MONACOS GP 2010 - MONTE CARLO. Lopp 6 av 19

Kungaklassen av motorsport...
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/17765.html
FIA inser att de gjort fel men ändå låter de en bestraffning stå som de vet är YTTERST tveksam...
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nja, att man förtydligar en regel innebär inte detsamma som att man medger att man gjort fel.

Det verkar ju som FIA faktiskt anser att de gjort rätt enligt det regelverk de själva skapat, men att de nu ska förtydliga vad de menar med regeln.

Låt oss gissa på att man kommer med något av följande förtydligande:
- Ta bort SC-linjen
eller
- Ej tillåtet att köra om andra bilar om SC kör in i depån på det sista varvet. Då gäller omkörningsförbud resterande del av det sista varvet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Hur svårt kan det vara?
Är det gul flagg så är det bara att låta säkerhets bilen köra över mål linjen eller ser det dumt ut kanske att folk kanske tror att det är den som vinner.
Ska det vara så svårt att lösa.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

LuckyStrike1 skrev: - Ej tillåtet att köra om andra bilar om SC kör in i depån på det sista varvet. Då gäller omkörningsförbud resterande del av det sista varvet.
Var det inte just den regel som var problemet. Eller vad menar du? Håll dig till Nordschleife du och låt oss experter tala om hur det ska vara.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

ANFRAN skrev:sön maj 16, 2010 18:55

Nu är jag snäll och bjuder FIA på en korrekt paragraf. Bara att kopiera och klistra in. :down:
40.13 If the safety car is deployed during the last lap it will enter the pitlane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Så blir det, problemet löst.
Geer
Inlägg: 1021
Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13

Inlägg av Geer »

ANFRAN skrev:
ANFRAN skrev:sön maj 16, 2010 18:55

Nu är jag snäll och bjuder FIA på en korrekt paragraf. Bara att kopiera och klistra in. :down:
40.13 If the safety car is deployed during the last lap it will enter the pitlane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Så blir det, problemet löst.
Nja... Förarna måste förstå regeln. Den måste förtydligas.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cheever skrev:
LuckyStrike1 skrev: - Ej tillåtet att köra om andra bilar om SC kör in i depån på det sista varvet. Då gäller omkörningsförbud resterande del av det sista varvet.
Var det inte just den regel som var problemet. Eller vad menar du? Håll dig till Nordschleife du och låt oss experter tala om hur det ska vara.
Står det uttryckligen att det är omkörningsförbud sista varvet med SC även om den går in det varvet, och det är grönflagg?

Anfran skriver det alldeles utmärkt, det blir ett bra förtydligande det och så är alla glada och nöjda. Man behöver bara lägga till ett "under alla omständigheter" så täcker man in allt.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den tor maj 20, 2010 22:29, redigerad totalt 1 gång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

platt skrev:Hur svårt kan det vara?
Är det gul flagg så är det bara att låta säkerhets bilen köra över mål linjen eller ser det dumt ut kanske att folk kanske tror att det är den som vinner.
Ska det vara så svårt att lösa.
Jo, tänk bara hur fullt det skulle bli på alla bilder... :roll:
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

I F1 vill man inte ha målgång bakom SC.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

LuckyStrike1 skrev:I F1 vill man inte ha målgång bakom SC.
Säger vem?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

platt skrev:Hur svårt kan det vara?
Är det gul flagg så är det bara att låta säkerhets bilen köra över mål linjen eller ser det dumt ut kanske att folk kanske tror att det är den som vinner.
Ska det vara så svårt att lösa.
Scummie vill vara den enda som får åka först över mållinjen i en Mercedes. :roll:
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

platt skrev:
LuckyStrike1 skrev:I F1 vill man inte ha målgång bakom SC.
Säger vem?
FIA praxis. De gör samma sak i WTCC för övrigt, ser alltid till att det inte blir målgång bakom SC.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

LuckyStrike1 skrev:
platt skrev:
LuckyStrike1 skrev:I F1 vill man inte ha målgång bakom SC.
Säger vem?
FIA praxis. De gör samma sak i WTCC för övrigt, ser alltid till att det inte blir målgång bakom SC.
Kan det vara Gul flagg uttan SC?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Geer
Inlägg: 1021
Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13

Inlägg av Geer »

platt skrev:
LuckyStrike1 skrev:I F1 vill man inte ha målgång bakom SC.
Säger vem?
40.13
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

platt skrev:
LuckyStrike1 skrev:
platt skrev: Säger vem?
FIA praxis. De gör samma sak i WTCC för övrigt, ser alltid till att det inte blir målgång bakom SC.
Kan det vara Gul flagg uttan SC?
Ja, det är det mycket mycket ofta. Inom all form av banracing.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

PC: skrev:
Jögga skrev: Även tidigare när mållinjen var gräns för när omkörning fick ske hände det att bilar låg jämsides vid omstart. Så länge den framförvarande passerar linjen före är det OK. Jag kan inte komma på någon som blivit bestraffad för en sådan förseelse, även innan SC är på väg in händer det att bilar kör i bredd och slutsatsen måste då bli att det är OK att köra i bredd kortare perioder även under SC.
Nej.

...och om du läser följande text, som du själv refererar till, så har du svaret. :idea:
40.7 All competing cars must then reduce speed and form up in line behind the safety car no more than ten car lengths apart.
Men herregud, om du tittar på TV så ser du att bilarna vid tillfällen ligger vid sidan om varandra. Oavsett vad som står i reglementet.
Du kanske minns omstarten i USGP 2004?
Användarens profilbild
TurboF1
Inlägg: 102
Blev medlem: mån aug 20, 2007 00:34
Ort: Stockholm

Inlägg av TurboF1 »

PerP skrev:
Gösta skrev:Oavsett vad så är 6´te platsen moraliskt Maestros. Att sen sitter en bitter fd WDC i bedöminingskommitén visar bara på att den saknar legitimitet att "dömma" i sådana här frågor.
Tja det rä väl en tolkningsfråga. I mitt tycke så är nog Schumacher endast sjua.
Andledningen till att den här historien äger rum är att FIA och arangörna gör fel inte Alonso eller Schumacher.
Därför är det man skall göra mycket enkelt. Ge Alonso sjätteplatsen och Schumacher sjunde så blir det som det borde och alla blir nöjda. Problemet med Skomakaren är att han nu får igen för allt det fula spel han tidiagre sysslat med.
Det visar ju bara ditt förakt för Schumacher. Har du hört talas om ordet objektitet? Nä, tänkte väl det.
PerP
Inlägg: 440
Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41

Inlägg av PerP »

TurboF1 skrev:
PerP skrev:
Gösta skrev:Oavsett vad så är 6´te platsen moraliskt Maestros. Att sen sitter en bitter fd WDC i bedöminingskommitén visar bara på att den saknar legitimitet att "dömma" i sådana här frågor.
Tja det rä väl en tolkningsfråga. I mitt tycke så är nog Schumacher endast sjua.
Andledningen till att den här historien äger rum är att FIA och arangörna gör fel inte Alonso eller Schumacher.
Därför är det man skall göra mycket enkelt. Ge Alonso sjätteplatsen och Schumacher sjunde så blir det som det borde och alla blir nöjda. Problemet med Skomakaren är att han nu får igen för allt det fula spel han tidiagre sysslat med.
Det visar ju bara ditt förakt för Schumacher. Har du hört talas om ordet objektitet? Nä, tänkte väl det.
Jag är väl med et inläget synnerligen objektiv. Jag tycker som alla andra att arangören klantat sig. Men jag kan inte se vilket fel Alonso och Schumi har i det hela. Därför borde Schumi få tillbacka sjundeplatsen har inget med förakt att göra.
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

LuckyStrike1 skrev:
platt skrev:
LuckyStrike1 skrev: FIA praxis. De gör samma sak i WTCC för övrigt, ser alltid till att det inte blir målgång bakom SC.
Kan det vara Gul flagg uttan SC?
Ja, det är det mycket mycket ofta. Inom all form av banracing.
Okej jag ger mig, min poäng sprack :wink:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Jögga skrev:
PC: skrev:
Jögga skrev: Även tidigare när mållinjen var gräns för när omkörning fick ske hände det att bilar låg jämsides vid omstart. Så länge den framförvarande passerar linjen före är det OK. Jag kan inte komma på någon som blivit bestraffad för en sådan förseelse, även innan SC är på väg in händer det att bilar kör i bredd och slutsatsen måste då bli att det är OK att köra i bredd kortare perioder även under SC.
Nej.

...och om du läser följande text, som du själv refererar till, så har du svaret. :idea:
40.7 All competing cars must then reduce speed and form up in line behind the safety car no more than ten car lengths apart.
Men herregud, om du tittar på TV så ser du att bilarna vid tillfällen ligger vid sidan om varandra. Oavsett vad som står i reglementet.
Du kanske minns omstarten i USGP 2004?
Så vi ska bara strunta i reglementet då... och om du nu tycker så, varför refererar du då själv till det?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

PC: skrev:
Jögga skrev:
PC: skrev: Nej.

...och om du läser följande text, som du själv refererar till, så har du svaret. :idea:
Men herregud, om du tittar på TV så ser du att bilarna vid tillfällen ligger vid sidan om varandra. Oavsett vad som står i reglementet.
Du kanske minns omstarten i USGP 2004?
Så vi ska bara strunta i reglementet då... och om du nu tycker så, varför refererar du då själv till det?
Du frågade och jag svarade. Tycker nog att FIAs reglemente funkar bättre som svar än egna hittepå-regler ;)
Baserat på domarnas agerande under en mängd av år kan jag konstatera att "in line" ska tolkas "efter varandra i den ordning man kommer fram till SC utan att köra om". När FIA börjar tolka den regeln strikt är det bye bye med däckvärmning och bromsvärmning. Det är dessutom något som förarna är medvetna om och agerar därefter.
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

PC: skrev:
Jögga skrev:
PC: skrev: Nej.

...och om du läser följande text, som du själv refererar till, så har du svaret. :idea:
Men herregud, om du tittar på TV så ser du att bilarna vid tillfällen ligger vid sidan om varandra. Oavsett vad som står i reglementet.
Du kanske minns omstarten i USGP 2004?
Så vi ska bara strunta i reglementet då... och om du nu tycker så, varför refererar du då själv till det?
Det står bara att bilarna ska inrätta ett led bakom säkerhetsbilen när säkerhetsbilen har kört ut på banan. Efter att bilarna i ledet har passerat säkerhetsbilslinjen för första gången gäller inte längre regeln om att inrätta ett led . Däremot är det förbjudet att köra om bilar ända till dess att säkerhetsbilen har gått i depå igen – med vissa undantag, varav det sista är ett incitament att upprätthålla ledet. :bad:

/Boss Rån
40.6 The safety car will join the track with its orange lights illuminated and will do so regardless of where the race leader is.
40.7 All competing cars must then reduce speed and form up in line behind the safety car no more than ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time at which the “SAFETY CAR DEPLOYED” message is shown on the timing monitors until the time that each car crosses the first safety car line for the first time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU.
With the following exceptions, overtaking is forbidden until the cars reach the first safety car line after the safety car has returned to the pits. Overtaking will only be permitted under the following circumstances :
- if a car is signalled to do so from the safety car ;
- under 40.14 below ;
- any car entering the pits may pass another car or the safety car remaining on the track after it has crossed the first safety car line ;
- any car leaving the pits may be overtaken by another car on the track before it crosses the second safety car line ;
- when the safety car is returning to the pits it may be overtaken by cars on the track once it has crossed the first safety car line ;
- any car stopping in its designated garage area whilst the safety car is using the pit lane (see 40.10 below) may be overtaken ;
- if any car slows with an obvious problem.
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

SÅ vad kommer vi fram till? att fia inte har förtydligat sig så mycket som de borde ändå???
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:SÅ vad kommer vi fram till? att fia inte har förtydligat sig så mycket som de borde ändå???
Det enda vi kom fram till här är att det inte medför straff att köra upp vid sidan om en annan bil bakom SC så länge man inte kör om. Schumacher låg vid sidan om, aningen bakom Alonso i höjd med första SC-linjen och det i sig medför inte någon bestraffning.

I övrigt vad gäller flaggfärger etc. när man har målgång med SC har FIA lovat att förtydliga regelverket. Förhoppningsvis även förfarandet på banan.
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Jögga skrev:Det enda vi kom fram till här är att det inte medför straff att köra upp vid sidan om en annan bil bakom SC så länge man inte kör om.
Med stöd av...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Williams har nu bekräftat att Barrichellos krasch orskades av ett brunnslock i Sainte Devote som hade lossnat och träffat bilen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/83774

Detta skrev Adam Cooper övertygande om redan i måndags. Bland annat skakade han fram ombordbilder från bilen som låg bakom Barrichello där man ser att brunnslocket for upp i luften.

http://adamcooperf1.com/2010/05/17/did- ... ello-crash
Användarens profilbild
Lenny
Inlägg: 421
Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02

Inlägg av Lenny »

Nu är väl allt ändå klart som korvspad.. :up: :up:

Omkörning under grönflagg bestraffas med 20 sek. tidstillägg.. punkt..

..bara att acceptera.. (vet att ironi inte gör sig i skrift).
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Bopper
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av Bopper »

ANFRAN skrev:Williams har nu bekräftat att Barrichellos krasch orskades av ett brunnslock i Sainte Devote som hade lossnat och träffat bilen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/83774

Detta skrev Adam Cooper övertygande om redan i måndags. Bland annat skakade han fram ombordbilder från bilen som låg bakom Barrichello där man ser att brunnslocket for upp i luften.

http://adamcooperf1.com/2010/05/17/did- ... ello-crash
Nån som vet vad som gjordes medan säkerhetsbilen var ute för att brunnslocket lossnat? Plockade man bort det?
Keep on Boppin´
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Bopper skrev:
ANFRAN skrev:Williams har nu bekräftat att Barrichellos krasch orskades av ett brunnslock i Sainte Devote som hade lossnat och träffat bilen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/83774

Detta skrev Adam Cooper övertygande om redan i måndags. Bland annat skakade han fram ombordbilder från bilen som låg bakom Barrichello där man ser att brunnslocket for upp i luften.

http://adamcooperf1.com/2010/05/17/did- ... ello-crash
Nån som vet vad som gjordes medan säkerhetsbilen var ute för att brunnslocket lossnat? Plockade man bort det?
Enligt Cooper så plockade man bara bort det då det var så litet och utanför rejslinjen. Det var alltså inte samma lock som Rubens körde över när han tappade kontrollen.
Användarens profilbild
Lenny
Inlägg: 421
Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02

Inlägg av Lenny »

Lenny skrev:Nu är väl allt ändå klart som korvspad.. :up: :up:

Omkörning under grönflagg bestraffas med 20 sek. tidstillägg.. punkt..

..bara att acceptera.. (vet att ironi inte gör sig i skrift).
Ja, med det tillägget att vi nu alltså sett den sista omkörningen i F1..

(såvida inte någon "klantar till det" förstås..) :roll:
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Lenny
Inlägg: 421
Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02

Inlägg av Lenny »

Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

platt skrev:
LuckyStrike1 skrev:
platt skrev: Kan det vara Gul flagg uttan SC?
Ja, det är det mycket mycket ofta. Inom all form av banracing.
Okej jag ger mig, min poäng sprack :wink:
Jag måste erkänna att jag är lite nyfiken på vad det var för poäng du försökte framföra ... ;)

Såvitt jag kan komma ihåg har du själv på plats upplevt att se gul flagg utan att det har varit en SC inblandad. Det var en väldigt kall men rolig dag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

LuckyStrike1 skrev:
platt skrev:
LuckyStrike1 skrev: Ja, det är det mycket mycket ofta. Inom all form av banracing.
Okej jag ger mig, min poäng sprack :wink:
Jag måste erkänna att jag är lite nyfiken på vad det var för poäng du försökte framföra ... ;)

Såvitt jag kan komma ihåg har du själv på plats upplevt att se gul flagg utan att det har varit en SC inblandad. Det var en väldigt kall men rolig dag.
Jag tror inte jag hade någon riktig poäng :oops: Jag var bara ute och rekade lite. Det är bara det att jag tycker det verkar löjligt att man inte kan ha en SC över mål linjen.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Hur är det förresten, har säkerhetsbilen lång eller kort hjulbas?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Det är Handikappbilen som har lång hjulbas... :idea:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Salo
Inlägg: 3531
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Tittente

Inlägg av Salo »

Jari skrev:Hur är det förresten, har säkerhetsbilen lång eller kort hjulbas?
SLS:en har 2680mm så avgör själv :D
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Salo skrev:
Jari skrev:Hur är det förresten, har säkerhetsbilen lång eller kort hjulbas?
SLS:en har 2680mm så avgör själv :D
Låter långt för att vara en frisörsbil!
:D
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Salo Skrev:
SLS:en har 2680mm så avgör själv
Fan vad jag älskar när folk kommer med tydliga uppgifter som inte går att tolkas på mer än ett sätt :D :up:
Användarens profilbild
FredrikE
Inlägg: 257
Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
Ort: Nyköping

Inlägg av FredrikE »

Crazy F1 skrev:Salo Skrev:
SLS:en har 2680mm så avgör själv
Fan vad jag älskar när folk kommer med tydliga uppgifter som inte går att tolkas på mer än ett sätt :D :up:
Om man får friheten att avgöra själv, så måste det kunna tolkas på ganska många sätt?
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Salo Skrev:
SLS:en har 2680mm så avgör själv
Fan vad jag älskar när folk kommer med tydliga uppgifter som inte går att tolkas på mer än ett sätt :D :up:
Så är 2680 mm kort eller lång hjulbas?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Petrol
Inlägg: 414
Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
Ort: Uppsala

Inlägg av Petrol »

Om det varit en Fiat 500 så hade det nog varit ganska långt, men för en två axlig timmerbil av märket Scania så vete tusan.. :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)