Kommentatorerna
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Med tanke på att alternativet till SVT Extra är AB Moteurs med franska kommentatorer så... Fast då fattar man inte vad de säger så det finns inget att reta sig på förstås.
Det jag för egen del vill ha av kommentatorerna är information om sådant man inte ser på TV-sändningen. Varför blir det gulflagg, när var den och den inne och tankade senast etc. Så funkar det tyvärr inte utan man får i princip bara kommentarer till det man ser. Sen inser jag förstås också att även det behövs för tittare som inte är så insatta i sporten.
Varför kan inte kommentatorerna (åtminstone Flash) prata svenska: engineer, pit stop etc finns det faktiskt svenska ord för...
Varför måste de vara så enögda och hela tiden försöka hävda att CART är bättre än F1 och att Kennys problem bara beror på bilen eller ingenjören?
Det jag för egen del vill ha av kommentatorerna är information om sådant man inte ser på TV-sändningen. Varför blir det gulflagg, när var den och den inne och tankade senast etc. Så funkar det tyvärr inte utan man får i princip bara kommentarer till det man ser. Sen inser jag förstås också att även det behövs för tittare som inte är så insatta i sporten.
Varför kan inte kommentatorerna (åtminstone Flash) prata svenska: engineer, pit stop etc finns det faktiskt svenska ord för...
Varför måste de vara så enögda och hela tiden försöka hävda att CART är bättre än F1 och att Kennys problem bara beror på bilen eller ingenjören?
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Mindrevärdeskomplex kallas det förOn 2002-06-03 08:18, Cuscino wrote:
Varför måste de vara så enögda och hela tiden försöka hävda att CART är bättre än F1 och att Kennys problem bara beror på bilen eller ingenjören?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tycker att det är alderles för mycket Kenny prat från Svenska kommentatorer, tyvärr. Jag är jätte glad att Kenny kör i CART men det är inte för att höra om honom som jag tittar på CART. Det var bättre förr med Ben Edwards
För mer kommentarer från mig om detta kan jag hänvisa till ett annat forum, http://www.dailyf1.com/forum/viewtopic. ... forum=4&43.
/Viktor
För mer kommentarer från mig om detta kan jag hänvisa till ett annat forum, http://www.dailyf1.com/forum/viewtopic. ... forum=4&43.
/Viktor
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ok, vem av Hampus och Anders behöver köpa nya glasögon?
Bortsett från Milwaukee har årets säsong börjat bra publikmässigt, förvisso var två (Monterrey och Long Beach) av de tre loppen CART's säkraste kort när det gäller att dra folk. Motegi som är det enda loppet jag har sett på teve i år tyckte jag såg ut att vara välbesökt, visst fanns det tomma stolar, men i jämförelse med tidigare år så såg det ut att vara publikrekord.
Ser man framåt så har man ju gjort sig av med de svagaste banorna när det gäller att dra publik (Michigan, Naz., Detroit), så årets säsong ser ut att kunna bli en publikmässig succe.
Bortsett från Milwaukee har årets säsong börjat bra publikmässigt, förvisso var två (Monterrey och Long Beach) av de tre loppen CART's säkraste kort när det gäller att dra folk. Motegi som är det enda loppet jag har sett på teve i år tyckte jag såg ut att vara välbesökt, visst fanns det tomma stolar, men i jämförelse med tidigare år så såg det ut att vara publikrekord.
Ser man framåt så har man ju gjort sig av med de svagaste banorna när det gäller att dra publik (Michigan, Naz., Detroit), så årets säsong ser ut att kunna bli en publikmässig succe.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
Well, det är möjligt att det var en del tomma platser kvar fast jag tyckte det var fullt på läktarna. Jag tittade inte så mycket på publiken så jag kan ha fel. Sen har de ju tomma läktare i en del kurvor på ovalerna. Vet dock inte om det var likadant på The Milwaukee Mile.
Premiären på Long Beach? -Mitt minne är bra men kort!
Premiären på Long Beach? -Mitt minne är bra men kort!
-
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tycker det var klart bra och bättre än Long Beach, där det var lite väl många uppenbara missar. Annars tycker jag generellt att det gnälls alldeles för mycket på kommentatorerna. Artur och framförallt Jan Svanlund är de enda som jag får kräkattacker av, annars går det att leva med de andra, i olika grad. Det är ju meningslöst att gnälla med utgångspunkt ifrån någon typ av fantomkommentaror som inte existerar. Det enda man kan göra är att jämföra relativt varandra och möjligen sig själv, och då var det klart bra.On 2002-06-03 20:26, JTarnstrom wrote:
Om vi säger såhär då: Var det bättre eller sämre än SVT:s premiär på Long Beach?
Tärnström
Visst är det mycket Kenny-snack, men det tror jag är något som intresserar en stor del av den allmänt intresserade publiken, så det får man nog leva med och så farligt är det ju inte. Det är likadant oavsett vilken internationell sport man tittar på, är det nån enstaka svensk med så tenderar förstås intresset att fokusera på honom.
Med tanke på hur relativt få sågarkommentarer det varit, så får nog kommentatorernas insats räknas som klart godkänt. I annat fall brukar det opåkallat regna kommentarer, när nåt negativt skall sägas.
_________________
/Anders
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-06-03 21:01 ]</font>
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
De hade en svår sits igår. Produktionen var inte den allra bästa, många varv där det inte hände ett skvatt (eller ska man skylla på förarna). Ett annat problem är att det är så fördömt svårt att se skillnad på bilarna. Signalen, som sannolikt inte är den bästa med tanke på amerikanernas tv-system, förlorar en del i kvalitet på vägen över, vilket gör det svårt att uppfatta skillnader i färger. Det blir ju inte bättre av att Playerskärrorna är i stort sett identiska förutom den röda färgen på de oläsliga siffrorna på bakvingen. Mattias är inte så van i huvudkommentatorsrollen. Själv tyckte jag att bägge skötte sig jäkligt bra.
Låt inte mina åsikter hindra er att framföra era åsikter. JAg vidareförmedlar det som kan vara värt att föra vidare.
Tärnström
Låt inte mina åsikter hindra er att framföra era åsikter. JAg vidareförmedlar det som kan vara värt att föra vidare.
Tärnström
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är en lite lustig situation när huvudkommentatorn bitvis vet mer än expertkommentatorn om vissa saker. Men det tyckte jag de löste ganska bra, där Flash temporärt fick rycka in i kommentatorsrollen och ställa lite frågor till Mattias istället.
De som gnäller över att det ibland missades lite över vem som var vem vet jag inte hur ni är funtade. Jag tycker det är helt omöjligt att ibland se vem som är vem mellan vissa förare. Visst, ibland kan man väl se skillnad på förare som kommentatorerna har missat, men motsatsen är för mig vanligare, att kommentatorerna såg mer skillnad än vad jag gjorde. I Long Beach var det dock inte så, där var det lite väl grova missar ibland. Speciellt eftersom bakvingen på Targetbilarna skiljde sig i färgmönster, vilket väl aldrig upptäcktes.
Är det inte det här NTSC-PAL joxandet som ger en så dålig bild? Resultatet av konverteringen är väl det sämsta av två världar.
De som gnäller över att det ibland missades lite över vem som var vem vet jag inte hur ni är funtade. Jag tycker det är helt omöjligt att ibland se vem som är vem mellan vissa förare. Visst, ibland kan man väl se skillnad på förare som kommentatorerna har missat, men motsatsen är för mig vanligare, att kommentatorerna såg mer skillnad än vad jag gjorde. I Long Beach var det dock inte så, där var det lite väl grova missar ibland. Speciellt eftersom bakvingen på Targetbilarna skiljde sig i färgmönster, vilket väl aldrig upptäcktes.
Är det inte det här NTSC-PAL joxandet som ger en så dålig bild? Resultatet av konverteringen är väl det sämsta av två världar.
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jo, visst är det konverteringen som ger upphov till den usla bilden. Man borde köra något digialt system, som lätt kan konverteras till både PAL och NTSC, till exempel genom att ha ett format som täcks in av gemensamma nämnare för båda systemen. I vinter-OS och fotbolls-VM har man något dylikt system, då bilderna håller normal PAL-kvalitet trots att mästerskapen äger rum i "NTSC - länder". Det är kanske något sådant som används i "Supersignal" också?
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
Jag tycker nog att kommentatorerna var bättre den här gången än förra (SVT Extra). Sen att de har två dagar på sig att få det rätt till vanliga SVT sändningen är ju en annan sak.
TYvärr så hjälpte inte det förra gången.
Den här gången hade ju till och med Flash fattat bränsleregeln
Men Forzas artikel????
För det första så hyser ju skribenten uppenbart ett förakt mot Cart som sport, men framför allt så känner jag inte igen mig alls om hur det gick till
Aftonbladets artikel var ju mer rättvisande, och så kan det ju inte vara
Vad kommentatorerna inte tänkte på och vad artikeln inte tar upp (men det gör Aftonbladet) är att Kenny valde att gå i depå omedelbart vid en gulflaggssituation (ihop med fyra andra som hade lika dålig koll). När han kom ut var han tvåa, varför det?
Jo vad alla andra visste - inklusive Kennys teamkompis Dixon - var att det var 138 varv kvar till slutet. Och man fick igår köra max 68 utan depåstopp. Alltså om man väntade två varv till innan man gick in så behövde man bara göra ett stopp till.
Så Kennys ledning var konstgjord, de andra väntade tills varv 116 innan de gick in, vilket gjorde att de som hade noll koll var i en falsk ledning.
Kenny påstod i Aftonbladet att detta var ett desperat försök att göra något eftersom det var omöjligt att köra sig uppåt i fältet. Men jag har svårt att se hur den taktiken skulle löna sig. Alla visste ju att Kenny var tvungen att göra ett depåstopp mer än de andra. Även om det hade kommit ett gulflagg så hade ju inte någon annan hängt på Kenny in i depån förrän efter att det var 68 varv kvar, och så länge fick inte han stanna ute.
Nu kom ju gulflagget omedelbart efter att Kenny gjort ett depåstopp under grönflagg, så han förlorade i båda ändar på den stinten. Han passade då på att göra sitt sista obligatoriska stopp medans det fortfarande var gult (inget bränsle), och fölorade ytterligare ett par placeringar. Det hade blivit fler om det inte hade varit så få på ledarvarvet.
Min personliga känsla är att Kenny har fått det sämsta gänget av de tre i Target teamet. Det är inte mycket som stämmer där.
Positivt var att Kenny satte tävlingens snabbaste varv när han hade fritt framför sig i täten.
TYvärr så hjälpte inte det förra gången.
Den här gången hade ju till och med Flash fattat bränsleregeln
Men Forzas artikel????
För det första så hyser ju skribenten uppenbart ett förakt mot Cart som sport, men framför allt så känner jag inte igen mig alls om hur det gick till
Aftonbladets artikel var ju mer rättvisande, och så kan det ju inte vara
Vad kommentatorerna inte tänkte på och vad artikeln inte tar upp (men det gör Aftonbladet) är att Kenny valde att gå i depå omedelbart vid en gulflaggssituation (ihop med fyra andra som hade lika dålig koll). När han kom ut var han tvåa, varför det?
Jo vad alla andra visste - inklusive Kennys teamkompis Dixon - var att det var 138 varv kvar till slutet. Och man fick igår köra max 68 utan depåstopp. Alltså om man väntade två varv till innan man gick in så behövde man bara göra ett stopp till.
Så Kennys ledning var konstgjord, de andra väntade tills varv 116 innan de gick in, vilket gjorde att de som hade noll koll var i en falsk ledning.
Kenny påstod i Aftonbladet att detta var ett desperat försök att göra något eftersom det var omöjligt att köra sig uppåt i fältet. Men jag har svårt att se hur den taktiken skulle löna sig. Alla visste ju att Kenny var tvungen att göra ett depåstopp mer än de andra. Även om det hade kommit ett gulflagg så hade ju inte någon annan hängt på Kenny in i depån förrän efter att det var 68 varv kvar, och så länge fick inte han stanna ute.
Nu kom ju gulflagget omedelbart efter att Kenny gjort ett depåstopp under grönflagg, så han förlorade i båda ändar på den stinten. Han passade då på att göra sitt sista obligatoriska stopp medans det fortfarande var gult (inget bränsle), och fölorade ytterligare ett par placeringar. Det hade blivit fler om det inte hade varit så få på ledarvarvet.
Min personliga känsla är att Kenny har fått det sämsta gänget av de tre i Target teamet. Det är inte mycket som stämmer där.
Positivt var att Kenny satte tävlingens snabbaste varv när han hade fritt framför sig i täten.
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
Alldeles riktigt, det gjorde nog varken till eller från.
Förutom att bygga upp falska förhoppningar bland de som inte hade koll på bränsleregeln.
Hur kunde kommentatorerna missa det förresten? Det står ju med stora bokstäver i början hur många varv de får köra utan stopp.
Nu hade Mattias tur och hörde de Engelska kommentatorerna nämn det ändå.
Du som verkar ha lite kontakter JT, kan inte du höra med dem om de kan lägga in ett extra ljudspår med de Brittiska kommentatorerna? De svenska lyssnar man ju på när tisdagens sändning sker.
Då haar de ju ringt Kenny och frågat vad som hände
Förutom att bygga upp falska förhoppningar bland de som inte hade koll på bränsleregeln.
Hur kunde kommentatorerna missa det förresten? Det står ju med stora bokstäver i början hur många varv de får köra utan stopp.
Nu hade Mattias tur och hörde de Engelska kommentatorerna nämn det ändå.
Du som verkar ha lite kontakter JT, kan inte du höra med dem om de kan lägga in ett extra ljudspår med de Brittiska kommentatorerna? De svenska lyssnar man ju på när tisdagens sändning sker.
Då haar de ju ringt Kenny och frågat vad som hände
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
En fråga: Var stod det att det var 68 varv som gällde? Vi måtte ha missat det. Jag försåg killarna med info om regeln men vi hittade ingenting om vilket intervall det var som gällde. Till slut kom informationen upp på CART:s livetajming och då fick de veta det via lurarna. Det är möjligt att det stod i rutan men det är fruktansvärt lätt att missa den infon om man råkar sitta och prata om något annat. Skyltarna påannonseras ju inte direkt utan läggs ut lite hipp som happ. Jag kan ju i sammanhanget säga att jag har testkommenterat och vet numer vilken tuff sits det är. Mycket lätt att missa något som händer i rutan.
Tycker att Mattias växer med uppgiften. Hans insats som bisittare i Brno när det var ETCC var magnifik.
Det där tipset lär nog inte falla i god jord
Tärnström
Tycker att Mattias växer med uppgiften. Hans insats som bisittare i Brno när det var ETCC var magnifik.
Det där tipset lär nog inte falla i god jord
Tärnström
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag är i alla fall skitnöjd med sändningen och kommentatorerna.
Beror kanske på att jag precis fått SVT Extra och inte sett dom tidigare racen live.
Jävla go racinghelg som kommer.... F1, Cart & Speedway. (Var värt varenda spänn att fixa en Comhem-box.)
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: MGRacing den 2002-06-04 08:30 ]</font>
Beror kanske på att jag precis fått SVT Extra och inte sett dom tidigare racen live.
Jävla go racinghelg som kommer.... F1, Cart & Speedway. (Var värt varenda spänn att fixa en Comhem-box.)
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: MGRacing den 2002-06-04 08:30 ]</font>
-
- Inlägg: 253
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Bra att du är där och försöker få lite ordning på dem Tärnis!
Som svar på om det var bättre än första loppet: JA!
När jag hörde att pajasen var borta från kommentatorssitsen bestämde jag mig för att strunta i den engelska kommentatorsfeeden över nätet som jag valt att lyssna på istället för de svenska. Pajasen fick mig att bli så upprörd att det har varit enda alternativet.
De skötte sig bättre, men de hade fortfarande inte 100% koll på nya bränsleregeln (och en del andra regler) och missade därför mycket av bakgrunden till varför stallen valde den strategi som de valde. Utan att själv se livetiming skulle det bli mycket förvirrande att se loppet.
Mattias är bra, han kan givetvis bli mer säker men för ett första försök som "huvudkommentator" får han mer än godkänt! Flashen är mindre lyckad i många lägen. Har han förresten dragit Fernandez-historien i varenda sändning i år? Han körde den i första loppet också IIRC. Hans relation till Kenny ger ofta intressanta vinklingar, men han behöver någon som styr upp det hela bättre när han flummar iväg. Oval-racing inte fysiskt krävande??? Hmmm...
Men faktum kvarstår, den internationella kommentatorsfeeden är klasser bättre. Hade det inte varit så mycket fördröjning på den under loppet i söndags hade jag valt den ändå. Inlevelsen, rutinen och kunskapen är ju helt annorlunda. De kan ju säga "när Tracy passerad kommentatorsbåset senaste varvet lät hans motor inte bra alls" tex, den insikten får man bara med "på-plats" kommentatorer. In med internationella kommentatorsfeeden som ett separat ljudspår!
/Martin
Som svar på om det var bättre än första loppet: JA!
När jag hörde att pajasen var borta från kommentatorssitsen bestämde jag mig för att strunta i den engelska kommentatorsfeeden över nätet som jag valt att lyssna på istället för de svenska. Pajasen fick mig att bli så upprörd att det har varit enda alternativet.
De skötte sig bättre, men de hade fortfarande inte 100% koll på nya bränsleregeln (och en del andra regler) och missade därför mycket av bakgrunden till varför stallen valde den strategi som de valde. Utan att själv se livetiming skulle det bli mycket förvirrande att se loppet.
Mattias är bra, han kan givetvis bli mer säker men för ett första försök som "huvudkommentator" får han mer än godkänt! Flashen är mindre lyckad i många lägen. Har han förresten dragit Fernandez-historien i varenda sändning i år? Han körde den i första loppet också IIRC. Hans relation till Kenny ger ofta intressanta vinklingar, men han behöver någon som styr upp det hela bättre när han flummar iväg. Oval-racing inte fysiskt krävande??? Hmmm...
Men faktum kvarstår, den internationella kommentatorsfeeden är klasser bättre. Hade det inte varit så mycket fördröjning på den under loppet i söndags hade jag valt den ändå. Inlevelsen, rutinen och kunskapen är ju helt annorlunda. De kan ju säga "när Tracy passerad kommentatorsbåset senaste varvet lät hans motor inte bra alls" tex, den insikten får man bara med "på-plats" kommentatorer. In med internationella kommentatorsfeeden som ett separat ljudspår!
/Martin
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 102
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Klart bättre än tidigare sändningar.
Äntligen har de grep om bränsleregeln. Till deras försvar kan man säga att regeln kom till ganska sent. Det verkar lite som om CART-produktionen inte anpassats riktigt. Antal varv för depåfönstret visas bara en gång och det som verkligen saknas är information under loppet när förare senast gick i depå. I remsan överst, där de visar information som varvtid/hastighet, avstånd, startpos, motor, etc, där skulle de kunna visa vilket varv föraren senast gick i depå (eller när depåfönstret stängs).
Missar man infon i början kan det vara sk-tsvårt att hänga med som tv-tittare/kommentator.
Nu när kommentatorerna har förstått de reglerna, kan jag börja bråka om den gröna depåskylten med plustecknet på, och varför vissa förare stannar ute ytterligare ett varv vid gulflagg
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Olof den 2002-06-04 11:03 ]</font>
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Olof den 2002-06-04 11:05 ]</font>
Äntligen har de grep om bränsleregeln. Till deras försvar kan man säga att regeln kom till ganska sent. Det verkar lite som om CART-produktionen inte anpassats riktigt. Antal varv för depåfönstret visas bara en gång och det som verkligen saknas är information under loppet när förare senast gick i depå. I remsan överst, där de visar information som varvtid/hastighet, avstånd, startpos, motor, etc, där skulle de kunna visa vilket varv föraren senast gick i depå (eller när depåfönstret stängs).
Missar man infon i början kan det vara sk-tsvårt att hänga med som tv-tittare/kommentator.
Nu när kommentatorerna har förstått de reglerna, kan jag börja bråka om den gröna depåskylten med plustecknet på, och varför vissa förare stannar ute ytterligare ett varv vid gulflagg
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Olof den 2002-06-04 11:03 ]</font>
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Olof den 2002-06-04 11:05 ]</font>
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Problemet är att i studion kan man inte förlita sig på att informationen ska komma upp i rutan. Jag letade förgäves efter informationen på CART:s site men kunde inte hitta den. Jag minns rutan men såg inte att depåstoppen nämndes där. Tyvärr missade även kommentatorerna den informationen. Det är lätt gjort. De kan exempelvis ha haft information i lurarna från producenten eller haft uppmärksamheten någon annanstans. Till Laguna ska jag se till att den infon finns på plats före loppet.
Tärnström
Tärnström
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
Jag har läst ditt inlägg, anledningen till att jag frågar är att jag inte förstår vad du menar. På vilket sätt visar jag att jag hyser uppenbart förakt för CART? Om min artikel tolkas på det viset, är jag tacksam om jag får vet det. Det är inte meningen att läsaren ska få det intrycket.On 2002-06-04 23:44, G-town wrote:
JBS, jag har redan kommenterat det i mitt inlägg.
Jämför det med artikeln
Jag kom inte sist!
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis