TYSKLANDS GP 2011 - NÜRBURGRING. Lopp 10 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
TYSKLANDS GP 2011 - NÜRBURGRING. Lopp 10 av 19
Loppets officiella namn: FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2011
Banbeskrivning: Nürburgring
Banlängd: 5.148 km, antal varv: 60, startförskjutning: 0.000 km, distans: 308.880 km
Bensinförbrukning 2009: 2.36 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.38 sekunder
Depåfönster, 60 varv
1 stopp: 33-38
2 stopp: 23-29, 45-50
3 stopp: 17-22, 32-28, 47-53
Tidschema (Bästa tid från 2010 inom parantes)
Fredag 2011-07-22, CEST
Träning 1 10:00-11:30
Träning 2 14:00-15:30
Lördag 2011-07-23, CEST
Träning 3 11:00-12:00
Kvalificering 14:00-15:00
Söndag 2011-07-24, CEST
Lopp 14:00-16:00
Alla 38 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Mark Webber - Red Bull # 1:36:43,310
2007: Fernando Alonso - McLaren # 2:06:26,358
2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:35:58,765
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:31:46,648
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:32:35,101
2003: Ralf Schumacher - Williams # 1:34:43,6221
2002: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:35:07,426
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:29:42,724
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:42:00,307
1999: Johnny Herbert - Stewart # 1:41:54,314
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:32:14,789
1997: Jacques Villeneuve - Williams # 1:31:27,843
1996: Jacques Villeneuve - Williams # 1:33:26,473
1995: Michael Schumacher - Benetton # 1:39:59,044
1985: Michele Alboreto - Ferrari # 1:35:31,337
1984: Alain Prost - McLaren # 1:35:13,284
1976: James Hunt - McLaren # 1:41:42,700
1975: Carlos Reutemann - Brabham # 1:41:14,100
1974: Clay Regazzoni - Ferrari # 1:41:35,000
1973: Jackie Stewart - Tyrrell # 1:42:03,000
1972: Jacky Ickx - Ferrari # 1:42:12,300
1971: Jackie Stewart - Tyrrell # 1:29:15,700
1969: Jacky Ickx - Brabham # 1:49:55,400
1968: Jackie Stewart - Matra # 2:19:03,200
1967: Denny Hulme - Brabham # 2:05:55,700
1966: Jack Brabham - Brabham # 2:27:03,000
1965: Jim Clark - Lotus # 2:07:52,400
1964: John Surtees - Ferrari # 2:12:04,800
1963: John Surtees - Ferrari # 2:13:06,800
1962: Graham Hill - BRM # 2:38:45,300
1961: Stirling Moss - Lotus # 2:18:12,400
1958: Tony Brooks - Vanwall # 2:21:15,000
1957: Juan Manuel Fangio - Maserati # 3:30:38,300
1956: Juan Manuel Fangio - Ferrari # 3:38:43,700
1954: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 3:45:45,800
1953: Nino Farina - Ferrari # 3:02:25,000
1952: Alberto Ascari - Ferrari # 3:06:13,300
1951: Alberto Ascari - Ferrari # 3:23:03,300
Alla 38 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Mark Webber - Red Bull # 1:32,230
2007: Kimi Räikkönen - Ferrari # 1:31,450
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:29,819
2005: Nick Heidfeld - Williams # 1:30,081
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:28,351
2003: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:31,523
2002: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:29,906
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14,960
2000: David Coulthard - McLaren # 1:17,529
1999: Heinz-Harald Frentzen - Jordan # 1:19,910
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:18,561
1997: Mika Häkkinen - McLaren # 1:16,602
1996: Damon Hill - Williams # 1:18,941
1995: David Coulthard - Williams # 1:18,738
1985: Teo Fabi - Toleman # 1:17,429
1984: Nelson Piquet - Brabham # 1:18,871
1976: James Hunt - McLaren # 7:06,500
1975: Niki Lauda - Ferrari # 6:58,600
1974: Niki Lauda - Ferrari # 7:00,800
1973: Jackie Stewart - Tyrrell # 7:07,800
1972: Jacky Ickx - Ferrari # 7:07,000
1971: Jackie Stewart - Tyrrell # 7:19,000
1969: Jacky Ickx - Brabham # 7:42,100
1968: Jacky Ickx - Ferrari # 9:04,000
1967: Jim Clark - Lotus # 8:04,100
1966: Jim Clark - Lotus # 8:16,500
1965: Jim Clark - Lotus # 8:22,700
1964: John Surtees - Ferrari # 8:38,400
1963: Jim Clark - Lotus # 8:45,800
1962: Dan Gurney - Porsche # 8:47,200
1961: Phil Hill - Ferrari # 8:55,200
1958: Mike Hawthorn - Ferrari # 9:14,000
1957: Juan Manuel Fangio - Maserati # 9:25,600
1956: Juan Manuel Fangio - Ferrari # 9:51,200
1954: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 9:50,100
1953: Alberto Ascari - Ferrari # 9:59,800
1952: Alberto Ascari - Ferrari # 10:04,400
1951: Alberto Ascari - Ferrari # 9:55,800
© Forza Motorsport 1998 - 2011. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Precis innan Mercedes Tribune och det borde väl vara ungefär här. Block N är näst sista sektionen om jag läste rätt.Krassegrand skrev:Ha det så trevligt!
Hoppas att Du får bättre väder än vi hade 2009.
T4 block N, var är det?
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Ahh.. Jag hittade en knapp på formula1.com så nu vet jag var T4 är. Det verkar vara en bra plats, vi satt på T13, det var jag inte så imponerad av.Bopper skrev:Precis innan Mercedes Tribune och det borde väl vara ungefär här. Block N är näst sista sektionen om jag läste rätt.Krassegrand skrev:Ha det så trevligt!
Hoppas att Du får bättre väder än vi hade 2009.
T4 block N, var är det?
Ser man kurva 10 och 11 från T4?
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Om man sitter på övre delen av läktaren, så borde man kunna se dit. Om inte Mercedes-läktaren är i vägen...Krassegrand skrev: Ahh.. Jag hittade en knapp på formula1.com så nu vet jag var T4 är. Det verkar vara en bra plats, vi satt på T13, det var jag inte så imponerad av.
Ser man kurva 10 och 11 från T4?
Jörgen
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ändra valfria namn till Webber osvChristoffer skrev:Så mycket har inte hänt.platt skrev:Äntligen jag har kontakt . hur går det l värden
Lite nya åsikter om Hamiltons straff. Enzo lägger ut texten om Kimis oduglighet, Jari går på om Enzos oduglighet, Gösta är motvalls och skriker om Maestro. Ikväll skall visst Gösta få prygel hemma hos Enzo. Detaljerna får vi väl läsa om här eller i Aftonbladet imorgon.
Tärnström är upprörd igen, nu på reklamen runt fotbollsplanen.
Jo en ny sak var det visst.... Olag håller på McLaren. Annars gammal skåpmat. Men det finns en trygghet i rutiner.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Christoffer har redan sammanfattat det mesta och nu väntar vi på fortsättningen. Vem krockar Hamilton med denna gång, vem gör det mest korkade omkörningaförsöket, vem av gröngölingarna vägrar flytta på sig och hur många platser före skummisen är halvfinnen och hur nöjda är Lotus denna gång med en 17:nde och 19:nde plats på gridden?
Och vart i helskotta är Massa? Har någon sett honom?
Hur trillar Alonso bakåt för att kunna göra en makalös uppkörning till femte denna gång?
Och vart i helskotta är Massa? Har någon sett honom?
Hur trillar Alonso bakåt för att kunna göra en makalös uppkörning till femte denna gång?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
De gröna cirklarna på banritningen. Kan någon förklara vad fan de är tänkta att beskriva?
Jag har verkligen försökt använda fantasin: G-krafter kan det inte vara, inte heller hur hårda inbromsningarna är. Det kan inte heller handla om växlar eller KERS eller hastighet. Höjdskillnad? Nä. Så vad återstår?
Jag har verkligen försökt använda fantasin: G-krafter kan det inte vara, inte heller hur hårda inbromsningarna är. Det kan inte heller handla om växlar eller KERS eller hastighet. Höjdskillnad? Nä. Så vad återstår?
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Att det svänger kanskeANFRAN skrev:De gröna cirklarna på banritningen. Kan någon förklara vad fan de är tänkta att beskriva?
Jag har verkligen försökt använda fantasin: G-krafter kan det inte vara, inte heller hur hårda inbromsningarna är. Det kan inte heller handla om växlar eller KERS eller hastighet. Höjdskillnad? Nä. Så vad återstår?
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Nä, 03 och 04 har inga gröna markeringar.Nisse skrev:Att det svänger kanskeANFRAN skrev:De gröna cirklarna på banritningen. Kan någon förklara vad fan de är tänkta att beskriva?
Jag har verkligen försökt använda fantasin: G-krafter kan det inte vara, inte heller hur hårda inbromsningarna är. Det kan inte heller handla om växlar eller KERS eller hastighet. Höjdskillnad? Nä. Så vad återstår?
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Karta har ursprungligen dynamiska fält som visar bilder på kurvan. Dom gröna ringarna är nog bara till för att man ska hitta dessa fält. http://www.formula1.com/races/in_detail ... agram.html
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ah, nu fattar jag: det gröna markerar vilka områden kurvnamnen omfattar. Det är därför det är tre cirklar mellan kurva 1 och 2 som tillsammans bildar Castrol S.Geer skrev:Karta har ursprungligen dynamiska fält som visar bilder på kurvan. Dom gröna ringarna är nog bara till för att man ska hitta dessa fält. http://www.formula1.com/races/in_detail ... agram.html
Ganska märkliga markeringar, kan jag tycka, inte särskilt snygga är de heller. Extra förvirrat blir det i grafiken på formula1.com, för nu visas alla cirklarna men bara fyra av nio kurvnamn.
Ja ja, skönt att vi löste mysteriet i alla fall. Tack.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jari, massa har varit och kysst Mondezomolos fötter för att han ska få fortsatt kontrakt och det verkar ha gjort susen för i dag säger Luca att de har fullt förtroende för sina förare....
Detta lopp tror jag att halvfinnen slutar bakom tysken och Heiki kommer sluta på 15 position i loppet eftersom Webber och Vettel krockar i första kurvan och tar med sig Alonso ut..
Detta lopp tror jag att halvfinnen slutar bakom tysken och Heiki kommer sluta på 15 position i loppet eftersom Webber och Vettel krockar i första kurvan och tar med sig Alonso ut..
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Den Transatlantiske Portugisen cementerar alltså sin karriär som hjälpryttare... nåja... har ju varit ganska framgångsrikt, så varför inte?Crazy F1 skrev:Jari, massa har varit och kysst Mondezomolos fötter för att han ska få fortsatt kontrakt och det verkar ha gjort susen för i dag säger Luca att de har fullt förtroende för sina förare....
Detta lopp tror jag att halvfinnen slutar bakom tysken och Heiki kommer sluta på 15 position i loppet eftersom Webber och Vettel krockar i första kurvan och tar med sig Alonso ut..
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag tror inte att han har bättre chanser i ett annat stall iaf....men någon WDC är inte Massa och som sagt, det är nog bara han själv och hans pappa som tror på det...
En annan sak som är lite aktuell är att Aldo Costa idag har fått sparken på riktigt, inte bara blivit "omplacerad" så han kan säkert bli ett hett byte på marknaden men å andra sidan så vetifan om han är så bra... Han jobbade visserligen med Byrne länge men det var ju Byrne som gjorde de snabba bilarna medan Costa inte varit i närheten av att designa en vinnar bil på ett tag, eller det beror på hur man ser det, de var nära i fjol men det berodde ju mest på att RB klanta sig.
En annan sak som är lite aktuell är att Aldo Costa idag har fått sparken på riktigt, inte bara blivit "omplacerad" så han kan säkert bli ett hett byte på marknaden men å andra sidan så vetifan om han är så bra... Han jobbade visserligen med Byrne länge men det var ju Byrne som gjorde de snabba bilarna medan Costa inte varit i närheten av att designa en vinnar bil på ett tag, eller det beror på hur man ser det, de var nära i fjol men det berodde ju mest på att RB klanta sig.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Ojdå, om Luca säger så. är det nog bäst att Massa har en backup-plan redo ganska snart.Crazy F1 skrev:Jari, massa har varit och kysst Mondezomolos fötter för att han ska få fortsatt kontrakt och det verkar ha gjort susen för i dag säger Luca att de har fullt förtroende för sina förare....
Detta lopp tror jag att halvfinnen slutar bakom tysken och Heiki kommer sluta på 15 position i loppet eftersom Webber och Vettel krockar i första kurvan och tar med sig Alonso ut..
Är det nån som sett om han kört nåt i år, eller om han varit upptagen med att övertyga stallet om sin kompetens på sina bara knän nere i motorhomeområdet?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Eller är teamet så trötta på att han inte klarar av att köra med servostyrningen så att de ersatte honom med en klenare kille
I vilket falls er ebber bra ut denna helg men Ferrari i racefart ska man nog inte räkna bort, Alonso är het just nu. Maclaren verkar ha det tufft men det har vi sett innan och sen när det är race så är det bara någon tiondel ifrån.
Merceders pratar om sina uppdatteringar och hur mycket framsteg de gör men ändå är det 700 tiondelar bakom 1an...De var 0.5 bakom dem förra året i tyskland FP2 så det är väl synd att säga att det går framåt...
Renault verkar också gå åt fel håll och de har svårt att få bilen att fungera med de nya avgassystemet...
I vilket falls er ebber bra ut denna helg men Ferrari i racefart ska man nog inte räkna bort, Alonso är het just nu. Maclaren verkar ha det tufft men det har vi sett innan och sen när det är race så är det bara någon tiondel ifrån.
Merceders pratar om sina uppdatteringar och hur mycket framsteg de gör men ändå är det 700 tiondelar bakom 1an...De var 0.5 bakom dem förra året i tyskland FP2 så det är väl synd att säga att det går framåt...
Renault verkar också gå åt fel håll och de har svårt att få bilen att fungera med de nya avgassystemet...
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jaha om det skulle vara någon förare så skulle det ju vara han...
Jaha då var FP3 avklarad, jag tror alo är livsfarlig, är han så här lite efter i kval så kommer han absolut vara med där uppe i racet och jag tror också att Maclaren kommer lura lite i vassen. Rosberg körde bra , men det verkar som schumi hade någon form av problem på de mjuka däcken och han vinglade ju fram och tillbaka i tre varv innan han satte en tid på dem och då hade ju det bästa gummit gått bort, skumt.
ForceIndia verkar ha lite fart med medan Renault inte får det att fungera alls...
Det kan nog bli ett spännande kval och jag hoppas Merceders kan ta sig in i topp sex för massa är ju kass....fast det var väl inget nytt
Jaha då var FP3 avklarad, jag tror alo är livsfarlig, är han så här lite efter i kval så kommer han absolut vara med där uppe i racet och jag tror också att Maclaren kommer lura lite i vassen. Rosberg körde bra , men det verkar som schumi hade någon form av problem på de mjuka däcken och han vinglade ju fram och tillbaka i tre varv innan han satte en tid på dem och då hade ju det bästa gummit gått bort, skumt.
ForceIndia verkar ha lite fart med medan Renault inte får det att fungera alls...
Det kan nog bli ett spännande kval och jag hoppas Merceders kan ta sig in i topp sex för massa är ju kass....fast det var väl inget nytt
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Det blir stenhårt mellan Vettel och Alonso. Webber kommer som vanligt inte att kunna hänga med när det blir lite allvar.
I övrigt tror jag att Merca får det svårt - även om det lite kallare vädret borde passa de bättre. Men av träningstiderna att döma så är det en bra bit kvar, och Schumacher ser ju redan på förhand ut att vara avhängd.
Rosberg kanske kan överraska lite, han brukar vara bra i kval.
I övrigt tror jag att Merca får det svårt - även om det lite kallare vädret borde passa de bättre. Men av träningstiderna att döma så är det en bra bit kvar, och Schumacher ser ju redan på förhand ut att vara avhängd.
Rosberg kanske kan överraska lite, han brukar vara bra i kval.
Ferrari.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Ja schumacher gjorde ett riktigt dåligt kval och det känns som han tappat balansen i bilen sedan i går för då var han och rosberg lika men idag har han sett ut som bambi på hal is och han var ju långsammare i q3 än i q2 så någon var inte rätt där.
Kul med Webber men jag tar av mig hatten för Hamilton, han gör ju ett supervarv det ska inte gå, han klassar ju button med en sekund.
Hoppas det kan bli lite regn i morgon iaf.
Kul med Webber men jag tar av mig hatten för Hamilton, han gör ju ett supervarv det ska inte gå, han klassar ju button med en sekund.
Hoppas det kan bli lite regn i morgon iaf.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
And it's funny because it's true.PC: skrev:Sebastian... is faster... than you...Cheever skrev:Bra där Webber, hissa upp ankaret i starten nu bara.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag är ändå mest impad av Hamilton, han körde som fan idag och kan han göra en bra start så finns det hopp om ett roligt race, hoppas att Vettel bryter och de andra maxar sin a poäng så det blir lite mer spänning ett tag till iaf.
Buemi har diskats iaf för nått med bränsleriggen och schumi säger att han har tappat den balans som han hade i bilen i går samt att Rosberg körde väldigt bra. . .
Button är förvånad över gapet till Hamilton och han och MS verkar ha något liknande problem, den ena hittar inget grepp alls och hade det innan men helt plötsligt så har allt ändrat sig...mysko. Sutil körde bra idag med!
Buemi har diskats iaf för nått med bränsleriggen och schumi säger att han har tappat den balans som han hade i bilen i går samt att Rosberg körde väldigt bra. . .
Button är förvånad över gapet till Hamilton och han och MS verkar ha något liknande problem, den ena hittar inget grepp alls och hade det innan men helt plötsligt så har allt ändrat sig...mysko. Sutil körde bra idag med!
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34