El Scorcho skrev:Jag tycker det är helt självklart att teamet är mer arga på Webber eftersom som jag skrev tidigare - han hade valet och Vettel hade inte det - när det väl smällde. Man kan inte direkt klandra Vettel för att han kommer med högre fart, ser en lucka och kör om Webber så att han nästan är förbi. Så mycket förbi att det är hans bakhjul är mot Webbers framhjul. Webber ska inte vara så nära.
Red Bull som team har all möjlig rätt att vara förbannade på Webber mer än Vettel och jag tror inte det handlar om nån konspiration. Efter ett par bra lopp blev de påminda om den där andra sidan av Webber.
Edit: ändrar mig - jag hoppas han visar mer av den bättre sidan och slutar vara så förbannat deathwishig.
Jag tycker raka motsatsen.
Vettel hade valet att köra rakt fram och inte svänga in i Webber.
Webber körde rakt fram och höll sitt spår.
Vettel hade en massa plats till vänster om sig.
Webber racear även mot sin stallkamrat och ska väl för fasen inte ge sig bara för att det är Vettel.
Det hade varit skillnad om Webber trängt Vettel av banan ut på gräset men nu gjorde han inte det.
Jag begriper inte hur de kan ta Vettel till försvar i detta.
Förbannade bortskämda snorunge som tror att han är bäst och kan göra som han vill.
Han tål helt enkelt inte att han får spö av Webber.
Han är precis som Coulthard säger riktigt pressad nu.
Jag har aldrig någonsin känt sånt agg mot en förare som jag gör mot Vettel efter detta.
Att sedan ha mage att gestikulera och idiotförklara Webber när han själv klantat sig.
Red Bull är inget stall för Webber om de inte respekterar honom och han får tävla på samma villkor som Vettel.
Kanske lika bra om han inte får förlängt kontrakt efter detta.
Det är enbart Red Bulls förlust.