Vilket ju vi alla som gillar riktiga team önskar

Nu ska vi se om jag fattar det rätt:On 2002-07-03 03:17, Jari wrote:
Nerförsbacken har redan börjat. Ingen Ferrari på pole på Silverstone heller blir mitt bevis.
Vem har vunnit nästan varje lopp? DC tog en, Barrichello tog två och MS har en futtig också?On 2002-07-03 08:16, EnzoF1 wrote:Nu ska vi se om jag fattar det rätt:On 2002-07-03 03:17, Jari wrote:
Nerförsbacken har redan börjat. Ingen Ferrari på pole på Silverstone heller blir mitt bevis.
Om man inte tar varenda pole men vinner nästan varje lopp, då är man alltså i nedförsbacke.
Nej nu börjar din ignorans ta på nerverna. Hur hårt måste du anstränga dig för att kläcka ur dig något så dumt. F1 är inte strömlinjeformat, motorsport i synnerhet blir man aldrig riktigt klok på, men om du tänker efter lite så håller du åtminstone delvis med mig när det gäller Ferraris nuvarande form. Jag påstår inte att de blivit sämre, för det tror jag inte på, men just nu har Williams och McLaren jobbat hårdare och det syns i resultaten. Det som trots allt är lite intressant i årets VM är vad Montoya och Kimi Räikkönen och co gör och hur deras utveckling går. När det gäller Kimi så finns det ett antal parametrar du glömmer bort. Han är inte en fullfjädrad titelkandidat ännu på ett par år och vissa av oss har alltid varit medvetna om det. Förr eller senare komer dock ett lite bättre resultat som ger mersmak och när vinsternma börjar komma, då skall det mycket till att stoppa dom i framtiden. Det gäller likaväl för F1-förare som för allt annat som kommer in i F1 att man behöver ett par läroår. Kimi körde fortfarande i kartingklasser 1999 och fick köra F1 på sällsynt nåder förra året. Den yngste F1-världsmästaren genom tiderna var Emerson Fittipaldi och han var 25 nånting. Det jag hoppas på är att Kimi börjar med att slå det rekordet, sen kan man gå på MS titel- och vinstrekord om man roas av sånt. Man skall bara köra så länge det är kul och sedan sluta och njuta av livet, medan man har något.Men en förare som tar tre pole på raken utan att ta sig i mål, är han i uppförsbacke. Andra förare som bara lyckas halka in på pallen när resten av fältet försvinner, de är också i uppförsbacke.
Förlåt mig för min ignorans, jag är ju ny på detta och har kanske missat vad det går ut på.
/E
Få se nu, ävenom Ferrari skulle skita i resten av loppen, hur skulle de kunna undvika att hamna bland topp sex i något av mästerskapen??? Jag orkar inte räkna nu men det verkar nog matematiskt omöjligt.On 2002-07-04 02:27, Jari wrote:
Därom kan vi ju diskutera, men visst finns det utvecklingar som ger mer eller mindre och just nu har Williams och McLarens utvecklingar gett mer. Jo, Ferrari kan börja på nästa års bil redan nu, men det löpande måste fortfarande skötas. Om Ferrari skulle sluta utveckla sin bil nu så skulle man ha fullt sjå med att komma på topp sex innan säsongen är slut. Det är ju trots allt en halv säsong kvar och mycket kan hända. (Speciellt om man bortser ifrån en gubbe.)
Det är svårt o njuta som det är nu. inte ens kul o se. vill ju se racing inte fis åkning.On 2002-07-04 10:43, LuckyStrike1 wrote:
Ferraris dominans fortsätter i 2003 och sen tar Williams eller McLaren gradvis över tronen för att slutligen dominera i ett par år innan... och så går det runt och runt och runt i den denna F1 cykel. Så har det alltid gjort och så kommer det alltid att göra.
Så ni Ferrarifans får nog passa på att njuta duktigt just nu för snart är det över![]()
Ja, jag menade lopp för lopp. Renault och Sauber kommer, liksom Jordan och co...On 2002-07-04 10:34, EnzoF1 wrote:
Få se nu, ävenom Ferrari skulle skita i resten av loppen, hur skulle de kunna undvika att hamna bland topp sex i något av mästerskapen??? Jag orkar inte räkna nu men det verkar nog matematiskt omöjligt.
Du menar kanske i loppen, men med tanke på att hälften av toppförarna bryter i varje lopp så känns det som att t o m du skulle lyckas ta dig i mål topp6 i F2002.
/E
Det finns ju de som tror på att Ferrari är ett sporstligt stall också ...On 2002-07-04 14:10, EnzoF1 wrote:
Och många trodde att Montoya skulle bli nåt att räkna med i år...
/E
Men vadå? Rubens låg ju efter MS på A1-Ring, så allt stämmer ju!On 2002-07-05 09:36, AndersF1 wrote:
Tror du på det där själv Lemon?
Först och främst verkar inte Rubens riktigt förstå vad som står i hans eget kontrakt då han ju tydligen var tämligen säker på att han inte skulle behöva göra det han gjort på A1 de senaste två åren... Sedan tvivlar jag starkt på att han har fått lusläsa Schumis kontrakt, varför skulle han få det?