Ordningen återställd, Bräck långt bak
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Man kan ju alltid byta kanal om man inte tycker om det ...
Bräck kanske bara inte är tillräckligt snabb jämfört med unga talanger med samma material
Bräck kanske bara inte är tillräckligt snabb jämfört med unga talanger med samma material
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
Jag tror att det är oerhört viktigt att man har en bra raceingenjör som både är tekniskt mycket kunnig och som dessutom komunikationen fungerar med. Se på franchitti som var med och slogs om segern -99, året efter hade han byt ingenjör och det gick inget vidare. I F1 kan [Schumacher] och Barrens ingenjörer ha en dålig dag och bara få till hyggliga inställningar, Ferrari blir på bara ett par tiondelar snabbare än dom andra, mot sekunden när allt är perfekt inställt. Det funkar inte så i CART. Frågan är hur Kenny och hans ingejör funkar ihop.
Jag kom inte sist!
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Inlägg: 939
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Luleå
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
Är inte ingenjörens uppgift att serva föraren? Han jobbar väl för föraren? Eller? Är det föraren som ska vara tacksam för att ingenjören vrider lite på en skruv? Kenny är en bestämd och envis herre, som inte litar på andra utan som själv ser till att saker blir gjorda. Han hör till dom förare som kan bilen tekniskt. Det är en styrka för det mästa, men om man har en envis ingenjör med inställningen att man själv vet bäst och att föraren är en korkad körrobot, då funkar det inte. Om inte Ganassi kan förse honom med en ingenjör som kan jobba på Kennys vilkor, så är han ingen vidare stallchef.
Jag kom inte sist!
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jo, det kan ju vara så att den förre ingenjören sket i vad Kenny sa och bara tolkade information, men gjorde sina egna justeringar. Sedan kan det ju också vara så att Kenny är lite svårstartad i nya omgivningar och behöver tid på sig att få allt perfekt. Eller kanske helt vanlig otur. Men det börjar bli lite väl många bortförklaringar nu snart...