BAR använde i kanada nån sorts horisontella vingar ung. där barge-boards brukar sita framför luftintagen. Dessa ändrade läge beroende på bilens hastighet. Williams har nåt liknande. (Lägger det i teknikforumet så vi slipper diskutera om de bryter mot reglementet och Ville och Monty är fuskare pga det. :rolleyes:)
Vad kan de ha för funktion?
http://home.iprimus.com.au/schummii/F1% ... trèal.html
Vad är det här...
-
-
I så fall verkar de fungera ypperligtOn 2002-06-24 07:30, mopar wrote:
Dom är till för att göra BAR bilarna ännu mera långsamma?
//mopar
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
En gissning skulle vara att de försvårar för luften att läcka in under bilen på ungefär samma sätt som "kjolarna" fungerade för drygt 20 år sedan. Detta skulle alltså "öka undertrycket"(minska trycket ytterligare) under bilen. Möjligen tveksamt rent regelmässigt. Även om de i sig själva inte ger någon lyftkraft(negativ eller positiv) så kan de ju ge upphov till ökad nedåtkraft p.g.a. en effektivare diffuser-effekt. Om det nu är så de används, kan ju även vara så att de har någon annan uppgift som att öka kylningens effektivitet, eller nåt.
-
Hade inte BAR ett nytt chassi till Nürburg? I så fall kan man tänka sig att det är en ny innovation dom kommit fram till i vindtunneln.. är den kvar nästa tävling funkade det antagligen och är lagligt.. är den borta var det väl inget att ha.
Själv är jag rätt nyfiken på vad Ferraris lilla sågtandade kant nertill på bargebordsen gör för nått..
Konstigt att inte Ron Dennis har fått magsår över dom..
//mopar
Själv är jag rätt nyfiken på vad Ferraris lilla sågtandade kant nertill på bargebordsen gör för nått..
Konstigt att inte Ron Dennis har fått magsår över dom..
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
Hej alla
Var det inte så att det för några år sen kördes med bakvingar som böjde sig i hög fart? Har för mig att BAR hade en som kollapsade! Förbjöds detta och i så fall hur mycket får en vinge svickta.
Funderingar från en ny forum-medlem.
Var det inte så att det för några år sen kördes med bakvingar som böjde sig i hög fart? Har för mig att BAR hade en som kollapsade! Förbjöds detta och i så fall hur mycket får en vinge svickta.
Funderingar från en ny forum-medlem.
// Johan www.reuterholt.com
-
- Mr Forza Motorsport
-