VIASAT MOTOR ??????
-
VIASAT MOTOR ??????
vad tycker ni om att bara en minioritet kan se f1 sändningarna
dvs de som han tillgång till viasats hela utbud
och att man måste köpa ett paket med kanaler man inte vill ha för att kunna se f1
har för mig att jag läste någonstans när tv3 tog över sändningarna att det fanns en klausul att f1 skulle sändas i en sådan kanal att en viss % av (tror det var 60) tvtittarna skulle ha tillgång till kanalen och det är ju ändå en ganska liten del som har den kanalen[/b]
dvs de som han tillgång till viasats hela utbud
och att man måste köpa ett paket med kanaler man inte vill ha för att kunna se f1
har för mig att jag läste någonstans när tv3 tog över sändningarna att det fanns en klausul att f1 skulle sändas i en sådan kanal att en viss % av (tror det var 60) tvtittarna skulle ha tillgång till kanalen och det är ju ändå en ganska liten del som har den kanalen[/b]
-
-
-
Re: VIASAT MOTOR ??????
Det är självklart synd att inte alla kan se, men jag skaffa Astra parabol när Eurosport sände och sen blev det Canal Digital när de tog över och häromåret Viasat, men F1 är i princip det ända jag följer slaviskt på TV och jag har behållit Astra för DSF och RTL men nu behövs det inte längre och dessutom 99% reklamfria sändningar.moltazz skrev:vad tycker ni om att bara en minioritet kan se f1 sändningarna[/b]
Så som jag skrev i en annan topic det är värt pengarna
Möjligen blir jag också klassad som tönt men det kan jag nog leva med
Senast redigerad av Salo den sön mar 29, 2009 15:58, redigerad totalt 1 gång.
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
Tja, att man skulle gå igenom allt krångel med operatörsbyte, etc bara för att få F1 finns liksom inte på kartan. Dessutom funkar inte min Card-splitter med Viasat . Men visst, kom igen den dagen man fritt kan välja vilka kanaler man vill ha, så ska jag fundera på det. Vilket förmodligen aldrig kommer att hända... Har ju redan nog med skitkanaler i Boxerpaketet, varför skulle jag byta till Viasat för att få nya skitkanaler som jag ändå aldrig tittar på? Fär väl vara ytterst tacksam för att vi får se en timmes sammandrag i 6:an.
-
- Varnad
Jag tror att vi ska sluta hoppas på kommunisterna och lets dancefolket. Vill man kunna se F1 är det egna initiativ som gäller och med parabol finns massor av möjligheter.
Tyvär passar det inte alla, men de som sitter här oich gnäller kanske skulle lägga ner lika mycket krut på sina operatörer så kanske nå't hände?
Tyvär passar det inte alla, men de som sitter här oich gnäller kanske skulle lägga ner lika mycket krut på sina operatörer så kanske nå't hände?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Det är bara att skaffa en parabol, med den kan du utöka kanalantalet i det oändliga.
Ja, jag vet, man måste ha intresse för att hålla på med paraboler, och även lite kunskap.
Man kan ha en motorstyrd antenn, eller en fast antenn med X antal LNB:s.
RTL sänder ju F1 fritt, via Astra på 19,2E, och det finns en hel del andra kanaler som går att avkoda.
Men det är lättare att pilla med detta om man har intresse av det....
Ja, jag vet, man måste ha intresse för att hålla på med paraboler, och även lite kunskap.
Man kan ha en motorstyrd antenn, eller en fast antenn med X antal LNB:s.
RTL sänder ju F1 fritt, via Astra på 19,2E, och det finns en hel del andra kanaler som går att avkoda.
Men det är lättare att pilla med detta om man har intresse av det....
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
-
Enklast och billigast funkar det faktiskt med Telia-bredbands-TV, om du bor i villa utan . Då kan ju välja just bara Viasatsport utan att behöva abonnera på resten. Det kostar bara 100kr extra per månad och det är det värt! Vill du inte lägg den summan på F1 så är du förmodligen inte tillräckligt intresserad för att ha tid och titta på all F1 de sänder.
-Ja, jag tycker att det är bra att F1 visas på en dedikerad kanal. Då slipper F1 trängas med repriser av "ring så snor vi era pengar" eller något annat lika viktigt. Ja, det kostar lite extra men du slipper reklamavbrott.
-Ja, jag tycker att det är bra att F1 visas på en dedikerad kanal. Då slipper F1 trängas med repriser av "ring så snor vi era pengar" eller något annat lika viktigt. Ja, det kostar lite extra men du slipper reklamavbrott.
-
Telias bredbandsvariant är prisvärd, och efter att ha sett första sändningen från ViaSat Motor så är jag mycket nöjd med resultatet. Lill-Lövis på gridden och i depån, Blomman och Eje bakom micken samt snabba inpass från depån under racet är ju precis det man vill ha. Blir de sen lite varmare i kläderna så kan man inte begära så mycket mer.
Med tanke på det relativt svaga intresset för F1 här i Sverige så är satsningen som ViaSat gör imponerande. Det är bara snåla snyltare som inte inser sambandet mellan utbud och efterfrågan. Tidningen F1 Racing fick lägga ner: "Den engelska är bättre", "För dyr", "Tittar hellre på nätet = gratis" lät det bland kommentarerna när tidningen diskuterades. Nu gnälls det på Aftonbladet som faktiskt bemödar sig att skriva om F1, vart vill ni komma? ViaSat Motor satsar för fullt på en renodlad motorsportkanal, och då gnälls det för att det inte är gratis....? Hallå! Ni som tror att stekta sparvar ska komma flygande in i er mun kommer att bli jävligt hungriga.
Med tanke på det relativt svaga intresset för F1 här i Sverige så är satsningen som ViaSat gör imponerande. Det är bara snåla snyltare som inte inser sambandet mellan utbud och efterfrågan. Tidningen F1 Racing fick lägga ner: "Den engelska är bättre", "För dyr", "Tittar hellre på nätet = gratis" lät det bland kommentarerna när tidningen diskuterades. Nu gnälls det på Aftonbladet som faktiskt bemödar sig att skriva om F1, vart vill ni komma? ViaSat Motor satsar för fullt på en renodlad motorsportkanal, och då gnälls det för att det inte är gratis....? Hallå! Ni som tror att stekta sparvar ska komma flygande in i er mun kommer att bli jävligt hungriga.
-
Såg eftersändningen på TV6 och produktionen har tagit många steg framåt och man får nog anse att det är så bra det går att göra med en feed, jag saknar i alla fall inget med de förutsättningar som råder. Däremot kan man fråga sig om uppdelningen som i mitt tycke med tanke på tidskompressionen kunde haft mer tonvikt på själva rejset. Sedan samma gamla kundförakt... efter rejset blir Stefan intervjuad som understryker det historiska vi just bevittnat: inget team sedan motorerna satt fram och rock'n'roll knappt var fött har tagit pole o vunnit dubbelseger i sitt första lopp. Det är nio minuter kvar av sändningen alltså gott om tid att visa det självklara alla sitter o väntar på: vad grabbarna i teamet som just har skrivit historia har att säga på presskonferansen. Istället mineralkrämer o skyltar om att köpa Viasat abbonemang... Bara en idiot kan väl vara så jävla dum?
-
Då skulle du ha sett direktsändningen i Viasat Motor. Button har vunnit och parkerat bilen, Barrichello har ställt sig bakom, Button jublar litegrann, kliver ur bilen, vänder sig om och går mot Barrichello och DÅ, just DÅ, då lägger Viasat ut "Motorstudion" i helskärm och tittarna får se Rickard Rydell och Anna Andersson som sitter i en studio i Stockholm.
Det var Viasat Motors enda riktiga tavla den här helgen, det ska erkännas, men jävlar vilken tavla.
Det var Viasat Motors enda riktiga tavla den här helgen, det ska erkännas, men jävlar vilken tavla.
-
- Varnad
Billigast är det inte.Silverkatten skrev:Enklast och billigast funkar det faktiskt med Telia-bredbands-TV, om du bor i villa utan . Då kan ju välja just bara Viasatsport utan att behöva abonnera på resten. Det kostar bara 100kr extra per månad och det är det värt! Vill du inte lägg den summan på F1 så är du förmodligen inte tillräckligt intresserad för att ha tid och titta på all F1 de sänder.
-
f1 sändningar
eftersom jag har villa,husvagn och sommarstuga så är boxer det enda alternativet
har funderat på telias kabeltv via jacket i villan,men blivit avrådd av de som har det för att det krånglar så mycket och har sämre bild
har funderat på telias kabeltv via jacket i villan,men blivit avrådd av de som har det för att det krånglar så mycket och har sämre bild
-
Re: f1 sändningar
Jag tycker att telia funkar utmärkt.moltazz skrev:eftersom jag har villa,husvagn och sommarstuga så är boxer det enda alternativet
FIA = Ferrari International Assistance
-
Det finns fler alternativ.moltazz skrev:eftersom jag har villa,husvagn och sommarstuga så är boxer det enda alternativet
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
vadå?Razor skrev:Det finns fler alternativ.moltazz skrev:eftersom jag har villa,husvagn och sommarstuga så är boxer det enda alternativet
-
-
- Utvisad
-
Och om du vill ha IP-tv på fler än en TV, hur gör du då?olag skrev:Jag tycker att telia funkar utmärkt.
-
I dag när jag var på deras hemsida såg jag att man kunde beställa tvillingkort..Så jag tror att det finns.. Är dock inte säkerTux skrev:Och om du vill ha IP-tv på fler än en TV, hur gör du då?olag skrev:Jag tycker att telia funkar utmärkt.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
Funkar bara om du har fiber. I mitt hushåll är jag ganska ensam om att titta på F1 eller motorsport överhuvudtaget så jag kör en box ett kort endast för ViasatMotor funkar finfint (förutom om man glömmer att boxen måste ha ström om man skall spela in kvalet vilket jag gjorde och fick ta till olaglia och fruktansvärda metoder för att se det hela istället).olag skrev:I dag när jag var på deras hemsida såg jag att man kunde beställa tvillingkort..Så jag tror att det finns.. Är dock inte säkerTux skrev:Och om du vill ha IP-tv på fler än en TV, hur gör du då?olag skrev:Jag tycker att telia funkar utmärkt.
I was misled and that is the way it went
-
- Moderator
Jo, men då kostar ju husvagnen hundra papp också.Razor skrev:Det finns paraboler för husvagn för c:a tusenlappen.EnzoF1 skrev:Inte så hellätt med husvagn... det finns lösningar, men det kostar flis.Razor skrev:Parabol.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
-
- Utvisad
Fast det är fortfarande inte hellätt... då ska den ställas in varje gång. De automatiska som finns kostar mer.Razor skrev:Det finns paraboler för husvagn för c:a tusenlappen.EnzoF1 skrev:Inte så hellätt med husvagn... det finns lösningar, men det kostar flis.Razor skrev:Parabol.
Marksänt är enklare för husvagn.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Alla kan inte välja...
... att skaffa Viasat. Jag bor i hyresbostad där kommunen har kontrakt med lokala tv-handeln och jag kan inte få in Viasat.
Så jag får följa de få sammandragen och övrigt som dyker upp ibland. Trist som f-n!
Så jag får följa de få sammandragen och övrigt som dyker upp ibland. Trist som f-n!
/Thoughts by F1-Girl
-
- Varnad
-
Jag var glad i en halv dag för någon månad sedan när jag trodde att jag skulle kunna skaffa Viasat Motor via Telia eller Tele2. Nu visade det sig att fortfarande har Tele2 monopol på ADSL i mina trakter o dem levererar inte TV utan fiber så här sitter jag utan möjligheter att se Viasat Motor
Så i helgen satt jag o letade på nätet o kollade på BBC, j-vlar vad jag skulle vilja kunna se deras sändning "på riktigt"!! Snacka om att ha bra programledare o upplägg...
Så i helgen satt jag o letade på nätet o kollade på BBC, j-vlar vad jag skulle vilja kunna se deras sändning "på riktigt"!! Snacka om att ha bra programledare o upplägg...
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
David Jefferies 1972 - 2003
-
jag bor i hyreshus med Com Hem i tv-urtaget.
Men jag har bredbandsbolaget i bredband och telefoni. Via dom har jag Viasat i samma modem.
Tele2 kan väl inte ha monopol på ADSL?
Gå in på den här länken och kolla om det inte går att ha t.ex bredbandsbolaget.
http://www.bredbandsbolaget.se/wps/port ... egory=VOIP
Men jag har bredbandsbolaget i bredband och telefoni. Via dom har jag Viasat i samma modem.
Tele2 kan väl inte ha monopol på ADSL?
Gå in på den här länken och kolla om det inte går att ha t.ex bredbandsbolaget.
http://www.bredbandsbolaget.se/wps/port ... egory=VOIP
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
-
- Utvisad
Det handlar väl om att de är de enda som har en ADSL-router i växelskåpet och att ingen annan leverantör valt att installera nån än. Men det står ju självklart andra fritt att göra så...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Re: Alla kan inte välja...
Du kan ju alltid betala 109 kr/lopp och se loppen på datorn, alternativt koppla ihop datorn med TV:n. Kolla på Viasats hemsida.F1-Girl skrev:... att skaffa Viasat. Jag bor i hyresbostad där kommunen har kontrakt med lokala tv-handeln och jag kan inte få in Viasat.
-
Averell skrev: Så i helgen satt jag o letade på nätet o kollade på BBC, j-vlar vad jag skulle vilja kunna se deras sändning "på riktigt"!! Snacka om att ha bra programledare o upplägg...
Då är vi två.
BBC eller före detta snubbarna från ITV gör klart jobbet bäst enligt mig.
Formula One is the Ignite in Life!
-
- Varnad
Det är inte vad min gode vän i Skottland anser. De tycker grabbarna är tråkiga jämfört med Janne B. Har man dessutom hört Kyllönen på originalspråk så är det bara en Murray Walker i sin fornstora glans dagar som kan mäta sig.Tervo skrev:Averell skrev: Så i helgen satt jag o letade på nätet o kollade på BBC, j-vlar vad jag skulle vilja kunna se deras sändning "på riktigt"!! Snacka om att ha bra programledare o upplägg...
Då är vi två.
BBC eller före detta snubbarna från ITV gör klart jobbet bäst enligt mig.
Å andra sidan hade vi då Svanlund och grabbarna...
-
-
-
Nu blir jag dj-vligt sned på Viasat, jag betalar ju för f-n 99 spänn i månaden för att se motorsport, och då är väl Formel 1 den i särklass största motorsporten! I alla fall i den civiliserade delen av världen. Och vad gör dom, bryter sändningen innan intervjuerna är klara?!?
Vem i h-vete prioriterar Formel 1 lägre än STCC eller vad det nu var?? Och det blev t.o.m. pausbild en stund mellan programmen..
Om Janne Blomkvist läser detta får du mer än gärna vidarebefordra denna åsikt till de ansvariga.
Vem i h-vete prioriterar Formel 1 lägre än STCC eller vad det nu var?? Och det blev t.o.m. pausbild en stund mellan programmen..
Om Janne Blomkvist läser detta får du mer än gärna vidarebefordra denna åsikt till de ansvariga.
-
- Moderator
Man kan ju också tänka att man kan vara lite generös mot svensk motorsport. Killarna i STCC behöver all exponering de kan få och grid walken är ett sådant tillfälle att synas.
-
STCC i all sin ära, men Viasat har 3 kanaler som kan placera fritt sina sändningar. När fotbollen har krockat så har det gått utöver dom andra kanalerna, nu när det hände motorsporten så sände man bl.a. "Bundesliga Highlights" samtidigt i en av kanalerna som man skulle kunna istället enkelt peta in presskonfan eller STCC införssaken.
Och vem skulle dö av att vänta 5min på att se Hubbe Bergh?
Och vem skulle dö av att vänta 5min på att se Hubbe Bergh?
-
-
- Moderator
Badwill är ju aldrig bra, men det är inga dåliga krav folk ställer på Viasats sändningar...
-
-
Som du själv säger: 99 spänn i månaden för att se motorsport. Kanalen heter Viasat Motor, inte Viasat F1. Presskonferensen från dagens kval får du kanske se i morgon.Scorpio skrev:Nu blir jag dj-vligt sned på Viasat, jag betalar ju för f-n 99 spänn i månaden för att se motorsport, och då är väl Formel 1 den i särklass största motorsporten! I alla fall i den civiliserade delen av världen. Och vad gör dom, bryter sändningen innan intervjuerna är klara?!?
-
Känns dock betydligt mer aktuellt att få se presskonfen från ett av de tätaste F1-kvalen på länge jämfört med att se en intervju med prinsen som kör i en klass vars lopp eftersänds en och en halv timme senare.Nigel skrev:Som du själv säger: 99 spänn i månaden för att se motorsport. Kanalen heter Viasat Motor, inte Viasat F1. Presskonferensen från dagens kval får du kanske se i morgon.
Tycker man helt klart kunde gjort övergången effektivare.
-
Jag betalar 100kr/månad för F1, för STCC och annan skit ger jag inte ett öre. Det här måste Viasat förstå annars blir det inget abonnemang från min sida.
Ok, STCC har aldrig stått högt i kurs hos mig men nu har det fallit en bra bit till.
Det blir som med han Darin som de körde som paus musik när de försökte få igång F1 sändningarna... har allt sedan dess fått ett lätt illamående när jag ser honom.
Ok, STCC har aldrig stått högt i kurs hos mig men nu har det fallit en bra bit till.
Det blir som med han Darin som de körde som paus musik när de försökte få igång F1 sändningarna... har allt sedan dess fått ett lätt illamående när jag ser honom.
-
Vadå dåliga krav? Vi kräver att få se F1 sändningen tills den är slut. Samma med mig, jag har Viasat motor endast för F1. Har man ingen känsla alls för vad kundprofilen ser ut?JTarnstrom skrev:Badwill är ju aldrig bra, men det är inga dåliga krav folk ställer på Viasats sändningar...
Vi får väl utgå från att Viasat får betala STCC för att visa skiten och att det inte är tvärt om att Viasat är "skyldiga" STCC något.
Inte på min bekostnad. Det är jag som betalar.JTarnstrom skrev:Man kan ju också tänka att man kan vara lite generös mot svensk motorsport.
Det finns ju för övrigt en tråd här på forumet för STCC 2009 med 13 inlägg. Det blir ju fler på 20 minuter när vi diskuterar Kimis solglasögon....
-
Jag citerar mig själv: ..och då är väl Formel 1 den i särklass största motorsporten! I alla fall i den civiliserade delen av världen. Slut citat.Nigel skrev:Som du själv säger: 99 spänn i månaden för att se motorsport. Kanalen heter Viasat Motor, inte Viasat F1. Presskonferensen från dagens kval får du kanske se i morgon.Scorpio skrev:Nu blir jag dj-vligt sned på Viasat, jag betalar ju för f-n 99 spänn i månaden för att se motorsport, och då är väl Formel 1 den i särklass största motorsporten! I alla fall i den civiliserade delen av världen. Och vad gör dom, bryter sändningen innan intervjuerna är klara?!?
5-10 minuter längre sändning från Formel 1 idag hade knappast gjort att man missat något, jämfört med Formel 1, viktigt från STCC. I synnerhet eftersom några av dessa minuter var en pausbild..