Men att ingen skulle ha sett det verkar lite Irvineskt. Nu bekräftas det även öppet. Uppkört hela vägen fram från sportbilar, via F3 till F1. Vad hade han varit om han fått samma villkor som Alesi? Sämre tror jag.– Jag brukade få stallorder som gick ut på att Michael skulle få fler poäng om jag låg före honom. Jag gjorde det dock inte så tydligt som Rubens. Jag simulerade istället ett bromsproblem 10 varv före mål och ingen såg det verkliga skälet.
Här kommer ett offentligt erkännande
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
Jag tycker rubens gjorde rätt som släppte förbi tysken precis innan mållinjen. Om det är tillåtet med stallorders så kunde han ju lika bra ta åt sig äran för loppet och visa att han kunde ha vunnit det, att det var "hans lopp". Ingen god publicitet för stallet men det var det för rubens då han visade alla andra att han _kan_ vinna lopp.
Eddie "motor-mouth" snackar dynga som vanligt.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Hampus den 2002-07-05 20:07 ]</font>
Eddie "motor-mouth" snackar dynga som vanligt.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Hampus den 2002-07-05 20:07 ]</font>
-
- Inlägg: 665
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det hände en gång. Närmare bestämt på A1-ring (där Ferrari av tradition alltid delar ut stallorder) 1998.On 2002-07-21 01:45, Joakim Quensel wrote:
Irvine har säkert rätt i det han säger, men hur ofta kan det ha inträffat?
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Det där med moppen?
Lemon, det har nog hänt oftare, men inte lika öppet.
Menar du Swervines omsläppningar har jag kassvis med bevismaterial ifrån säsongerna 97-98-99-2000.
_________________
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-07-21 10:31 ]</font>
Lemon, det har nog hänt oftare, men inte lika öppet.
Menar du Swervines omsläppningar har jag kassvis med bevismaterial ifrån säsongerna 97-98-99-2000.
_________________
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-07-21 10:31 ]</font>
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
KLart det är finntjafs. Jari mår ju illa av det faktum (OBS! - detta är faktum) att Mika H inte lyckades vinna förrän han blev omsläppt två gånger i rad. Därför måste han bjäbba om detta till förbannelse för att folk inte ska ta upp det.On 2002-07-21 10:49, Lemon wrote:
Ok, fram med bevisen då. Eller är det bara finntjafs som vanligt?
En seger som definitvt var uppkörd var ju den 1998, men eftersom finska regler inte gäller finska förare så kommer Jari aldrig att erkänna det... knepigt det där!
Jag säger som Jari: Fram med bevisen, visa fakta, källhänvisningar??? Och med källhänvisningar räknar jag inte inlägg skrivna av Cobra, Helgonet eller Boban, men det är möjligt att det är de som är Jaris "hemliga" källor...
/E
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Vad har Irivne erkännt? Att han gav Schumacer tredjeplatsen i Österikes GP 1998?
Jag har kollat upp alla lopp 1996-99 där Schumacher gick i mål en placering före Irvine. Från dessa lopp är det bara ett Österike 1998 där stall-order förekom. Denna stall-order gällde dessutom inte seger, utan Schumi fick en ”uppkörd” tredkeplats.
Kan någon tala om för mig vilka lopp (anant än Österike 1998) som Irvine hänvisar till i sitt uttalande?
1997 San Marino:
2. Schumi (-1,237)
3. Irvine (-1´18.343)
Schumacer låg före Irvine under hela loppet.
1998 San Marino
2. Schumi (-4,554)
3. Irvine (-51,775)
Schumacer låg före Irvine under hela loppet.
1998 Frankrike
1. Schumi
2. Irvine (-19,575)
Schumacher tog starten före Irvine som agerade ”sköld” smellan Schumacher och Hakkinen. Detta bidrog troligtvis till att Schumis seger, men det är knappast någon stall-order av den typ som Irivine talar om i sitt uttalande.
1998 Österike
3. Schumi (-30,092)
4. Irvine (-43,976)
Schumi spann tidigt i loppet. Körde upp sig genom fältet till en fjärde-plats bakom Irvine. Irvine fick ”broms-problem” och gav Schumi tredje-platsen. Tydlig stall-order! En ”upp-körd” tredje-plats!
1998 Italien
1. Schumi
2. Irvine (-37,997)
Schumi gjorde en ur-usel start och hamnade bakom Irvine (som låg trea) och Villeneuve. Efter att Schumi kört om Villeneuve så lät Irvine Schumi på varv fem passera honom. Troligen stall-order, men Schumi var klart snabbast och lyckades även ta sig förbi Hakkinen som i slutet av loppet fick fel på bromsarna (dock defenitivt ingen stallorder!) och fick släppa förbi Irvine till en andra plats. Att på varv fem släppa förbi en mycket snabbare team-kamrat tycker jag är helt OK. Att slåss om positionerna vore vansinigt.
1999 Monaco
1. Schumi
2. Irvine (-30,476)
Schumacer låg före Irvine under hela loppet.
1999 Spain
3. Schumi (-10,845)
4. Irvine (-30,182)
Irvine startade två placeringar före Schumacher. Han gjorde dock en urusel start, och blev passerad av Coulthard, Villeneuve samt Schumacher. Knappast någon stall-order! Sedan låg Schumi före Irvine i resten av loppet.
1999 Japan
2. Schumi (-5,015)
3. Irvine (-1´35,688)
Schumi hade gjort allt i sin makt för att låta Irivne vinna detta loppet!
Jag har kollat upp alla lopp 1996-99 där Schumacher gick i mål en placering före Irvine. Från dessa lopp är det bara ett Österike 1998 där stall-order förekom. Denna stall-order gällde dessutom inte seger, utan Schumi fick en ”uppkörd” tredkeplats.
Kan någon tala om för mig vilka lopp (anant än Österike 1998) som Irvine hänvisar till i sitt uttalande?
1997 San Marino:
2. Schumi (-1,237)
3. Irvine (-1´18.343)
Schumacer låg före Irvine under hela loppet.
1998 San Marino
2. Schumi (-4,554)
3. Irvine (-51,775)
Schumacer låg före Irvine under hela loppet.
1998 Frankrike
1. Schumi
2. Irvine (-19,575)
Schumacher tog starten före Irvine som agerade ”sköld” smellan Schumacher och Hakkinen. Detta bidrog troligtvis till att Schumis seger, men det är knappast någon stall-order av den typ som Irivine talar om i sitt uttalande.
1998 Österike
3. Schumi (-30,092)
4. Irvine (-43,976)
Schumi spann tidigt i loppet. Körde upp sig genom fältet till en fjärde-plats bakom Irvine. Irvine fick ”broms-problem” och gav Schumi tredje-platsen. Tydlig stall-order! En ”upp-körd” tredje-plats!
1998 Italien
1. Schumi
2. Irvine (-37,997)
Schumi gjorde en ur-usel start och hamnade bakom Irvine (som låg trea) och Villeneuve. Efter att Schumi kört om Villeneuve så lät Irvine Schumi på varv fem passera honom. Troligen stall-order, men Schumi var klart snabbast och lyckades även ta sig förbi Hakkinen som i slutet av loppet fick fel på bromsarna (dock defenitivt ingen stallorder!) och fick släppa förbi Irvine till en andra plats. Att på varv fem släppa förbi en mycket snabbare team-kamrat tycker jag är helt OK. Att slåss om positionerna vore vansinigt.
1999 Monaco
1. Schumi
2. Irvine (-30,476)
Schumacer låg före Irvine under hela loppet.
1999 Spain
3. Schumi (-10,845)
4. Irvine (-30,182)
Irvine startade två placeringar före Schumacher. Han gjorde dock en urusel start, och blev passerad av Coulthard, Villeneuve samt Schumacher. Knappast någon stall-order! Sedan låg Schumi före Irvine i resten av loppet.
1999 Japan
2. Schumi (-5,015)
3. Irvine (-1´35,688)
Schumi hade gjort allt i sin makt för att låta Irivne vinna detta loppet!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Visst körde Irvine enligt stallorder när han agerade "sköld" mellan Schumi och Villeneuve. Hursomhellst är det inte en stallorder som Irvine kan ha syftat på i sitt uttalande.On 2002-07-21 19:00, LuckyStrike1 wrote:
Du glömde t.ex Japan 1997 .... medvetet?
Men är inte hela den här diskussionen egentligen ganska gammal, passé och trist?
Visst känns diskussionen en aning passe, men jag är leds på allt tjafs om att Schumi fått uppkörda segrar. Mitt minne av Schumi under tiden med Irvine som teamkamrat är hans många närmast heroiska segrar, många med en bil som egentligen inte dög till att knappt vinna lopp med. Fler stallorder hade nog förekommit om Irvine hade varit snabb nog att blanda sig i topp-striden i fler lopp.
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det var Ferrari med Schumacher och Irvine mot McLaren med Häkkinen och Coulthard. Året innan var det Ferrari med samma förarduo mot Williams med Villeneuve och Frentzen.
Och?
Och?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Brawn erkände i en intervju, som jag tror var med Adam Cooper på Autosport, tidigare i år att det här med att släppa förbi Schumi även kunde slå tillbaks som det gjorde 1999 med Irvine, som skulle ha vunnit VM om han inte tvingats agera andrefiol till Schumi i början av året och därmed förlorat nödvändiga poäng. Han sa inte i vilket lopp han avsåg, men det var ju i allafall tydligt att Irvine på nåt sätt fick släppa Schumi och att han förlorade poäng på det, liksom att Schumi tjänade på det.
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 239
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ok, Frankrike 1999 missade jag visst också, en uppenbar stallorder. Nu tror jag faktiskt att stall-order listan är komplett:
Österike 1998 +1p (4 -> 3)
Frankrike 1999 +1p (6 -> 5)
Österike 2002 +4p (2 -> 1)
Malaysia 1999 -4p (1 -> 2)
Summa "uppkörda" poäng = 1 + 1 + 4 - 4 = 2
Summa "uppkörda" segrar = 1 - 1 = 0
Österike 1998 +1p (4 -> 3)
Frankrike 1999 +1p (6 -> 5)
Österike 2002 +4p (2 -> 1)
Malaysia 1999 -4p (1 -> 2)
Summa "uppkörda" poäng = 1 + 1 + 4 - 4 = 2
Summa "uppkörda" segrar = 1 - 1 = 0
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Tror du att Österike 2002 har någon betydelse för årets VM?On 2002-07-22 15:01, AndersF1 wrote:
Varför kan en uppkörd seger försvinna för att man själv betalar tillbaks när ens resultat inte långre har någon större betydelse för VM?
Visst är jag SL = Schumi-Lover!Jari wrote:
Är man SL så är man.
Jag har till och med en Mercedes 300SL!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Joakim Quensel den 2002-07-22 15:48 ]</font>
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Oddsen var ju rätt höga att han inte skulle klara av att säkra VM-titeln med god marginal även om han inte hade fått de där 4 poängen i Österrike till skänks...
Kort sagt: Anledningen till den kraftiga reaktionen då var väl att han dominerade så uppenbart redan och det inte behövdes med mindre att en upprepning av Silverstone 99 skulle inträffa. Och då hade de där 4 poängen ändå inte räckt till
Kort sagt: Anledningen till den kraftiga reaktionen då var väl att han dominerade så uppenbart redan och det inte behövdes med mindre att en upprepning av Silverstone 99 skulle inträffa. Och då hade de där 4 poängen ändå inte räckt till
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish