Mclarens depå strategi :P
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Dagens humorpris går till McLarens depåpersonal. Jag fick mig ett gott skratt framför TV:n varje gå :lol:ng McLaren gick i depå och farsen utspelade sig gång på gång.
Tur för ens nerver att man inte är fan av någon av McLaren förarna...
Tur för ens nerver att man inte är fan av någon av McLaren förarna...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Jag blev oerhört glad för Kimis körning på Silverstone. Flera gånger och långa stunder var han snabbast på banan, både i vått och torrt. Hade loppet hållt sig torrt hade han kommit i kapp MS och Montoya och då hade vad som helst kunnat hända. Kimi har inga problöem med omkörningar i alla fall, vilket Ralf Schukmacher blev uppläxad i vid två tillfällen och en herrans massa andra också. De längre bak är dock inte lika svåra som Trulli, Ralf, Button, Villeneuve och några till. Taskigt teamwork och sunkig motor är det enda som hindrar honom ifrån att ta upp kampen med Michael och Juan Pablo.
PS.
Han har redan uttalat sig om att han motsatte sig åtminstone ett av däckbytena, men han kan ju inte be ingenjörerna fara och flyga, fast dom borde?
PS.
Han har redan uttalat sig om att han motsatte sig åtminstone ett av däckbytena, men han kan ju inte be ingenjörerna fara och flyga, fast dom borde?
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
Körde inte Rubens om räkan? Har jag fel?On 2002-07-08 04:18, Jari wrote:
Jag blev oerhört glad för Kimis körning på Silverstone. Flera gånger och långa stunder var han snabbast på banan, både i vått och torrt. Hade loppet hållt sig torrt hade han kommit i kapp MS och Montoya och då hade vad som helst kunnat hända. Kimi har inga problöem med omkörningar i alla fall, vilket Ralf Schukmacher blev uppläxad i vid två tillfällen och en herrans massa andra också. De längre bak är dock inte lika svåra som Trulli, Ralf, Button, Villeneuve och några till. Taskigt teamwork och sunkig motor är det enda som hindrar honom ifrån att ta upp kampen med Michael och Juan Pablo.
PS.
Han har redan uttalat sig om att han motsatte sig åtminstone ett av däckbytena, men han kan ju inte be ingenjörerna fara och flyga, fast dom borde?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Rubens körde om Räikkönen på vilket varv? Kimi förlorade den platsen i depån medan däcken inte fanns framme. Han var när regnet kom 1,4 sekunder bakom Montoya och hade då kört fyra-fem varv fortare än de där framme, skillnaden innan hade då varit i storleksordningen 3,5s. Vilket race tittade du på? TV4?
_________________
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-07-08 14:39 ]</font>
_________________
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-07-08 14:39 ]</font>
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tittar bara i tabellen och konstaterar att Kimi är 6 av 10 möjliga lopp brutna. Konstaterar också att han körde bra igår men att han till slut bröt...
Men jomenvisst .. hade han bara och om bara inte och med tanke på och jorden var platt så hade han ju vunnit igår. Absolut. Visst. Håller fullständigt med. Kimi såg ut som en segrare redan från start.
_________________
Ferrari, Schumacher och Österrike 2002=SKANDAL.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-07-08 14:42 ]</font>
Men jomenvisst .. hade han bara och om bara inte och med tanke på och jorden var platt så hade han ju vunnit igår. Absolut. Visst. Håller fullständigt med. Kimi såg ut som en segrare redan från start.
_________________
Ferrari, Schumacher och Österrike 2002=SKANDAL.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-07-08 14:42 ]</font>
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Även om Mclarens depåarbete såg något oorganiserat ut är skillnaden hårfin mellan succé och fiasko. Om nu den första regnskuren hade avtagit under varven som Coulthard kämpade runt med sina hopplösa torrdäck, så kunde racet hade fått en helt annan segrare, och rubrikerna idag hade istället talat om vilken lysande strategi Mclaren implementerade.
Nu chansade man (eller hade grova kommunikationsproblem, vad vet jag), och med facit i hand det blev mindre bra. Trist bara för Kimi, som i vanlig ordning inte fick chansen att slutföra loppet.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-08 14:53 ]</font>
Nu chansade man (eller hade grova kommunikationsproblem, vad vet jag), och med facit i hand det blev mindre bra. Trist bara för Kimi, som i vanlig ordning inte fick chansen att slutföra loppet.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-08 14:53 ]</font>
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Signatur maclaren på Atlas bb har gjort sig omaket att sammanställa lite varvtider från loppet.On 2002-07-08 04:18, Jari wrote:
Jag blev oerhört glad för Kimis körning på Silverstone. Flera gånger och långa stunder var han snabbast på banan, både i vått och torrt. Hade loppet hållt sig torrt hade han kommit i kapp MS och Montoya och då hade vad som helst kunnat hända. Kimi har inga problöem med omkörningar i alla fall, vilket Ralf Schukmacher blev uppläxad i vid två tillfällen och en herrans massa andra också. De längre bak är dock inte lika svåra som Trulli, Ralf, Button, Villeneuve och några till. Taskigt teamwork och sunkig motor är det enda som hindrar honom ifrån att ta upp kampen med Michael och Juan Pablo.
1. part: Average laptime of laps 6-11 before first pit-stops, dry tyres
RB 1:27.286
KR 1:27.560
RS 1:27.695
M$ 1:27.769
JPM 1:27.792
DC 1:27.803
JT 1:28.069
JB 1:28.137
HHF 1:28.839 (without lap 11 due to earlier stop)
MW 1:29.025 (without laps 10&11 due to spin out)
EB 1:29.123
JV 1:29.346
GF 1:29.402
OP 1:29.743
PdlR 1:29.972
TS 1:30.043
EI 1:30.189
NH 1:30.454
MS 1:30.936 (1:29.969 without lap lap 8 due to spin)
FM 1:31.158 (1:29.147 without lap 11 due to spin)
2. part: Average laptimes of laps 15-22 after stops: only 6 bests of these 8 due to the fact many drivers were in heavy traffic for few laps
RB 1:33.007
M$ 1:33.128
TS 1:35.254
KR 1:35.462
NH 1:36.178
JV 1:36.377
GF 1:36.580
FM 1:36.706
JPM 1:36.735
EB 1:36.970
DC 1:37.023 (only 5 best of 8 due to late stop)
HHF 1:37.103 (only 5 best due to early retirement)
RS 1:37.104
OP 1:37.228
JB 1:38.375
PdlR 1:38.628
JT 1:39.587
EI 1:39.640
Visst var han snabb igår räkan (stundtals snabbaste Michelin-bil), men han var knappast snabbast på banan. Här är snabbaste racevarven förresten:
Kod: Markera allt
1 2 R.Barrichello Ferrari 58 1'23.083 -
2 1 M.Schumacher Ferrari 52 1'23.826 0.743
3 5 Ralf Schumacher Williams/BMW 58 1'24.586 1.503
4 11 J.Villeneuve BAR/Honda 56 1'24.949 1.866
5 7 Nick Heidfeld Sauber/Petronas 57 1'24.996 1.913
6 8 Felipe Massa Sauber/Petronas 57 1'25.058 1.975
7 12 Olivier Panis BAR/Honda 58 1'25.063 1.980
8 9 G.Fisichella Jordan/Honda 58 1'25.104 2.021
9 4 Kimi Raikkonen McLaren/Mercedes 5 1'25.409 2.326
10 6 J.P.Montoya Williams/BMW 50 1'25.469 2.386
11 3 David Coulthard McLaren/Mercedes 56 1'25.492 2.409
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Mycket möjligt, men vi andra såg att Maestor klart blev uppehållen av sopan som råkade leda loppet i början. Baby-Kimi hade ju knappast haft en chans att hänga på MS om han nu inte skulle varit på en fem-stopps-strategi eller liknande...On 2002-07-08 14:38, Jari wrote:
Rubens körde om Räikkönen på vilket varv? Kimi förlorade den platsen i depån medan däcken inte fanns framme. Han var när regnet kom 1,4 sekunder bakom Montoya och hade då kört fyra-fem varv fortare än de där framme, skillnaden innan hade då varit i storleksordningen 3,5s. Vilket race tittade du på? TV4?
_________________
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-07-08 14:39 ]</font>
/E
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Lemon, varven 15-22 gick Kimi väl på fel däck mest hela tiden och gjorde extra stopp för detta.
Under flera långa perioder körde Kimi snabbast på banan och ofta var det Barrichello som var närmast i tider.
_________________
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-07-09 05:30 ]</font>
Under flera långa perioder körde Kimi snabbast på banan och ofta var det Barrichello som var närmast i tider.
_________________
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-07-09 05:30 ]</font>
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jag letar och letar, men jag kan bara se att Kimi satte 9:e snabbaste tid.On 2002-07-09 05:29, Jari wrote:
Lemon, varven 15-22 gick Kimi väl på fel däck mest hela tiden och gjorde extra stopp för detta.
Under flera långa perioder körde Kimi snabbast på banan och ofta var det Barrichello som var närmast i tider.
_________________
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-07-09 05:30 ]</font>
Kan du visa mig lite fakta var Kimi satte snabbaste varvtid!
/E
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden