Intresset falnar för F1 på AtlasF1
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ett stort misstag man har gjort är att man inte har tagit hänsyn till vad fansen egentligen vill ha. Man har tagit stigande tittarsiffror som intäkt för att man är på rätt väg men inget säger att F1 inte hade kunnat vara ännu populärare om man hade gjort på något annat sätt. Jag tänker på utvecklingen av sporten de senaste åren; depåstoppen, de stympade banorna, valet mellan aerodynamiskt grepp och mekaniskt. Precis som vilket företag som helst som klappar sig om magen och tror att de gör ett bra jobb bara för att inkomsterna skjuter i höjden har FIA och Bernie gjort ett antal felaktiga beslut som de kommer att få betala för när vi nu ser ut att gå in i en lågkonjunktur. Det är då det visar sig vem som har gjort ett bra jobb. När produkten säljer sig själv ligger svårigheten i att se vad som kan göras ännu bättre och det tycker jag ansvariga herrar har misslyckats med.
Tärnström
Tärnström
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Inte bara på Atlas intresset svalnar. Det räcker väl att titta på griden och räkna bilar. F1 är inne på en väldig farlig väg när de numera har svårt att fylla upp griden.
Och TV-pengar kan lätt försvinna se bara på fotbollen. Skullle tro att det diskuteras ordenligt hos flera stall om det är värt pengarna att vara med i cirkusen.
Och TV-pengar kan lätt försvinna se bara på fotbollen. Skullle tro att det diskuteras ordenligt hos flera stall om det är värt pengarna att vara med i cirkusen.
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
Med tanke på att loppen på 90 talet varit i praktiken utsålda, till skillnad från 50, 60, 70, samt 80 talen, samt att Tv tittaranntalet ständigt ökar och att stallen aldrig tjänat så mycket som nu, frånsett de nämnda bagatellerna så är F1 i djup kris.
Krisen består av att lartinamerikaner inte vinner så mycket i upplysningens dagar, de få anglosaxiska förarna är få och fullständigt värdelösa samt att Ron och Patrick är genomskådade.
Ingen kris här inte, det är högkonjuktur just nu.
Krisen består av att lartinamerikaner inte vinner så mycket i upplysningens dagar, de få anglosaxiska förarna är få och fullständigt värdelösa samt att Ron och Patrick är genomskådade.
Ingen kris här inte, det är högkonjuktur just nu.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
zz, inte ens Mosley och Bernie håller med dig om att det är kvaliteten på teamen som räknas, oavsett hur de fel de har i allt annat. Med ett team på gridden lär inte tittarsiffrorna bli så stora. Det blir du som får sitta ensam och lyssna på Blomman på söndagarna framöver.
Nästa stall som ryker efter Arrows är ju Jaguar. Om Ford går in med Jordan lär de låta Jaguar själva ta alla kostnader, något de inte lär ha råd med i långa loppet. I och för sig lär de väl kunna kontrollera verksamheten själva utan inblandning från Ford men jag tror att någon snart drar ur proppen ur badkaret. Tror heller inte att Ford är intresserade av någon intern konkurrens om nu JAguar skulle börja få snurr på grejerna.
Nej, felet är att kostnaderna har tillåtits eskalera fritt vilket har gjort att stallen tvingats söka pengar från källor där förståelsen för sporten i sig är noll. Ett exempel på det är ju Morgan Greenfell och Arrows (Skrivs om just detta i senaste F1 Racing men jag är inte dummare än att jag räknade ut det själv). MG vägrade släppa till mer pengar och höll därmed på att göera hela sin investering i Arrows totalt värdelös.
Ska bli intressant att se vad som händer framöver. Vi vet ju att killar som Ron Dennis, trots ägarinflytande från annat håll, har tillförsäkrat sig kontrollen över sina bolag. Men vad händer om de behöver mer pengar för att driva stallet? Kommer de då tvingas att släppa på kontrollen? Och i så fall till vem?
Tyvärr. Hela skiten håller på att gå under medans zz, Mosley och Bernie tittar på.
Tärnström
Nästa stall som ryker efter Arrows är ju Jaguar. Om Ford går in med Jordan lär de låta Jaguar själva ta alla kostnader, något de inte lär ha råd med i långa loppet. I och för sig lär de väl kunna kontrollera verksamheten själva utan inblandning från Ford men jag tror att någon snart drar ur proppen ur badkaret. Tror heller inte att Ford är intresserade av någon intern konkurrens om nu JAguar skulle börja få snurr på grejerna.
Nej, felet är att kostnaderna har tillåtits eskalera fritt vilket har gjort att stallen tvingats söka pengar från källor där förståelsen för sporten i sig är noll. Ett exempel på det är ju Morgan Greenfell och Arrows (Skrivs om just detta i senaste F1 Racing men jag är inte dummare än att jag räknade ut det själv). MG vägrade släppa till mer pengar och höll därmed på att göera hela sin investering i Arrows totalt värdelös.
Ska bli intressant att se vad som händer framöver. Vi vet ju att killar som Ron Dennis, trots ägarinflytande från annat håll, har tillförsäkrat sig kontrollen över sina bolag. Men vad händer om de behöver mer pengar för att driva stallet? Kommer de då tvingas att släppa på kontrollen? Och i så fall till vem?
Tyvärr. Hela skiten håller på att gå under medans zz, Mosley och Bernie tittar på.
Tärnström
Din vana trogen är du en obotlig pessimist.
Ett team på gridden?? Det räcker med 3 team på gridden och racet är igång.
Vem kommer att sakna Jaguar?
Om man anställer avdankade förare som stallchefer mm då får man skylla sig själv. In med fler affärsmän av typen Briatore, Jordan mfl. Släng ut avdankade före dettingar och sälj stallen till högstbjudande. Mera miliarder i rullning, dom som inte har råd får väl byta branch. Sparka Ron och ersätt honom med Markulio. The show goes on.
Ett team på gridden?? Det räcker med 3 team på gridden och racet är igång.
Vem kommer att sakna Jaguar?
Om man anställer avdankade förare som stallchefer mm då får man skylla sig själv. In med fler affärsmän av typen Briatore, Jordan mfl. Släng ut avdankade före dettingar och sälj stallen till högstbjudande. Mera miliarder i rullning, dom som inte har råd får väl byta branch. Sparka Ron och ersätt honom med Markulio. The show goes on.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
För er som följt andra klasser en F1 så vet ni att klasserna som pumpats upp med massor av biltilverkarpengar oftast blivit för dyra i förhållande till PR-värdet och lagts ned. Jag tror att F1 ligger väldigt nära den gränsen nu.On 2002-08-05 20:27, zz wrote:
F1 har alldrig i sin 52 åriga historia varit större än det är nu. Det är väl inte anntalet stall som är det viktiga?
Det är kvalitén på stallen som deltar.
VAKNA FÖR F_N!
Bara för något år sedan sågs ju en plats som ett av de 12 stallen som får starta som en säkerhet värd ca: 50.000.000 euro i dagsläget har väl det sjunkit "lite"
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Nisse den 2002-08-05 21:23 ]</font>
Troligtvis vill vi inte det.
Jag vill se snabba bilar där inga konstlade begränsningar finns. Vill se hur bra en bil kan bli om den kostar tex 50 miliarder kr att utveckla. Vill se vem som kan ragga ihop mest pengar, kompetens och omsätta detta till en produkt. Är relativt ointresserad av sandsäckar i bagageluckan, straff för seger mm mm.
Det är upp till varje stall att spendera de pengar de finner lämpligast på att nå de mål som de tror sig kunna nå. Inga jantelagsfasoner och kostnadsbegränsningar, sådant sköter marknadskrafterna bäst.
Har dom ingen rysk serie med billig stenåldersteknik som påkallar din uppmärksamhet (förutom dom överfulla läktarna på stcc ). Där alla bilar är lika dåliga utom en som inte är fullt så dålig. (du har väl läst grisfarmen)
"No buck no fuck"
Jag vill se snabba bilar där inga konstlade begränsningar finns. Vill se hur bra en bil kan bli om den kostar tex 50 miliarder kr att utveckla. Vill se vem som kan ragga ihop mest pengar, kompetens och omsätta detta till en produkt. Är relativt ointresserad av sandsäckar i bagageluckan, straff för seger mm mm.
Det är upp till varje stall att spendera de pengar de finner lämpligast på att nå de mål som de tror sig kunna nå. Inga jantelagsfasoner och kostnadsbegränsningar, sådant sköter marknadskrafterna bäst.
Har dom ingen rysk serie med billig stenåldersteknik som påkallar din uppmärksamhet (förutom dom överfulla läktarna på stcc ). Där alla bilar är lika dåliga utom en som inte är fullt så dålig. (du har väl läst grisfarmen)
"No buck no fuck"
Nisse, tycker att du skall fortsätta njuta av alla nedläggningshotade sunkracingklasser, det gör dig gott.
F1 kommer inte att läggas ner eller bli en budgetklass i framtiden. Den kommer alltid att vara den spjutspets den varit de senaste 52 åren.
Håller man på att lägga ner någon av dina favoritsunkracingklasser? Följer inte det så noga. Var inte orolig, F1 kommer inte att gå samma öde till mötes som all annan racing du tittar på.
F1 kommer inte att läggas ner eller bli en budgetklass i framtiden. Den kommer alltid att vara den spjutspets den varit de senaste 52 åren.
Håller man på att lägga ner någon av dina favoritsunkracingklasser? Följer inte det så noga. Var inte orolig, F1 kommer inte att gå samma öde till mötes som all annan racing du tittar på.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Nu är det ju på det sättet att konstlade begränsningar i form av däcksbredd och mönster, antalet cylindrar, förarlicens, bränsle etc. redan finns. Det är ju snarare så att inovationerna helt har upphört.On 2002-08-05 21:23, zz wrote:
Troligtvis vill vi inte det.
Jag vill se snabba bilar där inga konstlade begränsningar finns. Vill se hur bra en bil kan bli om den kostar tex 50 miliarder kr att utveckla. Vill se vem som kan ragga ihop mest pengar, kompetens och omsätta detta till en produkt.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
All motorsport har reglerats på ett eller annat sätt genom historien vare sig du vill inse det eller inte. Jag ger själv fasen i hur mycket en bil har kostat att framställa. Det är ointressant. Jag hoppas att du får mycket nöje av F1-sändningarna i framtiden. Förmodligen lär du dock få se sändningarna i efterhand på Discovery i något program om häftiga maskiner.On 2002-08-05 21:23, zz wrote:
Troligtvis vill vi inte det.
Jag vill se snabba bilar där inga konstlade begränsningar finns. Vill se hur bra en bil kan bli om den kostar tex 50 miliarder kr att utveckla. Vill se vem som kan ragga ihop mest pengar, kompetens och omsätta detta till en produkt.
Tärnström
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Facit är väl det att de stall som lyckats bäst och lyckas. Är stall som drivs av avdankade entusiaster som kunde driva stall bättre än vad de kunde köra bil. Jag vet att det finns några undantag. De bra chafförerna blev oftast inga bra stallchefer.On 2002-08-05 21:10, zz wrote:
Din vana trogen är du en obotlig pessimist.
Ett team på gridden?? Det räcker med 3 team på gridden och racet är igång.
Vem kommer att sakna Jaguar?
Om man anställer avdankade förare som stallchefer mm då får man skylla sig själv. In med fler affärsmän av typen Briatore, Jordan mfl. Släng ut avdankade före dettingar och sälj stallen till högstbjudande. Mera miliarder i rullning, dom som inte har råd får väl byta branch. Sparka Ron och ersätt honom med Markulio. The show goes on.
Kan det kallas för innovation att varvtiderna (på banor som är oförändrade) blir kortare och kortare för varje sässong fast andemeningen är att de skall bli längre och längre med tanke på hur reglementet förändras.On 2002-08-05 21:30, Nisse wrote:
Det är ju snarare så att inovationerna helt har upphört.
Nisse, har du ingen schysst nedläggningshotad sunkserie att rekomendera så att jag kan njuta det sissta loppet tillsammans med dig.
Visst är maskinerna häftiga. Det är det som gör F1 till kungaklassen. Tcc serierna är inte fullt lika attraktiva, varken för förare, konstruktörer, publik, sponsorer eller någon annan än Nisse och dig.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Det tycker jag med. Skall dit med broder Jari, intresserad?On 2002-08-05 21:54, Nisse wrote:
Det blir väl lagom att kolla F1 på A1-ring nästa år.
Lova mig att inte köra så vårdslöst fort som senast, du och Enzo skulle ha fått fängelse för Er hastighetsöverträdelse, till skillnad från mig som endast fick 130:- SEK i böter.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Japp, och jag tog mitt ansvar genom att ligga 5 meter bakom Nisse med blinkade vänsterblinkers som indikation på att han skulle sakta ned.On 2002-08-05 22:08, zz wrote:Det tycker jag med. Skall dit med broder Jari, intresserad?On 2002-08-05 21:54, Nisse wrote:
Det blir väl lagom att kolla F1 på A1-ring nästa år.
Lova mig att inte köra så vårdslöst fort som senast, du och Enzo skulle ha fått fängelse för Er hastighetsöverträdelse, till skillnad från mig som endast fick 130:- SEK i böter.
/E
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Trots vad zz påstår/tror har faktiskt TV-tittandet varit högre. Undrar om det var -99 som det var på topp, kommer inte riktigt ihåg? Tror det var chevan som hade några siffror på det där, eller? I Italien har TV-tittandet gått ned med i snitt 7,5% hittills i år.
Biljettförsäljningen till Ungern är visst 60% av vad den var ifjol och 55% av vad den var året innan.
Att biljettförsäljningen går ned kraftigt kan man kanske delvis tillskriva den allmänna konjunkturen, men att titta på gratis-TV är knappast särskilt konjunkturberoende, det bör möjligen snarare öka än minska när konjunkturen går ned.
Nu är ju F1 fortfarande väldigt populärt, men tappar man 5-10% i tittarsiffror per år så kan det till slut börja rasa fort. Troligen planar det väl ut när endast hardcore-fansen finns kvar, men då kanske biltillverkarna redan dragit.
Så om några år får väl zz som ensam tittare logga in på webkameran och se på när Bernie ensam åker runt i sin Ferrari runt Hungaroring och de andra moderna/tråkiga banorna...
_________________
/Anders
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-08-07 17:03 ]</font>
Biljettförsäljningen till Ungern är visst 60% av vad den var ifjol och 55% av vad den var året innan.
Att biljettförsäljningen går ned kraftigt kan man kanske delvis tillskriva den allmänna konjunkturen, men att titta på gratis-TV är knappast särskilt konjunkturberoende, det bör möjligen snarare öka än minska när konjunkturen går ned.
Nu är ju F1 fortfarande väldigt populärt, men tappar man 5-10% i tittarsiffror per år så kan det till slut börja rasa fort. Troligen planar det väl ut när endast hardcore-fansen finns kvar, men då kanske biltillverkarna redan dragit.
Så om några år får väl zz som ensam tittare logga in på webkameran och se på när Bernie ensam åker runt i sin Ferrari runt Hungaroring och de andra moderna/tråkiga banorna...
_________________
/Anders
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-08-07 17:03 ]</font>
[quote]On 2002-08-07 17:01, AndersF1 wrote:
Så om några år får väl zz som ensam tittare logga in på webkameran och se på när Bernie ensam åker runt i sin Ferrari runt Hungaroring och de andra moderna/tråkiga banorna...
_________________
/Anders
Framtiden verkar vara utstakad. Var har alla ni andra tagit vägen?
Enzo är porrskådis i filmer för den arabiska marknaden?
Jari är badvakt på en bastuklubb för Talibaner?
Tärnström har efterträtt Gudrun Schyman som partiledare?
Dr. AF1 är escortpojke för rika Norrmän?
ANFRAN är ordförande i "reclaium the streets"?
Pastis har flyttat till Colombia där han är förman på ett plantage?
Woodi är proffs i Chicago Bulls?
Pepparkvarnen är dommare i Haagtribunalen?
Fabbe är modell för modehuset Versace?
mm mm
Jag är den ende åskådaren och Mr. E den ende föraren????
Ni verkar vara en riktig samling pessimister med Jantelagen som enda rättesnöre.
Så om några år får väl zz som ensam tittare logga in på webkameran och se på när Bernie ensam åker runt i sin Ferrari runt Hungaroring och de andra moderna/tråkiga banorna...
_________________
/Anders
Framtiden verkar vara utstakad. Var har alla ni andra tagit vägen?
Enzo är porrskådis i filmer för den arabiska marknaden?
Jari är badvakt på en bastuklubb för Talibaner?
Tärnström har efterträtt Gudrun Schyman som partiledare?
Dr. AF1 är escortpojke för rika Norrmän?
ANFRAN är ordförande i "reclaium the streets"?
Pastis har flyttat till Colombia där han är förman på ett plantage?
Woodi är proffs i Chicago Bulls?
Pepparkvarnen är dommare i Haagtribunalen?
Fabbe är modell för modehuset Versace?
mm mm
Jag är den ende åskådaren och Mr. E den ende föraren????
Ni verkar vara en riktig samling pessimister med Jantelagen som enda rättesnöre.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Är inte det definition på att vara svensk? Folkpartiet borde avstå ifrån svenskakravet, huvudsaken man ser allt i svart och hatar alla som lyckats få det bättre än en själv. Sjunga och vara glad får man bara göra när man är full, allt annat verkar konstigt. Enda undantaget är om pallrar sig till skansen nån kväll i veckan, men det skall helst vara en dyster sång och försök inte vara glad för då blir du av med medborgarskapet!On 2002-08-07 17:26, zz wrote:
Ni verkar vara en riktig samling pessimister med Jantelagen som enda rättesnöre.
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Tärnström är inne på rätt spår. Som vanligt så tittar man på fel sak när man ska sätta värde på sin utveckling. Företagsledare stirrar sig blinda på intetsägande aktiekurser och Bernie&Co på tittarsiffror.
Många motorsportserier har dött eller fått vidta panikåtgärder för att kostnaderna skenat och kvaliteen på serien sjunkit betänkligt pga ett fåtal kvarvarande tävlande. I de flesta fall har händeleutvecklingen varit skrämmande snarlik den vi ser i F1 idag, fabriksstall pumpar in pengar, upptäcker att segrarna och tiden i rampljuset inte räcker till alla och ledsnar på utgifterna i lågkonjukturens tider. De drar sig ur/lägger ned sin satsning och lämnar efter sig ett stall som inte klarar hålla sig själv på fötter eftersom det vuxit m.h.a steroider i form av fabrikspengar. Nu är ju toppstallen i F1 synnerligen stabila i jämförelse med något som tidigare funnits i motorsportsammanhang och de har vuxit sig starka av egen kraft.
Jag tror väl inte att det ska behöva hända F1, men för att det inte ska hända kan det ju underlätta om vissa är vakna på varningssignalerna.
Många motorsportserier har dött eller fått vidta panikåtgärder för att kostnaderna skenat och kvaliteen på serien sjunkit betänkligt pga ett fåtal kvarvarande tävlande. I de flesta fall har händeleutvecklingen varit skrämmande snarlik den vi ser i F1 idag, fabriksstall pumpar in pengar, upptäcker att segrarna och tiden i rampljuset inte räcker till alla och ledsnar på utgifterna i lågkonjukturens tider. De drar sig ur/lägger ned sin satsning och lämnar efter sig ett stall som inte klarar hålla sig själv på fötter eftersom det vuxit m.h.a steroider i form av fabrikspengar. Nu är ju toppstallen i F1 synnerligen stabila i jämförelse med något som tidigare funnits i motorsportsammanhang och de har vuxit sig starka av egen kraft.
Jag tror väl inte att det ska behöva hända F1, men för att det inte ska hända kan det ju underlätta om vissa är vakna på varningssignalerna.
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
En reflektion på första inlägget. Kan man inte isolera alla nostalgiker på nån ö långt borta.
Sen kan man ju läsa på atlas forum att IRL kommer att bli större än F1 snart.
http://www.atlasf1.com/bb/showthread.ph ... adid=46384
Sen kan man ju läsa på atlas forum att IRL kommer att bli större än F1 snart.
http://www.atlasf1.com/bb/showthread.ph ... adid=46384
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
AtlasF1 erbjuder bättre bevakning av F1 än något annat media, tidingar, internet, vad du vill. Jag prenumererar (eller vad det nu heter) och är mycket nöjd. Framförallt är det artiklarna som är värda pengen. Nyheterna kan man få gratis på annat håll, exempelvis http://www.grandprix.com.
Tärnström
Tärnström
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vad finns det som är så oerhört intressant på Atlas?
Om jag vill höra senaste depåskitsnacket, ryktena, färgen på Briatores kalsonger och hur tystlåten Kimi är så köper jag hänt i vecket.
Allt av intresse finns att läsa på Forza (massa kärringskvaller och lösa rykten också).
Nöj dig med det som presteras på banan. Om något kommer till allmänn kännedom och hamnar på Atlas då är det ca 6 månader gammalt redan och följdaktligen gammalt.
Om jag vill höra senaste depåskitsnacket, ryktena, färgen på Briatores kalsonger och hur tystlåten Kimi är så köper jag hänt i vecket.
Allt av intresse finns att läsa på Forza (massa kärringskvaller och lösa rykten också).
Nöj dig med det som presteras på banan. Om något kommer till allmänn kännedom och hamnar på Atlas då är det ca 6 månader gammalt redan och följdaktligen gammalt.
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Är inte prenumerant på Atlas för tillfället, men har funderat på att börja med det. Redan tidigare var deras artiklar pch reportage av yppersta klass och vad jag har hört så har de höjt ribban ytterligare.
Forza är en förstklassig motorsportsida med svensk/finsk inriktning. Atlas var tycker jag världens bästa medan den var gratis och jag kunde läsa den.
Forza är en förstklassig motorsportsida med svensk/finsk inriktning. Atlas var tycker jag världens bästa medan den var gratis och jag kunde läsa den.
Det mesta dom har ljuger dom ihop lika vackert som vi. Vi har en hel del nyheter som dom är sena på eller helt missar. Hur kommer det sig?On 2002-08-08 13:38, JTarnstrom wrote:
Hur då? De har ju förstahandsuppgifter medans vi tvingas ljuga.
Tärnström
Förresten så har väl vi en hel del förstahands stoff också?
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Den har blivit ännu bättre. Min prenumeration gick ut i Juli, och jag stod bara ut i 2 veckor, sen var jag mer eller mindre tvungen att förnya. Även om det känns fel att betala för att läsa en websida är det klart värt pengarna..On 2002-08-09 00:45, regenmeister wrote:
Atlas var tycker jag världens bästa medan den var gratis och jag kunde läsa den.
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nej, du har fel. Möjligen är det en del klipp & klistrande i 'news'-sektionen, men om du läser 'magazine'-artiklarna så är det i minst varje nummer en intervju med någon förare/stallchef/inflytelserik överstekucku, gjord exklusivt av & för Atlas. Lite för tungt för att kalla det ihopljuget, när Atlas har råd att skicka ut folk på i stort sett varje GP, och dessutom får intervjuer.On 2002-08-09 06:26, Jari wrote:Det mesta dom har ljuger dom ihop lika vackert som vi. Vi harOn 2002-08-08 13:38, JTarnstrom wrote:
Hur då? De har ju förstahandsuppgifter medans vi tvingas ljuga.
Tärnström
Dessutom skriver Jo Ramirez (f.d Mclaren i en herrans massa år) en krönika i varje 'nummer', likaledes gör nån tant från Williamsstallet som fortfarande följer med teamet under racehelgerna. Statistiken är också ganska unik, varvtider och splittider för samtliga förare under samtliga sessioner + race. Med lite fina filtreringsmöjligheter, etc.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-08-11 12:29 ]</font>
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
-
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Varje nummer (1 nummer/vecka) är ca 60 sidor, till det får du också en väldans massa statestik som pUs skrev om, nyheter, rykten, bilder (stort bild arkiv) osv osv. Värt varje över som det kostar, har själv redan betalat fram till Maj nästa årOn 2002-08-11 15:44, Hampus wrote:
Atlas lät ju som en bra sida men attans vad dyrt det var. Hutlöst dyrt! En femti spänn hade de kunnat få men inte mer.
Då är Forza klart mer prisvärt
pUs glömde också att säga att Fisichella har en egen kolumn där han skriver efter varje lopp, och den skriv av Fisichella själv och inte av någon spök skribent.
Titta även här, http://www.atlasf1.com/subs/tour/magazine.html, för lite smakprov på vad AtlasF1 är.
/Viktor
_________________
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Viktor den 2002-08-11 16:00 ]</font>