Gulflagg och SC-skyltar ska alltid vara ute under hela SC-perioden, oavsett bil eller ej. Åtminstone enligt FIAs egna regler. Enligt samma regler så ska inte SC följa med över linjen från och med i år, och det är väl där det har klickat.PeppeF1 skrev:Enligt mig ser en målgång under säkerhetsbil ut på det här sättet med vinkade gulflagg och SC-skyltar.
http://www.youtube.com/watch?v=ekdNRjTU21g#t=7m20s
MONACOS GP 2010 - MONTE CARLO. Lopp 6 av 19
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Därför att SCn aldrig kör över mållinjen. Den kör ALLTID in på sista varvet oavsett om det är grön eller gul flagg. I Australien i fjol gick SCn i depån på sista varvet, dock var det vinkande gul flagg över hela banan när Button passerade mållinjen efter 58 varv. Det var det inte nu och då skall omkörning vara tillåtet.Cheever skrev:Precis, det visades gröna flaggor, då är det ok att köra om.Pastis skrev:Förutsatt att man inte grönflaggar!????!!????? Flaggorna är väl de viktigaste som förarna ska titta på. Ska de ha regelboken med sig ute i bilen och slå upp alla otydliga regler?Gurney skrev:Regel 40.13:
"if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pitlane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking,"
Det var FEL av funtionärerna att grönflagga! Säkerhetsbilen skulle ha åkt in i depån och gulflaggorna skulle varit kvar.
Man undrar ju hur det kommer sig att man inte lät SC.n vara ute ett varv till.
Jävla pappskallar.
Senast redigerad av Eau Rouge den sön maj 16, 2010 19:09, redigerad totalt 1 gång.
Ferrari.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
(Wow, kan man länka till valfri sekund in i klippet?! Du är min hjälte!!!)PeppeF1 skrev:http://www.youtube.com/watch?v=ekdNRjTU21g#t=7m20s
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ja det vet jag och det var vad jag ville påvisa med detta klipp på hur en målflagg under SC går till, tydligen gällde det ifjol med.Jögga skrev:Gulflagg och SC-skyltar ska alltid vara ute under hela SC-perioden, oavsett bil eller ej. Åtminstone enligt FIAs egna regler. Enligt samma regler så ska inte SC följa med över linjen från och med i år, och det är väl där det har klickat.PeppeF1 skrev:Enligt mig ser en målgång under säkerhetsbil ut på det här sättet med vinkade gulflagg och SC-skyltar.
http://www.youtube.com/watch?v=ekdNRjTU21g#t=7m20s
Det som fallerat är ju att man gett alla indikationer som man gör normalt under ett rejs när SC ska in, "SC in this lap", "Track all clear", SC släcker lamporna, SC-skyltarna tas ner och vinkade gul flagg byts mot vinkade grön flagg. Detta gjorde man inte vid målgången ifjol under SC och man undrar om reglerna har förändrats så mycket? Näe detta luktar riktigt illa.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
I upphetsningen svarade jag på fel inlägg, sorry.PeppeF1 skrev:Ja det vet jag och det var vad jag ville påvisa med detta klipp på hur en målflagg under SC går till, tydligen gällde det ifjol med.Jögga skrev:Gulflagg och SC-skyltar ska alltid vara ute under hela SC-perioden, oavsett bil eller ej. Åtminstone enligt FIAs egna regler. Enligt samma regler så ska inte SC följa med över linjen från och med i år, och det är väl där det har klickat.PeppeF1 skrev:Enligt mig ser en målgång under säkerhetsbil ut på det här sättet med vinkade gulflagg och SC-skyltar.
http://www.youtube.com/watch?v=ekdNRjTU21g#t=7m20s
Det som fallerat är ju att man gett alla indikationer som man gör normalt under ett rejs när SC ska in, "SC in this lap", "Track all clear", SC släcker lamporna, SC-skyltarna tas ner och vinkade gul flagg byts mot vinkade grön flagg. Detta gjorde man inte vid målgången ifjol under SC och man undrar om reglerna har förändrats så mycket? Näe detta luktar riktigt illa.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Lugna daj nu JöggaJögga skrev:I upphetsningen svarade jag på fel inlägg, sorry.PeppeF1 skrev:Ja det vet jag och det var vad jag ville påvisa med detta klipp på hur en målflagg under SC går till, tydligen gällde det ifjol med.Jögga skrev: Gulflagg och SC-skyltar ska alltid vara ute under hela SC-perioden, oavsett bil eller ej. Åtminstone enligt FIAs egna regler. Enligt samma regler så ska inte SC följa med över linjen från och med i år, och det är väl där det har klickat.
Det som fallerat är ju att man gett alla indikationer som man gör normalt under ett rejs när SC ska in, "SC in this lap", "Track all clear", SC släcker lamporna, SC-skyltarna tas ner och vinkade gul flagg byts mot vinkade grön flagg. Detta gjorde man inte vid målgången ifjol under SC och man undrar om reglerna har förändrats så mycket? Näe detta luktar riktigt illa.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Nåväl, nu vet vi att avsikten med reglerna med säkerhetsbilslinjen aldrig var att man skulle ta in säkerhetsbilen på sista varvet. Det var ju jävligt synd att regelskrivarna inte klarade av att sätta ord på den tanken eller tala om för tävlingsledningen vad som gällde. Och det är riktigt tragiskt att tävlingsledningen och bandomarna inte kan förstå vad de har ställt till med och bestraffa sig själva i stället för Schumacher. Det minsta man kan begära är att de återställer ordningen och ger Alonso sjätteplatsen och sjundeplatsen, men det skulle kanske strida mot reglementet och den officiella tidtagningen och...
Senast redigerad av ANFRAN den sön maj 16, 2010 19:26, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Måste göra det, blir en kaffe på altanen.Cheever skrev:Lugna daj nu JöggaJögga skrev:I upphetsningen svarade jag på fel inlägg, sorry.PeppeF1 skrev: Ja det vet jag och det var vad jag ville påvisa med detta klipp på hur en målflagg under SC går till, tydligen gällde det ifjol med.
Det som fallerat är ju att man gett alla indikationer som man gör normalt under ett rejs när SC ska in, "SC in this lap", "Track all clear", SC släcker lamporna, SC-skyltarna tas ner och vinkade gul flagg byts mot vinkade grön flagg. Detta gjorde man inte vid målgången ifjol under SC och man undrar om reglerna har förändrats så mycket? Näe detta luktar riktigt illa.
Länge sedan jag blev så förbannad på FIA som lyckas klanta till avslutningen på ett underhållande rejs.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Charlie sitter väl med i regelmakeriet och SKA veta vad som gäller. Han skulle inte ha meddelat att säkerhetsbilen vek in i depån, och han skulle inte meddelat flaggposteringarna att plocka in SC-skyltarna.ANFRAN skrev:Nåväl, nu vet vi att avsikten med reglerna med säkerhetsbilslinjen aldrig var att man skulle ta in säkerhetsbilen på sista varvet. Det var ju jävligt synd att regelskrivarna inte klarade av att sätta ord på den tanken eller tala om för tävlingsledningen vad som gällde. Och det är riktigt tragiskt att tävlingsledningen och bandomarna inte kan förstå vad de har ställt till med och bestraffa sig själva i stället för Schumacher.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Du behöver inte leta, allt var så grönt det kunde bli. Och Ross Brawn hade med sig bildbevis till domarna.Crazy F1 skrev:Men är det någon som hört om Merceders SKA överklaga? Det känns ju jävligt orättivist i detta läget, speciellt efter en bra körning. 25 sekunder innebär ju också i praktiken att han kommer sist nästan pga safteycaren...
JAG ÄR SÅ ARG PÅ CHARLIE NU! kollar på reprisen just nu och letar flaggor.
http://www.youtube.com/watch?v=cQerOq_7DcA
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag hade väntat mig en sekundlänkning, men okej då.ANFRAN skrev:Du behöver inte leta, allt var så grönt det kunde bli. Och Ross Brawn hade med sig bildbevis till domarna.Crazy F1 skrev:Men är det någon som hört om Merceders SKA överklaga? Det känns ju jävligt orättivist i detta läget, speciellt efter en bra körning. 25 sekunder innebär ju också i praktiken att han kommer sist nästan pga safteycaren...
JAG ÄR SÅ ARG PÅ CHARLIE NU! kollar på reprisen just nu och letar flaggor.
http://www.youtube.com/watch?v=cQerOq_7DcA
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
http://www.youtube.com/watch?v=cQerOq_7DcA#t=1m28sCheever skrev:Jag hade väntat mig en sekundlänkning, men okej då.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Överklagan inlämnad:
Mercedes, however, has appealed the decision, which will now be handled by the FIA's Court of Appeal.
The FIA said the appeal is strictly against the decision, not the penalty itself as drive-throughs cannot be appealed.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83686
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Datorer är fantastiska vettu.ANFRAN skrev:(Wow, kan man länka till valfri sekund in i klippet?! Du är min hjälte!!!)PeppeF1 skrev:http://www.youtube.com/watch?v=ekdNRjTU21g#t=7m20s
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Skitbra! Detta måste bara redas ut!ANFRAN skrev:Överklagan inlämnad:
Mercedes, however, has appealed the decision, which will now be handled by the FIA's Court of Appeal.
The FIA said the appeal is strictly against the decision, not the penalty itself as drive-throughs cannot be appealed.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83686
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Gulflagg eller inte. 40.13 gäller tydligen. Att man skall ta målflagg som normalt utan omkörning betyder väl...som normalt utan omkörning
Gulflagg eller inte. 40.13 gäller tydligen. Att man skall ta målflagg som normalt utan omkörning betyder väl...som normalt utan omkörning
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Tycker också att Alonso ska bli sexa och Schumacher sjua, så får domen bli om några veckor. Sedan ska domarna i Monaco tas i örat och hängas ut för allmän bespottning...ANFRAN skrev:Nåväl, nu vet vi att avsikten med reglerna med säkerhetsbilslinjen aldrig var att man skulle ta in säkerhetsbilen på sista varvet. Det var ju jävligt synd att regelskrivarna inte klarade av att sätta ord på den tanken eller tala om för tävlingsledningen vad som gällde. Och det är riktigt tragiskt att tävlingsledningen och bandomarna inte kan förstå vad de har ställt till med och bestraffa sig själva i stället för Schumacher. Det minsta man kan begära är att de återställer ordningen och ger Alonso sjätteplatsen och sjundeplatsen, men det skulle kanske strida mot reglementet och den officiella tidtagningen och...
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Börja inte kladda med undantag för racingflaggorna, då är vi helt ute och cyklar! Flaggorna är nummer 1, sedan kommer andra regler!Geer skrev:40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Gulflagg eller inte. 40.13 gäller tydligen. Att man skall ta målflagg som normalt utan omkörning betyder väl...som normalt utan omkörning
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Gulflagg eller inte. 40.13 gäller tydligen. Att man skall ta målflagg som normalt utan omkörning betyder väl...som normalt utan omkörning
Jo, men SCn hade gått i depån, och det var grön flagg.
Hade det varit målgång bakom SC hade man inte slutat vifta med de gula flaggorna. Är det grön flagg = full fart = omkörning ok.
Gulflagg eller inte. 40.13 gäller tydligen. Att man skall ta målflagg som normalt utan omkörning betyder väl...som normalt utan omkörning
Jo, men SCn hade gått i depån, och det var grön flagg.
Hade det varit målgång bakom SC hade man inte slutat vifta med de gula flaggorna. Är det grön flagg = full fart = omkörning ok.
Ferrari.
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Tycker Alonso skall tas i örat. Släppa förbi Schumacher på det viset var slappt. Sen får domarna tycka vad dom vill.Pastis skrev:Tycker också att Alonso ska bli sexa och Schumacher sjua, så får domen bli om några veckor. Sedan ska domarna i Monaco tas i örat och hängas ut för allmän bespottning...ANFRAN skrev:Nåväl, nu vet vi att avsikten med reglerna med säkerhetsbilslinjen aldrig var att man skulle ta in säkerhetsbilen på sista varvet. Det var ju jävligt synd att regelskrivarna inte klarade av att sätta ord på den tanken eller tala om för tävlingsledningen vad som gällde. Och det är riktigt tragiskt att tävlingsledningen och bandomarna inte kan förstå vad de har ställt till med och bestraffa sig själva i stället för Schumacher. Det minsta man kan begära är att de återställer ordningen och ger Alonso sjätteplatsen och sjundeplatsen, men det skulle kanske strida mot reglementet och den officiella tidtagningen och...
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Exakt, eller ska man ha regelboken i bilen och börja bläddra i loppet? Grön flagg, ok att köra om som sagt.Pastis skrev:Börja inte kladda med undantag för racingflaggorna, då är vi helt ute och cyklar! Flaggorna är nummer 1, sedan kommer andra regler!Geer skrev:40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Gulflagg eller inte. 40.13 gäller tydligen. Att man skall ta målflagg som normalt utan omkörning betyder väl...som normalt utan omkörning
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Ok ! "take the chequered flag as normal without overtaking" betyder alltså omkörning okEau Rouge skrev:40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Gulflagg eller inte. 40.13 gäller tydligen. Att man skall ta målflagg som normalt utan omkörning betyder väl...som normalt utan omkörning
Jo, men SCn hade gått i depån, och det var grön flagg.
Hade det varit målgång bakom SC hade man inte slutat vifta med de gula flaggorna. Är det grön flagg = full fart = omkörning ok.
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Dom flesta förarna har ju en bild över banan klistrad i sittbrunnen. Så varför inte regelboken med...Cheever skrev:Exakt, eller ska man ha regelboken i bilen och börja bläddra i loppet? Grön flagg, ok att köra om som sagt.Pastis skrev:Börja inte kladda med undantag för racingflaggorna, då är vi helt ute och cyklar! Flaggorna är nummer 1, sedan kommer andra regler!Geer skrev:40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Gulflagg eller inte. 40.13 gäller tydligen. Att man skall ta målflagg som normalt utan omkörning betyder väl...som normalt utan omkörning
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Om 40.13 gäller så måste ju även 40.4 gälla, vilket innebär att SC-skyltar och vinkande gul flagg skall hållas ute tills SC inte längre gäller. Bevisligen vinkades inte med gul flagg och inga SC-skyltar hängde ute.Geer skrev:40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Gulflagg eller inte. 40.13 gäller tydligen. Att man skall ta målflagg som normalt utan omkörning betyder väl...som normalt utan omkörning
40.4 When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Oj här går man och äter en god Söndags middag och så hinner ni med att skriva hela tre sidor! Hur har det gått? Vem har gjort fel el. rätt? Det är för mycket att beta av.
En summering någon snälla
En summering någon snälla
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.Eau Rouge skrev:Inte under SC.Geer skrev:Ok ! "take the chequered flag as normal without overtaking" betyder alltså omkörning ok
Men det var inte SC när målflaggen togs. Förstår du då?
SC gick in i depån på sista varvet och då är det förbjudet att köra om.
Vad är det jag inte förstår ?
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Att så länge fältet är under SC så ska det vinkas gul flagg och alla posteringar ska hänga ut skylten med SC.Geer skrev:40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.Eau Rouge skrev:Inte under SC.Geer skrev:Ok ! "take the chequered flag as normal without overtaking" betyder alltså omkörning ok
Men det var inte SC när målflaggen togs. Förstår du då?
SC gick in i depån på sista varvet och då är det förbjudet att köra om.
Vad är det jag inte förstår ?
Det dom definitivt INTE ska göra under SC är att vinka med gröna flaggor, vilket dom gjorde
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
FIA sa att skomakaren gjorde fel.platt skrev:Oj här går man och äter en god Söndags middag och så hinner ni med att skriva hela tre sidor! Hur har det gått? Vem har gjort fel el. rätt? Det är för mycket att beta av.
En summering någon snälla
Brawn sa att dom gjorde rätt.
Nu regeltolkar Forza expertpanel. Just nu är stämmningen barsk och vi befinner oss ett dödläge just nu med ingen vinnande sida
Fortsättning följer
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
FIA har gjort en blunder, man tog in SC utan att egentligen mena det.platt skrev:Oj här går man och äter en god Söndags middag och så hinner ni med att skriva hela tre sidor! Hur har det gått? Vem har gjort fel el. rätt? Det är för mycket att beta av.
En summering någon snälla
Meddelande till stallen att SC in this lap, man flaggade grönt och Schumi körde om ALO efter SC-linjen. Så långt allt bra.
MEN, FIA har låtit meddela att Schu får 20 sekunders bestraffning eftersom han körde om under SC, trots att grönflagg rådde vid tillfället.
Mercedes har överklagat, men FIA har meddelat att det inte spelar så stor roll i det här fallet eftersom drive through inte kan överklagas.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Tack och det var lätt uträknat att det skulle sluta så här.olag skrev:FIA sa att skomakaren gjorde fel.platt skrev:Oj här går man och äter en god Söndags middag och så hinner ni med att skriva hela tre sidor! Hur har det gått? Vem har gjort fel el. rätt? Det är för mycket att beta av.
En summering någon snälla
Brawn sa att dom gjorde rätt.
Nu regeltolkar Forza expertpanel. Just nu är stämmningen barsk och vi befinner oss ett dödläge just nu med ingen vinnande sida
Fortsättning följer
Jag håller skomakaren bakom ryggen. han gjord det han skulle göra även om har gjort fel
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Håller med.Jögga skrev:
Det dom definitivt INTE ska göra under SC är att vinka med gröna flaggor, vilket dom gjorde
Om SC gick i depå för att banan var fri så skall det vara grönflagg och 40.13 bör inte vara gällande.
Om SC gick i depå bara för att det var sista varvet borde det vara gulflagg 0ch 40.13 skall gälla.
Var inte Hill med i domarpanelen ?.
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
platt skrev:Tack och det var lätt uträknat att det skulle sluta så här.olag skrev:FIA sa att skomakaren gjorde fel.platt skrev:Oj här går man och äter en god Söndags middag och så hinner ni med att skriva hela tre sidor! Hur har det gått? Vem har gjort fel el. rätt? Det är för mycket att beta av.
En summering någon snälla
Brawn sa att dom gjorde rätt.
Nu regeltolkar Forza expertpanel. Just nu är stämmningen barsk och vi befinner oss ett dödläge just nu med ingen vinnande sida
Fortsättning följer
Jag håller skomakaren bakom ryggen. han gjord det han skulle göra även om har gjort fel
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Hill var med, men jag tror inte han har så mycket med det här att göra.Geer skrev:Håller med.Jögga skrev:
Det dom definitivt INTE ska göra under SC är att vinka med gröna flaggor, vilket dom gjorde
Om SC gick i depå för att banan var fri så skall det vara grönflagg och 40.13 bör inte vara gällande.
Om SC gick i depå bara för att det var sista varvet borde det vara gulflagg 0ch 40.13 skall gälla.
Var inte Hill med i domarpanelen ?.
FIAs beslut går ju i linje med 40.13, medan agerandet på banan visade att SC inte längre gällde. FIA klantar sig men törs inte stå för det.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Det är därför schumis vet om den nya regeln! eftersom han är en nykomling för i årJögga skrev:Den dök upp till årets säsong, så det är sprillans nytt.Nisse skrev:Det här med SC-linjen känns som ett nytt påfund? När dök den upp? Tidigare gällde väl start/mållinjen?
Förstår varför man infört SC-linjen men har inget kläm på när.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Men då är det väl ganska meningslöst att hänvisa till flaggviftningar föregående år.Jögga skrev:Den dök upp till årets säsong, så det är sprillans nytt.Nisse skrev:Det här med SC-linjen känns som ett nytt påfund? När dök den upp? Tidigare gällde väl start/mållinjen?
Förstår varför man infört SC-linjen men har inget kläm på när.
Misstänker att 40.13 då är en helt ny regel också. En del tolkade den rätt en del fel.
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Dom kanske erkänner att dom klantat sig vid överklagandet, men det ändrar inte resultatet i loppet.Jögga skrev:Hill var med, men jag tror inte han har så mycket med det här att göra.Geer skrev:Håller med.Jögga skrev:
Det dom definitivt INTE ska göra under SC är att vinka med gröna flaggor, vilket dom gjorde
Om SC gick i depå för att banan var fri så skall det vara grönflagg och 40.13 bör inte vara gällande.
Om SC gick i depå bara för att det var sista varvet borde det vara gulflagg 0ch 40.13 skall gälla.
Var inte Hill med i domarpanelen ?.
FIAs beslut går ju i linje med 40.13, medan agerandet på banan visade att SC inte längre gällde. FIA klantar sig men törs inte stå för det.
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala