Stackars Ralf!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

:grin:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Han verkade nästan lite bitter efter loppet. Ville inte spruta champagne tillsammans med Montoya, gnällde på allt efter loppet. Märks tydligt att han är under press! :smile: Varför kallades han in? Hörde inte riktigt va han sa!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Mig tycker det är skojsigt att se Ralf gnällig och tjurig :smile:

Kul kommentar från Gnällspiken på presskonferensen förresten. Tyckte lollipop killen var för långsam så han körde men sen så stannade han ändå. Montoya och Schumacher såg lite roade ut av den kommentaren :smile:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-07-28 16:21, Slasher wrote:
Varför kallades han in? Hörde inte riktigt va han sa!
Han sa att det var något problem med motorn ...

Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Håller med helt Lucy!! :grin:
Och än en gång har vi tydligt sett att Montoya är bättre än Ralf! :grin:
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Det är ju solklart att det var stallorder.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

On 2002-07-28 16:24, LuckyStrike1 wrote:

Han sa att det var något problem med motorn ...
Stallorder kanske?! :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Va' fan - jag har inget emot en uppkörd andraplats idag inte :grin:

Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Nu var du snabb regen!
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

självklart. :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-07-28 16:25, regenmeister wrote:
Det är ju solklart att det var stallorder.
Då måste det ju betyda att BMW och Williams anser Montoya för att vara den bättre av de två och försteförare. Till och med så mycket försteförare att man väljer att offra Ralfs andraplats på hemmaplan med tysk motor ... intressant :wink:

Ferrari utvecklar sina stallorder vidare förresten. Först klämma in Rubens i reservbilen bara två minuter innan depån stänger och sen klämma in ett 20 sekunders stopp i loppet. Man måste säga att Ferrari är kreativa. Vi har sedan Silverstone sett:

Omstartstekniken (Silverstone)
Domkraftstekniken (Magny-Cours)
Reservbilstekniken (Hockenheim)
20-sekunders regeln (Hockenheim)

Jag är imponerad av deras kreativitet och då har jag inte ens nämnt dammsugarna de använder i depåstoppen än :wink:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Williams kör inte med stallorder, det har Patrick Head själv sagt. Det var absolut inget konstigt att kalla in Ralf i depån så nära målgången.

Skillnaden mellan Ferarris stallorder och Williams plötsliga behov att serva bilen är milsvid. Ferarri är ärliga då stallorder ges, Williams är oärlige. Det är en stor skillnad det.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En man med dina paranoida och felaktiga misstankar skulle ju kunna få för sig att Ferrari på Silverstone och Magny-Cours på gridden samt med reservbilen och depåstoppet på Hockenheim försöker införa maskerade stallorder mot Rubens :wink:

Du är en dålig förlorare och en dålig vinnare zz - om jag vore ett sådant där dekaderat [Schumacher]- och Ferrarifan som du skulle jag vara glad och njuta av en stabil seger och en femte VM-titel ....

Man ska vara glad och fin på sommaren zz - inte paranoid och arg och grinig.

PS

Inlägg av PS »

On 2002-07-28 16:23, LuckyStrike1 wrote:
Mig tycker det är skojsigt att se Ralf gnällig och tjurig :smile:

Kul kommentar från Gnällspiken på presskonferensen förresten. Tyckte lollipop killen var för långsam så han körde men sen så stannade han ändå. Montoya och Schumacher såg lite roade ut av den kommentaren :smile:
Jag förstår inte varför så många gillar att hacka på Ralf Schumacher? Jag tyckte inte att han var speciellt gnällig på presskonferensen igår. Han bara berättade om vad som hade gått fel för honom: Villeneuve som sinkade honom vid första depåstoppet, missförståndet med lollipopmannen vid det andra depåstoppet och motorproblemet som resulterade i ett tredje depåstopp. På slutet lade han ju t.o.m. till kommentaren att det kunde varit värre, och att han var glad för teamets 2:a och 3:e plats.

Nej, enligt mig så var Tysklands GP på Hockenheim Ralfs revansch. Han kvalade ut sin stallkamrat Montoya med över en halv sekund, han gjorde en bättre start än Montoya och var betydligt snabbare än Montoya under i princip hela loppet. All credit till Ralf säger jag och må han fortsätta i samma positiva stil! Han kan börja med att kvala ut Montoya i Ungern också... :cool:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Montoya var lika snabb när han väl kom förbi Kimi så helt överlägsen var inte Ralf. Men han gjorde ett bättre jobb av de två Williamsförarna i helgen men Montoya fick mer poäng :grin:

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

On 2002-07-29 14:28, LuckyStrike1 wrote:
Montoya var lika snabb när han väl kom förbi Kimi så helt överlägsen var inte Ralf. Men han gjorde ett bättre jobb av de två Williamsförarna i helgen men Montoya fick mer poäng :grin:
Bra att du sa det själv! :smile:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Javisst för fan, uppkörda andraplatser ger han ialla fall mer poäng i mästerskapet och för mig närmare två gratismiddagar :grin:

pUs

Inlägg av pUs »

Ralf är populär att hacka på för närvarande. Visst har han gjort rätt kasst ifrån sig jämfört med JPM (speciellt under kval) den sista tiden, men nu i helgen var han faktiskt snäppet vassare än Montoya. Inte bara i kvalet, utan rent generellt. Äras den som äras bör.
pUs

Inlägg av pUs »

Och därför är det ganska naturligt att ingen ser något uppseendeväckande i faktumet att Ralf gjorde ett minst sagt suspekt depåstopp när endast ett fåtal varv återstår. Er känsla för fair play (eller, ska vi kanske säga, förkärlek till fabulösa konspirationsteorier..) växlar fullständigt beroende på färgen på bilarna. Men det är iofs kul, då får jag något att klanka på.

PS

Inlägg av PS »

Hehe... ja, tänk vilka konspirationsteorier det blivit om situationen varit det omvända. Att Montoya varit före Ralf och tvingats göra ett extra depåstopp så att Ralf blivit tvåa...! :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-07-29 19:42, pUs wrote:
Och därför är det ganska naturligt att ingen ser något uppseendeväckande i faktumet att Ralf gjorde ett minst sagt suspekt depåstopp när endast ett fåtal varv återstår. Er känsla för fair play (eller, ska vi kanske säga, förkärlek till fabulösa konspirationsteorier..) växlar fullständigt beroende på färgen på bilarna. Men det är iofs kul, då får jag något att klanka på.
Oj oj oj ett gott skratt sägs ju förläga livet :lol: :lol:

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Vad var det Montoya sa? Sometimes it's better to be lucky than good, eller nåt sånt?
Skulle ju kunna vara storebror Schumachers valspråk...

pUs

Inlägg av pUs »

On 2002-07-30 09:34, LuckyStrike1 wrote:
Oj oj oj ett gott skratt sägs ju förläga livet :lol: :lol:
Visst, och ett gott skratt hjälper säkert din ångest över Montoyas uteblivna segrar 2002 att lägga sig en smula. Om det nu inte bara är så enkelt att några smilyes var det mest konstruktiva du kunde tillföra.