Do "you know"?

Kungaklassen av motorsport...
Gäst

Inlägg av Gäst »

You know, som tog PP idag. De 3 förra pp förvaltade han efter bästa förmåga, till min oändliga förtjusning väl. Vad får Er att tro att det skall gå annorlunda i morgon?

Stor möjlighet att vi får regn i morgon, då blir han blöt när han skall gå från sin sönderkörda bil till depåns skyddande tak. :grin:
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

Anar en viss bitterhet från zz, då "to be honest" inte klarade av att matcha JPM´s tempo, samt Spaghettichella inte hade en bra dag...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

You know fick en kort fråga och gav ett kort svar. Ändå lyckades han klämma in tre "you know" i det svaret. Ganska starkt i alla fall att klämma till med pole i sista försöket. Synd för alla Yeti-lovers att han inte kommer ha någon större glädje av sin pole imorgon :grin:

Det sägs att årets Ferrari-bil är väldigt snäll mot däcken. Lite för snäll kanske eftersom det missgynnar dom i kvalen. Ifjol tog Schumi elva poles, i år har han bara tre. Å andra sidan var McLaren och Williams mycket närmare Ferrari i rejsen ifjol än mot i år. Och eftersom det är resultaten på söndagar som räknas så gör det inte så mycket :smile:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kära Marsipansalami,

Är inte det minsta orolig för morgondagen. Synd att inte "you know" vem, kör cart då hade han redan fått en poäng. Nu blir han utan. :grin:

Led svårt med Fisichella. När skall det bli slut på han oändliga otur???? :sad:
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

Skönt att Gnällspiken återigen sätts på plats i kvalet. I morgon återställer JPM ordningen mellan de båda i sammandraget.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja herregud. Visst var det dåligt av Montoya att ta pole. Visst är det dåligt att han säger "you know". Visst är det mycket bättre att inte ta pole. Nu får han sparken, att köra sönder materialet på det här sättet för att ta en pole som ändå inte ger några poäng. Mycket bättre att göra som Yoong, spara på materialet i hopp om att det ska hålla på söndagen. Eller som Ralf för den delen. Absolut, javisst, jag menar "to be honest" "honestly" ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

On 2002-07-06 15:29, zz wrote:

Otur? En bra förare ser till att hamna i ett toppstall och ser till att alla tänkbara resurser satsas enbart på densamme, har jag hört någonstans... :crazy:

JPM vinner i spöregn i morgon...
Go´natt!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hmmmm Fisichella ... än en g¨ång utklassad av kraschkungen från Asien ... där ser man vilket framtidslöfte och blivande världsmästare Eddie har i år :grin:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-07-06 15:29, zz wrote:

Redan imorgon kanske. Det är nämligen risk för regn och med lite talang och fina sulor från Bridgestone kan man komma långt.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Lemon:
Det kan ju även vara Schumi som är lite sämre på att kvala i år. Kanske börjar bli lite mätt? :smile: Jag tycker att Rubens är mycket närmare i kvalen i år än ifjol. Visserligen kan Rubens förstås ha blivit snabbare, men jag tycker inte att Schumi sett så jättevass ut på kvalen, då det många ggr verkat som att han haft större problem än Rubens att få till bilen och absolut större problem än vad han brukar ha haft genom åren. I många av racen har det ju senare visat sig att Ferrarin är helt överlägsen, även tidigt i loppen eller direkt efter depåstoppen, när däcken inte hunnit slitas så mycket.

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jo, det ligger nått i det oxå, Anders. Efter A1-ring tycker jag att Schumi har sett lite blek ut.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Imorgon vinner en Bridgestoneförsedd Ferrari, det är nog tyvärr oundvikligt. Det bästa man kan hoppas på som icke-Ferrari fan är en tredjeplats eller platsen som bästa bil efter Ferrari om någon av dem mot förmodan skulle bryta ett lopp ....

Blir det dessutom regn imorgon finns det en risk för att vi får se Ferrari varva hela fältet tyvärr...

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nån som förresten vet om Williams valde mjuka eller ännu mjukare Michelin däck idag?

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Förra loppet körde Ralf och Montoya på olika gummiblandningar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lucy, "you know" att han valde "Michelin suddegummi". Dom håller i ca 10 varv. Eftersom Silverstone formligen äter däck så glider "you know" vem in i sidan på någon stackars sate som råkar ha oturen att ligga för nära i yttern.

Var inte ledsen för det. :wink:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

zz: Vi får väl hoppas att det blir när han varvar Fisi. :smile:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bara Montoya blir bäste man och bil efter Ferrari så är jag överlycklig imorgon. Jag hyser inga illussioner om att nån ska kunna utmana Ferrari och Bridgestone på Silverstone över 60 varv imorgon. Därför är jag supernöjd med Montoyas åttonde pole någonsin och att det tills slut blev spänning i kvalet.

Imorgon ska jag grilla mitt kött iklädd min BMW jacka och Montoya keps och lyssna med ett halvt öra på hur Ferrari varvar hela fältet smatidigt som de lyssnar på Radio Ross Brawn. Om Ralf sen bryter loppet är jag överlycklig, om Schumacher kraschar ut eller förlorar till Barrichello ännu en gång är jag nästan i sjunde himlen.

Fisi ... hmmm de brukar inte filma de längst bak på bilderna TV4 får :wink:

nicolas

Inlägg av nicolas »

Vad är det ni bråkar om nu då..?

Bara för att Montoya är den nye pole kungen, bara för att han har den där förmågan att höja sin förmåga under de sista sekunderna som Schumacher inte har...?

Han kommer att dominera inom kort, lika bra att schnitzeln lägger av, han kommer ändå aldrig att anses som en stor idrottsman. 4 raka..!
8 genom tiderna!!
Wow!!!

Williams-BMW!!!

Ni är så förbannat knäckta så det inte är sant!
Jag varnade er redan för 1 1/2 år sen!
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

On 2002-07-06 16:53, nicolas wrote:
Vad är det ni bråkar om nu då..?

Bara för att Montoya är den nye pole kungen, bara för att han har den där förmågan att höja sin förmåga under de sista sekunderna som Schumacher inte har...?

Han kommer att dominera inom kort, lika bra att schnitzeln lägger av, han kommer ändå aldrig att anses som en stor idrottsman. 4 raka..!
8 genom tiderna!!
Wow!!!

Williams-BMW!!!

Ni är så förbannat knäckta så det inte är sant!
Jag varnade er redan för 1 1/2 år sen!

1 Michael Schumacher Tys/Fer 76
2 Ralf Schumacher Tys/Wil 30
3 Juan Pablo Montoya Col/Wil 27

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: FerrariSchumi den 2002-07-06 16:58 ]</font>
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

On 2002-07-06 15:42, Lemon wrote:
Jo, det ligger nått i det oxå, Anders. Efter A1-ring tycker jag att Schumi har sett lite blek ut.
Det är konstigt tycker du? Det är svårt att hålla kvar gnistan när han vet att dom han möter knappt kan nå honom även om de tar i för livet.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Har man svårt att behålla gnistan kanske man ska fundera på att lägga av. Fast jag tror att Maestro hittar gnistan snart igen. Redan imorgon förhoppningsvis :smile:

Baronen, en ynka seger i karriären är det något att skryta häcken av sig för? I olika sunkrejsingserier får man poäng för poles, men inte i F1.
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Poäng till nicolas. :up:

Synd bara att det sitter en dassig BMWrova i Williamsbilarna. Den tyska ingenjörskonsten är inte vad folk trott att den varit.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Starkt kört av Montoya. Ibland går chansningar med setupen hem. Jag lyckades somna under kvalet, var inte i toppform och första 20 minutrarna var ju inte så kul så jag låg och blundade lite ett tag och lyckades somna.
Tydligen är Monty en av de som har svårrt att hålla sig undan för andra. Den här gången var det Heidfeld som drabbades.

"I'm really unhappy with the session. I could have improved my time by half a second on my final lap, but Montoya blocked me,” he explained. “He was on his out lap, so I don't know what he was thinking. I nearly hit him at Priory. He ruined my best lap. I'm very disappointed because the car has been really good here all weekend. He's happy, he's on pole, but that was not acceptable."

Hoppas Trulli gör en bra start, sen kan det bli lite kul fight mellan Sauber och Ville. Nån som hört vilka däck man har valt, fast regnar det spelar det ju inte längre nån roll.
2stoppare är väl rätt vanligt på Silverstone. Fast om Mac är snälla mot däcken kanske de tar en enstoppare på en av bilarna.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Skillnaden mellan framgångsrika förare och icke framgångsrika förare är att de senare alltid har en ursäkt efterår som går ut på att deras misslyckande inte var deras fel.

Heidfeld får passa sig så att han inte följer i sina landsmäns gnälliga fotspår. På Nurburgring var det Massa som förhindrade mammas pojke att ta poäng, idag var det Montoya som förhindrade mammas pojke att kvala in ... långt bak...

Vem ska mammas pojke skylla på imorron månntro? :crazy: Kanske är det Kimi som kommer att vara dum, eller kanske är det farbror Peter som har förstört för honom eller kanske alla är emot honom eftersom han inte får köra McLaren...

Hellstone

Inlägg av Hellstone »

On 2002-07-06 15:35, LuckyStrike1 wrote:
Ja herregud. Visst var det dåligt av Montoya att ta pole. Visst är det dåligt att han säger "you know". Visst är det mycket bättre att inte ta pole. Nu får han sparken, att köra sönder materialet på det här sättet för att ta en pole som ändå inte ger några poäng. Mycket bättre att göra som Yoong, spara på materialet i hopp om att det ska hålla på söndagen. Eller som Ralf för den delen. Absolut, javisst, jag menar "to be honest" "honestly" ...
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

He obviously used "you know" to much and that is obviously a great shame :wink:
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

On 2002-07-06 15:33, Marsupilami wrote:
Skönt att Gnällspiken återigen sätts på plats i kvalet. I morgon återställer JPM ordningen mellan de båda i sammandraget.
Jag gör en NicoPico & "quotar" mig själv... :crazy:

Jag älskar när jag har rätt... :spec:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-07-06 15:20, Marsupilami wrote:
Anar en viss bitterhet från zz, då "to be honest" inte klarade av att matcha JPM´s tempo, samt Spaghettichella inte hade en bra dag...
Hmm... vad är att föredra? Att inte matcha någons tempo på kval eller på race???

JPM blev ånyo förnedrad och visar sig bara vara en medelmåtta. Är det inte dags att sätat honom på skolbänken och tala om vad racing går ut på, nämligen att komma först i mål.

Hur fasen tappar man en 6-7 sekunders ledning på två varv??? Jag måste erkänna att JPM imponerar på mig i att han lyckas komma på nya sätt att bli av med ledningen gång på gång.

Men det är väl ett av de där rekorden som Baronen mumlar om hela tiden.

Jag stälelr återigen frågan: När ska JPM börja vinna lopp??? Med den förartalang och car control (guts, stake, racer etc och allt annat ni tillskriver honom) så borde han ju med den så pass kompetenta bil han ändå ha lätt slå fjollan från Kerpen...

Eller kan det vara så att JPM är den mest hypade och överskattade medelmåtta som någonsin klämt in sin (enligt BMI-skalan) överviktiga lekamen (jag ser inte så snygg ut heller när jag trycker ned mig i karten :wink: ) i en racerbil...

/E
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

mja, hade Montoya kört Ferrari i år så hade han haft både pole och segrar i alla lopp!

Hellstone

Inlägg av Hellstone »

On 2002-07-08 11:27, EnzoF1 wrote:
SNIP
Eller kan det vara så att JPM är den mest hypade och överskattade medelmåtta som någonsin klämt in sin (enligt BMI-skalan) överviktiga lekamen (jag ser inte så snygg ut heller när jag trycker ned mig i karten :wink: ) i en racerbil...

/E
Och tänk att den överskattade medelmåttan med sin överviktiga lekamen är bästa icke-Ferrari förare :grin: :grin: :grin: (vad säger det om dom övriga förarna)
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

JPM blev ånyo förnedrad och visar sig bara vara en medelmåtta.

Vad blev då Gnällspiken? (Den ende som man kan göra en rättvis jämförelse med då F2002/Bridgestone är i en egen division för tillfället)

Hur fasen tappar man en 6-7 sekunders ledning på två varv??? Jag måste erkänna att JPM imponerar på mig i att han lyckas komma på nya sätt att bli av med ledningen gång på gång.

Michelin

Men det är väl ett av de där rekorden som Baronen mumlar om hela tiden.

/E
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hmm... vad är att föredra? Att inte matcha någons tempo på kval eller på race???
Att föredra är att göra absolut max av förutsättningarna. Det gör Montoya i och med pole position i kvalen och bästa icke-Ferrari förare efter de oslagbara monsterbilarna med monsterdäcken i racen.
JPM blev ånyo förnedrad och visar sig bara vara en medelmåtta. Är det inte dags att sätat honom på skolbänken och tala om vad racing går ut på, nämligen att komma först i mål.
Men det var 19 förare som slutade bakom och bara två som slutade före, båda dess två satt i en av F1 historiens mest överlägsna bilar någonsin.
Mycket underlägsna Michelin i jämförelse med Ferrari-Bridgestone kombinationen. Satt du med svartmålade solglasögon på under loppet?????

Jag stälelr återigen frågan: När ska JPM börja vinna lopp??? Med den förartalang och car control (guts, stake, racer etc och allt annat ni tillskriver honom) så borde han ju med den så pass kompetenta bil han ändå ha lätt slå fjollan från Kerpen...
ETT VARV före stallkamraten i mål och överlägset bästa icke-Ferrari förare... När han har konkurrenskraftigt material kommer han att vinna. Du kanske har missat att F1 är en materialsport också?
Visst kan det vara så. Men vad säger då det om de 19 förare som var bakom honom både i dag och ligger bakom honom i VM-tabellen???? Att de är så kassa att de är sämre den mest hypade och överskattade feta medelmåttan i F1 historien???

Det är helt fantastiskt att du kan framstå som dummare och dummare efter varje lopp i år. Jag bävar för vad du kommer att vräka ur dig för märkligheter när årets alla 17 lopp är körda....

Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

You know, honestly är JPM den som gör F1 värt att titta på idag. Han försöker ju åtminstone ge pinsamt överlägsna Ferrari en match - i stället för att bara vinka förbi dem.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fyra gubbar bjöd på sagolikt rolig racing i går och till min förvåning är Juan med på den listan (som tur var som förlorare), vinnarna däremot är Michael, Rubens och gissa vem.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Han fick till och med Ross Brawn att le, you know. (Och jag skrek på producenten att jag vill fan inte se Ross Brawn, jag vill se racing.)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

On 2002-07-08 14:31, Jari wrote:
Fyra gubbar bjöd på sagolikt rolig racing i går och till min förvåning är Juan med på den listan (som tur var som förlorare), vinnarna däremot är Michael, Rubens och gissa vem.
David Coulthard?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kan ju inte vara Kimi ialla fall. Han var aldrig i närheten av topp 4 och körde för 6:e gången i år sönder materialet :grin:

Frentzen stod ju för en kanonracinginsats igår. Stormade upp genom fältet i en sunk Arrows av alla bilar. Hans motorras måste ha varit gårdagens största otur.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Montoya var ju som enda Michelin förare på poängplats och bästa icke-Ferrari förare en av vinnarna igår.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ni är dåliga människor och jag hoppas ni har ont i huvudet av för mycket gin efter grillpartyt hos "den lilla grisen"
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Huvudet mår jättefint, jag körde och stor-galten hälsar :grin:

Han var jättenöjd med Fisi's hedrande sjundeplats och att italienaren gick i mål som bästa nolla :smile:

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

On 2002-07-08 14:34, LuckyStrike1 wrote:
Frentzen stod ju för en kanonracinginsats igår. Stormade upp genom fältet i en sunk Arrows av alla bilar. Hans motorras måste ha varit gårdagens största otur.
Visst bjöd han på uppvisning den gode Heinz-Harald, han körde sönder sitt material! :crazy:
Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

kul innitiativ "jaha ungdommar", tyckte det var kul att "for sure" lyckades ta sig upp till andra plats på 19 varv
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-07-08 16:49, PeppeF1 wrote:

Visst bjöd han på uppvisning den gode Heinz-Harald, han körde sönder sitt material! :crazy:
Niki Lauda har bestämt att är man sen med betalningarna så får man bara motorer som håller max 30 varv :crazy:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Niki Laudas huvud lär snart rulla!
PS

Inlägg av PS »

Gjorde inte "you know" vem en ovanligt dålig insats idag?

1. M Schumacher 1.32.09,837 (3 depåstopp, varav en drive through)
2. Räikkönen +1,105 (2 depåstopp, plus en avåkning)
3. Coulthard +31,976 (3 depåstopp, varav en drive through)
4. Montoya +40,676 (2 depåstopp)
5. R Schumacher +41,773 (3 depåstopp, varav en drive through)

Betänk att Ralf Schumacher, som körde på samma strategi och med samma däck som Montoya, följde densamme ända in på mållinjen trots att han tvingats till en extra "drive through" tidigare i loppet! Det tycker jag är en tydlig indikation på att Montoyas körstil är en negativ faktor när det gäller att hålla däcken i bra skick på Williams-bilen. Vi såg ju hur han redan på andra varvet (tror jag det var) bromsade på sig i Adelaide hårnålen och så när höll på att ställa till det för både Schumacher och Räikkönen. Inte så konstigt att "you know" vem sliter däck med den körstilen... :grin:
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Varför fick Ralf Drive through straff? Tror inte TV4 visade det...
Keep on Boppin´
PS

Inlägg av PS »

Ralf var en av fyra förare som korsade linjen vid depåutfarten. De andra var M Schumacher, D Coulthard och F Massa.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Misstänkte att det var nåt sånt.

TV4 kommenterade knappt Ralfs drive through. Jaha, nu går Ralf i depå igen. Inget mer. För övrigt skötte de sig ganska bra :smile:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

On 2002-07-21 20:26, Bopper wrote:

Jaha, nu går Ralf i depå igen. Inget mer.
En ganska bra sammanfattning av Ralfs sammanlagda prestationer tycker jag. :grin:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

On 2002-07-21 20:26, Bopper wrote:

TV4 kommenterade knappt Ralfs drive through. Jaha, nu går Ralf i depå igen. Inget mer. För övrigt skötte de sig ganska bra :smile:
Canal Digitals bilder är överlägsna och det är synd att Blomman ibland kommenterar på fyran. Har nu sett loppet på både CD och TV4 och det är en JÄVLA STOR skillnad. Hur bra Blomman än kommenterar på fyran, så missar han (och TV-tittarna) massor med detaljer som han inte gör när han kommenterar på CD...
Bild
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Agree...
I övrigt tycker jag Lindström fann sin plats i studion allt eftersom helgen led och han förtjänar platsen som reserv mer än Ring!