Idag kör Schumacher F2002!!!
-
- Inlägg: 364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 9
- Blev medlem: lör feb 02, 2002 01:00
- Ort: ...
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
"The F2002 took to the track for the first time this morning at the Italian circuit, were hundreds of fans gathered to see Schumacher in action with the new machine with which the Italian squad will try to retain both the drivers' and constructors' titles won last year.
"Schumacher set a quickest lap of 58.620, more than one tenth of a second quicker than his previous best (58.783), set at the start of this year when the four-time champion returned to the wheel for the first time since the end of last season"
Det berömda varvrekordtricket som Jari brukar säga. Go Maestro
"Schumacher set a quickest lap of 58.620, more than one tenth of a second quicker than his previous best (58.783), set at the start of this year when the four-time champion returned to the wheel for the first time since the end of last season"
Det berömda varvrekordtricket som Jari brukar säga. Go Maestro
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Här finns några bilder från testet.
http://www.formel-1-online.de/bilder/20 ... r//ms1.jpg
http://www.formel-1-online.de/bilder/20 ... r//ms2.jpg
http://www.formel-1-online.de/bilder/20 ... r//ms3.jpg
Inga barge-boards
Sen är den lilla extravingen på side-podsen tillbaka fast i ny utformning
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: regenmeister den 2002-02-10 19:43 ]</font>
http://www.formel-1-online.de/bilder/20 ... r//ms1.jpg
http://www.formel-1-online.de/bilder/20 ... r//ms2.jpg
http://www.formel-1-online.de/bilder/20 ... r//ms3.jpg
Inga barge-boards
Sen är den lilla extravingen på side-podsen tillbaka fast i ny utformning
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: regenmeister den 2002-02-10 19:43 ]</font>
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ännu en bild. Man kan se en ny lite fena på "krockskydden" vid förarens huvud och en ny utformninga av inloppet till kylarna. Undrar om Barge-boardsen bara var till för att täcka över den delen.
Fortsatt spekulation, har man valt den utformningen där istället för att gå Sauber och mclarenvägen med "dubbelköl"?
-
- Inlägg: 364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 163
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Dublin
-
- Inlägg: 1859
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vad jämför du med då Pastis? Eftersom det är tryckfallet som man vill ha bort så har jag svårt att se att det skulle gå att göra så mycket från förra året, jag antar att dom inte åkte omkring med 2cv avgarrör då utan att det var optimerat så frågan är hur dopm skulle kunna hitta så mycket. Vilka faktorer mer är tryckfallet spelar in i avgasrörsdesign? Är det någon som är en fena på det?On 2002-02-11 09:35, Pastis wrote:
Allt kan bli bättre. Der är jätteviktigt att avgassystemet är anpassat till motorn. Eftersom Ferrari har en ny motor, så får man även anpassa avgassystemet till den. Det kan ge ca 15-20 hästar...
-
- Inlägg: 233
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
En uppenbar parameter är var man har plats att leda rören. Det är inte lika mycket plats innanför karossen i bakändan av bilen i år, så då får man göra nåt annorlunda. (eller snarare att man bestämt sig för att inte ge lika mycket plats). Jag misstänker starkt att att det är därför man har en ny variant.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jo allt som på något sätt är kopplat till motorn påverkar naturligtvis motornskörbarhet och jag kan tänka mej att tryckfallet över avgasröret påverkar utblåskanalen med ventiler och dylikt. Jag har bara lite svårt att det skulle ge 15-20 hästar mer än vad dom hade förra året bara pga ett bättre designat avgasrör.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 233
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: tis feb 12, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
Tyken du är. Jag bara tänkte, dom andra har ju länge försökt härma Ferrari på den punkten. Jag ville bara få höra andras kommentarer...On 2002-02-12 13:02, Freddan wrote:Hört talas om utveckling???On 2002-02-11 08:56, Boy wrote:
Dom har ändrat avgassystemet vad jag förstod...Varför det? Det gamla var väl ganska bra, eller?
/Boy
-
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Göteborg