Schumacher klar för Mercedes

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Gevalia skrev:Jag tror inte så många förnekar att Schumacher har varit en jäkligt duktig förare.
Frågan som man kanske istället skall ställa sig är om han fortfarande har sin talang intakt.

I min TV-soffa ser det ut som han har tappat den del om man säger så.

Hans comeback är ett misslyckande som smutsar ner hans i övrigt fina karriär.
Det hade varit mycket bättre om de hade satsat på en ung ny talang istället för att dra igång ett reklamjippo med en föredetting.[/i]
Det är ju frågan om han tappat talangen, jag tror inte att han glömt hur man kör bil fort runt en bana. Däremot så saknas förmågan att hitta balansen i bilen för att kunna hänga med övriga, vilket iofs. är den viktiga biten. Lyckas han och Mercedes få till bilen så att den passar kommer han att vara med där uppe, om han klarar att slå Nico återstår att se
PerP

Inlägg av PerP »

Det är klart att Nico haft lite flyt, man skall inte dra växlar efter bara fyra race. Det man kan se ärdock att Schumacher får storstreyvk av en teamkamrat i likvärdig bil. Vad det beror på är en annan femma.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Om det hade varit så enkelt att komma tillbaka efter tre år hade sagt mer om övriga fältet än Schumi. Idag såg han dock bekväm ut på FP1 och satte en riktigt bra tid.
Användarens profilbild
Gevalia

Inlägg av Gevalia »

Jögga skrev: Det är ju frågan om han tappat talangen, jag tror inte att han glömt hur man kör bil fort runt en bana. Däremot så saknas förmågan att hitta balansen i bilen för att kunna hänga med övriga, vilket iofs. är den viktiga biten. Lyckas han och Mercedes få till bilen så att den passar kommer han att vara med där uppe, om han klarar att slå Nico återstår att se
Jag menar att han har inget mer att bevisa och har endast allt att förlora.
Sen tycker jag att det hade varit mycket mer uppfriskande att se en ny talang istället för en gammal.

Men som du skriver. Vi får väl se om eller i bästa fall när han klarar hitta formen/farten/inställningarna.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Gevalia skrev:
Jögga skrev: Det är ju frågan om han tappat talangen, jag tror inte att han glömt hur man kör bil fort runt en bana. Däremot så saknas förmågan att hitta balansen i bilen för att kunna hänga med övriga, vilket iofs. är den viktiga biten. Lyckas han och Mercedes få till bilen så att den passar kommer han att vara med där uppe, om han klarar att slå Nico återstår att se
Jag menar att han har inget mer att bevisa och har endast allt att förlora.
Sen tycker jag att det hade varit mycket mer uppfriskande att se en ny talang istället för en gammal.

Men som du skriver. Vi får väl se om eller i bästa fall när han klarar hitta formen/farten/inställningarna.
Så här långt i Spanien är det Rosberg som får jaga, just nu en halv sekund efter Schumi. Kan vara en vändpunkt, och Schumi har hittills varit snabbare båda passen, och med god marginal.
Användarens profilbild
freddda

Inlägg av freddda »

Vi får se om han hinner i år men annars nästa år när han vart med och byggt upp bilen och lärt sig temet lär han bli riktigt bra igen.

Vi ser ju bara nu på träningen när han fåt vara med och utveckla bilen mer och kört ett par race att det börjar hända saker :D

Han har väl en sak att bevisa, han kan ta sig tillbaka efter 3år och ta en titel eller fler så borde ingen någonsin betvivla hans storhet. Inte för att det går i dag men vissa verkar ju kunna det.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Ser helt klart lovande ut för Schumi så långt i helgen. Men det viktiga börjar ju i morgon, så det blir ett spännande kval.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Träning är träning så hoppas inte för mycket på eran favorit.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Min favorit ser du på bild, och det enda jag sagt är att det ser lovande ut. Det var därför jag skrev att det viktiga börjar i morgon ;)

Han har ju i alla fall hållit undan för Rosberg hittills, vilket är ett fall framåt.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jögga skrev:Min favorit ser du på bild, och det enda jag sagt är att det ser lovande ut. Det var därför jag skrev att det viktiga börjar i morgon ;)

Han har ju i alla fall hållit undan för Rosberg hittills, vilket är ett fall framåt.
Det sistnämnda är både imponerande och skapar en eller två frågetecken vad håller Nico på med?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Har sett en del tidigare på chaufförer och stall som mörkat lite grand på träning. Vid kvalet visar de klassen.:D
Hur är det t.ex med motorerna? Köra slut på en träningsmotor eller spara en ny? :quest:
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

SAnt träning är träning så vi vet egentligen inte nåt fören imon bortsett från att schumi för första gången är konstant snabbare än Nico på en träning, de har väl inte hänt innan men som sagt träning är träning.
PerP

Inlägg av PerP »

Crazy F1 skrev:SAnt träning är träning så vi vet egentligen inte nåt fören imon bortsett från att schumi för första gången är konstant snabbare än Nico på en träning, de har väl inte hänt innan men som sagt träning är träning.
När en normalt sämre förare är bättre på träningen än sin teamkompis bör det tolkas = lättare bil.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

PerP skrev:
Crazy F1 skrev:SAnt träning är träning så vi vet egentligen inte nåt fören imon bortsett från att schumi för första gången är konstant snabbare än Nico på en träning, de har väl inte hänt innan men som sagt träning är träning.
När en normalt sämre förare är bättre på träningen än sin teamkompis bör det tolkas = lättare bil.
Alternativt är snabbare. Även en blind höna... Bild
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

Cheever skrev:
PerP skrev:
Alternativt är snabbare. Även en blind höna... Bild

I Australien Fri träning 2 var Shumi snabbare än Nico då med.

EDIT: även 3e träningen i aus och i Malaysia träning 3.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ser du att jag menar båda träningarna...??????? Eller jag ska vara tydligare. Jag Menar under BÅDA träningarna så det inte blir något missförstånd.

Jag skrev att träning är träning och det ENDA VI VET ÄR ATT SCHUMI ÄR SNABBARE PÅ TRÄNINGEN ....INGET ANNAT, sen skrev jag att träning är TRÄNING EN GÅNG extra PÅ SLUTET också....(ursäkta min lite irriterande ton, dagen har varit jobbig).

Och precis, det kan ju vara så att MS är lättare och det har jag inte sagt något om, jag har heller inte sagt att ms är den som har kommandot eller att NICO gör ett dåligt jobb.. med andra ord, vi vet inget fören i morgon.

Det skulle väl snarare vara mer osannolikt att han är snabbare eftersom det har han inte varit på hela året....men Cheever, visst, så kan ju vara fallet.
Senast redigerad av Crazy F1 den fre maj 07, 2010 18:11, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Någon som kan ge Växjöbon lite Valium? :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Cheever, jag behöver nog det idag, jag har två trolleriföreställningar i mon plus att jag ska spela och sjunga på ett bröllop och sen har kaninen dött så jag kan inte köra kaninen i hatten tricket...men de fixar sig nog :D
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Du kan inte trolla in Schumi på pole imorgon, Crazy?
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Lemon skrev:Du kan inte trolla in Schumi på pole imorgon, Crazy?
Det behövs nog trolleri ja :P
Användarens profilbild
freddda

Inlägg av freddda »

Cheever skrev:
Lemon skrev:Du kan inte trolla in Schumi på pole imorgon, Crazy?
Det behövs nog trolleri ja :P
blir spänande att se om ross har trolat så bra eller inte sett till kvalen så har han ju gjort det iaf :up:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ledsen Lemon, jag har inte kommit till formel 1 bilar ännu, har fullt sjå med min lilla döda kanin. Men inom tre år så har jag lärt mig det tricket, för det var väl så länge som kontraktet var :wink:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Cheever, jag behöver nog det idag, jag har två trolleriföreställningar i mon plus att jag ska spela och sjunga på ett bröllop och sen har kaninen dött så jag kan inte köra kaninen i hatten tricket...men de fixar sig nog :D
Är det en sån där man tänder eld på?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tänder eld på kaninen? Nej inte alls, det är en sån där som är liten och söt och som man drar fram ur en hatt som man först visat tom :) Men du syfta kanske på valium

Jag får väl lägga upp något på utube och länka, i morgon får det iaf bli det framtrollande marsvinen iaf, det är jag nog först med i sverige :D :D
Senast redigerad av Crazy F1 den fre maj 07, 2010 20:05, redigerad totalt 1 gång.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Läste lite av Nico och Michaels kommentarer och det verkar HITTILS DENNA HELGEN för att de inte ska bli några missförstånd som att ändringarna på bilen gynnar schumis körstil och hämmar nicos. Nico var inte nöjd med balansen medan schumi sa att nu pekar bilen dit jag svänger. De ska bli intressant att se om de kan desgina bilen så att den både passar en kille som tycker om understyrt och en som tycker om övertyrt. De känns ju som en omöjlig uppgift :roll:
Flatspot

Inlägg av Flatspot »

Antalet gjorda omkörningar:
Lewis Hamilton: 23

Fernando Alonso: 18

Mark Webber: 13

Rubens Barrichello: 13

Michael Schumacher: 11

Adrian Sutil: 11

Nico Hülkenberg: 9

Felipe Massa: 8

Sebastian Vettel: 8

Jamie Alguersuari: 8

Robert Kubica: 6

Pedro de la Rosa: 6

Vitalij Petrov: 5

Sébastien Buemi: 3

Timo Glock: 3

Jenson Button: 3

Jarno Trulli: 2

Lucas di Grassi: 2

Vitantonio Liuzzi: 2

Heikki Kovalainen: 1

Karun Chandhok: 1

Nico Rosberg: 0

Bruno Senna: 0

Kamui Kobayashi: 0

--------------

Jag tycker ovan säger en hel del om Mercedezbilens duglighet och en hel del om den tur som Rosberg har haft. Jag anser inte att han har kört till sig en plats som till exempel Hamilton eller Alonso har gjort utan snarare har han lyckats göra en Button ett par gånger och det är bara att gratulera för det. Jag tycker dock det är mycket roligare att titta på Hamilton eller Alonso isåfall och tror inte att det där håller i längden.

För övrigt så tror jag Rosberg fortfarande kommer vara före Schumacher i kvalificeringen..men det kommer bli närmare och om ett par lopp så tror jag Schumacher klår honom..=)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ja, Rosberg har haft en himla tur.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Intressant läsning....

Är du seriös Cheever?
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

Listan är ju inte jätteintressant, om nico legat bland de främsta i loppen är det inte lika enkelt att köra om, som om man varit i depå på första varvet och kommer ut sist med en bil som garanterat tar sig förbi några stycken.
Användarens profilbild
thedude

Inlägg av thedude »

FredrikE skrev:Listan är ju inte jätteintressant, om nico legat bland de främsta i loppen är det inte lika enkelt att köra om, som om man varit i depå på första varvet och kommer ut sist med en bil som garanterat tar sig förbi några stycken.

Håller med.

Både Alonso och Hamilton har fått börja långt bak
i fältet fast de har har betydligt vassare bilar,så det
är klart att de har kört om fler bilar.

Mvh
The Dude
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Crazy F1 skrev:Intressant läsning....

Är du seriös Cheever?
Nej, sarkastisk.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Åtminstone två av Schumachers omkörningar var på Timo Glock. Fast det säger väl inte så mycket det heller.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Nisse skrev:Har sett en del tidigare på chaufförer och stall som mörkat lite grand på träning. Vid kvalet visar de klassen.:D
Hur är det t.ex med motorerna? Köra slut på en träningsmotor eller spara en ny? :quest:
Att Ferrari och McLaren har mer fart i morgon kan man nog kallt räkna med, men Nico har sett ut att göra sitt bästa för att klå Schumi utan att lyckas. Det är helt klart ett trendbrott. Australien var mer av ett olycksfall i arbetet i jämförelse.

Jag har inga illusioner om att Schumi ska ta pole eller vinna, men bra placering på gridden och hyffsad placering i mål är inom räckhåll, men tanke på hur det sett ut idag.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jögga skrev:
Nisse skrev:Har sett en del tidigare på chaufförer och stall som mörkat lite grand på träning. Vid kvalet visar de klassen.:D
Att Ferrari och McLaren har mer fart i morgon kan man nog kallt räkna med, men Nico har sett ut att göra sitt bästa för att klå Schumi utan att lyckas. Det är helt klart ett trendbrott. Australien var mer av ett olycksfall i arbetet i jämförelse.

Jag har inga illusioner om att Schumi ska ta pole eller vinna, men bra placering på gridden och hyffsad placering i mål är inom räckhåll, men tanke på hur det sett ut idag.
Det är kul att se att vissa lever på hoppet :D
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Flatspot skrev:Antalet gjorda omkörningar:
Lewis Hamilton: 23

Fernando Alonso: 18

Mark Webber: 13

Rubens Barrichello: 13

Michael Schumacher: 11

Adrian Sutil: 11

Nico Hülkenberg: 9

Felipe Massa: 8

Sebastian Vettel: 8

Robert Kubica: 6

Pedro de la Rosa: 6

Vitalij Petrov: 5

Sébastien Buemi: 3

Timo Glock: 3

Jarno Trulli: 2

Lucas di Grassi: 2

Heikki Kovalainen: 1

Karun Chandhok: 1

Nico Rosberg: 0

Bruno Senna: 0

Kamui Kobayashi: 0

--------------

Jag tycker ovan säger en hel del om Mercedezbilens duglighet och en hel del om den tur som Rosberg har haft. Jag anser inte att han har kört till sig en plats som till exempel Hamilton eller Alonso har gjort utan snarare har han lyckats göra en Button ett par gånger och det är bara att gratulera för det. Jag tycker dock det är mycket roligare att titta på Hamilton eller Alonso isåfall och tror inte att det där håller i längden.

För övrigt så tror jag Rosberg fortfarande kommer vara före Schumacher i kvalificeringen..men det kommer bli närmare och om ett par lopp så tror jag Schumacher klår honom..=)
Jag tycker nog att den säger mer om klantigheter i kval än tur. Kvalar man på plats 20 har man ju redan där 10 omkörningar för att nå poäng, och dessutom bilar som är lättare att passera med en Ferrari eller McLaren.
PerP

Inlägg av PerP »

Listan känns jävligt irrelevant. Hamilton och Alonso har klantat sigflera gånger. Dock är de båda riktigt duktiga, speciellt Alonso som verkar klara det utan att slita på däcken då han gkort flera riktigt långa stintar.
Button, Rosberg och Kubica har helt enkelt kört städat och inte behövt göra några omkörningar. Rosberg har hela tiden kört mot bättre bilar och på så sätt har det varit svårt för honom med omkörningar. Skulle vara intresant med en lista som kompleteras av hur många gånger förarna blivit omkörda.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jögga jag hoppas självklart att du har rätt men att säga att detta är ett trendbrott kanske är att ta i lite. De är visserligen emot trenden att schumi är snabbast men det har ju bara varit två träningar och Rosberg säger ju själv att han lidit av det som schumi gjort innan,, med andra ord att han inte fått till set-up på bilen. När han får det så lär han ju lätt ta igen den halvsekund som han är efter i dagsläget. Det är vad jag tror men det kan ju hända att schumi har en växel till att lägga i men det är nog tveksamt....

Om tre timmar vet vi nog mer om vem som har kommandot denna helg.
Kan schumi ta topp 5 ska han vara jävligt glad, de troliga är väl att han slutar 7a.

1. Vettel
2.Hamilton
3.Button
4 Webber
5. Alonso
6. Massa
7.Schumi
8 Rosberg

Här skulle visserligen rosberg kunna vara före om han får till det.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Crazy F1 skrev:Läste lite av Nico och Michaels kommentarer och det verkar HITTILS DENNA HELGEN för att de inte ska bli några missförstånd som att ändringarna på bilen gynnar schumis körstil och hämmar nicos. Nico var inte nöjd med balansen medan schumi sa att nu pekar bilen dit jag svänger. De ska bli intressant att se om de kan desgina bilen så att den både passar en kille som tycker om understyrt och en som tycker om övertyrt. De känns ju som en omöjlig uppgift :roll:
Nja, de kan ju designa en bil som är neutral och sen kan inställningar tippa den lite mot över- eller understyrning.

Sen tror jag inte att Nico skulle vara snabbare i den "gamla bilen" än den senaste, även om den passar honom sämre. Alla blir snabbare hela tiden så det gäller att hänga med.

Och fortfarande har ligger de ju en bit efter de snabbaste så både Nico och Schummi måste öka tempot.
Flatspot

Inlägg av Flatspot »

Jag tycker listan säger jättemycket!

Rosberg har inte lyckats med en enda omkörning och hans bra placeringar i loppen har bara och göra med strategi samt att han lyckats köra jämt utan att klanta sig alltför mycket.
Meningen med listan var att visa att Mercedezbilen hitills har varit relativt kass i jämförelse med redbull, mclaren samt ferrari. Förarna i de tre sistnämnda stallen har lyckats köra om varandra sinsemellan medans Mercedez inte ens varit i närheten.

Hellre racing än taktikspel för min del.

Jag värdesätter någon bättre som lyckas köra sig upp genom fältet och hamna 3a istället för nån som har tur och väljer rätt däck vid rätt tillfälle.
Flatspot

Inlägg av Flatspot »

efter önskemål ovan;

Så många gånger har förarna blivit omkörda:
Heikki Kovalainen: 26

Jarno Trulli: 12

Vitalij Petrov: 10

Michael Schumacher: 10

Rubens Barrichello: 10

Bruno Senna: 8

Pedro de la Rosa: 8

Lucas di Grassi: 8

Adrian Sutil: 7

Karun Chandhok: 7

Felipe Massa: 6

Timo Glock: 6

Sébastien Buemi: 5

Mark Webber: 4

Nico Rosberg: 3

Sebastian Vettel: 3

Lewis Hamilton: 2

Fernando Alonso: 2

Robert Kubica: 2

Nico Hülkenberg: 2

Kamui Kobayashi: 2
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Flatspot skrev:Jag tycker listan säger jättemycket!

Rosberg har inte lyckats med en enda omkörning och hans bra placeringar i loppen har bara och göra med strategi samt att han lyckats köra jämt utan att klanta sig alltför mycket.
Meningen med listan var att visa att Mercedezbilen hitills har varit relativt kass i jämförelse med redbull, mclaren samt ferrari. Förarna i de tre sistnämnda stallen har lyckats köra om varandra sinsemellan medans Mercedez inte ens varit i närheten.

Hellre racing än taktikspel för min del.

Jag värdesätter någon bättre som lyckas köra sig upp genom fältet och hamna 3a istället för nån som har tur och väljer rätt däck vid rätt tillfälle.
Smart taktik i så fall att kvala före de flesta andra och det är väl för tråkigt att man är så snabb så man inte behöver köra förbi en massa bilar.
Racing ak i fältet är en sak, att vara snabb KAN vara en annan. Jag tror de flesta skulle föredra att sitta på pole, även om du skulle tycka de var tråkiga.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
PerP

Inlägg av PerP »

Med båda listorna blev det mer intresant och relevant.
Här kan man tydligt se att Rosberg omkörningar vägs upp av bara tre gånger någon kört förbi honom. Medan Schumi har 10. Detta trots att Rosberg ligger högre upp.
Resulatet visar också att Lotus är bra på strategier men bilen är för dålig. McLaren har en väldigt bra raceoptimerad bil.
Bilden är nu mer klar iallafall. Men tycker fortfarnde inte man skall stirra sig blind på detta. Tror jag iofs ingen gör.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Mercedes anpassar bilen efter Schummi som lyckas kvala ut Rosberg för första gången i år :up:
Tyvärr för Mercedes så innebär det årets sämsta kval. :D
Så kan det gå om det satsas på fel gubbe. :D
Flatspot

Inlägg av Flatspot »

Det där är ju inte riktigt sant Rosberg har själv sagt att han är nöjd med förändringarna på bilen. Han har med sagt att han har gått fel väg med setupen.

Om man ska gå på vad ni tomtar har sagt innan så beror det på att han inte kan köra bilen samt att han är en föredetting och är allmänt kass.

/slut sarkasm
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Flatspot skrev:Det där är ju inte riktigt sant

/slut sarkasm

Men kul :wink:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Flatspot skrev:Det där är ju inte riktigt sant
Håll dig till ämnet, sanningen har vi lämnat för länge sedan på det här forumet och i den här tråden i synnerhet.
Flatspot

Inlägg av Flatspot »

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva då.. Jag har nog inte så stor fantasi =))

Var det någon som uppfattade att Schumacher var arg på Rosberg över något? Jag såg på kvalificeringen på en spansk kanal och förstod inte riktigt vad de diskuterade om men det såg allvarligt ut.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Flatspot skrev:
Var det någon som uppfattade att Schumacher var arg på Rosberg över något?
Trots alla ändringar så var Rosberg inte tillräckligt långt efter :finger:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Flatspot skrev:Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva då.. Jag har nog inte så stor fantasi =))

Var det någon som uppfattade att Schumacher var arg på Rosberg över något? Jag såg på kvalificeringen på en spansk kanal och förstod inte riktigt vad de diskuterade om men det såg allvarligt ut.
Nä, vet inte vad som föranledde det hela, dom kanske bara pratade om hur bilarna uppförde sig, kan se ut som rallarslagsmål ibland utan att dom är osams.

MAn börjr känna igen mästerparkerarns utalanden i alla fall, kanske han lyckats övertala Brawn igen.
"I feel a lot more comfortable driving the car that I have in my hands now," said the 41-year-old. "But there is a maximum that you can get out of it and that is what we achieved today."
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:Jögga jag hoppas självklart att du har rätt men att säga att detta är ett trendbrott kanske är att ta i lite. De är visserligen emot trenden att schumi är snabbast men det har ju bara varit två träningar och Rosberg säger ju själv att han lidit av det som schumi gjort innan,, med andra ord att han inte fått till set-up på bilen. När han får det så lär han ju lätt ta igen den halvsekund som han är efter i dagsläget. Det är vad jag tror men det kan ju hända att schumi har en växel till att lägga i men det är nog tveksamt....

Om tre timmar vet vi nog mer om vem som har kommandot denna helg.
Kan schumi ta topp 5 ska han vara jävligt glad, de troliga är väl att han slutar 7a.

1. Vettel
2.Hamilton
3.Button
4 Webber
5. Alonso
6. Massa
7.Schumi
8 Rosberg

Här skulle visserligen rosberg kunna vara före om han får till det.
Nu vet vi, och han höll ända förbi kvalet. Nog tycker jag att det är ett trendbrott när han varit snabbare hela helgen, därmed inte sagt att Rosberg inte kan bita tillbaka. Det är ju dessutom en rejäl bit kvar upp till Red Bull....