VIASAT MOTOR ??????
-
-
Re: f1 sändningar
Snacka...moltazz skrev:eftersom jag har villa,husvagn och sommarstuga så är boxer det enda alternativet
har funderat på telias kabeltv via jacket i villan,men blivit avrådd av de som har det för att det krånglar så mycket och har sämre bild
Med husvagn och sommarstuga...?? perfect för parabol... Lite pillande, och, vips... Kanonbild..
Det ÄR mycket enklare än man tror..
Ta med plattskärmen till hemma-datorn...sat-mottagaren... semestern är räddad..
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Tack Viasat motor.
-
Äh..EnzoF1 skrev:Inte så hellätt med husvagn... det finns lösningar, men det kostar flis.Razor skrev:Parabol.
Ta bort stödhjulet, montera ett rör i samma fäste, ca en meter långt, montera parabolen, justera, och..vips.... Viasat motor...
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Tack Viasat motor.
-
Å Bengt Bedrup...Jari skrev:Det är inte vad min gode vän i Skottland anser. De tycker grabbarna är tråkiga jämfört med Janne B. Har man dessutom hört Kyllönen på originalspråk så är det bara en Murray Walker i sin fornstora glans dagar som kan mäta sig.Tervo skrev:Averell skrev: Så i helgen satt jag o letade på nätet o kollade på BBC, j-vlar vad jag skulle vilja kunna se deras sändning "på riktigt"!! Snacka om att ha bra programledare o upplägg...
Då är vi två.
BBC eller före detta snubbarna från ITV gör klart jobbet bäst enligt mig.
Å andra sidan hade vi då Svanlund och grabbarna...
Här kommer nummer sjutton, me Tumba på ryggen....
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Tack Viasat motor.
-
Exakt så gör många tyskar på husvagnssemester i Italien. Stängerna har både kompass, vattenpass och gradsiva så inställningen borde gå på första försöket.rejsbo skrev:Äh..EnzoF1 skrev:Inte så hellätt med husvagn... det finns lösningar, men det kostar flis.Razor skrev:Parabol.
Ta bort stödhjulet, montera ett rör i samma fäste, ca en meter långt, montera parabolen, justera, och..vips.... Viasat motor...
-
Fan vilket kasst ljud det är på Ejes mic. Det är helt otroligt att de inte kan fixa det.
Nu har det varit så här i flera år. Hur svårt kan det vara att skaffa en mic som har ett frekvensomfång mer än 300Hz?
Det låter som han sitter med en kudde framför munnen.
Fixa det här nu för fan!
Nu har det varit så här i flera år. Hur svårt kan det vara att skaffa en mic som har ett frekvensomfång mer än 300Hz?
Fixa det här nu för fan!
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Exakt!Pepparkvarnen skrev:Fan vilket kasst ljud det är på Ejes mic. Det är helt otroligt att de inte kan fixa det.
Fixa det här nu för fan!
-
-
Vad hände förresten med de utlovade gamla loppen som kanalen skulle visa? Blev det för dyrt?
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
-
"I am out of the office and for urgent matters please contact Erik Stenborg, erik.stenborg@viasat.se or 070......"Blomman skrev:Du får fråga Thomas Ogander thomas.ogander@eventure.se.
Berätta för mej sen, jag undrar också:)
JB
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
-
Konstigt...för mig hörs det bra och jag har inga problem att höra Eje.Pepparkvarnen skrev:Fan vilket kasst ljud det är på Ejes mic. Det är helt otroligt att de inte kan fixa det.
Fixa det här nu för fan!
Kör aldrig ljudet genom TV:n i och för sig utan kör alltid genom hembioförstärkaren.
Men jag tror inte det är problem att höra med TV:ns ljud heller.
-
Det är inga problem att höra vad Eje säger, men det låter som om han har en kronisk förkylning.Depeche skrev:Konstigt...för mig hörs det bra och jag har inga problem att höra Eje.
Kör aldrig ljudet genom TV:n i och för sig utan kör alltid genom hembioförstärkaren.
-
-
- Varnad
-
Jag har sett historiska F1-lopp på VS-Motor ett bra tag nu. Om det var torsdagskvällar kl 21? Visserligen kavalkader av säsonger men det var kanske inte det som avsågs utan kompletta lopp?Blomman skrev:Ja, du ser...har faktiskt ingen aning om vad som hände med de historiska racen.
JB
I was misled and that is the way it went
-
Frysningar
Är det någån mer som har frysningar i bilden, på viasat motor...
Ganska irriterande..
Jag har försökt justera antennen, men problemet kvarstår..
Kan det vara utsändningen som det är problem med???
Ganska irriterande..
Jag har försökt justera antennen, men problemet kvarstår..
Kan det vara utsändningen som det är problem med???
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Tack Viasat motor.
-
Det var kompletta lopp som avsågs. Alltså det som Viasat lockade med när man lanserade kanalen...Cheever skrev:Jag har sett historiska F1-lopp på VS-Motor ett bra tag nu. Om det var torsdagskvällar kl 21? Visserligen kavalkader av säsonger men det var kanske inte det som avsågs utan kompletta lopp?Blomman skrev:Ja, du ser...har faktiskt ingen aning om vad som hände med de historiska racen.
JB
-
- Moderator
Det verkar vara olösligt.Hood skrev:En annan sak som stör lite är det att ljudet från kommentatorerna och det som dom ser kommer lite före det vi får se i rutan.
Man hör blomman JAAA, 1:A. Och SEN ser man hur han kör över mållinjen och ser tiden i bilden.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Visst lät Blomman lite täppt i näsan under GP2-loppet? Prosit!ANFRAN skrev:Det är inga problem att höra vad Eje säger, men det låter som om han har en kronisk förkylning.Depeche skrev:Konstigt...för mig hörs det bra och jag har inga problem att höra Eje.
-
-
-
Till slut..
Igår på STCC här hemma så lyckades en säljare övertyga mig om att jag för hyfsade pengar kan få Viasat Motor o lite till utan att för den skull ta bort det jag vill ha kvar från Canal Digital...så nu skulle jag bara vilja få det installerat inom en timma men det är väl för mycket begärt
E bara rädd för att jag kommer bli än blekare med tanke på all motorsport jag kan följa...
E bara rädd för att jag kommer bli än blekare med tanke på all motorsport jag kan följa...
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
David Jefferies 1972 - 2003
-
Såhär upprörd kan man bli över krånglande Viasat: http://www.youtube.com/watch?v=Kr_O6gDujL8
-
Ja, till och med en liten billig mätaren (batteridriven) som ger utslag så att optimera största möjliga signal från Astra satellit.Fredrik i Trollhättan skrev:Exakt så gör många tyskar på husvagnssemester i Italien. Stängerna har både kompass, vattenpass och gradsiva så inställningen borde gå på första försöket.rejsbo skrev:Äh..EnzoF1 skrev: Inte så hellätt med husvagn... det finns lösningar, men det kostar flis.
Jag har motordriven parabol och har tittat på F1 RTL i så många år, sedan 1995 ! Reklam är ok, det dyker upp minatyrbild live från F1 under reklamen, speciellt i slutet av loppet. Men en av bästa med RTL är ju mycket intervjuer och sändning två timmar före loppet och två timmar efter loppet med Niki Lauda ! ! ! RTL är bäst ! !
-
Detta hade jag missat:
http://www.formula1.com/video/race_edits.html
http://www.formula1.com/video/race_edits.html
-
-
-
-
Den bedömning jag gör efter att ha sett bilderna och läst regelboken är omkörningen OK. Schumi körde inte om före linjen och det var grön flagg.
Vi får väl se vad domarna kommer fram till, men jag skulle bli mycket förvånad om dom dömer i Ferraris favör.
Dock förstår jag att Alonso och Ferrari tycker det är pinsamt att få brallorna neddragna så rejält av Schumi
Vi får väl se vad domarna kommer fram till, men jag skulle bli mycket förvånad om dom dömer i Ferraris favör.
Dock förstår jag att Alonso och Ferrari tycker det är pinsamt att få brallorna neddragna så rejält av Schumi
-
Men du vet ju att gamla gubbar kan en del tricks
Vad ja uppfattar så verkar debbaten vara om loppet "finished under the safteycarperiod or not". Men jag tyckte mig se några grönfalgg som de vifta med och då är ju loppet i gång. VIASAT, visade väl bara en repris på omkörningen och det hade varit intressant att sett det innifrån cockpit på förarna. Nu är de väl kanske inte VIASAT som bestämmer vilken bildproduktion de får, eller kan de välja det?
Jag minns ju förr om åren då man hade Canal digital och kunde välja kamera själv.
Vad ja uppfattar så verkar debbaten vara om loppet "finished under the safteycarperiod or not". Men jag tyckte mig se några grönfalgg som de vifta med och då är ju loppet i gång. VIASAT, visade väl bara en repris på omkörningen och det hade varit intressant att sett det innifrån cockpit på förarna. Nu är de väl kanske inte VIASAT som bestämmer vilken bildproduktion de får, eller kan de välja det?
Jag minns ju förr om åren då man hade Canal digital och kunde välja kamera själv.
-
- Varnad
Viasat köper worldfeeden, som oftast produceras av lokala tv-bolag.Crazy F1 skrev:Var det en annan bildproduktion från Turkiet? Jag tycker att den var bättre än vanligt, framför allt med repriserna. Är det lokala filmteam som har hand om det eller åker viasatcrewet land och rike runt?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Fan heller, nu för tiden, sedan några år, är det väl FOM som producerar alla lopp, utom möjligen Monacos GP? Jag har precis för mig det. Janne kan säkert bekräfta/dementera.Jari skrev:Viasat köper worldfeeden, som oftast produceras av lokala tv-bolag.Crazy F1 skrev:Var det en annan bildproduktion från Turkiet? Jag tycker att den var bättre än vanligt, framför allt med repriserna. Är det lokala filmteam som har hand om det eller åker viasatcrewet land och rike runt?
-
- Varnad
FOM (Formula One Management) säljer sedan vidare tv-rättigheterna eftersom de äger varumärket F1. D epengarna i sin tur går tillbaka till stallen i form av bidrag till resor osv...menthol skrev:Fan heller, nu för tiden, sedan några år, är det väl FOM som producerar alla lopp, utom möjligen Monacos GP? Jag har precis för mig det. Janne kan säkert bekräfta/dementera.Jari skrev:Viasat köper worldfeeden, som oftast produceras av lokala tv-bolag.Crazy F1 skrev:Var det en annan bildproduktion från Turkiet? Jag tycker att den var bättre än vanligt, framför allt med repriserna. Är det lokala filmteam som har hand om det eller åker viasatcrewet land och rike runt?
-
-
-
-
- Varnad
Nää, nu är ni två som är ute och blejdar. FOM säljer skiten, Formula One Productions står för produkten (gud vad jag saknar Bakersville!!).Cheever skrev:Neeeeej, det var det förr. Inte nu. Nu är det som Menthol sa.Crazy F1 skrev:Haha eller Alesi ett helt lopp
Okej så de e alltså lokala bolag då.
Kolla här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_On ... roductions
De tar ofta hjälp av lokal utrustning enligt ingångna avtal för att slippa frakta runt allt.
-
Lokal utrustning må vara en sak, men vilka som sedan använder den och vilka som mixar ihop bilden är en annan. Killarna som sitter och producerar sändningen lär vara desamma genom alla lopp, sedan vilka som tillhandahåller utrustningen spelar ju mindre roll.Jari skrev:Nää, nu är ni två som är ute och blejdar. FOM säljer skiten, Formula One Productions står för produkten (gud vad jag saknar Bakersville!!).Cheever skrev:Neeeeej, det var det förr. Inte nu. Nu är det som Menthol sa.Crazy F1 skrev:Haha eller Alesi ett helt lopp
Okej så de e alltså lokala bolag då.
Kolla här:
De tar ofta hjälp av lokal utrustning enligt ingångna avtal för att slippa frakta runt allt.
Kvalitén år 2010 på huvudfeeden är ju milsvida bättre än år 2000 t.ex., när de lokala tv-bolagen själva officiellt producerade.
-
Det är som Menthol säger, säger jagmenthol skrev:Lokal utrustning må vara en sak, men vilka som sedan använder den och vilka som mixar ihop bilden är en annan. Killarna som sitter och producerar sändningen lär vara desamma genom alla lopp, sedan vilka som tillhandahåller utrustningen spelar ju mindre roll.Jari skrev:Nää, nu är ni två som är ute och blejdar. FOM säljer skiten, Formula One Productions står för produkten (gud vad jag saknar Bakersville!!).Cheever skrev: Neeeeej, det var det förr. Inte nu. Nu är det som Menthol sa.
Kolla här:
Kvalitén år 2010 på huvudfeeden är ju milsvida bättre än år 2000 t.ex., när de lokala tv-bolagen själva officiellt producerade.
Det produceras inte lokalt längre, det är vad jag pratar om, avtalen skrevs om vartefter dom gick ut har jag för mig, tack och lov.
Nackdelen med Bakersville var att world-feeden blev kassare och fördelen efteråt var att den blev avsevärt bättre och hela kvalitén höjdes rejält på sändningarna - visst var det bra då, men det är faktist inga dåliga sändningar nu. Världen var inte mogen för det avancerade upplägget, det kommer igen
-
...vilket dessutom står i länken till Wiki som du skrev Jari, bara depå-tv är lokalt producerat nuförtiden enl Wiki och det bör stämma.
Formula One Productions is part of Formula One Management Ltd. (FOM) and is responsible for the televised feed of the race content of all grands prix. However, it does not include any commentary or pit side broadcasts, which are supplied by the production companies who own the regional rights - e.g. the BBC in the UK and Speed in the USA. Formula One Productions is based in Biggin Hill, Kent.
-
Amen!Det är som Menthol säger, säger jag
Det produceras inte lokalt längre, det är vad jag pratar om, avtalen skrevs om vartefter dom gick ut har jag för mig, tack och lov.
Nackdelen med Bakersville var att world-feeden blev kassare och fördelen efteråt var att den blev avsevärt bättre och hela kvalitén höjdes rejält på sändningarna - visst var det bra då, men det är faktist inga dåliga sändningar nu. Världen var inte mogen för det avancerade upplägget, det kommer igen