On 2002-05-12 16:39, regenmeister wrote:
Japp, kräks ju åt Montys depåomkörningar. En riktig omkörning sker ju under inbromsning endast.
Inbromsningen som RB gjorde på rakan innan mål så MS kom förbi.
Kunde inte låta bli att kommentera
Dålig sportanda, javisst!On 2002-05-12 19:17, Hannu wrote:
Men nu börjar ju även Schumi och Ferrari fansen att inse att MS och Ferrari är losers och har en dålig sportanda.
Ja, som sagt, förra året var det ev. mer försvarbart men i år??? MS lär ju vinna lätt ändå.On 2002-05-12 20:15, zz wrote:
Håller med dig Enzo. Ferarriledningen kan låta MS och RB sköta poängfördelningen själva, det blir bäst så. Tycker att dom kan fundera på om detta är till skada eller nytta för Scuderia.
Mot oss åskådare är det ett hån.
Men detta var riktat mot alla dem som kritiserar mig för den mätningsmetoden, det brukar ju ha andra kriterier och enligt dem skåpar Raffe ut JPM...On 2002-05-12 20:44, Ozikahn wrote:
Enzo, JPM 27p Grinig Ralf 23p Var det inte så du brukar mäta vem som gör bäst jobb?
Hade varit kul att se hur racet hade gått utan sc bilen.On 2002-05-12 21:17, EnzoF1 wrote:
Då menar du att MS var rättmätig vinnare också idag???
Rubens var snabbare än MS idag, och Raffe snabbare än JPM, sedan gjorde yttre omständigheter att slutresultatet inte blev rättvisande.
/E
Robban, jag ser att din cykel fungerar!!!On 2002-05-12 21:57, Robban wrote:
+ Ferrari tog in rubens och schumi samtidigt i depån som rubens drog fördel av..
Nej, jag tycker knappast att MS var en rättmätig vinnare, var det någon som tyckte det?On 2002-05-12 21:17, EnzoF1 wrote:
[Men detta var riktat mot alla dem som kritiserar mig för den mätningsmetoden, det brukar ju ha andra kriterier och enligt dem skåpar Raffe ut JPM...
Då menar du att MS var rättmätig vinnare också idag???
Rubens var snabbare än MS idag, och Raffe snabbare än JPM, sedan gjorde yttre omständigheter att slutresultatet inte blev rättvisande.
Men visst, till syvende och sist är det poängen som räknas...
/E
Låt mig se .....On 2002-05-12 23:03, Lemon wrote:
Montoya har en blivande världsmästares psyke, men har han dom rätta förarkvalitéerna (snabbhet, taktik och anpassningsförmåga)? Jag är inte övertygad än.
Det är ingen som underkänner JPM, däremot ser jag inte hur han krossar sin stallkompis (eller MS med för den delen) som flera skröt med inför säsongen... de är nog ganska jämna över det stora taget enligt mig...On 2002-05-12 22:35, Ozikahn wrote:
Ralf och JPM är rätt jämn snabba, nej JPM har inte krossat Ralf ännu men det kanske kommer
On 2002-05-13 00:16, LuckyStrike1 wrote:
Låt mig se .....
snabbhet - han är tvåa i VM-tabellen Jag skulle nog vilja påstå att det inte är den bästa värdemätaren för snabbhet. Snarare kvalen. Däremot kan man väl säga att JPM´s förmåga att ta bilen i mål i varenda lopp detta år tyder på att han spar på materialet (hej, zz )
taktik - han vann på taktik idag över sin stallkamrat Ja, den taktiken var grym. Två gånger lyckades JPM få ut säkerhetsbilen på banan när hans stallkamrat höll på att bygga upp ett rejält försprång. Hur bär han sig åt egentligen?
anpassningsförmåga - som idag, över 50 varv innan första stoppet. Ännu ett jättejobb. Man såg verkligen hur han Juan-Pablo ansträngde sig för att anpassa sig till säkerhetsbilens tempo