Michael vs Rubens
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Satt och kollade lite på statistiken för 2002 mellan dessa två och hittar följande i DNF statistiken
Rubens:
1 startkrasch
1 motor
2 startgridsproblem (varav Silverstone är den ena)
1 hydraulik
1 växellåda
1 Monaco, kommer inte ihåg vad som hände där för Rubens
samt motorproblem i 2 kval utöver det.
Michael:
Inte ett enda tekniskt problem under hela säsongen.
Jag fattar det inte. Hur kan allt inträffa en och samma förare i ett stall och den andra inte har några som helst problem?
Kan Rubens vara den kritiska faktorn? Jag tvivlar på det, inte kan Rubens vara orsaken till så många tekniska fel på hans bil?
Kan Ron Dennis resonemang stämma - att har man en uttalad försteförare och en uttalad andreförare så stör man balansen i stallet. Mekarna och ingenjörerna på andreförarens bil känner sig som ett B-lag och därmed (omedvetet men ändå)gör de ett litet sämre jobb i förberedelserna, har lite lättare för slarv osv.
Jag kan ialla fall inte förstå hur precis ALLA tekniska problem på Ferrarin bara drabbar Rubens och inga drabbar Michaels bil.
Observera också att innan ni ger er på mig så är detta INTE en anti tråd mot Schumacher, långt ifrån. Hans facit i år och under hans F1-karriär är imponerande och välförtjänt även om det gör ont att behöva säga det
_________________
Ferrari, Schumacher och Österrike 2002=SKANDAL.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-07-22 13:11 ]</font>
Rubens:
1 startkrasch
1 motor
2 startgridsproblem (varav Silverstone är den ena)
1 hydraulik
1 växellåda
1 Monaco, kommer inte ihåg vad som hände där för Rubens
samt motorproblem i 2 kval utöver det.
Michael:
Inte ett enda tekniskt problem under hela säsongen.
Jag fattar det inte. Hur kan allt inträffa en och samma förare i ett stall och den andra inte har några som helst problem?
Kan Rubens vara den kritiska faktorn? Jag tvivlar på det, inte kan Rubens vara orsaken till så många tekniska fel på hans bil?
Kan Ron Dennis resonemang stämma - att har man en uttalad försteförare och en uttalad andreförare så stör man balansen i stallet. Mekarna och ingenjörerna på andreförarens bil känner sig som ett B-lag och därmed (omedvetet men ändå)gör de ett litet sämre jobb i förberedelserna, har lite lättare för slarv osv.
Jag kan ialla fall inte förstå hur precis ALLA tekniska problem på Ferrarin bara drabbar Rubens och inga drabbar Michaels bil.
Observera också att innan ni ger er på mig så är detta INTE en anti tråd mot Schumacher, långt ifrån. Hans facit i år och under hans F1-karriär är imponerande och välförtjänt även om det gör ont att behöva säga det
_________________
Ferrari, Schumacher och Österrike 2002=SKANDAL.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-07-22 13:11 ]</font>
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 239
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Jag tror helt säkert att det är så. Det är inte frågan om att Ferrari medvetet förstör Barrichellos bil, däremot är man så fokuserade och koncentrerade på försteföraren Schumacher att man helt enkelt inte orkar vara lika noga med Barrichello.On 2002-07-22 13:06, LuckyStrike1 wrote:
Kan Ron Dennis resonemang stämma - att har man en uttalad försteförare och en uttalad andreförare så stör man balansen i stallet. Mekarna och ingenjörerna på andreförarens bil känner sig som ett B-lag och därmed (omedvetet men ändå)gör de ett litet sämre jobb i förberedelserna, har lite lättare för slarv osv.
Kanske denna trend kommer att vändas i de återstående loppen, då det gäller att matcha fram Barrichello till andraplatsen i VM.
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Om jag vore i Barrichellos skor skulle jag ha haft det mycket svårt att glädjas med stallet igår. Jag kan förstå att han ville dra därifrån så fort som möjligt efter att stallet förstört hans lopp för andra gången i rad.
Lite fjantigt av Todt att tvinga honom vända för att äta tårta mitt ute i ingenstans i Frankrike egentligen.
Lite fjantigt av Todt att tvinga honom vända för att äta tårta mitt ute i ingenstans i Frankrike egentligen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
och som i alla familjer finns det familjeproblem
Men jag förstår fortfarande inte hur all otur, om det nu är otur, kan drabba Rubens bil.
Men jag förstår fortfarande inte hur all otur, om det nu är otur, kan drabba Rubens bil.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Möjligt att Ferrari har mer fokus på Schumi, och han kanske har de bästa mekarna, men jag tror att det är mest tillfälligheter. Tidigare säsonger 96-01 så har ju knappast Schumi varit mer skonad från tekniska problem än sina andra-förare.
Om ett stall har 5 st overoende tekniska problem sa är chansen att det drabbar en utav förarna en på 2 ^ 4 = 1 : 16
Inte helt orimligt altså. Om Ruben sädermot får fem stycken tekninska problem till, och Schumi noll, då kan man börja undra.
Om ett stall har 5 st overoende tekniska problem sa är chansen att det drabbar en utav förarna en på 2 ^ 4 = 1 : 16
Inte helt orimligt altså. Om Ruben sädermot får fem stycken tekninska problem till, och Schumi noll, då kan man börja undra.
Jag tror, lucy, att du är inne på rätt spår. Vi hade en lång diskussion om detta i natt, jag och Felipe Massa-fan.
Jag tror inte att det är illvilja från Ferraristallet, jag tror heller inte att man glömt bort att lyfta ner honom på backen. Jag tror att man var så fokuserad på att få i väg Schumi i båda bilarnas team att man i kombination med hjärnsläpp missade marginaldetaljen att få iväg Rubens också.
Fast det ernestiska sättet att räkna däremot säger att han helt enkelt var den sämsta föraren i fältet i går eftersom han inte körde alls. Det var Rubens egna misstag och han förvaltade inte sin tredje startruta vilket gör honom till en ganska usel F1-förare som om han fortsätter på det sättet snart får se sig om efter ett nytt jobb.
Barrichellos problem i Monaco var väl att bilen inte kunde klättra över Kimi?
Jag tror inte att det är illvilja från Ferraristallet, jag tror heller inte att man glömt bort att lyfta ner honom på backen. Jag tror att man var så fokuserad på att få i väg Schumi i båda bilarnas team att man i kombination med hjärnsläpp missade marginaldetaljen att få iväg Rubens också.
Fast det ernestiska sättet att räkna däremot säger att han helt enkelt var den sämsta föraren i fältet i går eftersom han inte körde alls. Det var Rubens egna misstag och han förvaltade inte sin tredje startruta vilket gör honom till en ganska usel F1-förare som om han fortsätter på det sättet snart får se sig om efter ett nytt jobb.
Barrichellos problem i Monaco var väl att bilen inte kunde klättra över Kimi?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Svårt att entydigt säga att det beror på situationen i stallet. Om man tittar tillbaka litet:
2000
Rubens:
2 hydraulik
1 bränsletryck
1 krock
Michael:
1 hjulupphängning
1 motor
2 krock
2001
Rubens:
1 krock
1 hjullager
1 tekniskt
1 motor
Michael:
1 bränsle
1 hjullager
1997-1999
Eddie:
5 krock
5 mekaniskt
Michael:
5 krock
4 mekaniskt
Tja jag vet fortfarande inte mer än att Ferrarin håller oerhört bra. Tyvärr har jag inte fått tag på någon statistik för 96 då Irvines bil ju gick sönder en 7-8 ggr någonting har jag för mig - betydligt mer än Michaels. Före 2002 är trenden inte särskilt tydlig, 1996 och 2002 är väl de mest extrema exemplen. Men nog måste det väl påpeka mekar och ingenjörer i deras arbete något när de vet att "deras" bil inte får vinna så länge "förstabilen" är kvar i loppet.
Det måste också finnas någon anledning till att Ferrari fortfarande är det enda stallet som använder sig av den här taktiken fullt ut. Trots att man har kunnat se framgångarna med taktiken har varken Williams eller McLaren redan från säsongsstart valt att pröva den här taktiken och deras skäl har ju just varit att de tycker att det påverkar stallets balans negativt. Hade de sett mer fördelar än nackdelar med det hade de ju redan använt sig av det - de vill ju vinna lika gärna som Ferrari vill.
Nåja, jag förstår inte hur Rubens kan bryta så många gånger i år med tekniska problem samtidigt som Michaels bil går som en klocka lopp efter lopp.
_________________
Ferrari, Schumacher och Österrike 2002=SKANDAL.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-07-22 15:06 ]</font>
2000
Rubens:
2 hydraulik
1 bränsletryck
1 krock
Michael:
1 hjulupphängning
1 motor
2 krock
2001
Rubens:
1 krock
1 hjullager
1 tekniskt
1 motor
Michael:
1 bränsle
1 hjullager
1997-1999
Eddie:
5 krock
5 mekaniskt
Michael:
5 krock
4 mekaniskt
Tja jag vet fortfarande inte mer än att Ferrarin håller oerhört bra. Tyvärr har jag inte fått tag på någon statistik för 96 då Irvines bil ju gick sönder en 7-8 ggr någonting har jag för mig - betydligt mer än Michaels. Före 2002 är trenden inte särskilt tydlig, 1996 och 2002 är väl de mest extrema exemplen. Men nog måste det väl påpeka mekar och ingenjörer i deras arbete något när de vet att "deras" bil inte får vinna så länge "förstabilen" är kvar i loppet.
Det måste också finnas någon anledning till att Ferrari fortfarande är det enda stallet som använder sig av den här taktiken fullt ut. Trots att man har kunnat se framgångarna med taktiken har varken Williams eller McLaren redan från säsongsstart valt att pröva den här taktiken och deras skäl har ju just varit att de tycker att det påverkar stallets balans negativt. Hade de sett mer fördelar än nackdelar med det hade de ju redan använt sig av det - de vill ju vinna lika gärna som Ferrari vill.
Nåja, jag förstår inte hur Rubens kan bryta så många gånger i år med tekniska problem samtidigt som Michaels bil går som en klocka lopp efter lopp.
_________________
Ferrari, Schumacher och Österrike 2002=SKANDAL.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-07-22 15:06 ]</font>
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Man glömmer ganska snabbt med rätt färg på glasögonen..nedanstående är Mclarens statistik för fjolåret.
Mika
----
Australien (motor)
Brasilien (motor)
Spanien (koppling)
Österrike (?)
Monaco (styrning)
Frankrike (växellåda)
Tyskland (motor)
Italien (växellåda)
David
-----
Kanada (motor)
England (fjädring)
Tyskland (motor)
Italien (motor)
Och 2002 (efter 11 körda lopp)
David:
------
Australien (växellåda)
Malaysia (motor)
Europa (kollision)
Kimi:
------
Malaysia (motor)
Brasilien (hjul)
San Marino (avgasrör)
Spanien (brusten vinge)
Österrike (motor)
Monaco (kollision)
England (motor)
15 brutna lopp för Davids teamkompisar, mot 7 för honom själv. Man tycker helt enkelt inte om finländare hos Mclaren, teamet lägger ner mer än dubbelt så mycket tid på att preppa Coulthards prylar än man har gjort med Kimi och Mikas dito. Är det en korrekt bedömning, för att använda er analysmodell?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-22 15:27 ]</font>
Mika
----
Australien (motor)
Brasilien (motor)
Spanien (koppling)
Österrike (?)
Monaco (styrning)
Frankrike (växellåda)
Tyskland (motor)
Italien (växellåda)
David
-----
Kanada (motor)
England (fjädring)
Tyskland (motor)
Italien (motor)
Och 2002 (efter 11 körda lopp)
David:
------
Australien (växellåda)
Malaysia (motor)
Europa (kollision)
Kimi:
------
Malaysia (motor)
Brasilien (hjul)
San Marino (avgasrör)
Spanien (brusten vinge)
Österrike (motor)
Monaco (kollision)
England (motor)
15 brutna lopp för Davids teamkompisar, mot 7 för honom själv. Man tycker helt enkelt inte om finländare hos Mclaren, teamet lägger ner mer än dubbelt så mycket tid på att preppa Coulthards prylar än man har gjort med Kimi och Mikas dito. Är det en korrekt bedömning, för att använda er analysmodell?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-22 15:27 ]</font>
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Historiskt och i procent skulle jag vilja säga att sannolikheten för att man med tillfredsställande ekvivalens kan jämföra det ligger runt 16.47 i dagsläget.On 2002-07-22 15:21, Jari wrote:
Fortsätt gärna, den här diskussionen är intressant.
Kan man jämföra t.ex Mika vs. Michael över 2000 - 2001 och dra slutsatser om t.ex poäng i procent?
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Som jag skrev i mitt inledande inlägg - det här har inget att göra med kritik mot Schumacher, inte ens kritik som sådan mot Ferrari. Trist att du ska se det på det sättet med den där kommentaren (om jag nu inte har missförstått dig förstås )On 2002-07-22 15:14, pUs wrote:
Man glömmer ganska snabbt med rätt färg på glasögonen..nedanstående är Mclarens statistik för fjolåret.
Utan att ha kikat något på det så har jag bara en känsla av att DC har drabbats mer av mekaniska fel hos McLaren än vad Mika gjorde under deras tid tillsammans...
Den här tanken om Michael och Rubens situation hos Ferrari slog mig bara efter de två senaste loppen där man har gjort sådana fatala misstag med Rubens bil, samtidigt som Michaels går som en klocka. Jag försökte bara ta upp det som ett intressant ämne att diskutera nu, underbyggt med lite "statistik" från de senaste åren, men det skulle man tydligen inte ha gjort alltså...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Misstag och misstag - exakt vad för misstag begick man rent tekniskt? Du kanske har tillgång till pressreleaser som jag missat...
Det började spekuleras i sabotage redan innan någon hört varför Rubens inte kom iväg. Som en del sämre informerade skribenter påstått så var inte problemet att man "glömde" kvar Rubens bil på jacken, utan helt enkelt att man inte fick igång den. Klantigt, kanske. Men jag har inte läst vad det berodde på än, och tänker inte spekulera heller. Det lämnar jag åt er.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-22 16:13 ]</font>
Det började spekuleras i sabotage redan innan någon hört varför Rubens inte kom iväg. Som en del sämre informerade skribenter påstått så var inte problemet att man "glömde" kvar Rubens bil på jacken, utan helt enkelt att man inte fick igång den. Klantigt, kanske. Men jag har inte läst vad det berodde på än, och tänker inte spekulera heller. Det lämnar jag åt er.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-22 16:13 ]</font>
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag anser nog att det är ett misstag om man två lopp i rad inte får iväg bilen från startgridden eller inte får igång den till formationsvarvet ... gör inte du det?
Det som var meningen att diskuteras var snarare vems misstag det var .. och varför det så ofta drabbar Rubens ...
Det som var meningen att diskuteras var snarare vems misstag det var .. och varför det så ofta drabbar Rubens ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jag vet inte. Personligen tycker jag bara att Michael har en ofattbar tur ibland, när han skjuter en motor gör han det under warm up´en som är den session som har minst betydelse för slutresultatet, när han väl bryter ett race så händer det sällan eller aldrig i ledning.. det jag är benägen att hålla med om är att Ferrari förmodligen har teamets bästa personal i MS halva av depån.
Det är inget konstigt alls - Ett team har inte två stycken ingenjörer på varje område som är "bäst", man har inte två stycken motorer som är "bäst", man har inte två chassin som bägge är "bäst", etc. Så fungerar ingenting i denna världen. Bäst är just "bäst", och inte lagom.
Bra nära kan man säkert komma, men definitivt inte när det handlar om mänskliga resurser och teknisk kompetens. Självklart bränner man dom bästa resurserna och dom bästa bitarna på Michaels bil så länge han har ett bättre utgångsläge, men för den sakens skull tror jag inte att man slarvar med prepareringen av Rubens bil.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-22 16:25 ]</font>
Det är inget konstigt alls - Ett team har inte två stycken ingenjörer på varje område som är "bäst", man har inte två stycken motorer som är "bäst", man har inte två chassin som bägge är "bäst", etc. Så fungerar ingenting i denna världen. Bäst är just "bäst", och inte lagom.
Bra nära kan man säkert komma, men definitivt inte när det handlar om mänskliga resurser och teknisk kompetens. Självklart bränner man dom bästa resurserna och dom bästa bitarna på Michaels bil så länge han har ett bättre utgångsläge, men för den sakens skull tror jag inte att man slarvar med prepareringen av Rubens bil.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-22 16:25 ]</font>
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Sen har Schumi alltid reservbilen. På warm up och innan loppet kan han testa båda bilarna. Ser dom på datorerna att ena bilen kanske går lite för varm eller nått byter Schumi givetvis bil. Barrichello har inte den lyxen.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nja jag vet inte. Jag är nog beredd att ge Ron Dennis en liten poäng för hans tankar kring det här med första- och andrabil. Något måste det ju påverka en mek eller ingenjör om han känner att han jobbar i "B-laget" i stallet.. det skulle påverka mig i mitt jobb om jag kände så, det vet jag.
Kolla Minardi - jag undrar jag hur motiverade mekarna är som jobbar med Yoongs bil t.ex. Inte för att jag jämför Yoong och Barrichello här men jag undrar jag om inte killarna på Barrichellos bil kanske omedvetet är lite mer benägna att slarva än gänget på Michaels bil.
Hur som helst - man får ju ändå ta och beundra Ferraris lägsta nivå ialla fall .. för Rubens har trots allt bra häng på andraplatsen i mästerskapet.
Kolla Minardi - jag undrar jag hur motiverade mekarna är som jobbar med Yoongs bil t.ex. Inte för att jag jämför Yoong och Barrichello här men jag undrar jag om inte killarna på Barrichellos bil kanske omedvetet är lite mer benägna att slarva än gänget på Michaels bil.
Hur som helst - man får ju ändå ta och beundra Ferraris lägsta nivå ialla fall .. för Rubens har trots allt bra häng på andraplatsen i mästerskapet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det är sant, en del av skillnaden kan naturligtvis ligga där.On 2002-07-22 16:26, Lemon wrote:
Sen har Schumi alltid reservbilen. På warm up och innan loppet kan han testa båda bilarna. Ser dom på datorerna att ena bilen kanske går lite för varm eller nått byter Schumi givetvis bil. Barrichello har inte den lyxen.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
jag tror faktiskt bara att det är slumpen som har gjort sig sån....visst att det är otroligt att det bara är RB bil som går sönder, men visst kan en förare ha kolosal otur.
Titta på Mikka förra året tex, jag tror inte att Meccarna var mer focuserade på David Coulthards bil.....Näedå, de ville nog att mikka skulle ta sin tredje titel, men så blev det inte...
Näpp, det var oturen som var emot Mikka, plus att stallet inte hade någon koll på Launch controll systemet i början.
Titta på Mikka förra året tex, jag tror inte att Meccarna var mer focuserade på David Coulthards bil.....Näedå, de ville nog att mikka skulle ta sin tredje titel, men så blev det inte...
Näpp, det var oturen som var emot Mikka, plus att stallet inte hade någon koll på Launch controll systemet i början.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det vete tusan, som du kan se under 2001 var det uppenbart inte så och under 2000 kommer jag ihåg att DC hade ett motorras(australien) medan Mika hade 3, plus en motorhicka på Imola som gjorde att han tappade några sekunder och förstaplatsen till Schumi, samt nåt problem i Monaco som jag inte kommer ihåg vad det var. Men ifrån den "officiella" statistiken hade de följande fördelning när det gäller tekniska problem:On 2002-07-22 16:06, LuckyStrike1 wrote:
Utan att ha kikat något på det så har jag bara en känsla av att DC har drabbats mer av mekaniska fel hos McLaren än vad Mika gjorde under deras tid tillsammans...
1996: DC 3, MH 3
1997: DC 5, MH 5
1998: DC 3, MH 2
1999: DC 6, MH 3
Så ganska lika 96-98, mer otur för DC -99 och MH 00-01.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Mika, huh!On 2002-07-22 16:56, Crazy F1 wrote:
jag tror faktiskt bara att det är slumpen som har gjort sig sån....visst att det är otroligt att det bara är RB bil som går sönder, men visst kan en förare ha kolosal otur.
Titta på Mikka förra året tex, jag tror inte att Meccarna var mer focuserade på David Coulthards bil.....Näedå, de ville nog att mikka skulle ta sin tredje titel, men så blev det inte...
Näpp, det var oturen som var emot Mikka, plus att stallet inte hade någon koll på Launch controll systemet i början.
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden