Intresset falnar för F1 på AtlasF1

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Kolla in vilka forum som är mest aktiva. De flesta inläggen görs på nostalgiforumet. Kanske en reflektion av hur intressant årets säsong är.

Tärnström
Användarens profilbild
mopar
Inlägg: 910
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad Sweden

Inlägg av mopar »

Allt var inte bättre förr.. t.ex. var tandvården mycket ondare :wink:

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Jag vet. Folktandvården av igår har kostat mig fem rotfyllningar och ett par utdragningar. Min tandstatus är i klass med en 80-åring. Hoppas att jag har något fräschare andedräkt bara, men det är sånt man aldrig får veta eftersom ingen säger nåt.

Tärnström
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Antalet artiklar och längden på artiklarna i vanliga dagstidningar har visst också minskat betydligt.
Fortsätter det så här ett par säsonger till så har nog F1 ett klart problem. Men det får vi hoppas att det inte gör.

Användarens profilbild
mopar
Inlägg: 910
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad Sweden

Inlägg av mopar »

Är väl alltid lite dött såhär mitt på sommaren..
Blir nog bättre bara man kommer förbi det ohyggligt trista hungaro-ring..

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Ett stort misstag man har gjort är att man inte har tagit hänsyn till vad fansen egentligen vill ha. Man har tagit stigande tittarsiffror som intäkt för att man är på rätt väg men inget säger att F1 inte hade kunnat vara ännu populärare om man hade gjort på något annat sätt. Jag tänker på utvecklingen av sporten de senaste åren; depåstoppen, de stympade banorna, valet mellan aerodynamiskt grepp och mekaniskt. Precis som vilket företag som helst som klappar sig om magen och tror att de gör ett bra jobb bara för att inkomsterna skjuter i höjden har FIA och Bernie gjort ett antal felaktiga beslut som de kommer att få betala för när vi nu ser ut att gå in i en lågkonjunktur. Det är då det visar sig vem som har gjort ett bra jobb. När produkten säljer sig själv ligger svårigheten i att se vad som kan göras ännu bättre och det tycker jag ansvariga herrar har misslyckats med.

Tärnström
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-08-05 15:29, AndersF1 wrote:

Fortsätter det så här ett par säsonger till så har nog F1 ett klart problem. Men det får vi hoppas att det inte gör.
Det är inte F1 som har ett problem, det är Patrick och Ron som har problem.


Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

F1 år 2005 i siffror om det här fortsätter:

Deltagande stall - 1
Tittare - 1

Tärnström
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

Inte bara på Atlas intresset svalnar. Det räcker väl att titta på griden och räkna bilar. F1 är inne på en väldig farlig väg när de numera har svårt att fylla upp griden.

Och TV-pengar kan lätt försvinna se bara på fotbollen. Skullle tro att det diskuteras ordenligt hos flera stall om det är värt pengarna att vara med i cirkusen. :sad:
Gäst

Inlägg av Gäst »

F1 har alldrig i sin 52 åriga historia varit större än det är nu. Det är väl inte anntalet stall som är det viktiga?

Det är kvalitén på stallen som deltar.

VAKNA FÖR F_N!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad Atlas tycker om F1 är lika intressant som vad Gudrun Schyman tycker om billigt bulgariskt rödvin!
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

Tv siffrorna har gått neråt till och med i Italien!
"Inget är mer outhärdligt än en dumbom som har turen med sig."
CICERO
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sen förra loppet, eller sen förra året?
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

Mja, bra fråga men det var genrellt tror jag. Minskat intresse.
"Inget är mer outhärdligt än en dumbom som har turen med sig."
CICERO
Gäst

Inlägg av Gäst »

Med tanke på att loppen på 90 talet varit i praktiken utsålda, till skillnad från 50, 60, 70, samt 80 talen, samt att Tv tittaranntalet ständigt ökar och att stallen aldrig tjänat så mycket som nu, frånsett de nämnda bagatellerna så är F1 i djup kris. :grin:

Krisen består av att lartinamerikaner inte vinner så mycket i upplysningens dagar, de få anglosaxiska förarna är få och fullständigt värdelösa samt att Ron och Patrick är genomskådade.

Ingen kris här inte, det är högkonjuktur just nu. :grin:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

zz, inte ens Mosley och Bernie håller med dig om att det är kvaliteten på teamen som räknas, oavsett hur de fel de har i allt annat. Med ett team på gridden lär inte tittarsiffrorna bli så stora. Det blir du som får sitta ensam och lyssna på Blomman på söndagarna framöver.

Nästa stall som ryker efter Arrows är ju Jaguar. Om Ford går in med Jordan lär de låta Jaguar själva ta alla kostnader, något de inte lär ha råd med i långa loppet. I och för sig lär de väl kunna kontrollera verksamheten själva utan inblandning från Ford men jag tror att någon snart drar ur proppen ur badkaret. Tror heller inte att Ford är intresserade av någon intern konkurrens om nu JAguar skulle börja få snurr på grejerna.

Nej, felet är att kostnaderna har tillåtits eskalera fritt vilket har gjort att stallen tvingats söka pengar från källor där förståelsen för sporten i sig är noll. Ett exempel på det är ju Morgan Greenfell och Arrows (Skrivs om just detta i senaste F1 Racing men jag är inte dummare än att jag räknade ut det själv). MG vägrade släppa till mer pengar och höll därmed på att göera hela sin investering i Arrows totalt värdelös.

Ska bli intressant att se vad som händer framöver. Vi vet ju att killar som Ron Dennis, trots ägarinflytande från annat håll, har tillförsäkrat sig kontrollen över sina bolag. Men vad händer om de behöver mer pengar för att driva stallet? Kommer de då tvingas att släppa på kontrollen? Och i så fall till vem?

Tyvärr. Hela skiten håller på att gå under medans zz, Mosley och Bernie tittar på.

Tärnström
Gäst

Inlägg av Gäst »

Din vana trogen är du en obotlig pessimist.

Ett team på gridden?? Det räcker med 3 team på gridden och racet är igång.

Vem kommer att sakna Jaguar?

Om man anställer avdankade förare som stallchefer mm då får man skylla sig själv. In med fler affärsmän av typen Briatore, Jordan mfl. Släng ut avdankade före dettingar och sälj stallen till högstbjudande. Mera miliarder i rullning, dom som inte har råd får väl byta branch. Sparka Ron och ersätt honom med Markulio. The show goes on. :grin:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Låter som om du lika gärna skulle kunna kolla på Sikta mot stjärnorna i stället. Vi vill uppenbarligen inte se samma sport.

Tärnström
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

On 2002-08-05 20:27, zz wrote:
F1 har alldrig i sin 52 åriga historia varit större än det är nu. Det är väl inte anntalet stall som är det viktiga?

Det är kvalitén på stallen som deltar.

VAKNA FÖR F_N!
För er som följt andra klasser en F1 så vet ni att klasserna som pumpats upp med massor av biltilverkarpengar oftast blivit för dyra i förhållande till PR-värdet och lagts ned. Jag tror att F1 ligger väldigt nära den gränsen nu.

Bara för något år sedan sågs ju en plats som ett av de 12 stallen som får starta som en säkerhet värd ca: 50.000.000 euro i dagsläget har väl det sjunkit "lite"



<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Nisse den 2002-08-05 21:23 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

Troligtvis vill vi inte det.

Jag vill se snabba bilar där inga konstlade begränsningar finns. Vill se hur bra en bil kan bli om den kostar tex 50 miliarder kr att utveckla. Vill se vem som kan ragga ihop mest pengar, kompetens och omsätta detta till en produkt. Är relativt ointresserad av sandsäckar i bagageluckan, straff för seger mm mm.

Det är upp till varje stall att spendera de pengar de finner lämpligast på att nå de mål som de tror sig kunna nå. Inga jantelagsfasoner och kostnadsbegränsningar, sådant sköter marknadskrafterna bäst.

Har dom ingen rysk serie med billig stenåldersteknik som påkallar din uppmärksamhet (förutom dom överfulla läktarna på stcc :grin: ). Där alla bilar är lika dåliga utom en som inte är fullt så dålig. (du har väl läst grisfarmen)

"No buck no fuck"
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nisse, tycker att du skall fortsätta njuta av alla nedläggningshotade sunkracingklasser, det gör dig gott.

F1 kommer inte att läggas ner eller bli en budgetklass i framtiden. Den kommer alltid att vara den spjutspets den varit de senaste 52 åren.

Håller man på att lägga ner någon av dina favoritsunkracingklasser? Följer inte det så noga. Var inte orolig, F1 kommer inte att gå samma öde till mötes som all annan racing du tittar på.
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

On 2002-08-05 21:23, zz wrote:
Troligtvis vill vi inte det.

Jag vill se snabba bilar där inga konstlade begränsningar finns. Vill se hur bra en bil kan bli om den kostar tex 50 miliarder kr att utveckla. Vill se vem som kan ragga ihop mest pengar, kompetens och omsätta detta till en produkt.
Nu är det ju på det sättet att konstlade begränsningar i form av däcksbredd och mönster, antalet cylindrar, förarlicens, bränsle etc. redan finns. Det är ju snarare så att inovationerna helt har upphört.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

On 2002-08-05 21:23, zz wrote:
Troligtvis vill vi inte det.

Jag vill se snabba bilar där inga konstlade begränsningar finns. Vill se hur bra en bil kan bli om den kostar tex 50 miliarder kr att utveckla. Vill se vem som kan ragga ihop mest pengar, kompetens och omsätta detta till en produkt.
All motorsport har reglerats på ett eller annat sätt genom historien vare sig du vill inse det eller inte. Jag ger själv fasen i hur mycket en bil har kostat att framställa. Det är ointressant. Jag hoppas att du får mycket nöje av F1-sändningarna i framtiden. Förmodligen lär du dock få se sändningarna i efterhand på Discovery i något program om häftiga maskiner.

Tärnström
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

On 2002-08-05 21:10, zz wrote:
Din vana trogen är du en obotlig pessimist.

Ett team på gridden?? Det räcker med 3 team på gridden och racet är igång.

Vem kommer att sakna Jaguar?

Om man anställer avdankade förare som stallchefer mm då får man skylla sig själv. In med fler affärsmän av typen Briatore, Jordan mfl. Släng ut avdankade före dettingar och sälj stallen till högstbjudande. Mera miliarder i rullning, dom som inte har råd får väl byta branch. Sparka Ron och ersätt honom med Markulio. The show goes on. :grin:
Facit är väl det att de stall som lyckats bäst och lyckas. Är stall som drivs av avdankade entusiaster som kunde driva stall bättre än vad de kunde köra bil. Jag vet att det finns några undantag. De bra chafförerna blev oftast inga bra stallchefer.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-08-05 21:30, Nisse wrote:
Det är ju snarare så att inovationerna helt har upphört.
Kan det kallas för innovation att varvtiderna (på banor som är oförändrade) blir kortare och kortare för varje sässong fast andemeningen är att de skall bli längre och längre med tanke på hur reglementet förändras.

Nisse, har du ingen schysst nedläggningshotad sunkserie att rekomendera så att jag kan njuta det sissta loppet tillsammans med dig. :grin:

Visst är maskinerna häftiga. Det är det som gör F1 till kungaklassen. Tcc serierna är inte fullt lika attraktiva, varken för förare, konstruktörer, publik, sponsorer eller någon annan än Nisse och dig. :grin:
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-08-05 21:45, Nisse wrote:
De bra chafförerna blev oftast inga bra stallchefer.
Ibland har till och med du rätt Nisse. :wink:
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

On 2002-08-05 21:46, zz wrote:
Nisse, har du ingen schysst nedläggningshotad sunkserie att rekomendera så att jag kan njuta det sissta loppet tillsammans med dig. :grin:
:grin:
Det blir väl lagom att kolla F1 på A1-ring nästa år. :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-08-05 21:54, Nisse wrote:

Det blir väl lagom att kolla F1 på A1-ring nästa år. :wink:
Det tycker jag med. Skall dit med broder Jari, intresserad?

Lova mig att inte köra så vårdslöst fort som senast, du och Enzo skulle ha fått fängelse för Er hastighetsöverträdelse, till skillnad från mig som endast fick 130:- SEK i böter. :wink:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-08-05 22:08, zz wrote:
On 2002-08-05 21:54, Nisse wrote:

Det blir väl lagom att kolla F1 på A1-ring nästa år. :wink:
Det tycker jag med. Skall dit med broder Jari, intresserad?

Lova mig att inte köra så vårdslöst fort som senast, du och Enzo skulle ha fått fängelse för Er hastighetsöverträdelse, till skillnad från mig som endast fick 130:- SEK i böter. :wink:
Japp, och jag tog mitt ansvar genom att ligga 5 meter bakom Nisse med blinkade vänsterblinkers som indikation på att han skulle sakta ned.

/E
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Trots vad zz påstår/tror har faktiskt TV-tittandet varit högre. Undrar om det var -99 som det var på topp, kommer inte riktigt ihåg? Tror det var chevan som hade några siffror på det där, eller? I Italien har TV-tittandet gått ned med i snitt 7,5% hittills i år.

Biljettförsäljningen till Ungern är visst 60% av vad den var ifjol och 55% av vad den var året innan.

Att biljettförsäljningen går ned kraftigt kan man kanske delvis tillskriva den allmänna konjunkturen, men att titta på gratis-TV är knappast särskilt konjunkturberoende, det bör möjligen snarare öka än minska när konjunkturen går ned.

Nu är ju F1 fortfarande väldigt populärt, men tappar man 5-10% i tittarsiffror per år så kan det till slut börja rasa fort. Troligen planar det väl ut när endast hardcore-fansen finns kvar, men då kanske biltillverkarna redan dragit.

Så om några år får väl zz som ensam tittare logga in på webkameran och se på när Bernie ensam åker runt i sin Ferrari runt Hungaroring och de andra moderna/tråkiga banorna...



_________________
/Anders

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-08-07 17:03 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

[quote]On 2002-08-07 17:01, AndersF1 wrote:


Så om några år får väl zz som ensam tittare logga in på webkameran och se på när Bernie ensam åker runt i sin Ferrari runt Hungaroring och de andra moderna/tråkiga banorna...



_________________
/Anders



Framtiden verkar vara utstakad. Var har alla ni andra tagit vägen?

Enzo är porrskådis i filmer för den arabiska marknaden?
Jari är badvakt på en bastuklubb för Talibaner?
Tärnström har efterträtt Gudrun Schyman som partiledare?
Dr. AF1 är escortpojke för rika Norrmän?
ANFRAN är ordförande i "reclaium the streets"?
Pastis har flyttat till Colombia där han är förman på ett plantage?
Woodi är proffs i Chicago Bulls?
Pepparkvarnen är dommare i Haagtribunalen?
Fabbe är modell för modehuset Versace?
mm mm

Jag är den ende åskådaren och Mr. E den ende föraren????

Ni verkar vara en riktig samling pessimister med Jantelagen som enda rättesnöre.

Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Blanda inte in mig i era F1-diskussioner tack.
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-08-07 17:26, zz wrote:
Ni verkar vara en riktig samling pessimister med Jantelagen som enda rättesnöre.
Är inte det definition på att vara svensk? Folkpartiet borde avstå ifrån svenskakravet, huvudsaken man ser allt i svart och hatar alla som lyckats få det bättre än en själv. Sjunga och vara glad får man bara göra när man är full, allt annat verkar konstigt. Enda undantaget är om pallrar sig till skansen nån kväll i veckan, men det skall helst vara en dyster sång och försök inte vara glad för då blir du av med medborgarskapet!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Dr.AF1

:wor:

regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

Tärnström är inne på rätt spår. Som vanligt så tittar man på fel sak när man ska sätta värde på sin utveckling. Företagsledare stirrar sig blinda på intetsägande aktiekurser och Bernie&Co på tittarsiffror.
Många motorsportserier har dött eller fått vidta panikåtgärder för att kostnaderna skenat och kvaliteen på serien sjunkit betänkligt pga ett fåtal kvarvarande tävlande. I de flesta fall har händeleutvecklingen varit skrämmande snarlik den vi ser i F1 idag, fabriksstall pumpar in pengar, upptäcker att segrarna och tiden i rampljuset inte räcker till alla och ledsnar på utgifterna i lågkonjukturens tider. De drar sig ur/lägger ned sin satsning och lämnar efter sig ett stall som inte klarar hålla sig själv på fötter eftersom det vuxit m.h.a steroider i form av fabrikspengar. Nu är ju toppstallen i F1 synnerligen stabila i jämförelse med något som tidigare funnits i motorsportsammanhang och de har vuxit sig starka av egen kraft.
Jag tror väl inte att det ska behöva hända F1, men för att det inte ska hända kan det ju underlätta om vissa är vakna på varningssignalerna.
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

En reflektion på första inlägget. Kan man inte isolera alla nostalgiker på nån ö långt borta.


Sen kan man ju läsa på atlas forum att IRL kommer att bli större än F1 snart.
http://www.atlasf1.com/bb/showthread.ph ... adid=46384

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det var ju en bra länk för dom som inte är medlemmar på Atlas :down:
Zetor
Inlägg: 410
Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00

Inlägg av Zetor »

Atlasf1 är det något att ha?
Ser jag samma nyheter på Forza?
Sign. Frågande
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

AtlasF1 erbjuder bättre bevakning av F1 än något annat media, tidingar, internet, vad du vill. Jag prenumererar (eller vad det nu heter) och är mycket nöjd. Framförallt är det artiklarna som är värda pengen. Nyheterna kan man få gratis på annat håll, exempelvis http://www.grandprix.com.

Tärnström
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag anser nog att Forza Motorsport mycket väl kunde matcha AtlasF1 om bara alla drog sitt strå till stacken
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Hur då? De har ju förstahandsuppgifter medans vi tvingas ljuga.

Tärnström
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad finns det som är så oerhört intressant på Atlas?

Om jag vill höra senaste depåskitsnacket, ryktena, färgen på Briatores kalsonger och hur tystlåten Kimi är så köper jag hänt i vecket.

Allt av intresse finns att läsa på Forza (massa kärringskvaller och lösa rykten också).

Nöj dig med det som presteras på banan. Om något kommer till allmänn kännedom och hamnar på Atlas då är det ca 6 månader gammalt redan och följdaktligen gammalt.
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

On 2002-08-08 06:06, Jari wrote:
Det var ju en bra länk för dom som inte är medlemmar på Atlas :down:
Den ska vara till ett kul inlägg om 10 skäl till att irl är bättre än F1, antagligen skrivet med humor. Tyvärr verkar både topicen och författaren vara som bortblåsta, kan vara därför det inte funkar. :???:
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

Är inte prenumerant på Atlas för tillfället, men har funderat på att börja med det. Redan tidigare var deras artiklar pch reportage av yppersta klass och vad jag har hört så har de höjt ribban ytterligare.
Forza är en förstklassig motorsportsida med svensk/finsk inriktning. Atlas var tycker jag världens bästa medan den var gratis och jag kunde läsa den.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-08-08 13:38, JTarnstrom wrote:
Hur då? De har ju förstahandsuppgifter medans vi tvingas ljuga.

Tärnström
Det mesta dom har ljuger dom ihop lika vackert som vi. Vi har en hel del nyheter som dom är sena på eller helt missar. Hur kommer det sig?
Förresten så har väl vi en hel del förstahands stoff också?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Den var klart bra (när den var gratis) och min ambition om Forza är att den skall bli så bra som den kan. I alla fall en aning bättre än dess svagaste länkar idag.
pUs
Inlägg: 1252
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av pUs »

On 2002-08-09 00:45, regenmeister wrote:
Atlas var tycker jag världens bästa medan den var gratis och jag kunde läsa den.
Den har blivit ännu bättre. Min prenumeration gick ut i Juli, och jag stod bara ut i 2 veckor, sen var jag mer eller mindre tvungen att förnya. Även om det känns fel att betala för att läsa en websida är det klart värt pengarna..
pUs
Inlägg: 1252
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av pUs »

On 2002-08-09 06:26, Jari wrote:
On 2002-08-08 13:38, JTarnstrom wrote:
Hur då? De har ju förstahandsuppgifter medans vi tvingas ljuga.

Tärnström
Det mesta dom har ljuger dom ihop lika vackert som vi. Vi har
Nej, du har fel. Möjligen är det en del klipp & klistrande i 'news'-sektionen, men om du läser 'magazine'-artiklarna så är det i minst varje nummer en intervju med någon förare/stallchef/inflytelserik överstekucku, gjord exklusivt av & för Atlas. Lite för tungt för att kalla det ihopljuget, när Atlas har råd att skicka ut folk på i stort sett varje GP, och dessutom får intervjuer.

Dessutom skriver Jo Ramirez (f.d Mclaren i en herrans massa år) en krönika i varje 'nummer', likaledes gör nån tant från Williamsstallet som fortfarande följer med teamet under racehelgerna. Statistiken är också ganska unik, varvtider och splittider för samtliga förare under samtliga sessioner + race. Med lite fina filtreringsmöjligheter, etc.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-08-11 12:29 ]</font>
Användarens profilbild
Hampus
Inlägg: 215
Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00

Inlägg av Hampus »

Atlas lät ju som en bra sida men attans vad dyrt det var. Hutlöst dyrt! En femti spänn hade de kunnat få men inte mer.

Då är Forza klart mer prisvärt :smile:
Användarens profilbild
Viktor
Inlägg: 275
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Viktor »

On 2002-08-11 15:44, Hampus wrote:
Atlas lät ju som en bra sida men attans vad dyrt det var. Hutlöst dyrt! En femti spänn hade de kunnat få men inte mer.

Då är Forza klart mer prisvärt :smile:
Varje nummer (1 nummer/vecka) är ca 60 sidor, till det får du också en väldans massa statestik som pUs skrev om, nyheter, rykten, bilder (stort bild arkiv) osv osv. Värt varje över som det kostar, har själv redan betalat fram till Maj nästa år :smile:
pUs glömde också att säga att Fisichella har en egen kolumn där han skriver efter varje lopp, och den skriv av Fisichella själv och inte av någon spök skribent.

Titta även här, http://www.atlasf1.com/subs/tour/magazine.html, för lite smakprov på vad AtlasF1 är.

/Viktor

_________________
Bild

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Viktor den 2002-08-11 16:00 ]</font>