UNGERNS GP 2010 - HUNGARORING. Lopp 12 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
UNGERNS GP 2010 - HUNGARORING. Lopp 12 av 19
Loppets officiella namn: FORMULA 1 MAGYAR NAGYDIJ 2010
Banbeskrivning: Hungaroring
Banlängd: 4.381 km, antal varv: 70, startförskjutning: 0.040 km, distans: 306.63 km
Bensinförbrukning 2008: 2.16 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.38 sekunder
Depåfönster, 70 varv
1 stopp: 44-48
2 stopp: 20-32, 45-56
3 stopp: 19-22, 35-39, 53-57
Tidschema (Bästa tid från 2009 inom parantes)
Fredag 2010-07-30, CET
Träning 1 10:00-11:30 (H.Kovalainen - McLaren 1:22.278)
Träning 2 14:00-15:30 (L.Hamilton - McLaren 1:22.079)
Lördag 2010-07-31, CET
Träning 3 11:00-12:00 (L.Hamilton - McLaren 1:21.009)
Kvalificering 14:00-15:00 (F.Alonso - Renault 1:21.569)
Söndag 2010-08-01, CET
Lopp 14:00-16:00
Alla 24 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Lewis Hamilton - McLaren # 1:38:23,876
2008: Heikki Kovalainen - McLaren # 1:37:27,067
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 1:35:52,991
2006: Jenson Button - Honda # 1:52:20,941
2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:37:25,552
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:35:26,131
2003: Fernando Alonso - Renault # 1:39:01,460
2002: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:41:49,001
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:41:49,675
2000: Mika Häkkinen - McLaren # 1:45:33,869
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:46:23,536
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:45:25,550
1997: Jacques Villeneuve - Williams # 1:45:47,149
1996: Jacques Villeneuve - Williams # 1:46:21,134
1995: Damon Hill - Williams # 1:46:25,721
1994: Michael Schumacher - Benetton # 1:48:00,185
1993: Damon Hill - Williams # 1:47:39,098
1992: Ayrton Senna - McLaren # 1:46:19,216
1991: Ayrton Senna - McLaren # 1:49:12,796
1990: Thierry Boutsen - Williams # 1:49:30,597
1989: Nigel Mansell - Ferrari # 1:49:38,650
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:57:47,081
1987: Nelson Piquet - Williams # 1:59:26,793
1986: Nelson Piquet - Williams # 2:00:34,508
Alla 24 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Fernando Alonso - Renault # 1:21,569
2008: Lewis Hamilton - McLaren # 1:20,899
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 1:19,781
2006: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:19,599
2005: Michael Schumacher - Ferrari # 1:19,882
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:19,146
2003: Fernando Alonso - Renault # 1:21,688
2002: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:13,333
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14,059
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:17,514
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:18,156
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:16,973
1997: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14,672
1996: Michael Schumacher - Ferrari # 1:17,129
1995: Damon Hill - Williams # 1:16,982
1994: Michael Schumacher - Benetton # 1:18,258
1993: Alain Prost - Williams # 1:14,631
1992: Riccardo Patrese - Williams # 1:15,476
1991: Ayrton Senna - McLaren # 1:16,147
1990: Thierry Boutsen - Williams # 1:17,919
1989: Riccardo Patrese - Williams # 1:19,726
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:27,635
1987: Nigel Mansell - Williams # 1:28,047
1986: Ayrton Senna - Lotus # 1:29,450
© Forza Motorsport 1998 - 2010. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Yamamoto får fortsatt förtroende (eller betalar bättre än sina teamkompisar) på Hungaroring.
http://www.formula1.com/news/headlines/ ... 11081.htmlYamamoto to race for HRT in Hungary
Sakon Yamamoto will be in action for HRT at this weekend’s Hungarian Grand Prix. Yamamoto replaced Karun Chandhok at the last round in Germany and he will once again occupy the Indian driver’s seat to race alongside Bruno Senna in Budapest.
“I can’t wait to go back to the Hungaroring as I know the circuit already very well from my Formula One races with Super Aguri, Spyker F1 and with ART in GP2 series,” said the Japanese driver, who is a veteran of 16 Grands Prix starts.
“The races there are always very tough because there is no big gap between the corners. You need a good braking stability and good traction on the car. I keep on pushing for another challenge and I hope that we are luckier than in Hockenheim.”
Yamamoto qualified in 23rd at the German event but was forced to retire on Lap 20 following mechanical problems. He had previously replaced Senna at the British Grand Prix, where he qualified in 24th and finished in 20th.
Ferrari.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 159
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 10:06
- Ort: Tyresö
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Nu är det väl ändå dax att göra något åt RBs flexande vingar.
Jag vet inte exakt hur låg framvingen får vara men på TV-bilderna från träningen så släpade den ju i backen.
Jag har för mig att flexet får vara 10 mm vid en viss last, kan aldrig tänka mig att lägsta tillåtna rideheight skulle vara just 10mm...
Jag vet inte exakt hur låg framvingen får vara men på TV-bilderna från träningen så släpade den ju i backen.
Jag har för mig att flexet får vara 10 mm vid en viss last, kan aldrig tänka mig att lägsta tillåtna rideheight skulle vara just 10mm...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Det beror ju på hur man mäter eller belastar. Den kan flexa på ett sätt under mätning och på ett annat sätt "under drift". Röda Tjuren har väl kommit på nåt sätt att kringgå reglerna. Det var onekligen stor skillnad mellan dem och McLaren.PC: skrev:Nu är det väl ändå dax att göra något åt RBs flexande vingar.
Jag vet inte exakt hur låg framvingen får vara men på TV-bilderna från träningen så släpade den ju i backen.
Jag har för mig att flexet får vara 10 mm vid en viss last, kan aldrig tänka mig att lägsta tillåtna rideheight skulle vara just 10mm...
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Mätningen måste ju simulera förhållanden under drift, annars kan man ju slopa regeln helt.Cuscino skrev:Det beror ju på hur man mäter eller belastar. Den kan flexa på ett sätt under mätning och på ett annat sätt "under drift". Röda Tjuren har väl kommit på nåt sätt att kringgå reglerna. Det var onekligen stor skillnad mellan dem och McLaren.PC: skrev:Nu är det väl ändå dax att göra något åt RBs flexande vingar.
Jag vet inte exakt hur låg framvingen får vara men på TV-bilderna från träningen så släpade den ju i backen.
Jag har för mig att flexet får vara 10 mm vid en viss last, kan aldrig tänka mig att lägsta tillåtna rideheight skulle vara just 10mm...
Skulle vara intressant att dissekera en RBvinge...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Nähä. Då kan vi ju kanske istället ha Formel Ford som kungaklass...Cuscino skrev:Enklare - och bättre - vore förstås att ta slopa vingarna helt. De tillför ingenting till sporten.PC: skrev:Mätningen måste ju simulera förhållanden under drift, annars kan man ju slopa regeln helt.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Svaret stavas: EGO.Crazy F1 skrev:Om nu schumi hade ett set-up problem som gjorde att han var 6 tiondelar långsammare än Rosberg, varför testar han inte hans set-up då?
FÖrra loppet var de ju så nära man kan komma varandra och idag var det katastrof.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Vettel påstod ju att problemet med den dåliga starten i Tyskland nu var löst så kommer han bara iväg bra så gör Alonso och Webber upp om andraplatsen in i första böj. Vettel borde kanske hoppas att Alonso grejar Webber där för att sedan hålla ned tempot för honom (jag antar att Ferrarin fortfarande är minst halvsekunden långsammare i racetrim).Petrol skrev:Undrar hur Vettel och Webber kommer hantera den här situationen? Om den ene kommer iväg och får en lucka så väl allt okej, men om det blir race på kniven igen så kan det ju bli intressant..
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
Nja, vi har sett tidigare under säsongen att RedBulls övertag i race varit betydligt mindre än i kval vs McLaren och Ferrari.PeppeF1 skrev:Vettel påstod ju att problemet med den dåliga starten i Tyskland nu var löst så kommer han bara iväg bra så gör Alonso och Webber upp om andraplatsen in i första böj. Vettel borde kanske hoppas att Alonso grejar Webber där för att sedan hålla ned tempot för honom (jag antar att Ferrarin fortfarande är minst halvsekunden långsammare i racetrim).Petrol skrev:Undrar hur Vettel och Webber kommer hantera den här situationen? Om den ene kommer iväg och får en lucka så väl allt okej, men om det blir race på kniven igen så kan det ju bli intressant..
Så vi får se hur det går, gissningsvis blir det dock en RedBull förare som står som segrare. Frågan är bara vem det blir. Vettel är favorit men han har ju haft svårt att vinna från pole. Alonsos chans är nog att Vettel gör ny dålig start och som gör som han gjorde förra veckan. Dvs täcka upp ruta två. Men det kommer han nog inte att göra för då blir Horner tokig.
Skall bli spännade att se hur långt Button kan klättra, också.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Renault gjorde väl bara ett försök i Q3? OchPetrol skrev:Och vad tusan hände med Kubica i Q3
Kubica skrev:It was looking better this morning during practice, but in Q3 I just didn't have enough grip and had a lot of bottoming with the car, which was quite strange. My lap in Q3 was very slow - half a second slower than my Q2 run, but I just didn't have the grip.
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Jo, det är bäst. Du som har kört Gula faran kan vara rejsingexperten.Cheever skrev:Det verkar alltid ta lite tid för domsluten, vad ska vi göra? Är det inte bättre att du och jag tar över?ANFRAN skrev:Nu kommer Vettels drive-through som jag efterlyste direkt i omstarten. Det tycks vara lite hög latency i domarrummet.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Vettel låg 2:a bakom SC bilen. Och var jätte långt efter. Man måste vara max 10 billängder.platt skrev:Jag sitter här fortfarande med en bristfällig italienska kan jag få lite info, snälla.
Han var så långt efter Webber för Webber har inte varit i depån. Så han skulle nog ge han ett fint försprång
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12