Uppmaning till alla som tittar på F1 via Canal Digital och J
-
Nu får det räcka! Nu vill jag inte ha den blåa randen i bild varje gång man byter kanal. Man missar medelanden och man missar tider, under kvalen så är det värst men även under träningen.
Jag, och många andra, mailade/ringde om det redan efter Australiens GP iår men det har inte hänt något sedan dess så nu uppmanar jag alla att mail/ringa till dem NU så att de förstår att det är ett stort problem, vi betalar ju faktiskt 899 kr/år för att få titta och då tycker jag att man kan kräva att man ska få se allt som visas i bild.
Canal Digital
Janne, du måste kunna påpeka för dina chefer att de måste göra något. Det är otroligt irriterande att man byter till en kiosk för att läsa ett medelande eller titta på en mellantid för en förare som kvalar och den blå skylten skymmer all info och när den är borta så är informationen också borta.
/Viktor
Jag, och många andra, mailade/ringde om det redan efter Australiens GP iår men det har inte hänt något sedan dess så nu uppmanar jag alla att mail/ringa till dem NU så att de förstår att det är ett stort problem, vi betalar ju faktiskt 899 kr/år för att få titta och då tycker jag att man kan kräva att man ska få se allt som visas i bild.
Canal Digital
Janne, du måste kunna påpeka för dina chefer att de måste göra något. Det är otroligt irriterande att man byter till en kiosk för att läsa ett medelande eller titta på en mellantid för en förare som kvalar och den blå skylten skymmer all info och när den är borta så är informationen också borta.
/Viktor
-
-
Skickade in följande:
##
Hej! Har tidigare köpt KIOSK Formel 1 och kunnat njuta av detta på 7 kanaler med utmärkta kommentarer etc. Men nu det senaste (Monaco) så lämnas det en blå rand längst ner i rutan "Söker efter programinfo mm". Denna ligger kvar allt mellan 5-15 sekunder och gör att tider och annan info om loppet inte syns i bild. Detta var inte fallet tidigare. Detta gör att hela idén med att ha 7 kanaler att växla mellan faller. Såg nu hela Monacos GP på kiosk 13. Jag vill ha pengarna tillbaka (85:-) samt löfte om att detta åtgärdas till Kanada om 2 veckor. Annars tappar ni tyvärr en kund.
###
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Superfan den 2002-05-26 21:46 ]</font>
##
Hej! Har tidigare köpt KIOSK Formel 1 och kunnat njuta av detta på 7 kanaler med utmärkta kommentarer etc. Men nu det senaste (Monaco) så lämnas det en blå rand längst ner i rutan "Söker efter programinfo mm". Denna ligger kvar allt mellan 5-15 sekunder och gör att tider och annan info om loppet inte syns i bild. Detta var inte fallet tidigare. Detta gör att hela idén med att ha 7 kanaler att växla mellan faller. Såg nu hela Monacos GP på kiosk 13. Jag vill ha pengarna tillbaka (85:-) samt löfte om att detta åtgärdas till Kanada om 2 veckor. Annars tappar ni tyvärr en kund.
###
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Superfan den 2002-05-26 21:46 ]</font>
-
Skulle tro du har en hyrbox från CanalDigital????
och om det är så är det troligen en Philips burk på insidan,
även om det står nåt annat frampå,
Philips är skräp, och kan inte fixa att bygga bra saker!!!
Det är troligen i din mjukvara problemet ligger,
och inte i utsändningen av Kiosk kanalerna,
Jag äger en "gammal" Nokia, den första digitala mottagaren som kom ut (6år tror jag den är)
Den funkar skit bra, har inga som helst klagomål på den!!!!
En nöjd Kiosk13-19 tittare!
CanalDigital tillsammans med Blomman och Af Petersen rockar hårt.
(fd. parabol installatör)
Jag äger en "gammal" Nokia, den första digitala mottagaren som kom ut (6år tror jag den är)
-
-
-
-
Innan updateringen av mjukvaran just innan Australiens GP 2002 så fungerade allt perfekt. Under hela 2000 och 2001 har jag förljt F1 via min Philips box utan den hemska blå randen. Så "felet" ligger hos Canal Digital, det är de som gör/beställer mjukvaran och det är de som kan fixa det.On 2002-05-26 21:51, BlyFoten wrote:
Skulle tro du har en hyrbox från CanalDigital????
/Viktor
-
-
-
Du har alldeles rätt Viktor, det är vansinnigt irriterande. Dessutom svårt att inse vad som är tanken med det. De skall väl även visa flerkanals-fotboll ifrån VM på KIOSK, så det lär bli samma problem där. Då blir det kanske mer fart...
Tycker inte ens 15 sekunder räcker ibland.
Har faktiskt fått mig att fundera på att köpa en mottagare. Andra anledningar också.
Tycker inte ens 15 sekunder räcker ibland.
Har faktiskt fått mig att fundera på att köpa en mottagare. Andra anledningar också.
-
-
-
Jeg har akkurat samme problemet med min Nokia 9310S mottaker.
Utrolig irriterende når man skifter KIOSK-kanal for å lese E-mails til team'ene osv. Lånte en Samsung-mottaker en gang, og der
opplevde jeg ikke det problemet. Problemet hadde jeg heller ikke med min Nokia, før i år. I 2000 og 2001 var det helt fint, men en softwareoppdatering fra CD forandret dette.
Dette må da være mulig å fikse...
*irritert*
Utrolig irriterende når man skifter KIOSK-kanal for å lese E-mails til team'ene osv. Lånte en Samsung-mottaker en gang, og der
opplevde jeg ikke det problemet. Problemet hadde jeg heller ikke med min Nokia, før i år. I 2000 og 2001 var det helt fint, men en softwareoppdatering fra CD forandret dette.
Dette må da være mulig å fikse...
*irritert*
-
hej hopp, detta svar fick jag från CD kundtjänst på mailen:
##
Hej och tack för ditt mail
Det var tråkigt att den blå randen störde dig, men det är inget fel utan det nya utseendet på Kiosk så därför kommer vi inte att kreditera loppet.
Med vänlig hälsning
Canal Digital Kundservice
###
Hoppas Spindler har nåt bättre att komma med, man vill ju se loppen UTAN blårand som tidigare (2000-2001)..........
##
Hej och tack för ditt mail
Det var tråkigt att den blå randen störde dig, men det är inget fel utan det nya utseendet på Kiosk så därför kommer vi inte att kreditera loppet.
Med vänlig hälsning
Canal Digital Kundservice
###
Hoppas Spindler har nåt bättre att komma med, man vill ju se loppen UTAN blårand som tidigare (2000-2001)..........
-
Det är samma problem på Nokiavarianten av hyrboxen tyvärr.On 2002-05-26 22:37, BlyFoten wrote:
Om jag vore som du skulle jag kräva att få en annan mottagare
som inte är tillverkad av Philips,
typ då Nokia, jag har bara goda erfarenheter av Nokia,
men tyvärr då bara dåliga erfarenheter av Philips.
Problemet ligger som sagt i den uppdatering av Kiosk-programvaran (i mottagaren) som gjordes veckan före första F1-loppet i år.
Jag har påtalat det för CD flera gånger och fått olika, men alla negativa (i den mening att inget kommer att göras), svar.
Det är FRUKTANSVÄRT irriterande!
/Martin
-
-
Haft hyrbox i 3 år snart och tror det är sändningen från Canal Digital som infört den blå randen i nederkant när man ska byta KIOSK. Tidigare år har det aldrig varit någon blå rand nedantill och detta har tillkommit i år. 899 kr är egentligen en struntsumma för att slippa TV4 samt ha direktsänt istället för eftersänt i Melbourne, Brasilien, Malaysia, Kanada. Indianapolis & Japan samt alla kval direktsänt. Dessutom visas alla presskonferenser live både efter kval och lopp samt att slippa kolla på eftersändining efter TV4 haft sin reklampaus. Den blåa randen är ju bara i cirka 10 sek och sedan försvinner den när man bytt KIOSK eller menar ni någon annan rand? Bra att Fredrik Ekblom sitter i studion och Fredrik Af Petersen från depån för Blomman har ju inte en siffra rätt.
-
-
...tittar just nu på Fotbolls-VM på CD och det finns ingen "rand" längst ner på kiosk VM-kanalerna. Det går att zappa mella kanalerna utan att någon grafik "skymmer" bilden. Alltså bör det vara en lätt sak att lösa på F1 sändningarna från Kanada och framåt... eller hur CD?
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
Pratade med CD's kundtjänst i ett annat ärende häromdagen. Passade på att nämna den "blå randen" under F1-sändningarna, och killen i luren bara suckade och sa att de fått höra det många gånger tidigare, och att de jobber med en STOOOR programuppdatering. Ingen info om när den skulle vara klar dock.
/Micke
/Micke
-
Går inte tiden för den "blå randen" att ställa någon stans i meny systemet ? Typ användarinställningar eller liknande som på andra mottagare på marknaden.
Till Er som är så nöjda med Nokia mottagaren. Verkar som att Ni aldrig testat en Force D-Master 1122/1133. Startar upp på 5 sek, rekordsnabb i menysystemet samt vid kanalskifte. Även Humaxen klår Nokian med hästlängder när det gäller dagligt användande.
Är så jä*la less på min 9902 så jag tror jag säljer den snart.
Dock är hårddisken så pass överlägsen,så vid närmare eftertanke får den nog stanna ett litet tag till
Till Er som är så nöjda med Nokia mottagaren. Verkar som att Ni aldrig testat en Force D-Master 1122/1133. Startar upp på 5 sek, rekordsnabb i menysystemet samt vid kanalskifte. Även Humaxen klår Nokian med hästlängder när det gäller dagligt användande.
Är så jä*la less på min 9902 så jag tror jag säljer den snart.
Dock är hårddisken så pass överlägsen,så vid närmare eftertanke får den nog stanna ett litet tag till
-
PJ - Jari! (Ni verkar ha bra koll, tacksam för svar)
Har sneglat på en Force 1133. Enda kruxet är väl att den inte är Viasat godkänd. Hur löser man det? Kan man teckna abb iaf?
Eller finns det piratkort på marknaden?
Eller finns det någon annan hyfsad mottagare som är godkänd av både CD och Viasat?
Skall flytta snart och vill inte gärna missa hockey-VM, Champions League mm.
Har sneglat på en Force 1133. Enda kruxet är väl att den inte är Viasat godkänd. Hur löser man det? Kan man teckna abb iaf?
Eller finns det någon annan hyfsad mottagare som är godkänd av både CD och Viasat?
-
-
Nej, det går inte. Om man skaffar Canal Digital så kommer det farbröder i vita rockar och ringer på dörren. Efter korsförhör i ett litet unket rum får man sitta i fängelse resten av livet och bara titta på TV3. Antingen det, eller så exploderar parabolen.
Skämt åsido, klart det går. Men jag vet inte så mycket om sån't, t.ex. vilken mottagare man ska ha, vilka satelliter man måste använda etc.
/Micke
Skämt åsido, klart det går. Men jag vet inte så mycket om sån't, t.ex. vilken mottagare man ska ha, vilka satelliter man måste använda etc.
/Micke
Den fungerar alldeles utmärkt med Viasat. Den är också testad för Viaccess 2 utan problem.On 2002-06-06 12:53, Superfan wrote:
PJ - Jari! (Ni verkar ha bra koll, tacksam för svar)
Antingen har du en ledig kortplats och en mottagare som har embedded (inbyggd) conax, eller så har du plats för en CA-modul eller i folkmun kallad CAM. Om något av detta stämmer på dig så går du till en radiohandlare och hämtar ut ett st. Canal Digital programkort och hämtar ut mot en egenavgift ett st. CA-moduler från samma ställe. Eller så köper du ett av mina överblivna CA-moduler. (En separat CA-modul i handeln kostar över tusen prutt.)On 2002-06-06 18:24, FerrariSchumi wrote:
Hur skaffar man Cana Digital, om man har Viasat innan. Går det?
Canal Digital är dåliga på kort utan hela paketet inblandat och de största kedjorna OnOff, Power och Elgiganten har knappt hört talas om att man redan kan ha en parabol och inte vill ha hela paket, så gå till en riktig radio o TV-handlare.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-06-06 22:47 ]</font>
-
Jag lyckades till slut skaffa ett programkort från en radio- och TV skutt idag (nåt slags familjepaket vilket ju ialla fall var det billigaste) och butiksnissen frågade mig flera gånger om mottagaren jag hade passade det kortet ..... visste inte vad jag skulle säga så jag sa nästan "det säger Jari.." innan jag besinnade mig och mycket säkert smög fram ett "ja det tror jag ehhh ..."
Det är fan i mig inte lätt att försöka förstå sig på sådana här saker inte - nu kommer jag hem och upptäcker? att mottagaren ska vara ansluten till nåt telefonjack? för att man ska kunan beställa KIOSK och F1 ... ????
Det är fan i mig inte lätt att försöka förstå sig på sådana här saker inte - nu kommer jag hem och upptäcker? att mottagaren ska vara ansluten till nåt telefonjack? för att man ska kunan beställa KIOSK och F1 ... ????
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Det är bara envägs komunikation med satelitOn 2002-06-06 22:49, LuckyStrike1 wrote:
Du kan också beställa F1 vi internet har jag hört, gå till Canal Digitals F1 sida och klicka dig vidare
/Viktor
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Viktor den 2002-06-07 00:19 ]</font>
-
-
- Mr Forza Motorsport
-