Är de motorer man har till förfogande under säsongen plomberade...?Pastis skrev:Ferrari har inga problem, de skyller bara på det och passar på och trimma dem.
Varse goda, konspirationsfanatikerna går säkert igång på det här... Alonso är en lika stor fuskare som Schumacher? Eller varför FIA(t) gynnar Ferrari?
Ferrari har motorproblem?
-
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Mr Forza Motorsport
FIA har något som kallar motorfrysning... Vad det innebär är det inte många som vet, fråga Renault och Toyota som trodde frysning var frysning. De andra, inte minst Mercedes byggde vidare på sina motorer eftersom FIA:s skrivning av reglerna är MYCKET lösa och man kan tolka ena gången så och andra gången si.
Om en tillverkare säger att de vill byta ut x antal delar i motorn för att det blir billigare och driftsäkrare så ska man visst få göra det. Jag tycker sådana här regel suger och gynnar de som kringår regler bäst. Denna regel var droppen som gjorde att jag tappat nästan all intresse för Formel 1. Ska sedan Bernie införa ännu mera stadslopp drar jag!
Om en tillverkare säger att de vill byta ut x antal delar i motorn för att det blir billigare och driftsäkrare så ska man visst få göra det. Jag tycker sådana här regel suger och gynnar de som kringår regler bäst. Denna regel var droppen som gjorde att jag tappat nästan all intresse för Formel 1. Ska sedan Bernie införa ännu mera stadslopp drar jag!
-
Självklart är det hela en ploj för att få lite mer effekt. Rätt fränt i alla fall att spränga ett par motorer för att bevisa problem, men smakar det så kostar det. Och kopplingen mellan Ferrari och Todt får vi ju inte glömma.Pastis skrev:Ferrari har inga problem, de skyller bara på det och passar på och trimma dem.
Varse goda, konspirationsfanatikerna går säkert igång på det här... Alonso är en lika stor fuskare som Schumacher? Eller varför FIA(t) gynnar Ferrari?
Till det ska läggas en god portion spänningshöjare för tifosi, som fått sitta med hjärtat i halsgropen när "problemen" visat sig så tidigt. Som alla vet har Ferrari inga egentliga problem, dom leder ju (nästan) VM, och hade inte Alonso och Massa fått order att få det att se skakigt ut hade dom tagit fyra raka dubblesegrar
-
Ja, och fipplar man med plomberingen så får motorn inte användas mer under säsongen, förutom under FP1 och FP2 som i det här sammanhanget inte hör till en tävlingshelg.PC: skrev:Är de motorer man har till förfogande under säsongen plomberade...?Pastis skrev:Ferrari har inga problem, de skyller bara på det och passar på och trimma dem.
-
-
- Mr Forza Motorsport
Jag hoppas du skojar eller kan du inte din historia?olag skrev:Saknar ord... Skandal e bara förnamnet.
Man undrar om fler motorbygare får ändra sina maskiner senare i säsongen...
Kan bara nämna att Renault har trimma ifatt de andra vid inte mindre än tre tillfällen under 2000-talets motorfrysning. Den senaste "utjämningen" för 2-3 års sedan gav mig spysmak i munnen för hur kan vissa förbättra sin prestanda med 50 hästar när motorfrysning gäller? Som vanligt har FIA:s dåliga regler ställt till det för dem själva och de får hela tiden justera och kringgå sina egna regler! Suck, vad trött jag blev på allt mygel och dåliga beslut. Fast numera bryr jag mig inte längre och har på det stora hela gett upp och tror aldrig Formel 1 kommer tillbaka så man kan kalla det för Formel 1... Nu är det bara som vanlig motorsport och det intresserar mig inte.
-
Visst har väl Renault fått justera nåt i år också? Har för mig det. I alla fall har alla motorleverantörer i F1 trimmat sina motorer med förevändning att det är tekniska problem. Renault som inte hängde med i utvecklingen fick ju dessutom tillstånd av FIA att rakt av "trimma ikapp".Pastis skrev:Jag hoppas du skojar eller kan du inte din historia?olag skrev:Saknar ord... Skandal e bara förnamnet.
Man undrar om fler motorbygare får ändra sina maskiner senare i säsongen...
Kan bara nämna att Renault har trimma ifatt de andra vid inte mindre än tre tillfällen under 2000-talets motorfrysning. Den senaste "utjämningen" för 2-3 års sedan gav mig spysmak i munnen för hur kan vissa förbättra sin prestanda med 50 hästar när motorfrysning gäller? Som vanligt har FIA:s dåliga regler ställt till det för dem själva och de får hela tiden justera och kringgå sina egna regler! Suck, vad trött jag blev på allt mygel och dåliga beslut. Fast numera bryr jag mig inte längre och har på det stora hela gett upp och tror aldrig Formel 1 kommer tillbaka så man kan kalla det för Formel 1... Nu är det bara som vanlig motorsport och det intresserar mig inte.