VIASAT MOTOR ??????
-
-
-
Vi måste tacka för att vi har Viasat motor, hade F1 sänts på tv 6 eller ännu värre tv 4 så hade vi aldrig fått se hela loppet
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
-
-
- Varnad
-
-
-
Ni får väl höja avgiften på Viasat Motor med en tia eller nått så du kan åka på alla lopp...Blomman skrev:Kanske ska dit oxå;)Crazy F1 skrev:Blomman, hur kommer det sig att ni valde att åka just till Canada, jag tänkte att ur en ekonomisk synvinkel så borde det väl vara billigare att dra till Valencia? Dock så får man väl säga att ni fick valuta för era pengar detta lopp
JB
-
Det lär dom göra ändå nu när dom köpt OS-rättigheterna.Fredrik i Trollhättan skrev:Ni får väl höja avgiften på Viasat Motor med en tia eller nått så du kan åka på alla lopp...Blomman skrev:Kanske ska dit oxå;)Crazy F1 skrev:Blomman, hur kommer det sig att ni valde att åka just till Canada, jag tänkte att ur en ekonomisk synvinkel så borde det väl vara billigare att dra till Valencia? Dock så får man väl säga att ni fick valuta för era pengar detta lopp
JB
-
Betyder det att TV-licensen blir billigare eller att vi får fler idiotiska satsningar som floppar?Nigel skrev:Det lär dom göra ändå nu när dom köpt OS-rättigheterna.Fredrik i Trollhättan skrev:Ni får väl höja avgiften på Viasat Motor med en tia eller nått så du kan åka på alla lopp...Blomman skrev: Kanske ska dit oxå;)
JB
-
- Varnad
Hahaa, kommunist-TV kan ju alltid sända repriser av Ville, Valle och Viktor och Vilse i pannkakan för pengarna.FredrikE skrev:Betyder det att TV-licensen blir billigare eller att vi får fler idiotiska satsningar som floppar?Nigel skrev:Det lär dom göra ändå nu när dom köpt OS-rättigheterna.Fredrik i Trollhättan skrev: Ni får väl höja avgiften på Viasat Motor med en tia eller nått så du kan åka på alla lopp...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
För att det blir extremt tomt i programtablån om man bara ska lägga licenspengarna på program som ALLA vill seFredrikE skrev:Varför ska alla betala för något som endast ett fåtal vill se?Fredrik i Trollhättan skrev:Tycker det är helt rätt. Public service ska koncentrera sig på sånt som ingen kommerciell kanal vill satsa på. Varför ska svt bjuda högst med licenspengarna?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Saxat från Autosport: Whitmarsh om BBC och vikten av dess roll som publicserviceföretag i förhållande till F1:
"It's crucial to the commercial model of Formula 1 that TV coverage should remain free-to-air, and therefore universally accessible, and therefore widely consumed and enjoyed by large numbers of viewers - and the BBC delivers that in the UK," said Whitmarsh on Monday.
"Moreover, besides the quantity of viewership, the quality of the BBC's coverage is consistently high too - which is just as important. Also important is the demographic data - which shows that F1 is now attracting an increasing number of younger and female viewers, which is also very positive.
"Formula 1 is the pinnacle of world motorsport - always has been, always will be. As such, it's appropriate that the BBC should continue to cover it.
"I think it would be very sad, and most unwise, if the BBC were to disappoint so many millions of British sports fans by axeing it, and that's why I don't believe for a moment that they'd seriously consider doing such a thing."
Hela artikeln: http://www.autosport.com/news/report.php/id/92472
"It's crucial to the commercial model of Formula 1 that TV coverage should remain free-to-air, and therefore universally accessible, and therefore widely consumed and enjoyed by large numbers of viewers - and the BBC delivers that in the UK," said Whitmarsh on Monday.
"Moreover, besides the quantity of viewership, the quality of the BBC's coverage is consistently high too - which is just as important. Also important is the demographic data - which shows that F1 is now attracting an increasing number of younger and female viewers, which is also very positive.
"Formula 1 is the pinnacle of world motorsport - always has been, always will be. As such, it's appropriate that the BBC should continue to cover it.
"I think it would be very sad, and most unwise, if the BBC were to disappoint so many millions of British sports fans by axeing it, and that's why I don't believe for a moment that they'd seriously consider doing such a thing."
Hela artikeln: http://www.autosport.com/news/report.php/id/92472
-
Problemet för Whitmarsh och dom andra är att man inte både kan få höga avgifter för rättigheterna och samtidigt kräva att det ska visas i fri-tv....speciellt inte i den icke reklamfinansierade BBC-kanalen. (Lex OS i svensk tv).
Hur det än är så tror jag BBC prioriterar t ex OS på hemmaplan före F1....
Hur det än är så tror jag BBC prioriterar t ex OS på hemmaplan före F1....
-
Det gör de alla dagar i veckan blomman, förresten ur fungerar det med din anställning(du behöver inte svara om det är konfidentiellt), är du heltidsanställd eller har du annat jobb också? Jag har alltid undrat vad kommentatorerna gör mellan loppen, de måste ju vara en massa "dötid".
Samma sak tänkte jag på under Canada, det blev ju en massa timmar extra för er att fylla, har ni en dator med saker som ni kan prata om eller improviserar man bara då sånt händer?
Samma sak tänkte jag på under Canada, det blev ju en massa timmar extra för er att fylla, har ni en dator med saker som ni kan prata om eller improviserar man bara då sånt händer?
-
Ingen hemlis...
Jag är konsult via mitt eget produktionsbolag och har definitivt en massa att göra mellan racen. Bl a sänder jag radio på SR Uppland en dag i veckan, ett slags lokalt sportmagasin tillsammans med min kollega Bosse Pettersson. Kanalens alibi för sportbevakning:) men kul har vi och vi har helt fria händer...bl a tog jag rallylicens i en dm-tävling som blev ett väldigt kul radioinslag. Det blir även en del konferencieruppdrag under året. Känns inte som jag behöver så mycket att göra i veckorna då jag är upptagen varje helg från Mars till November och får ihop väldigt många timmar under en helg.
När det gäller sändningar, typ Kanada, så blir det mycket improvisation...man är ju inte direkt förberedd på 2,5 tim regnuppehåll, det blir att tömma hårddisken (huvvet)
Jag är konsult via mitt eget produktionsbolag och har definitivt en massa att göra mellan racen. Bl a sänder jag radio på SR Uppland en dag i veckan, ett slags lokalt sportmagasin tillsammans med min kollega Bosse Pettersson. Kanalens alibi för sportbevakning:) men kul har vi och vi har helt fria händer...bl a tog jag rallylicens i en dm-tävling som blev ett väldigt kul radioinslag. Det blir även en del konferencieruppdrag under året. Känns inte som jag behöver så mycket att göra i veckorna då jag är upptagen varje helg från Mars till November och får ihop väldigt många timmar under en helg.
När det gäller sändningar, typ Kanada, så blir det mycket improvisation...man är ju inte direkt förberedd på 2,5 tim regnuppehåll, det blir att tömma hårddisken (huvvet)
-
- Varnad
Hahaa Blomman, du undviker alltså medvetet att nämna att du frotteras med creme de la creme och minglar i de fina salongerna till frampå småtimmarna mest hela tiden mellan rejsen? (Typ som i Sundsta)
Champagnemingel med filmstjärnor och kungligheter var och varannan kväll, eh?
Champagnemingel med filmstjärnor och kungligheter var och varannan kväll, eh?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
Tänker du efter så är det ganska mycket som finansieras genom skatter som inte alla i samhället använder...FredrikE skrev:Varför ska alla betala för något som endast ett fåtal vill se?Fredrik i Trollhättan skrev:Tycker det är helt rätt. Public service ska koncentrera sig på sånt som ingen kommerciell kanal vill satsa på. Varför ska svt bjuda högst med licenspengarna?
-
En ganska konstig kommentar som används hela tiden... Grejen är ju det att det är totalt onödigt att ha en gemensam (statlig) organisation som producerar TV och Radio. Det finns ju numera en uppsjö med media att inhämta om man vill.Fredrik i Trollhättan skrev:Tänker du efter så är det ganska mycket som finansieras genom skatter som inte alla i samhället använder...FredrikE skrev:Varför ska alla betala för något som endast ett fåtal vill se?Fredrik i Trollhättan skrev:Tycker det är helt rätt. Public service ska koncentrera sig på sånt som ingen kommerciell kanal vill satsa på. Varför ska svt bjuda högst med licenspengarna?
Dessutom finns det ju alla möjligheter att blockera tittande med koder och annat så att de som vill köpa kan göra det, om de nu tycker det är såå rysligt bra.
-
Jag var och jobbade lite mer norröver (Täby kyrkby) och skruvade på radion för att få in en kanal och bestämde mig för en, efter en stund började jag bli lite förvirad av rösten jag hörde. Vafan har jag hört den där rösten som satt och pladdrade där i radion, det gick halva dagen innan Liljeholmen kom. Det var blomman och jag hade lyckas att få in Uppsala radion i Täby. Det var ganska bra gjort.Fredrik i Trollhättan skrev:Måste ju vara skitkonstigt att höra din röst i annat sammanhang än motorsport...Blomman skrev:Bl a sänder jag radio på SR Uppland en dag i veckan, ett slags lokalt sportmagasin tillsammans med min kollega Bosse Pettersson.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
Kommenterade alpint ett tag i 4+ också. Och en fotbollsmatch (har jag hört ) För att inte tala om det där maskinförstörarprogrammet, hehe.Fredrik i Trollhättan skrev:Måste ju vara skitkonstigt att höra din röst i annat sammanhang än motorsport...Blomman skrev:Bl a sänder jag radio på SR Uppland en dag i veckan, ett slags lokalt sportmagasin tillsammans med min kollega Bosse Pettersson.
Brukar lyssna på P&B Sport, bra program
I was misled and that is the way it went
-
- Varnad
-
Är det bredbands-tv? Måste kolla om det råkar finnas hos mig medCheever skrev:Helt plötsligt har jag Viasat Motor HD i utbudet, det finns inte enligt Telia som (än så länge) levererar TV-signaler hem till Cheever.
Så ser jag i syne eller?
Någon som vet om Viasat tagit sitt förnuft till fånga och levererar till fler distributörer?
-
-
-
-
Det var ingen värre reklamkampanj direkt. Jag hittade inget häromdagen, men nu finns den i kanallistan iaf.Bopper skrev:Hos Telia finns ju information, men du kanske inte räknar den som officiell?
-
-
Blomman, detta har kanske inte med viasat att göra men gör du bedömningen när du går omkring och träffar kollegor att domarana(och kollegor experter etc) är hårdare i F1 än i Gp2? Jag menar det som Marcus råkade ut för idag är ju fan minst lika illa som det som Hamilton gjort och han får ju oförtjänt mycket skit för det han gjort. . .
-
Vad tycker du är konstigt. Systemet med allmänt finansierade verksamheter är ju varken ovanligt eller konstigt. Men du har rätt i att publicservice inte borde syssla med program som bär sig på egen hand i kommerciella konkurrentkanaler. Att med licenspengar köpa t.ex. OS eller fotbollsVM är vansinne. Att med licenspengar visa t.ex E-sport är vad man borde göra...Silverkatten skrev:En ganska konstig kommentar som används hela tiden... Grejen är ju det att det är totalt onödigt att ha en gemensam (statlig) organisation som producerar TV och Radio. Det finns ju numera en uppsjö med media att inhämta om man vill.Fredrik i Trollhättan skrev:Tänker du efter så är det ganska mycket som finansieras genom skatter som inte alla i samhället använder...FredrikE skrev: Varför ska alla betala för något som endast ett fåtal vill se?
Dessutom finns det ju alla möjligheter att blockera tittande med koder och annat så att de som vill köpa kan göra det, om de nu tycker det är såå rysligt bra.
-
Bianchi fick ju 10 platsers nedflyttning (nu drabbas han ju inte så hårt eftersom han ändå skulle startat bland de sista), vad har Hamilton fått för straff? Sen att Lauda och andra pratar en massa är ju en annan sak...Crazy F1 skrev:Blomman, detta har kanske inte med viasat att göra men gör du bedömningen när du går omkring och träffar kollegor att domarana(och kollegor experter etc) är hårdare i F1 än i Gp2? Jag menar det som Marcus råkade ut för idag är ju fan minst lika illa som det som Hamilton gjort och han får ju oförtjänt mycket skit för det han gjort. . .
Keep on Boppin´
-
Det hela äro av ett mycket enkelt slag!
Det ligger i Sponsorernas intresse att nå så många tittare som möjligt.Dom är inte intreserade av att mellanhänder roffar åt sig miljoner.Det mina herrar är vad det handlar om.Jag ska sätta en av mina Jurister på detta så återkommer jag,Det ska nog gå att ordna så smågrabbarna kan se F1.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
En undran bara. läste på en sida om att bloman hade kalat någon idiot ofentligt! är det någon som har info angående detta . Missat det helt och det stor inget om det i senaste SE och HÖR
-
-
Det var väl efter Spaniens GP som någon på Viasat glömde stänga av kommentatorljudet. Blomman hade redan avslutat sändningen, sagt tack och hej, vi ses om en vecka – och jag hade stängt av teven. Jag antar att det var under slutvinjetten som tittarna av misstag kunde höra vad han sa när han ögnade igenom kommentarerna på Facebooksidan. Någon hade skrivit att Blomman inte hade koll på DRS-reglerna, att det inte alls är så att man får aktivera DRS när man har en bil som ska varvas framför sig och att Blomman skulle skärpa sig. Det var ungefär vad "den jävla idioten" skrev.platt skrev:En undran bara. läste på en sida om att bloman hade kalat någon idiot ofentligt! är det någon som har info angående detta . Missat det helt och det stor inget om det i senaste SE och HÖR
-
Ja ! Det är mycket bättre kvalitet och gratis att kolla efterhand.Tux skrev:Om man står ut med att vänta ett tag, så brukar BBC's HD-sändning finnas för nerladdning kort tid efter loppet...
F1 startar 14.00 mitt på dagen söndag EU tid, då har man inte tid titta på.
Jag har familjen och huset att tänka på.
Jag kopplar in min dator till min HD teven och får superkvalitet bild och inga reklamavbrott ! Gratis dessutom !
-
Jag har alldeles för dåligt tålamod för att vänta. Det är ju lite det som är grejen med att titta på live-sport och motorsport i synnerhet, spänningen i startögonblicket liksom. Den finns inte där i nedladdad version.
Att man dessutom missar live-timingen är ju också ett minus.
Att man dessutom missar live-timingen är ju också ett minus.
-
Det var inte mer än sanning då, fan jag trodde Blomman hade gjort bort sigANFRAN skrev:Det var väl efter Spaniens GP som någon på Viasat glömde stänga av kommentatorljudet. Blomman hade redan avslutat sändningen, sagt tack och hej, vi ses om en vecka – och jag hade stängt av teven. Jag antar att det var under slutvinjetten som tittarna av misstag kunde höra vad han sa när han ögnade igenom kommentarerna på Facebooksidan. Någon hade skrivit att Blomman inte hade koll på DRS-reglerna, att det inte alls är så att man får aktivera DRS när man har en bil som ska varvas framför sig och att Blomman skulle skärpa sig. Det var ungefär vad "den jävla idioten" skrev.platt skrev:En undran bara. läste på en sida om att bloman hade kalat någon idiot ofentligt! är det någon som har info angående detta . Missat det helt och det stor inget om det i senaste SE och HÖR