Ferrari stämms!

Kungaklassen av motorsport...
Modena

Inlägg av Modena »

Ciao,

En grupp vadslagnings firmor i Italien deklarerade nu på kvällen att de tänker ta till legala medel mot Ferrari och deras manipulation av dagens resultat.

Det ser ut att bli en dyrköpt seger denna, mycket bad will i omlopp nu och det ser inte att försvinna i första taget.

Bj
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En stor vadslagningsfirma i England har just satt sinaadvokater i arbete också för att se om man kan stämma Ferrari och FIA efter dagens händelser...

Firman förlorade mycket pengar eftersom det är en där man kan satsa pengar under och genom hela loppet.. och Barri gav ju lägre odds än Schumi i slutet av loppet för seger ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ja men så är det ju!

Maffian låg bakom detta. Med avsikt att tjäna pengar på vadslagningen så "justerade" de ordningen...

Då vet vi det! Inga skugga över Ferrari alltså! :wink:

/E
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

On 2002-05-12 22:49, LuckyStrike1 wrote

Firman förlorade mycket pengar eftersom det är en där man kan satsa pengar under och genom hela loppet.. och Barri gav ju lägre odds än Schumi i slutet av loppet för seger ...
Typiskt orutinerat av engelsmän att tro på fair-play :grin:

Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Under SBK i Monza idag så skojade kommentatorerna om att Regelverk är till för att följas, fast inte i Italien :smile:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Finns det något avtal mellan vadslagningsfirmorna och FIA? Vem har garanterat vadslagningsfirmorna sportsliga resultat? Ingen. De får skylla sig själva liksom eventuella spelare.

Tärnström
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Verkar lite dumt att spela på enskilda förare i ett F1-lopp. Men om det står i FIA:s regelverk att stallorder är förbjudna, så kan de ju förstås lyckas stämma dem. det talades ju om det för några år sedan, att FIA verkade tycka att stallorder r förbjudna.
Men oavsett om de lyckas stämma någon eller inte, så lär det klart minska viljan på fortsatt spelande på F1-resultat och när spelandet minskar så minskar även intresset. Inte helt bra för F1 kan man tänka.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Hoppas Ferarri torskar så det visslar om det. Svineriet måste upphöra.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Har man inget skrivet avtal med FIA så kan vadslagningsfirmorna kasta sina stämningar i papperskorgen. Vad jag vet så finns det inga sådan avtal.

Däremot, så kommer framtida spel på motorsport och F1 i synnerhet att få sämre odds och omsättning. Skitdåligt beslut Jean Tönt!
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-05-12 23:48, Pastis wrote:
Jean Tönt!
Du klarar dig utan avstängning denna gång. Försök att undvika nidnamn. :smile:

Märker ni att jag skärpt till mig????? :grin:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag är imponerad zz! :up:
Hoppas dock att vi forstfarande får höra alla raljerande och fördomsfulla inlägg vid mer privata sammankomster, så du inte blivit en fullständigt ny människa. :lol:

regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Skulle inte zz även i fortsättningen vara en dålig människa, det var det dummaste jag har hört. :wink:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

zz är alltid en dålig människa :crazy:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

On 2002-05-12 23:52, zz wrote:
On 2002-05-12 23:48, Pastis wrote:
Jean Tönt!
Du klarar dig utan avstängning denna gång. Försök att undvika nidnamn. :smile:

Märker ni att jag skärpt till mig????? :grin:
:puss:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fresta inte Er lycka!

Idag har jag sorg. Det är en svart dag i min F1 karriär. Ferarriledningen har tappat allt mitt förtroende och det kan endast återställas om Luca, Jean och Ross försvinner in i historiens glömska och genomgår en forcerad föruttnelseprocess genom att komposteras i den lokale lantbrukarens (han vars jordgubbsodling Nisse förstörde med sin Volvo) kompost för animalexkrementer.

Jag lider verkligen med både MS och RB.

Detta kunde ha varit en stor dag i Scuderias historia, med båda bilarna som 1á och 2á. Lysande strategi, bra bilar och duktiga förare och dagen förstörs för båda av en liten man med förtvinad cerebral cortex.

Ja jag har blivit en snäll, förstående och ödmjuk människa här på BB´n. (privat är jag samma skitstövel som jag alltid varit) :grin:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Du har fel på en punkt. Ruben kommer att vara den store vinnaren efter den här helgen. Om han fått vinna hade "alla" sagt att det var Schummi som lät honom vinna. Just nu är han den mest populäre personen i F1. Resten av Teamet funderar på vad som gick snett. Det roliga är att de fortfarande inte insett vad folk är sura på.
Tifosi

Inlägg av Tifosi »

Vadslagningsfirmorna får nog lära sig att kalkylera oddsen bättre.
Att stallorder förekommer får de väl räkna med när de tar fram oddsen.

Det spekulerades redan på forumet här under loppet om Barre verkligen får vinna.
Borde inte vadslagningsfirmorna också ha tänkt denna tanke??
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Skiter fulständigt i vad vadslagnings-firmor tycker om detta. De borde vet att det finns och att det är uppenbart att Schummi skulle vinna, alla som kan lite om F1 viste ju det.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det kommer inte att bli en stämning tyvärr ... men man kanske kan hoppas på många mycket arga Ferrari sponsorer ... de allra flesta fansen vänder sig ju kraftigt emot det här. Ännu mer kritikst öfr sponsorerna är ju att den stora massan, de som inte är inbitna fans men som numera tittar lite på F1, nu kanske slutar följa sporten helt.

Därmed har Ferrari ställt till det för sig själva... för vilken sponsor vill förknippas med sånt här?