MONACOS GP 2011 - MONTE CARLO. Lopp 6 av 19

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8550
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

MONACOS GP 2011 - MONTE CARLO. Lopp 6 av 19

Inlägg av Pastis »

Bild

Loppets officiella namn: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2011

Banbeskrivning: Monte Carlo
Banlängd: 3.340 km, antal varv: 78, startförskjutning: 0.000 km, distans: 260.52 km
Bensinförbrukning 2008: 1.71 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.26 sekunder

Depåfönster, 78 varv
1 stopp: 44-51
2 stopp: 25-32, 48-55
3 stopp: 18-24, 34-40, 52-58

Tidschema (Bästa tid från 2010 inom parantes)
Torsdag 2011-05-26, CET
Träning 1 10:00-11:30 (F.Alonso - Ferrari 1:15.927)
Träning 2 14:00-15:30 (F.Alonso - Ferrari 1:14.904)
Lördag 2011-05-28, CET
Träning 3 11:00-12:00 (R.Kubica - Renault 1:14.806)
Kvalificering 14:00-15:00 (M.Webber - Red Bull 1:13.826)
Söndag 2011-05-29, CET
Lopp 14:00-16:00

Alla 57 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Mark Webber - Red Bull # 1:50:13,355
2009: Jenson Button - Brawn GP # 1:40:44,282
2008: Lewis Hamilton - McLaren # 2:00:42,742
2007: Fernando Alonso - McLaren # 1:40:29,329
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:43:43,116
2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:43:51,210
2004: Jarno Trulli - Renault # 1:45:46,601
2003: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:42:19,0121
2002: David Coulthard - McLaren # 1:45:39,0551
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:47:22,561
2000: David Coulthard - McLaren # 1:49:28,213
1999: Michael Schumacher - Ferrari # 1:49:31,812
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:51:23,595
1997: Michael Schumacher - Ferrari # 2:00:05,654
1996: Olivier Panis - Ligier # 2:00:45,629
1995: Michael Schumacher - Benetton # 1:53:11,258
1994: Michael Schumacher - Benetton # 1:49:55,372
1993: Ayrton Senna - McLaren # 1:52:10,947
1992: Ayrton Senna - McLaren # 1:50:59,372
1991: Ayrton Senna - McLaren # 1:53:02,334
1990: Ayrton Senna - McLaren # 1:52:46,982
1989: Ayrton Senna - McLaren # 1:53:33,251
1988: Alain Prost - McLaren # 1:57:17,077
1987: Ayrton Senna - Lotus # 1:57:54,085
1986: Alain Prost - McLaren # 1:55:41,060
1985: Alain Prost - McLaren # 1:51:58,034
1984: Alain Prost - McLaren # 1:01:07,740
1983: Keke Rosberg - Williams # 1:56:38,121
1982: Riccardo Patrese - Brabham # 1:54:11,259
1981: Gilles Villeneuve - Ferrari # 1:54:23,380
1980: Carlos Reutemann - Williams # 1:55:34,365
1979: Jody Scheckter - Ferrari # 1:55:22,480
1978: Patrick Depailler - Tyrrell # 1:55:14,660
1977: Jody Scheckter - Wolf # 1:57:52,770
1976: Niki Lauda - Ferrari # 1:59:51,470
1975: Niki Lauda - Ferrari # 2:01:21,310
1974: Ronnie Peterson - Lotus # 1:58:03,700
1973: Jackie Stewart - Tyrrell # 1:57:44,300
1972: Jean-Pierre Beltoise - BRM # 2:26:54,700
1971: Jackie Stewart - Tyrrell # 1:52:21,300
1970: Jochen Rindt - Lotus # 1:54:36,600
1969: Graham Hill - Lotus # 1:56:59,400
1968: Graham Hill - Lotus # 2:00:32,300
1967: Denny Hulme - Brabham # 2:34:34,300
1966: Jackie Stewart - BRM # 2:33:10,500
1965: Graham Hill - BRM # 2:37:39,600
1964: Graham Hill - BRM # 2:41:19,500
1963: Graham Hill - BRM # 2:41:49,700
1962: Bruce McLaren - Cooper # 2:46:29,700
1961: Stirling Moss - Lotus # 2:45:50,100
1960: Stirling Moss - Lotus # 2:53:45,500
1959: Jack Brabham - Cooper # 2:55:51,300
1958: Maurice Trintignant - Cooper # 2:52:27,900
1957: Juan Manuel Fangio - Maserati # 3:10:12,800
1956: Stirling Moss - Maserati # 3:00:32,900
1955: Maurice Trintignant - Ferrari # 2:58:09,800
1950: Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo # 3:13:18,700

Alla 57 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Mark Webber - Red Bull # 1:13,826
2009: Jenson Button - Brawn GP # 1:14,902
2008: Felipe Massa - Ferrari # 1:15,787
2007: Fernando Alonso - McLaren # 1:15,726
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:13,962
2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 2:30,323
2004: Jarno Trulli - Renault # 1:13,985
2003: Ralf Schumacher - Williams # 1:15,259
2002: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:16,676
2001: David Coulthard - McLaren # 1:17,430
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:19,475
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:20,547
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:19,798
1997: Heinz-Harald Frentzen - Williams # 1:18,216
1996: Michael Schumacher - Ferrari # 1:20,356
1995: Damon Hill - Williams # 1:21,952
1994: Michael Schumacher - Benetton # 1:18,560
1993: Alain Prost - Williams # 1:20,557
1992: Nigel Mansell - Williams # 1:19,495
1991: Ayrton Senna - McLaren # 1:20,344
1990: Ayrton Senna - McLaren # 1:21,314
1989: Ayrton Senna - McLaren # 1:22,308
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:23,998
1987: Nigel Mansell - Williams # 1:23,039
1986: Alain Prost - McLaren # 1:22,627
1985: Ayrton Senna - Lotus # 1:20,450
1984: Alain Prost - McLaren # 1:22,661
1983: Alain Prost - Renault # 1:24,840
1982: Rene Arnoux - Renault # 1:23,281
1981: Nelson Piquet - Brabham # 1:25,710
1980: Didier Pironi - Ligier # 1:24,813
1979: Jody Scheckter - Ferrari # 1:26,450
1978: Carlos Reutemann - Ferrari # 1:28,340
1977: John Watson - Brabham # 1:29,860
1976: Niki Lauda - Ferrari # 1:29,650
1975: Niki Lauda - Ferrari # 1:26,400
1974: Niki Lauda - Ferrari # 1:26,300
1973: Jackie Stewart - Tyrrell # 1:27,500
1972: Emerson Fittipaldi - Lotus # 1:21,400
1971: Jackie Stewart - Tyrrell # 1:23,200
1970: Jackie Stewart - March # 1:24,000
1969: Jackie Stewart - Matra # 1:24,600
1968: Graham Hill - Lotus # 1:28,200
1967: Jack Brabham - Brabham # 1:27,600
1966: Jim Clark - Lotus # 1:29,900
1965: Graham Hill - BRM # 1:32,500
1964: Jim Clark - Lotus # 1:34,000
1963: Jim Clark - Lotus # 1:34,300
1962: Jim Clark - Lotus # 1:35,400
1961: Stirling Moss - Lotus # 1:39,100
1960: Stirling Moss - Lotus # 1:36,300
1959: Stirling Moss - Cooper # 1:39,600
1958: Tony Brooks - Vanwall # 1:39,800
1957: Juan Manuel Fangio - Maserati # 1:42,700
1956: Juan Manuel Fangio - Ferrari # 1:44,000
1955: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 1:41,100
1950: Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo # 1:50,200


© Forza Motorsport 1998 - 2011. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

Kers och DRS i tunnlen och sen hård inbromsning efter tunnlen... Hur många missar bromspunkten och sätter sig i räcket?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

DRS kommer inte att vara tillåtet att använda i tunneln.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Var kommer det att vara tillåtet?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Resten av banan under kval och träning och på start och mål under race.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Nu har iaf Aldo Costa fått "andra" arbetsuppgifter....det märks rätt tydligt att även Ferrari saknar Rory Byrne och det är ju rätt tydligt hur det temaet gått neråt sedan schumi lämnade, 07 kunde de ju vinna men då red de på en våg som todt/Byrne, Brawn och Schumi byggt upp men nu är det ju tydligt att de inte är i RB och Maclarens liga.
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Bagdad Bob i farten:
"Pirelli motorsport boss Paul Hembery says two-stop strategies should be feasible in the Monaco Grand Prix, despite the use of the supersoft rubber."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/91691

Kan bli intressant på slutet med slitna däck i Monaco...
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om det är någonstans det är aktuellt så är det väl i Monaco med tanke på att det är närmast omöjligt att köra om.

Det var väl bara för något år sen som vissa chansade med däcken och hade tvärslut däck i slutet och ändå var det så de nästan kunde hålla andra bakom sig.

Göra många depåstopp i Monaco och fastna bakom andra bilar under racet, klart snabbare men hopplöst att ta sig om är ju ingen höjdare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Om de lägger DRS zonen i tunnlen så finns det väl en viss chans att köra om?

Vad tror Ni om Alonsos chanser i Monaco?
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

LuckyStrike1 skrev:DRS kommer inte att vara tillåtet att använda i tunneln.
Ooups jag såg inte denna föremitt förra inlägg!
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Att vara först efter första stoppet på hårda däck måste vara en drömsits! Rena Trullivarningen!
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Kan bli intressant med DRS i loppet också. Att släppa förbi en snabbare bil på rakan är väl inte så svårt, men tänk er en förare som har ett helt koppel med bilar som får öppna vingen bakom sig. Vart ska han ta vägen i första kurvan? Vem ska han svänga in framför? Kedjereaktioner och masskrascher är att vänta, gissar jag, er domedagsprofet.
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Nu ser jag att räddningstjänsten redan har fått öva lite i första kurvan. Det kan ju vara bra.
http://www.hunnyf1.com/2011/05/24/fire- ... in-monaco/
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tvivlar på att DRS kommer att ha den minsta effekt i Monaco.

Det hade ju i stort sett noll effekt i Spanien och där har de ju faktiskt en raksträcka till skillnad från Monaco som bara har kurvor.

Så DRS tror jag inte kommer att ha den minsta påverkan på racen om den inte fastnar i öppet läge för någon stackare som kraschar förstås.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

DRS lär väl ändå påverka hastigheten över start-och-mål?
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Även om traction ut ur sista kurvan och KERS påverkar hastigheten ännu mer så finns det väl en risk att... att jag får rätt. 8)
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:DRS lär väl ändå påverka hastigheten över start-och-mål?
Lite kanske men även om det gör det ska man ju passera bilen framför också och det är omöjligt. Det är superlätt för den framför att blockera på start/målrakan i Monaco även om den bakom har högre toppfart.

I Spanien såg man ju att vingen gav klart högre toppfart, men ändå kunde ingen passera.


Och tur är väl det, bilar som kör om varandra på raksträckorna enbart för att de kan trycka på en knapp är väl ungefär lika upphetsande som att se målarfärg torka.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Däckens slitage har ju haft större betydelse för omkörningarna än DRS. Undrar däremot hur det blir i Monaco... DRS tror jag kommer ha liten effekt pga den korta rakan. Slitna däck kan nog vara rätt jobbigt mellan räckena, men kommer man om?
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Det glädjer mig att LH visar att han har något under huven, men att Alonso är så snabb det förvånar mig.
Är det någon som såg det live? Tom tank kanske?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

platt skrev:Det glädjer mig att LH visar att han har något under huven, men att Alonso är så snabb det förvånar mig.
Är det någon som såg det live? Tom tank kanske?
Med tom tank går det väl inte särskilt fort... :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

PC: skrev:
platt skrev:Det glädjer mig att LH visar att han har något under huven, men att Alonso är så snabb det förvånar mig.
Är det någon som såg det live? Tom tank kanske?
Med tom tank går det väl inte särskilt fort... :D
:up: Den var bra :lol:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

PC: skrev:
platt skrev:Det glädjer mig att LH visar att han har något under huven, men att Alonso är så snabb det förvånar mig.
Är det någon som såg det live? Tom tank kanske?
Med tom tank går det väl inte särskilt fort... :D

Kul!:rolling: :bad:
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jag läste just http://www.formula1.com/news/features/2011/5/12096.html
Min taktik skulle vara att starta på mjuka, få dem att räcka längre än konkurrenternas och komma ut på hårda framför resten efter stoppet. :up:
Kom igen! Hur tror Ni att man vinner i Monaco imorgon?

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Jag måste säga att det låter som en bra taktik men jag undrar om det räcker för när de andra går i depå så har du inte en chans att svara upp mot deras tider om de har fritt spår, om de däremot är uppehållna av långsammare bilar några varv så låter din idé mycket bra. Det lär väl bli en och annan SC också.
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Ja, jag förutsatte att det skiljer så mycket mellan mjuka och hårda att man kommer att vara långsammare på de hårda. Men det är klart då vore det snabbare att byta till ett nytt set mjuka och köra ifrån mig som kör på hårda.

Jag ska nog inte vara stallchef!

Jag tror dock att däcken håller längre på Monacobanan än på de flesta andra banor.
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jag kollar på BBC. Just nu håller de på att ta in Perez i ambulansen.
Såg det inte ut som att han hade punktering redan när han kom ut ur tunneln?

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
SunnyRikard
Inlägg: 749
Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
Ort: Mölndal

Inlägg av SunnyRikard »

Helvetes jävla skit, den smällen tog hårt, men chassit ser intakt ut. Hoppas han bara blivit mörbultad.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

De sa just på BBC att Perez är vid medvetande och pratar!


Puh!
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
SunnyRikard
Inlägg: 749
Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
Ort: Mölndal

Inlägg av SunnyRikard »

Gött
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Krassegrand skrev:De sa just på BBC att Perez är vid medvetande och pratar!


Puh!
:up:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

*Gilla*
(pastis, kan vi få en knapp?)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Hamilton 7a!
Då blir det omkörningar imorgon eller?
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Krassegrand skrev:Hamilton 7a!
Då blir det omkörningar imorgon eller?
Jag är skeptisk. Men Webber trodde ju att han kunde vinna från tredje. Det tror inte jag.
I was misled and that is the way it went
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Webber har inte en chans däremot är det synd att inte Hamilton är med för han är nog den enda som kan utmana vettel.

Men det blev ju ett skumt kval, både Rosberg och Hamilton hade nog hamnat högre om inte redflag kommit ut så att säga.

Kul att se att Schumi är topp fem iaf, en bra start på det. . . dock så är det inte lätt att ta placeringar i starten i monaco eftersom det är så kort upp till första kurvan.
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

Jag tror nog Button kan bli farlig. McLaren-bilen ser väldigt bra ut och Button starta 2a. Håller han bara Webber i starten tror jag mycket väl att han kan utmana Vettel genom loppet.

Red Bull verkar ha sin fördel i kvalet, men till race brukar förutsättningarna neutraliseras en aning och jag tror nog att Button, med rätt strategi, rent av kan vinna.

Kul att Schumi står topp-5, även om det var med en värdelös tid. Både Hamilton och Rosberg hade förmodilgen käkat upp den om de hade fått göra sina sista rundor på ett ordentligt sätt. Men håller han den femteplatsen i mål skall [Schumacher] vara mer än nöjd.
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cheever skrev:
Krassegrand skrev:Hamilton 7a!
Då blir det omkörningar imorgon eller?
Jag är skeptisk. Men Webber trodde ju att han kunde vinna från tredje. Det tror inte jag.
Ta andraplatsen i starten och sen ta Vettel i ett av depåstoppen och så är segern i hamn.

Det kräver väl i och för sig att Webber kör snabbt, bra och är snabbare än Vettel i racet och det har väl bara hänt en gång i år.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

LuckyStrike1 skrev: Det kräver väl i och för sig att Webber kör snabbt, bra och är snabbare än Vettel i racet
Det va väl typ ang det som jag var mest skeptisk.
I was misled and that is the way it went
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Eau Roughe, sant det var en bra placering men han hade väl startat 7 som han själv sa men det gäller ju att ta vara på de tillfällen som ges.
Tänk vad intressant det hade kunnat bli om han tar starten i morgon men det tror jag inte eftersom det är en sån kort start och målraka.
Användarens profilbild
Zwonk
Inlägg: 181
Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Zwonk »

Det här var ju extra tråkigt för Perez då han var på väg mot en riktigt bra startposition. Synd.

Ska faktiskt bli intressant att se vad Michael kan göra i starten, med tanke på att just starterna har varit hans styrka på sistone. Som ni säger är det en kort start- och målraka, men man vet aldrig!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Ja han har inte tur!
Första loppet blev han diskad för en bagatell när han körde sig till en mycket bra placering och nu krashar han på väg mot en mycket bra startposition.

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

I och med att Schumi kommer stå på insidan i starten kan det finnas en liten chans att plocka Alonso in i Ste. Devote.
Det vore om inte annat riktigt intressant.

Hamilton har för övrigt fått sin tid i Q3 struken efter att han genat i chikanen:

http://www.formula1.com/news/headlines/ ... 12107.html
Ferrari.
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Hörde det om Hamilton, tycker faktiskt lite synd om honom också för han var väl den som hade kunnat hota polesittern. Dock måste jag säga att om MAclaren bara e 0.5 sek efter i kval så är de nog bättre än RB i race, men kommer Vettel i väg först så blir det tufft, därför hoppas jag på Button.

Skönt att Perez "bara" verkar ha en hjärnskakning.


Vet någon om det skiljer mycket på att starta på innern och yttern här? HUr såg det ut i GP2 loppet t. ex nån som vet?

Jag hörde bara att Ericsson kraschade och han rosar ju inte marknaden just nu. :cry:
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Pirelli tror inte att någon kommer att göra mer än 2 stopp!

Intressant!

Kanske Kobayashi bara gör 1!

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Kommer de som bytte till det hårdare däcket att klara sig till slutet?
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Button bytte till s-soft igen!!!
Det betyder 3 stopp för honom!
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Krassegrand skrev:Button bytte till s-soft igen!!!
Det betyder 3 stopp för honom!
Nej, han bytte till de hårdare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Buttons 3e stopp med 29 varv kvar!
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Mjuka däck på Ferrarin med 8 varv kvar?

Nej de bara luras!
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Som de 3 ledarna sydde sig igenom kalabaliken på vara 71!
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Får inte Hamilton gå in och byta vinge medan SC är ute?

Aha!
Röd flagga!
Har följt F1 sedan 70-talet!