UNGERNS GP 2010 - HUNGARORING. Lopp 12 av 19

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

rejsbo skrev:Han gjorde ju ungefär samma manöver mot Massa i Canada....
Jä..a typtag.
Bort med svinet från F1...

http://www.youtube.com/watch?v=Tga3jLG61dI
:o :o :o

Lägg av! Så om du blir påkörd bakifrån så är du ett j..la svin???

Då kanske det är dags att slänga ut alla förare ur F1?

Är tex Heikki Kovalainen också en *** typ som inte hör hemma i F1?

http://www.youtube.com/watch?v=pBO1mX8s ... re=related
Senast redigerad av Silverkatten den tis aug 03, 2010 16:32, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Crazy F1 skrev:Efter att ha tittat en gång till på tvbilderna så tycker jag faktiskt att det ser ut som schumi blir förvånad när han ser RB på innern och han flyttar ju faktiskt på sig annars hade RB kört ute på gräset.
Funderat lite på det där med... Det ser ut som om han blir förvånad över att Barren är där, men jag undrar jag. Han har ju tittat åt sidan ett bra tag innan så han borde ju sett Barrens hjul tidigare?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Crazy F1 skrev:Efter att ha tittat en gång till på tvbilderna så tycker jag faktiskt att det ser ut som schumi blir förvånad när han ser RB på innern och han flyttar ju faktiskt på sig annars hade RB kört ute på gräset.
Förvånad? Knappast, han hade ju full koll på Barrichello hela tiden. Han flyttade nog på sig (i två rörelser) av följande anledningar:

1. Schumacher insåg att han, trots prejningen, var besegrad: Barrichello var uppe jämsides och höll betydligt högre fart. Dessutom förstod han att det blivit kontakt om han hade fortsatt att driva ut åt höger. Då rätade han ut bilen och körde rakt fram med höger hjulpar på den målade linjen.

2. Schumacher märkte att Barrichello, som nu låg en aning framför, började svänga vänster för att inte köra ut i gräset (efter depåutfarten fortsätter ju den målade linjen alldeles intill gräskanten; Barrichello hade tvingats ut i den dryga bilbredden bana mellan linjen och depåmuren). Om Schumacher inte hade flyttat sig skulle Barrichellos bakhjul komma i kontakt med hans framhjul, vilket skulle resultera i antingen två DNF eller en DNF och en hård bestraffning.

3. Schumacher förstod att det var dags att svänga ut i det rena idealspåret om han skulle få till en bra inbromsning till och snabb utgång ur genom kurva 1. Det var hans enda chans att ta tillbaka den förlorade placeringen. Tack och lov misslyckades han med inbromsningen.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Min gode Petrol, den fungerar rätt fint iaf, jag har dock svårt att växla bilen men det går på viljan :D

Sant silverkatten och ANFRAN, det kan ligga lite i det du säger med.

Cheever, japp men det är väl inte helt ovanligt att man i stridens hetta inte ser saker "som de allara flesta" gör.

Jag vet då jag tävlat karate, på mattan är man så inne i vad man gör att man inte reflekterar riktigt men då man ser videon så brukar man klarna till. Och då har man ändå mer tid på sig i karate så jag undar hur det är att ligga i 300. Jag har ju kört gokart och redan i 150 är jag livrädd :D
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Silverkatten skrev:
Jä..a typtag.

Jag tror rejsbo är ute efter omkörningar mer i den här stilen:

http://www.youtube.com/watch?v=6ovbYGogy0Y

Där man ger varandra ordentligt med utrymme och inte sätter emot onödigt hårt.

:D
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev: Jag har ju kört gokart och redan i 150 är jag livrädd :D
Har du kört växlad kart? KZ-2?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja det har jag, fast jag har inte tävlat. Men det går ruggigt fort och är ruggigt kul :)
Kör du eller?

Jag ska faktiskt ut och köra så fort jag blivit bra efter min axeloperation, min svåger har en som jag har obegränsat tillträde till :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sport 2000. Köpte en förra året. Når inte riktigt 150 i den, så därför undrade jag.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Sport 2000. Köpte en förra året. Når inte riktigt 150 i den, så därför undrade jag.
Du kan nog nästan nå det på vissa banor? I slutet av startrakan före berget (eller om man vågar, innan första högern) på Järfälla eller på Tuvängen kanske?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:
LuckyStrike1 skrev:Sport 2000. Köpte en förra året. Når inte riktigt 150 i den, så därför undrade jag.
Du kan nog nästan nå det på vissa banor? I slutet av startrakan före berget (eller om man vågar, innan första högern) på Järfälla eller på Tuvängen kanske?
Inte på Järfälla och knappast på Tuvängen heller.

130 kanske det är i slutet av rakan före berget på Järfälla.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Eau Rouge skrev:
Silverkatten skrev:
Jä..a typtag.

Jag tror rejsbo är ute efter omkörningar mer i den här stilen:

http://www.youtube.com/watch?v=6ovbYGogy0Y

Där man ger varandra ordentligt med utrymme och inte sätter emot onödigt hårt.

:D
Ryktas om att mer motstånd vid en omkörning kommer rendera en bestraffning från tumbulan. Detta för att förklara varför inte Alonso ska diskas efter deras möte den 8 september.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:Du kan nog nästan nå det på vissa banor? I slutet av startrakan före berget (eller om man vågar, innan första högern) på Järfälla eller på Tuvängen kanske?
Knappast i en Sport 2000. Gissar att man kan komma upp i 110 i slutet på Tuvängens start å mål-raka med en Sport 2000 och 24mm förgasare.

Det sägs att man kan närma sig 150 i en växlad kart på Skellefteås kartingbana. Vill man köra fortare än så (lagligt) i en växlad så får man nog bege sig utomlands. Reglerna i Sverige begränsar rakornas längd till max 170m så svårt att komma upp i riktigt höga hastigheter.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Järfälla är rolig där har jag kört dock inte med en växlad.

LS men sport 2000 går ju som satan också så du kan nog få mycket kul med den :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag har skoj i den, har inte påstått annat. 120 räcker gott och väl när berget vid Järfällas första kurva närmar sig.

För lite tid att köra bara.

Men jag skulle inte ha några problem med att preja någon annan upp mot det ena eller det andra om jag ville. Som tur är vill jag inte göra sådant.

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

haha sån tur då :D men tävlar du eller?
aikaik

Det var bättre förr

Inlägg av aikaik »

Hade det varit på gamla goda tiden hade Rubinio fått straff för kört för näraDepåns utfart.Bröt linjen farligt.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:haha sån tur då :D men tävlar du eller?
Det kan jag inte påstå att jag gör än. Har kört två klubbrace så det är ju inte det stora.

Tiden har inte räckt till helt enkelt, men planen finns att kunna köra ett par tävlingar per år åtminstone.

Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Nu börjar dom vakna...
Hur kan det bli? Om han får 17:e tid i kvalet, blir han nedflyttad till 27:e plats då?
:up: :up: :up: :up:
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

http://www.youtube.com/watch?v=fbtQHEmu ... ted&fmt=18

Lägg till den sista saken till detta då men jag tycker inte att det är så mycket som är fult ändå med tanke på hur låg karriär karln haft. Det är ju bara en sak som är solklar här och det är Jerez där man ser att han hinner tänka.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Det finns ett rätte snöre för Schumacher och sen ett för alla andra... :down:
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Äh vadå?

Mycket av det där fick han ju bestraffningar för.

Jerez resulterade ju i att han diskades från hela 1997 års säsong. I Kanada fick han en Stop and Go för incidenten med Frentzen och i Monaco -06 ströks alla Schumis tider och han fick starta längst bak.

Även efter A1 fick de väl en bestraffning, men det var väl för att de bröt mot reglerna som gäller under prisceremonin.
Ferrari.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Eau Rouge skrev:Äh vadå?

Mycket av det där fick han ju bestraffningar för.

Jerez resulterade ju i att han diskades från hela 1997 års säsong. I Kanada fick han en Stop and Go för incidenten med Frentzen och i Monaco -06 ströks alla Schumis tider och han fick starta längst bak.

Även efter A1 fick de väl en bestraffning, men det var väl för att de bröt mot reglerna som gäller under prisceremonin.
Jo, precis... När Schumacher gör något så blir det stora trumman, upprörda journalister och hårda straff. Andra förare tycks bara kunna glida förbi sånt här med en axelryckning.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jo, precis... När Schumacher gör något så blir det stora trumman, upprörda journalister och hårda straff. Andra förare tycks bara kunna glida förbi sånt här med en axelryckning.
Precis :up:

Det finns ju alltid en massa småincidenter som drabbar nästan alla förare vid ett par tillfällen under karriären men det är väl för att han varit så framgångsrik som det blir så mycket ståhej och därför döms han hårdare. Tror ni det hade blivit så mycket ståhej om det varit en sådan som Algusari gjort samma sak? tveksamt. Å andra sidan så är det väl så att man automatiskt förväntar sig mer av en 7faldig WDC...
Senast redigerad av Crazy F1 den fre aug 06, 2010 00:34, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Silverkatten skrev: Jo, precis... När Schumacher gör något så blir det stora trumman, upprörda journalister och hårda straff. Andra förare tycks bara kunna glida förbi sånt här med en axelryckning.
Aha, jag missförstod dig visst lite.

Men visst jag håller med dig.

Det beror väl just på att Schumacher är den mest framgångsrike föraren och då blir det extra roligt att slå ner på honom.

En föredetting som Kimi orkar man ju liksom inte bry sig så mycket om.
Ferrari.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kimi är numera en otroligt framgångsrik rallyförare. Det är han med rävsvans på antennen och plychtärningar hängande i backspegeln tilsammans med en wunderbaum för att dölja bakfylledoften. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Silverkatten skrev:
Funderat lite på det där med... Det ser ut som om han blir förvånad över att Barren är där, men jag undrar jag. Han har ju tittat åt sidan ett bra tag innan så han borde ju sett Barrens hjul tidigare?

Skummis förvånad... Över att någon är snabbare än han han...??
Ja, det kan hända, för den stofilen är bara i vägen....
Kan fortfarande inte fatta vad den"......"! har i F1 att göra??
Näe, släpp fram nya fömågor, det måste vara räddningen för F1...
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

rejsbo..namnförslag tack........jag håller med om att han inte är lika snabb som han var innan men då var han troligtvis den snabbaste som kunde ratta en F1 bil.... Men idag så har han inte den farten, dock så har han ju tillräckligt med fart för att slå rätt många killar så vilka förare skulle du hellre vilja se då?

Jag kan räkna upp ett par namn till som kör f1bil idag som nämligen(troligtvis) är långsammare än maestro och då borde väl de flytta på sig först. Jag förstår inte att åldern ska avgöra om man ska köra, det är väl hur konkurrenskraftig man är.
PerP

Inlägg av PerP »

Crazy F1 skrev:
Jag kan räkna upp ett par namn till som kör f1bil idag som nämligen(troligtvis) är långsammare än maestro och då borde väl de flytta på sig först. .
Räkna. Jag kan inte komma på någon i F1 som är sämre än Schumacher.
Nykomlingarna kan man iofs inte räkna eftersom de inte kör konkurenskraftiga bilar.

Men Petrov, Sutil, Liuzzi är tex alla bättre förare.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jaså, de är det... :D

9 Michael Schumacher German Mercedes GP 38
10 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 35
...
12 Vitaly Petrov Russian Renault 17
...
14 Vitantonio Liuzzi Italian Force India-Mercedes 12
Ferrari.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Precis Eau Roughe och alla de sitter ju i sämre bilar.....
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Mercedesen är ju den klart bästa bilen av de där. Fjärde bästa bilen kapabel till pallplaceringar på många banor.

Det största problemet är väl att de bara har en förare som levererar ordentligt efter bilens potential.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Med en MGP som levererar på VM-nivå så skulle Rosberg på problem. Han saknar den riktiga racekänslan och skulle få svårt att ro hem en titel. Läget mellan förarna kan mycket väl vända om MGP lyckas få till det under nästa år.

Och kom inte med något skitsnack om att Schumacher skulle kunna ersättas av vilken förare som helst. Tex. Hur många miljoner tror ni inte han drar in till stallet? Kanske möjliggjordes Daimlers satsning helt eller åtminstone delvis av det faktum att MS fans i kuliserna.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Är inte så säker på det men hur som helst är Mercedesen inte alls en dålig bil utan en riktigt kapabel bil i händerna på rätt förare.

För en förare som Schumacher håller det inte att säga "om bilen bara kan vinna race så kommer han att vara bäst igen". Med hans erfarenhet och meritlista ska han om någon kunna åtminstone leverera vad bilen är kapabel till. Det gör han inte idag, han underpresterar kort och gott.

Nu har han dessutom kört 12 race så att skylla på att vara rattrostig etc. känns alltmer ihåligt. Han körde många race och var "bara" borta i tre år.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tack LS1. Kloka ord från en utan tunnelseende gällande skummakaren.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

LS, jag håller inte med dig om att Mercedersen är den KLART bästa bilen av dessa. Det är väl snarare Renault som är det men inte klart utan med ytterst liten marginal. Sedan att Merceders kan ta pallplaceringar är ju en sanning med modifikation eftersom de enda gångerna de lyckats med det är ju då RB,Mac eller ferrari fuckat up sig big time och då har det ju inte handlat om att Merceders har fart utan snarare att de andra kört bort sig.

Jag kan gå med på att Merceders är bättre än Forece India dock men med ytters liten maginal, det finns de banor som Force india tom varit snabbare.
En kapabel förare till Meceders säger du? jag tror vare sig Alonso eller Vettel skulle ha skuggan av en chans att vinna i en merceders, bilen är för dålig helt enkelt.

Jag kan dock hålla med dig om att schumi inte fått det att stämma, han blandar bra insatser med mindre bra och den här jämnheten som han hade innan verkar saknas och det är förvånansvärt att han inte får till det med däcken. Dock så skulle jag inte bli förvånad om han får det att stämma bättre nästa säsong även om hans ringrost borde släppt vid det här laget.
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

Jag skulle bli förvånad om han kör nästa säsong.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Silverkatten skrev: Och kom inte med något skitsnack om att Schumacher skulle kunna ersättas av vilken förare som helst. Tex. Hur många miljoner tror ni inte han drar in till stallet? Kanske möjliggjordes Daimlers satsning helt eller åtminstone delvis av det faktum att MS fans i kuliserna.
Där har du säkert en av anledningarna till att han kör överhuvudtaget. Nu har hans marknadsvärde dalat i takt med resultaten vilket borde stallet och han borde insett och göra slut på lidandet för de som fortfarande bryr sig.

Nä istället går man ut och förlänger hans kontrakt med ett år så att han kör även nästa år :quest:

Dessutom känns det lite märkligt att förlänga ett treårskontrakt med ett år till två. Men det är kanske så man jobbar ;)
Senast redigerad av Cheever den sön aug 08, 2010 18:31, redigerad totalt 1 gång.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Crazy F1 skrev:rejsbo..namnförslag tack........jag håller med om att han inte är lika snabb som han var innan men då var han troligtvis den snabbaste som kunde ratta en F1 bil.... Men idag så har han inte den farten, dock så har han ju tillräckligt med fart för att slå rätt många killar så vilka förare skulle du hellre vilja se då?

Jag kan räkna upp ett par namn till som kör f1bil idag som nämligen(troligtvis) är långsammare än maestro och då borde väl de flytta på sig först. Jag förstår inte att åldern ska avgöra om man ska köra, det är väl hur konkurrenskraftig man är.
Sant, men de som är långsammare än skummis, dom har inte sju titlar...?
Man(Han) måste inse fakta... Han har gjort sitt på den här nivån...
:down:
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:
Silverkatten skrev: Och kom inte med något skitsnack om att Schumacher skulle kunna ersättas av vilken förare som helst. Tex. Hur många miljoner tror ni inte han drar in till stallet? Kanske möjliggjordes Daimlers satsning helt eller åtminstone delvis av det faktum att MS fans i kuliserna.
Där har du säkert en av anledningarna till att han kör överhuvudtaget. Nu har hans marknadsvärde dalat i takt med hans resultat vilket borde stallet och han borde insett och göra slut på lidandet för de som fortfarande bryr sig.

Nä istället går man ut och förlänger hans kontrakt med ett år så att han kör även nästa år :quest:

Dessutom känns det lite märkligt att förlänga ett treårskontrakt med ett år till två. Men det är kanske så man jobbar ;)
Kan du förklara det där lite närmare angående ett kontrakt som är på 3 år som sedan blev 1 år som förlängdes till 2 år :help: (finns det någon länk)
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev: Kan du förklara det där lite närmare angående ett kontrakt som är på 3 år som sedan blev 1 år som förlängdes till 2 år :help: (finns det någon länk)
Tveksamt, du får egentligen fråga honom själv eller stallet men jag kan ge mig på en gissning :D

När han blev klar för Merc sa man att man hade skrivit ett treårskontrakt. Men nu för ett tag sen gick man ut och sa att han, Dass-mannen, skulle köra ett år till. Nä det går inte ihop men antagligen så skrev man ett "treårskontrakt" just inom citattecken och sa inofficiellt att "vi ser hur det går". Nu vore ju den allmänna uppfattningen att det gått åt pipsvängen men Dass-mannen tycker tydligen att han skall köra ett år till och Ross kan väl helt enkelt inte säga ifrån.
PerP

Inlägg av PerP »

Eau Rouge skrev:Jaså, de är det... :D

9 Michael Schumacher German Mercedes GP 38
10 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 35
...
12 Vitaly Petrov Russian Renault 17
...
14 Vitantonio Liuzzi Italian Force India-Mercedes 12
Tja, man kan ju göra en jämförelse med tanke på vilken bil de sitter i. Skomakarens bil har bevisligen gått att köra med, det har Rosberg bevisat. Även Renault har gått bra men Kubica är en bättre förare än Rosberg. Liuzzi och Sutil har också en sämre bil men presterar bättre än Skomakaren.

Schumakaren är också den förare som blir mest utklassad av sin teamkompis i hela F1 cirkusen. Och då kör han ändå bara med Rosberg och inte med Alonso, Hamilton eller Kubica.

Jag skulle säga att Schumacher är F1 just nu sämsta förare. Vilket är fullt naturligt eftersom han varit borta tre år och aldrig varit så bra. En överskattad förare helt enkelt.
jbs_is_back

Inlägg av jbs_is_back »

Jag har ett vagt minne av att en Lill-Lövis hånades lite för att han var så långt efter sin stallkamrat Prost i en Mac en gång. Prost lär ha gillat extremt understyrda bilar som många tyckte var lite svåra att köra fort med. Lövis var ju tydligen inte så bra, vore han en bra förare så skulle han ju vara snabb även i en svårkörd bil. Ut Lövis, in Senna. Som oxå var klart långsammare än Prost i Macen. Men när nästa års Mac, som var ltie med i Sennas stin när det gäller uppträdandet på banan, så var det plötsligt mycket jämnare och Prost blev ifrånkörd på vissa banor.

Men mitt minne kan vara riktigt dimmigt. Button yrade väl härom dagen om att Mercan var understyrd för att passa honom? Och brukar inte Skumm gilla överstyrda bilar?
/JBS
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

PerP skrev:Tja, man kan ju göra en jämförelse med tanke på vilken bil de sitter i. Skomakarens bil har bevisligen gått att köra med, det har Rosberg bevisat. Även Renault har gått bra men Kubica är en bättre förare än Rosberg. Liuzzi och Sutil har också en sämre bil men presterar bättre än Skomakaren.

Schumakaren är också den förare som blir mest utklassad av sin teamkompis i hela F1 cirkusen. Och då kör han ändå bara med Rosberg och inte med Alonso, Hamilton eller Kubica.

Jag skulle säga att Schumacher är F1 just nu sämsta förare. Vilket är fullt naturligt eftersom han varit borta tre år och aldrig varit så bra. En överskattad förare helt enkelt.
Det blir en jäkla massa parametrar att räkna in, PerP :D

Det är skönt att det bara är poäng som räknas i mästerskapet då, och inte vilken bil man sitter i.

Men du kan ju alltid starta ett moraliskt mästerskap där du kan ha dina gullegossar som topp-3.
Ferrari.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

jbs_is_back skrev:Jag har ett vagt minne av att en Lill-Lövis hånades lite för att han var så långt efter sin stallkamrat Prost i en Mac en gång. Prost lär ha gillat extremt understyrda bilar som många tyckte var lite svåra att köra fort med. Lövis var ju tydligen inte så bra, vore han en bra förare så skulle han ju vara snabb även i en svårkörd bil. Ut Lövis, in Senna. Som oxå var klart långsammare än Prost i Macen. Men när nästa års Mac, som var ltie med i Sennas stin när det gäller uppträdandet på banan, så var det plötsligt mycket jämnare och Prost blev ifrånkörd på vissa banor.

Men mitt minne kan vara riktigt dimmigt. Button yrade väl härom dagen om att Mercan var understyrd för att passa honom? Och brukar inte Skumm gilla överstyrda bilar?
Kom inte här med fakta, det passar sig inte.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Att rosberg fått det mer att stämma i Mercedersen i år än vad schumi är väl ingen hemlighet men att säga att han är en överskattad förare tycker jag är struntprat. Du vinner fortfarande inte 7 titlar och har i stort sett alla rekord om du inte är bra så enkelt är det. Du sitter heller inte i den vinnande bilen år efter år om du inte kan se till att teamet jobbar i rätt riktning och designar bilen på ett sådan sätt.

Den dominans som schumi och Ferrari visade upp har aldrig tidigare visats i modern F1 och det kan omöjligtvis vara en slump att ferrari "råkade vara bra" de år han körde i teamet med tanke på att de inte vunnit sedan 1979 innan.

Om man ska ifrågasätta något så är det väl i så fall schumis förmåga att köra en dålig bil och göra den snabb, en förmåga som han bevisligen hade under sin förra karriär men som vi inte sett denna gången. Detta mycket pga av att de inte får testa, schumis storhet ligger inte bara i att köra bilen den ligger i att få alla att dra åt samma håll och det är ju pga av att han kunnat ge feed-back som de gjort så bra bilar som dessutom passat honom så bra. Nu när de inte kan testa så är inte den kunskapen värt all lika mycket. Tror ni på fullaste allvar att det sett likadant ut om det var fria tester fortfarande???Sällan.

Återigen, de andra förarna har ett övertag gentemot schumi eftersom de varit med i fasen att förändra bilarna och schumacher själv var nog inte beredd på att det hänt så mycket på dessa år och han lider nog mer än vad man kan tro av testförbudet.
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Crazy F1 skrev:Att rosberg fått det mer att stämma i Mercedersen i år än vad schumi är väl ingen hemlighet men att säga att han är en överskattad förare tycker jag är struntprat. Du vinner fortfarande inte 7 titlar och har i stort sett alla rekord om du inte är bra så enkelt är det. Du sitter heller inte i den vinnande bilen år efter år om du inte kan se till att teamet jobbar i rätt riktning och designar bilen på ett sådan sätt.

Den dominans som schumi och Ferrari visade upp har aldrig tidigare visats i modern F1 och det kan omöjligtvis vara en slump att ferrari "råkade vara bra" de år han körde i teamet med tanke på att de inte vunnit sedan 1979 innan.

Om man ska ifrågasätta något så är det väl i så fall schumis förmåga att köra en dålig bil och göra den snabb, en förmåga som han bevisligen hade under sin förra karriär men som vi inte sett denna gången. Detta mycket pga av att de inte får testa, schumis storhet ligger inte bara i att köra bilen den ligger i att få alla att dra åt samma håll och det är ju pga av att han kunnat ge feed-back som de gjort så bra bilar som dessutom passat honom så bra. Nu när de inte kan testa så är inte den kunskapen värt all lika mycket. Tror ni på fullaste allvar att det sett likadant ut om det var fria tester fortfarande???Sällan.

Återigen, de andra förarna har ett övertag gentemot schumi eftersom de varit med i fasen att förändra bilarna och schumacher själv var nog inte beredd på att det hänt så mycket på dessa år och han lider nog mer än vad man kan tro av testförbudet.
Exxact.... skummis e en föredetting, och borde ha stannat kvar i sitt servicehus.

:down: :down: :down: :up:
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

jbs_is_back skrev:Jag har ett vagt minne av att en Lill-Lövis hånades lite för att han var så långt efter sin stallkamrat Prost i en Mac en gång. Prost lär ha gillat extremt understyrda bilar som många tyckte var lite svåra att köra fort med. Lövis var ju tydligen inte så bra, vore han en bra förare så skulle han ju vara snabb även i en svårkörd bil. Ut Lövis, in Senna. Som oxå var klart långsammare än Prost i Macen. Men när nästa års Mac, som var ltie med i Sennas stin när det gäller uppträdandet på banan, så var det plötsligt mycket jämnare och Prost blev ifrånkörd på vissa banor.

Ja, det är nog litet dimmigt. Senna tog pole i första loppet och blev världsmästare första säsongen i McLaren.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Något som oroat mig är bristen på skärpa. MGP och Schumacher verkar aldrig fatt rätt beslut, något Schumacher och Brawn alltid gjorde förut. Den där skärpan tycks ha försvunnit.
Nu får vi helt enkelt hoppas på en bättre bil till nästa år.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Precis vad jag också tänkte på silverkatten, den där finkänslan som de var helt fenomenala på innan verkar ha försvunnit och ur många poäng har de inte slarvat bort på det sättet. Brawn kanske inte kan vara lika strategisk nu när han är teamboss?