Schumacher klar för Mercedes
-
Jag får hålla med om den saken Jögga, nu återstår ju ett lopp och det är det som räknas men jag sa att jag skulle ge honom 5 lopp och han kanske klarar av det utan att jag blir sur på gubben
Intressant att vissa säger att bara för att schumi råkat kvala ut rosberg en gång så är helt plötsligt bilen specialanpassad för schumi, det är var väl ingen som nåt om att bilen var specialanpassad för Rosberg innan då han vann eller? Däremot så skrev JAG att bilens köregenskaper passade bättre för rosberg eftersom den tenderade i att understyra.
Om man ska klaga på schumi innan så får man väl klaga på att Rosberg inte körde lika bra denna gång helt enkelt. Denna helgen har schumi varit bättre från start, men om han blir det ända in i mål får vi se i mon...
Intressant att vissa säger att bara för att schumi råkat kvala ut rosberg en gång så är helt plötsligt bilen specialanpassad för schumi, det är var väl ingen som nåt om att bilen var specialanpassad för Rosberg innan då han vann eller? Däremot så skrev JAG att bilens köregenskaper passade bättre för rosberg eftersom den tenderade i att understyra.
Om man ska klaga på schumi innan så får man väl klaga på att Rosberg inte körde lika bra denna gång helt enkelt. Denna helgen har schumi varit bättre från start, men om han blir det ända in i mål får vi se i mon...
-
Jag har nog varit inne på att bilen kanske passat Rosberg bättre. Och den här bilen passar Schumi bättre. Är ju dock bara att översätta avstånden så ser man att Schumi verkar slut ändåCrazy F1 skrev:Jag får hålla med om den saken Jögga, nu återstår ju ett lopp och det är det som räknas men jag sa att jag skulle ge honom 5 lopp och han kanske klarar av det utan att jag blir sur på gubben
-
-
- Varnad
Om det osannolika skulle hända att skunki nånsin skulle vinna igen får vi ta det problemet då. Jag hoppas du inte håller andan i väntan på det.freddda skrev:Undra va alla som skriver ner schumi ska säga när han börjar vinna i gen, fast i år blire nog svårt å slå red bul men när dem havererar vilket hänt flera gånger va ska sägas då ??
Nu när bilen är skummifierad är den ju inte ens lika bra som innan om man får tro kvalresultatet.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
-
Ja absolut, idag tar jag av mig hatten för schumi, vilken omkörning och jävligt starkt att orka hålla Maccen och Ferrarin bakom sig med tanke på att de var de två snabbaste bilarna på rakan.
Men inget snack om saken, Merceders är alldeles för långsamma, de kan inte ens ta en pallplats om de inte har MYCKET tur.
Men inget snack om saken, Merceders är alldeles för långsamma, de kan inte ens ta en pallplats om de inte har MYCKET tur.
-
- Mr Forza Motorsport
Varför skiljer det så mycket mellan toppfarten på Rosberg och Schumacher? De måste ha väldigt olika inställningar...
Kod: Markera allt
Race Speed Trap
FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA TELEFÓNICA 2010 - Catalunya
POS NO DRIVER KPH TIME OF DAY
1 7 F. MASSA 312.2 15:25:40
2 8 F. ALONSO 311.9 15:14:54
3 1 J. BUTTON 311.4 14:30:13
4 4 N. ROSBERG 311.0 15:05:08
5 12 V. PETROV 310.0 14:45:32
6 11 R. KUBICA 309.7 14:07:48
7 23 K. KOBAYASHI 309.4 15:23:40
8 20 K. CHANDHOK 309.3 14:39:10
9 10 N. HULKENBERG 308.1 15:25:42
10 9 R. BARRICHELLO 306.9 14:04:49
11 2 L. HAMILTON 306.9 15:33:18
12 5 S. VETTEL 306.7 15:25:13
13 17 J. ALGUERSUARI 306.2 15:22:09
14 24 T. GLOCK 306.0 15:25:13
15 14 A. SUTIL 306.0 15:35:49
16 15 V. LIUZZI 305.6 15:10:50
17 6 M. WEBBER 304.9 15:34:32
18 25 L. DI GRASSI 304.3 15:06:16
19 18 J. TRULLI 303.1 15:34:17
20 3 M. SCHUMACHER 303.0 15:32:45
21 16 S. BUEMI 302.3 14:23:18
22 22 P. DE LA ROSA 299.5 14:25:58
23 21 B. SENNA 290.3 14:03:16
-
-
Ingen kan få mig att tro att schumi gör eller kommer att göra ett bra jobb, med hans erfarenhet så borde han kunna leverera mer och det kan han inte.
Lämna handskarna på hyllan och lämna plats för en mer begåvad ungdom.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Jag tror att hans bil är inställd i pesionärs-mode, eller som det hette förr, Trulli-inställningar. Jag är inte tillräckligt snabb, men gör ändå allt för att hålla snabbare förare bakom mig.Pastis skrev:Varför skiljer det så mycket mellan toppfarten på Rosberg och Schumacher? De måste ha väldigt olika inställningar...
Race Speed Trap FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA TELEFÓNICA 2010 - Catalunya POS NO DRIVER KPH TIME OF DAY 4 4 N. ROSBERG 311.0 15:05:08 20 3 M. SCHUMACHER 303.0 15:32:45
Senast redigerad av Cheever den sön maj 09, 2010 19:54, redigerad totalt 1 gång.
I was misled and that is the way it went
-
Jag tyckte snarare det såg ut som om rosberg klantade sig i kurvorna innan rakan och släppte av och på i totalt fel ställen. Sen så fick han radiomeddelande om det men inte gjorde han nått åt det..som tur var så lyckades han klämma sig förbi senare fast det var ingen bra omkörning precis i mitt tycke...hade det varit en bättre förare framför så hade det smällt.
-
Cheever skrev:Jag tror att hans bil är inställd i pesionärs-mode, eller som det hette förr, Trulli-inställningar. Jag är inte tillräckligt snabb, men gör ändå allt för att hålla snabbare förare bakom mig.Pastis skrev:Varför skiljer det så mycket mellan toppfarten på Rosberg och Schumacher? De måste ha väldigt olika inställningar...
Race Speed Trap FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA TELEFÓNICA 2010 - Catalunya POS NO DRIVER KPH TIME OF DAY 4 4 N. ROSBERG 311.0 15:05:08 20 3 M. SCHUMACHER 303.0 15:32:45
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
Tröttsamt att vissa inte kan ge killen beröm då han kör bra. Jag må vara schumifan och en aning färgad i mina åsikter men jag ger också honom kritik då han kör dåligt, vissa här verkar ju vara så bittra på tysken att de inte spelar nån roll om han faktiskt gör "nått bra" han är ju lika ful ändå.
Intressant att Button själv inte tycker schumi vinglade men cucino, jag antar att du är bättre gör en rättvisare bedömning av situationen än de två som var inblandade.Däremot tyckte Button att Schumi var lite väl tuff i sin omkörning av honom.
Intressant att Button själv inte tycker schumi vinglade men cucino, jag antar att du är bättre gör en rättvisare bedömning av situationen än de två som var inblandade.Däremot tyckte Button att Schumi var lite väl tuff i sin omkörning av honom.
-
- Varnad
Bra att någon nämner swervmachers taktik.Cuscino skrev:Starkt? Det är ju bara att vingla över och stänga vägen för bakomvarande. Men visst, sick-sack-körning är en konst som han fulländat!Crazy F1 skrev:jävligt starkt att orka hålla Maccen och Ferrarin bakom sig med tanke på att de var de två snabbaste bilarna på rakan.
Skandalöst beteende helt enkelt.
-
-
Jag tror att Kovalainen kommer att höjas över skyarna innan året är slut och ha kommer inte att köra Lotus nästa år, det som hände i dag var inte hans fel
-
-
- Varnad
Jag tycker regeln ska bort eller skrivas om till att man inte får göra mer än en sidoförlyttning mot samma bil. Nästa gång på samma ställe ska han ha blåflagg tammefaan.Crazy F1 skrev:Han håller sig ju inom reglerna och det är väl det som är grejen eller? Sen att vissa tycker att man ska släppa förbi förare är en annan sak.
-
-
-
Jag tycker att problemet snarare är att de väntar med att byta spår tills de kommer till bromszonen. Det är okej att välja innerspår för att täcka upp, men de borde göra valet i tid och visa sina intentioner. Når inte bilen bakom ända fram är det förstås okej att gå ut i ytterspår igen. Det var väl så det funkade förr, men nu kör alla som jävla as. Om man inte vet vart föraren framför ska ta vägen förrän man ska bromsa så är det ju omöjligt att köra om.Jari skrev:Jag tycker regeln ska bort eller skrivas om till att man inte får göra mer än en sidoförlyttning mot samma bil. Nästa gång på samma ställe ska han ha blåflagg tammefaan.Crazy F1 skrev:Han håller sig ju inom reglerna och det är väl det som är grejen eller? Sen att vissa tycker att man ska släppa förbi förare är en annan sak.
-
Äh, Button borde ha tagit sig förbi Schumacher trots att denne återtog idealspåret innan kurvan. Button var ju betydligt snabbare på raksträckan och hade om han sett till att få bättre utgånsfart kunnat passera Schumacher innan bromspunkten... eller varför inte testa på något annat ställe?
Jag tror att Button fegade ut idag och såg hellre att han tog de poäng han hade än att offra allt på en omkörning. WM-ledningen kanske ställer krav på den regerande mästaren?
Jag tror att Button fegade ut idag och såg hellre att han tog de poäng han hade än att offra allt på en omkörning. WM-ledningen kanske ställer krav på den regerande mästaren?
-
Schumis presation var imponerande. Men han var likväl en bromskloss. Hade han haft Vettel, Alonso, Hamilton eller kanske tom Webber eller Massa hade han varit körd men Button har inte agresiviteten. Likväl imponerande och det är svårt att anmärka på något.
Hur ser det föresten ut reglementsmässigt måste bilarna vara lika? Eller kan Rosberg köra gamla bilen som verkat passa honom bättre.
Hur ser det föresten ut reglementsmässigt måste bilarna vara lika? Eller kan Rosberg köra gamla bilen som verkat passa honom bättre.
-
-
Ja e inte bitter.Jari skrev:Jag tycker regeln ska bort eller skrivas om till att man inte får göra mer än en sidoförlyttning mot samma bil. Nästa gång på samma ställe ska han ha blåflagg tammefaan.Crazy F1 skrev:Han håller sig ju inom reglerna och det är väl det som är grejen eller? Sen att vissa tycker att man ska släppa förbi förare är en annan sak.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Vilken regel är det du (men ingen som kan något om motorsport) tycker att Maestro bröt mot?Jari skrev:Bra att någon nämner swervmachers taktik.Cuscino skrev:Starkt? Det är ju bara att vingla över och stänga vägen för bakomvarande. Men visst, sick-sack-körning är en konst som han fulländat!Crazy F1 skrev:jävligt starkt att orka hålla Maccen och Ferrarin bakom sig med tanke på att de var de två snabbaste bilarna på rakan.
Skandalöst beteende helt enkelt.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
-
ANFRAN, det där är jag beredd att hålla med om lite iaf
Idag så väntar förarna med att välja spår tills de ser vad bakomgörande ska göra vilket självklart gör det svårare att köra om men det är ju lika för alla och Button själv verkar inte ha några problem med körningen. Om man däremot gör som Hamilton gjorde i malaysia så har man ju gått lite för långt men där var de ju vinglande fram och tillbaka ett par gånger. Och för det fick han en varning, så schumis körning i går får man väl säga vara smart och snygg taktikkörning inom regelverket
Japp, hade button varit bättre ur sista kurvan så skulle han varit så längt uppe att schumi inte skulle kunna täckt upp men han fick ju inte till det riktigt, samtidigt som han nog inte ville göra en Takuma SAtochansning
Visst var schumi en bromskloss, iaf för Button...och kanske massa men inte för resten av fältet de var ju inget "tåg" efter honom. Men som sagt, Mercedersen är för långsam, de saknar ju nästan en sekund per varv.
Idag så väntar förarna med att välja spår tills de ser vad bakomgörande ska göra vilket självklart gör det svårare att köra om men det är ju lika för alla och Button själv verkar inte ha några problem med körningen. Om man däremot gör som Hamilton gjorde i malaysia så har man ju gått lite för långt men där var de ju vinglande fram och tillbaka ett par gånger. Och för det fick han en varning, så schumis körning i går får man väl säga vara smart och snygg taktikkörning inom regelverket
Japp, hade button varit bättre ur sista kurvan så skulle han varit så längt uppe att schumi inte skulle kunna täckt upp men han fick ju inte till det riktigt, samtidigt som han nog inte ville göra en Takuma SAtochansning
Visst var schumi en bromskloss, iaf för Button...och kanske massa men inte för resten av fältet de var ju inget "tåg" efter honom. Men som sagt, Mercedersen är för långsam, de saknar ju nästan en sekund per varv.
-
-
-
Jag har aldrig sagt att Rosberg är en begåvning och är han en ungdom fortfarande? Han hade en dålig dag men annars så gör han ett ganska bra jobb. Någon som skulle ha Schumis plats är kanske Alguersuari, han är kanske en begåvning.Tiresias skrev:Som Rosberg idag eller?platt skrev:Ingen kan få mig att tro att schumi gör eller kommer att göra ett bra jobb, med hans erfarenhet så borde han kunna leverera mer och det kan han inte.
-
-
Den förlängdes med 5 cm
Schumacher gjorde inget regelvidrigt i loppet alls. Man får lov att ändra linje en gång och det var precis vad han gjorde. Button är helt enkelt en för vek karaktär och förtjänar inte att vara världsmästare, jag hoppas att Hamilton kan ta sig i mål i sina lopp framöver för han förtjänar definitivt att vara före Button i poängstatistiken.
Schumacher gjorde inget regelvidrigt i loppet alls. Man får lov att ändra linje en gång och det var precis vad han gjorde. Button är helt enkelt en för vek karaktär och förtjänar inte att vara världsmästare, jag hoppas att Hamilton kan ta sig i mål i sina lopp framöver för han förtjänar definitivt att vara före Button i poängstatistiken.
-
Jag skulle vilja påstå att Schumacher klämde ut precis allt som gick ur sin Merca igår, tror ingen annan skulle gjort det bättre, man har en hel del att jobba på i det stallet med den bilen helt enkelt.
Jag tror att bilen blir konkurrenskraftig först nästa år, varken Nico eller MS vinner lopp i år i den undermåliga bilen. Ross Brawn hade en bra bil förra året men i århar han halkat bak lite och påminner om "Hondatiden" året innan, lite bättre iofs...
Jag tycker inte det finns någon anledning att kasta skit på Schumi, han kör ju precis enligt regelboken men däremot Hamilton, han har ju lite egna regler, men vad vore sporten utan dessa profiler?
Jag tror att bilen blir konkurrenskraftig först nästa år, varken Nico eller MS vinner lopp i år i den undermåliga bilen. Ross Brawn hade en bra bil förra året men i århar han halkat bak lite och påminner om "Hondatiden" året innan, lite bättre iofs...
Jag tycker inte det finns någon anledning att kasta skit på Schumi, han kör ju precis enligt regelboken men däremot Hamilton, han har ju lite egna regler, men vad vore sporten utan dessa profiler?
-
Man får inga poäng för att nästan ha kommit i mål...Flatspot skrev: Button är helt enkelt en för vek karaktär och förtjänar inte att vara världsmästare, jag hoppas att Hamilton kan ta sig i mål i sina lopp framöver för han förtjänar definitivt att vara före Button i poängstatistiken.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
De må vara sant, men ibland så beror ju inte att en förare bryter på att föraren gör misstag och då kan ju faktiskt en förare vara bättre än den andra även om han inte tar sig i mål.
Senna bröt ju en massa lopp 94 och låg efter sin teamkamrat i början av säsongen(fram till Imola) jag tror dock inte att någon sa att Hill var bättre än Senna för det...Men jag fattar vad du menar, det är ju trots allt poängen som räknas.
Senna bröt ju en massa lopp 94 och låg efter sin teamkamrat i början av säsongen(fram till Imola) jag tror dock inte att någon sa att Hill var bättre än Senna för det...Men jag fattar vad du menar, det är ju trots allt poängen som räknas.
-
Det var lite intressant att Hülkenberg gjorde precis samma sak (mot Rosberg?) igår. Men med betydligt mindre rattrörelser. Så jag antar att det är tillåtet att förhindra omkörningar genom att bryta luftströmmen bakom bilen så länge man inte väjer tvärs över banan.Crazy F1 skrev:Om man däremot gör som Hamilton gjorde i malaysia så har man ju gått lite för långt men där var de ju vinglande fram och tillbaka ett par gånger. Och för det fick han en varning
-
Jag tycker egentligen alla medel skall vara tillåtna. Det är racing helt enkelt.
Visserligen måste det finns vissa gränser för att säkerheten inte skallhotas. Men att vingla på rakan och köra om i depån (om man håller rätt hastighet) borde kunna få vara tillåtet. Vilket det ju i praktiken äreftrsom det bara tilldelas böter.
Visserligen måste det finns vissa gränser för att säkerheten inte skallhotas. Men att vingla på rakan och köra om i depån (om man håller rätt hastighet) borde kunna få vara tillåtet. Vilket det ju i praktiken äreftrsom det bara tilldelas böter.
-
-
ANFRAN, de missa jag tyvärr, ska kolla in reprisen senare.
Jögga, är du tokig, då kommer de smälla i depån
Men det här med regler hit och dit är uppenbarligen en svår fråga och eftersom det har med bedömning att göra så är de så svårt att få det att bli rätt, jämför med en höjdhoppare där man får allt svart på vitt, antingen ligger ribban kvar eller så faller den. GLASKLART....så enkelt är det tyvärr inte i F1
Jögga, är du tokig, då kommer de smälla i depån
Men det här med regler hit och dit är uppenbarligen en svår fråga och eftersom det har med bedömning att göra så är de så svårt att få det att bli rätt, jämför med en höjdhoppare där man får allt svart på vitt, antingen ligger ribban kvar eller så faller den. GLASKLART....så enkelt är det tyvärr inte i F1
-
Inte alls, tvärt om. Fram till Monacos GP 1994 var det fri fart i depån. Det var dessutom obligatoriskt för stallpersonalen att stå i depågatan under loppet (för att vara beredda när någon kom in) något som idag är förbjudet. Förutom att det var hejvilt med fotografer och annat löst folk med Pit-pass.Crazy F1 skrev: Jögga, är du tokig, då kommer de smälla i depån
Depåerna idag är dessutom bredare och problemet bör därför vara mycket mindre jämfört med tidigare. Den enda incident jag kommer ihåg såhär på rak arm är Minardin som tappar ett bakdäck på väg ur depån på Imola 1994 och det var efter den helgen man införde en massa begränsningar motiverat av säkerhet.
-
-
Andledningen till att Kataloniens GP (och även Valencia) körs borde väl du med ditt Alonso förakt räknat ut.TurboF1 skrev:Schumi gör sitt bästa lopp för säsongen och blir 4:a genom att agera bromskloss. Men det var tack vare att det inte gick att köra om Catalunya-banan. Varför finns denna bana med? Rena skräcken. På en mer normal bana hade han nog kommit betydligt längre ned. Det blir nog Påga-tåget nästa säsong.
Jag tycker det är både och. Visserligen är det roligt att publiken engagerar sig mer än i tex Österike (som inte har någon förare). Det bästa vore förstås om man kunde bygga om banan. Å andra sidan ska det väl också vara flera typer av Grand Prix inte bara attack GP.