Var på väg att beställa en helårsprenumeration. Som tur var så upptäckte jag till min fasa att det inte är 100% F1 som den Engelska utgåvan. Dom har besudlat den med F3000 och cart?????
Avbröt självfallet genast min påbörjade beställning.
Vem vet vad som händer i framtiden? Har man redan börjat tulla på renheten så kanske dom smyger in värre smörja som Rally eller (gud förbjude) stcc!!!!!!!!!!
On 2002-05-30 22:43, zz wrote:
Har man redan börjat tulla på renheten så kanske dom smyger in värre smörja som Rally eller (gud förbjude) stcc!!!!!!!!!!
Det var exakt vad jag yckte om övergreppet på en utomordentligt bra Engelsk tidning som i den Svenska versionen är förstörd.
Vill jag läsa om lingonracing, straffvikter för att skapa konstlad spänning, enhetsklasser (alla skall vara lika dåliga), tävla mot klockanracing och annar bråte så vimlar det av diverse raggartidningar på hyllorna i pressbyrån.
Ni kan sluta bråka grabbar. Ni har ändå inte tillgång till samma utgåva av tidningen. Skåne har en egen version - F1 Raäujjsing.
Saxar ur innehållet:
Sid 3 Backtävling från Rommelåsen
Sid 12 "Jau haur fått en spiddekauga oppkörd" - Schumacher kommenterar A1.
Sid 32 Traktorpulling från Sjöbo-Olles
Sid 52 "Gräd ente fassan" - Thomas Scheckter om avåkningen på Indy.
Om han är skitande vet jag inte men det ser åtminstone ut som om han försöker
Men du som är så gammal borde veta bättre än att försvara uppgjorda lopp nej tacka vet jag tät racing
On 2002-05-30 23:24, JTarnstrom wrote:
Ni kan sluta bråka grabbar. Ni har ändå inte tillgång till samma utgåva av tidningen. Skåne har en egen version - F1 Raäujjsing.
Saxar ur innehållet:
Sid 3 Backtävling från Rommelåsen
Sid 12 "Jau haur fått en spiddekauga oppkörd" - Schumacher kommenterar A1.
Sid 32 Traktorpulling från Sjöbo-Olles
Sid 52 "Gräd ente fassan" - Thomas Scheckter om avåkningen på Indy.
Men du som är så gammal borde veta bättre än att försvara uppgjorda lopp nej tacka vet jag tät racing
Jag försvarar inte uppgjorda lopp. Hatar dom lika mycket som du.
Självklart skall det vara tät racing. Inte så "tät" att förarna bufflar på varandra som i folkrace och stcc. Det skall vara stil, finess, högteknologi, mm mm.
Allt det som saknas i cart, rally, stcc, speedway, traktorpulling och liknande raggarracing.
On 2002-05-30 23:39, Salo wrote:
Folkrace och STCC vilken jämförelse
Vad är skillnaden?
Båda är lika aerodynamiska som ett piano.
Båda är en stapelvara.
Båda ser lika buckliga ut efter att ha bufflat på varandra hämningslöst på en trång Svensk lantsortsbana.
Båda brukar ha en rosa tärning och en "wunderbaum" hängande i innre backspegeln.
Båda byter däck lika ofta som DC byter racingkalsonger.
mm mm
En F1 är oxå aerodynamisk som ett piano, fast med lite bättre downforce förstås.
F1 blir både repiga och buckliga och går dessutom oftast i bitar när förarna bufflat på varandra på landsortsbanor i bl.a. Europa.
F1-bilar går alldeles utmärkt att stapla på varandra, det kan många förare vittna om.
Så skillnaden mellan F1 och folkrace är att i folkrace sker omkörningar på banan titt som tätt. Och att en F1 inte har någon innre backspegel att hänga tärningar och granar i, annars hade säkert fjollor som Fissi och Trulli hängt en massa bråte där för att bli av med sin "otur".
zz planera in ett besök på ETCC 29-30 juni på landsortsbanan med F1 mått, erbjuder mig att personligen guida dig runt i standarvagnarnas förtrollande värld
Om du tackar nej till detta erbjudande så visar det bara på att du inte vågar för att du är rädd att bli förtjust i riktig racing och inte uppgjorda följajohn race
Hörrudu Salo, apropå Anderstorp så träffade jag en hundkojekollega till dig på gokartbanan igår. Han sa sig känna dig och nämnde nåt med att någon hade lyckats volta med sin hundkoja mitt på rakan på Anderstorp. Känner du till nån som kan ha gjort nåt så klantigt?
Känsliga saker det här trodde att det var preskriberat vad som hände 1991
Men ok får väll försvara mig då, fick vattenplaning snurrar runt ut på gräset med bakändan först slår i vänster bakhjul i ett betongfundament för flygljusen, voltar två gånger framlänges och fem, sex varv på sidan. Störtbågen går genom golvet stolen knäcks slår huvudet i B-stolpen så att hjälmen spricker men ut gick jag själv Vidare kan nämnas att vipparmsbryggan knäcktes så kan du ju tänka hur pass det tog.
Detta var mitt näst sista lopp jag körde nästa tävling mest för att bevisa för alla som sade att bilen var skrot att jag kunde fixa den igen.
Men det låter livsfarligt med där betongfundamenten. Det har ju hänt förr att bilar har snurrat på rakan om jag inte minns fel. Framförallt i regn brukar det bli rejäla pölar på rakan och i de farterna är det inte roligt att gå av.
On 2002-05-31 12:56, LuckyStrike1 wrote:
Salo... numera kallad Sato
För att ta reda på var gränsen går så måste man ju åka av annars kan man inte vara helt säker Tycker att Sato anammat min teori och utvecklar den ytterligare genom att åka av oftare och hårdare
Jag kommer inte ihåg vad han hette, Salo, men jag fattade det som att han höll på fortfarande. Kan han ha hetat nåt med Micke kanske, nej, jag vet inte. Men han var faktiskt lite lik dig till utseendet, fast alla hundkojeracers är kanske klonade? Han pratade dock inte skånska, utan bodde nog i Täby tror jag.
Jag antar att du fått höra lite om den kraschen förut?
Det är kul när gamla lik poppar upp...
On 2002-05-31 16:22, Salo wrote:
För att ta reda på var gränsen går så måste man ju åka av annars kan man inte vara helt säker Tycker att Sato anammat min teori och utvecklar den ytterligare genom att åka av oftare och hårdare
Salo = Sato
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish