bilar, blivit lika sällsynta i CART som i F1.On 2002-08-29 14:43, Superfan wrote:
banlayouten ser intressant ut.
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00