Vi har fått en ny Erja

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

I brist på spänning i årets VM-strid har jag i min alternativa F1-bevakning nu funnit tillräckligt bevis på att vi har fått en ny Erja i F1-cirkusen. Vi är många som har undrat vem TV-producenterna ska ägna halva sändningstiden under lopp och kval att zooma in nu när Erja har bestämt att Mika och hon ska sluta med Formel 1. Nu finns dock svaret och vi kan konstatera att den nya Erja är tysk och gift med en lillebror: Det går numera inte en enda TV-sändning utan att vi bjuds på en massa bilder av fru Schumacher JR. Detta är vad vi bjuds på - jag ställer mig mycket tveksam till om vi har fått en förbättring:

Bild

Huruvida detta innebär att Ralf nu kommer att uppnå samma resultat som Mika gjorde är ännu för tidigt att säga. Vi vet däremot att Ralf ännu inte ens är i närheten av den speciella Mika humorn på presskonferenserna.

Nästa gång ska jag behandla ämnet "Vad innebär Villeneuves nya rosa glasögon för BAR:s framtid?"

PS. Jaa, jag tycker att det är lite småtråkigt med F1 just nu. Det gör jag alltid i samband med Ungerns GP.

Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Får väl hjälp LS1 med bilden lite.... :wink:

Bild
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Näää vaddå??? Det var ju meningen att det skulle vara ett rött kryss just där :wink:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-08-17 14:58, LuckyStrike1 wrote:
jag ställer mig mycket tveksam till om vi har fått en förbättring
Helt klart är det en förbättring. Det kan vem som helst konstatera med blotta ögat.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Lemon :up:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nu finns det ju även mindre vinterklädda bilder av fru Ralf, förvånad att du inte tog en sån, Lucy...

Förresten tycker jag att det även visas en hel del bilder på DC:s sängvärmare. Hon har även blivit intervjuad ett par ggr - framstod som lite airheadvarning, men det kan ju vara TV:n som luras.

Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Anders!! Var kan jag hitta de bilderna?? :grin:

Vad heter jäntan?
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

En blondin med plasttuttar, ska det vara något det?

/ Tommi

Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Kolla i slutet på den här topicen, Slasher:
viewtopic.php?topic=849&forum=3

Även där pratar Lucy för övrigt om Cora-TV (fixering, möjligen?)...

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Schyssta bilder :grin:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ett annat Lucy-citat ifrån den där topicen:
"Nu får Montoya börja lära sig att ställa in bilen så understryningen mildras ... två lopp i rad nu som han inte hänger med Ralf."
Verkar som att Cora-TV inläggen på nåt sätt sammafaller med att Montoya får kvalstryk av Ralf. Är det extra tråkigt då, eller blir längtan/fixeringen/svartsjukan ang. Cora extra stor då?

/Dr. Anders i en psykologisk studie av fröken Lucy.
PS

Inlägg av PS »

Jag tittar mycket hellre på Cora-TV än Erja-TV, det är ett som är säkert! :smile:
Anthrax

Inlägg av Anthrax »

Kan bara hålla med PS...mer cora-tv
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Aaaoooooouuum!!

Henne skulle jag gärna ****** **** ***** ******** ***** ******* ****** *** ** **** **** så att hon aldrig mer kommer titta åt Ralf! :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-08-17 17:01, AndersF1 wrote:
Ett annat Lucy-citat ifrån den där topicen:
"Nu får Montoya börja lära sig att ställa in bilen så understryningen mildras ... två lopp i rad nu som han inte hänger med Ralf."
Verkar som att Cora-TV inläggen på nåt sätt sammafaller med att Montoya får kvalstryk av Ralf. Är det extra tråkigt då, eller blir längtan/fixeringen/svartsjukan ang. Cora extra stor då?

/Dr. Anders i en psykologisk studie av fröken Lucy.
Oj jävlar det stämmer. Jag behöver hjälp och vård och terapi :grin:

Fast min studie i Erjas ersättare har pågått ända sedan vi ifjol möttes av chockbeskedet att ERja TV ska läggas ner. Allt sedan dess har jag studerat detta ämne noggrant för att finna ersättare. Det var först under det här tre veckors uppehållet som ljuset gick upp för mig - vi har en ersättare som kan se lika sur ut - Cora. Ett tag såg Montoyas lilla fröken ut som en kandidat också men hon såg alldeles för glad ut och syntes lite för sällan för att vara med.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Kimi har ju tagit över Häkkinens plats, så då borde väl Kimis flickvän få ta över Erja-TV. Det heter ju Erja-TV för att det alltid skall vara en Erja i rutan.

Andra nationaliteter får ta över Erja-TV när det inte finns några finska förare kvar i F1 (prisad vare den dagen :smile: ).

Apropå det så verkar inte finnarna ha så där jättebred topp i racing, men tämligen vass. Tappar de aldrig bort en massa talanger på vägen i Finland, eller är det en svensk specialitet?

Hmm, lite OT, men vad gör förresten den där finska tjejen som brukade spöa Häkkinen under gokart-åren, nu för tiden? Kommer inte ihåg vad hon heter, men hon började köra MC sedan och körde t.o.m. i Road Racing-VM, men bara 125:or tror jag. Hon kraschade svårt har jag för mig och sedan gick det nog utför med RR-karriären, om jag kommer ihåg rätt.

Det var kanske en borttappad talang, har för mig att Häkkinen aldrig lyckades spöa henne i nåt mästerskap, inte Salo heller för den delen. Eller så minns jag fel, men på den tiden jag följde RR-VM lite mer noggrannare än nu så pratades det en hel del om henne i vår avkrok av världen och att hon ansågs bra.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Tänker du på Taru Rinne?
Lite bakgrund http://www.clarinet.fi/~spitkane/hakkinen.html
Och, nejdå, det finns fler;
http://www.scandinavianopen.com/so2001/ ... _valer.htm
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-08-19 04:47 ]</font>

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-08-19 04:57 ]</font>
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jenni-TV?

Bild
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-08-19 03:36, AndersF1 wrote:
Kimi har ju tagit över Häkkinens plats, så då borde väl Kimis flickvän få ta över Erja-TV. Det heter ju Erja-TV för att det alltid skall vara en Erja i rutan.
Svar nej - det här är ett fenomen som står långt över förarbyten. Har inte heller något med nationaliteter att göra utan har bara att göra med exponering i TV rutan under varje GP-helg. Där var Erja överlägsen innan hon slutade och nu tyder alla tecken på att Cora har tagit över rollen som överexponerad förarchef. Att du aldrig lär dig, AndersF1

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-08-19 04:31, Jari wrote:
Tänker du på Taru Rinne?
Lite bakgrund http://www.clarinet.fi/~spitkane/hakkinen.html
Ja just det, så hette hon. Hon vann alltså den finska cupen, eller vad den hette, -79, -82 och -83, kom tvåa -81 bakom Salo och tvåa -80 bakom Häkkinen. Tyvärr praktiserade hon ju den finska idrottsmanna specialiten ( :wink: ) fusk och blev av med titeln -83, vilket även ledde till att hon blev avstängd hela året efter. Så då fick det bli MC istället.

Men vad hände med henne sedan? Har för mig jag läste någonstans att hon för en tid även började praktisera en annan finsk idrottsmanna-specialare - titta lite djupt i flaskan, men jag vet inte om det var sant.

Lite synd att hon försvann ifrån bilracingen, hon hade kanske kunnat blivit en riktigt bra F1-förare. Omöjligt att säga förstås, det räcker ju inte bara med talang. Måste ju iallafall kännas kul efteråt att veta att hon var bättre än JJ Lehto, Salo och Häkkinen när hon körde gokart.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Njaej, det är så lätt hänt att åka för fusk i gokart tror jag när man lugger på gränsen. Vi hade fyra bilar som inte klarade besiktningen efter loppet i klassen Cadetti på vårt kvällsrace. Bland annat hade en colombiansk far pumpat upp sin sons däck till en alldeles för stor omkrets vilket gjorde att han körde runt på fyra centimeter större däck än min dotter. (Motsvara ca 4-6 kugg på bakdrevet).
Jag skall kolla upp vart hon tog vägen, men att hon slutade med MC hade nog lite med den där svåra kraschen att göra 89.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Den där colombianen har vi hört talas om förut :crazy:

Var det nån som såg Cora igår? Jag kan inte minnas att jag gjorde det och blev faktiskt lite besviken :cry:
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

Den där colombabianen var en riktig Montoya fan för pojkstackaren var klädd i en Montoya lookalike mundering och ja däckens omkrets var totalt regelvidriga.
Såg själv när alla kartar besiktades.

/ Tommi

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jag gissar att grabben med colombiansk pappa hade en finska till morsa? :grin:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Hur länge har Kimi haft den där modellen i släptåg? Är det nån sorts lag på att man som F1-förare måste ha kvinnligt sällskap med bimbo-utseende? Det ser ju närmast fånigt ut när en kille som Kimi, med noll manlighetsfaktor, kommer dragande med en jetsetbrud. Har han köpt en lyxjakt ännu? Vilka mer attribut måste han införskaffa?

Fram för rejäla fruntimmer som den riktiga Erja eller Damon Hills fru.

Tärnström
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Är du född igår eller Tärnström, klart han skaffat sig en lite eka, i Monaco...

Bild
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Mansells fru var också en riktig fru, hon som Piquet kallade ful kärring, eller hur det var.

Se där, man behöver tydligen inte ha en modell till bihang för att vinna VM, det går alldeles utmärkt ändå. Eller varför inte en pojkvän? Det skulle nog väcka lite uppmärksamhet - gratis PR.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Som ryktet länge gick om Ralf då ... man får ju anta att äktenskap och barn är en viss dementi

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jo, Mansells fru är en riktig rugguggla, men så blev han världsmästare oxå.
PS

Inlägg av PS »

Nelson Piquet var ju ganska bra på att snacka skit om andra vill jag minnas. Om Ayrton Senna sade han nånting i stil med "Jag påstår inte att Ayrton är gay men är det inte väldigt konstigt att man aldrig ser honom i sällskap med tjejer?". Jag läste också nånstans att Piquet krävde att alla Lotusbilar skulle desinficeras (heter det så?) när han övertog Sennas plats hos Lotus 1988. :grin:
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

Jag är skeptisk Peppe! mycket skeptisk....

/ Tommi
Gäst

Inlägg av Gäst »

Har för mig att LS1 är en F1 förarewannebee? Han saknar bara en F1 bil. :wink:

Håller för övrigt med tärnström. Tror att pojkarna är rädda för intelligenta självständiga kvinnor.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Tänk efter nu Tommi, är det inte så? :monkey:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

De flesta av Mansells teamkompisar verkar tycka att han mer eller mindre var en gnällande skit på sidan av banan, liksom många andra. Andretti verkar vara riktigt sur på honom. Han har väl knäckt ett antal med sina manipulationer att få över teamet på sin sida, etc., men Piquet rådde han nog inte på. Kan inte ha varit helt lugnt på teammötena när de två var stallkompisar, speciellt inte när Piquet kunde säga saker som att han tyckte Mansells fru var ful. Kan tänka mig att det tar bort koncentrationen på loppet något, om teamkompisen vräker ur sig något sånt strax före start...

Någonstans läste jag en typisk Senna-grej, där Schumacher hade betett sig illa på uppvärmningen och gjort nåt misstag som gick ut över Senna. Istället för att ta upp det direkt efter uppvärmningen väntade han tills de stod på gridden och just skulle kliva i bilarna för att starta. Först då gick han fram till Schumacher och skällde ut honom och eftersom även Schumi visste att det var hans fel så blev han väl lite störd. Efter det gick Senna flinande tillbaks till sin bil och sa åt personen som återberättade det hela att nu rubbade han Schumachers förberedelse och koncentration. Mycket riktigt missade tydligen Schumi starten totalt.

Inte särskilt sportsligt, men det var väl lite typiskt Senna. Schumi lärde sig väl efter ett tag, verkar det som...
Fin och schysst sport, F1...

Välkommen till piraja-klubben, som Ron Dennis sa till Eddie Jordan. :smile:

regenmeister

Inlägg av regenmeister »

On 2002-08-19 20:27, PS wrote:
Nelson Piquet var ju ganska bra på att snacka skit om andra vill jag minnas. Om Ayrton Senna sade han nånting i stil med "Jag påstår inte att Ayrton är gay men är det inte väldigt konstigt att man aldrig ser honom i sällskap med tjejer?". Jag läste också nånstans att Piquet krävde att alla Lotusbilar skulle desinficeras (heter det så?) när han övertog Sennas plats hos Lotus 1988. :grin:
Senna ska ha svarat genom att sno Piquets tjej.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-08-19 19:46, Lemon wrote:
Jo, Mansells fru är en riktig rugguggla, men så blev han världsmästare oxå.
Du kanske är inne på ett viktigt spår här, Lemon. Med tjejer som Simone Abdelnour väntandes på mig i depån skulle jag också ha svårt att koncentrera mig på bakändan av en svettig Colombian eller en hårig tysk i något orangefärgat.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-08-19 21:13, zz wrote:
Du har helt rätt där. Jag har inte fått ordning på min budget än, annars så ....

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Angående utseende så påminner det om en Häkkinen-kommenter. Frågan/påståendet var nåt i stil med: "You looked good in the race today, Mika [...]" och svaret var: "That's because I had the helmet on". Humor. :smile:

Jag tror det var Häkkinen som sa det, lite kul var det iallafall.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det låter i alla fall typiskt Häkkinen, kanske en aning långt bara...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-08-19 21:13, zz wrote:
Tack för komplimangen :puss: