KINAS GP 2010 - SHANGHAI. Lopp 4 av 19

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner loppet?

Omröstningen slutade lör apr 17, 2010 08:31

1 Jenson Button / McLaren-Mercedes
2
5%
2 Lewis Hamilton / McLaren-Mercedes
9
21%
3 Michael Schumacher / Mercedes
4
9%
4 Nico Rosberg / Mercedes
4
9%
5 Sebastian Vettel / Red Bull-Renault
11
26%
6 Mark Webber / Red Bull-Renault
2
5%
7 Felipe Massa / Ferrari
2
5%
8 Fernando Alonso / Ferrari
8
19%
9 Rubens Barrichello / Williams-Cosworth
0
Inga röster
10 Nico Hülkenberg / Williams-Cosworth
0
Inga röster
11 Robert Kubica / Renault
1
2%
12 Vitaly Petrov / Renault
0
Inga röster
14 Adrian Sutil / Force India-Mercedes
0
Inga röster
15 Vitantonio Liuzzi / Force India-Mercedes
0
Inga röster
16 Sebastien Buemi / Toro Rosso-Ferrari
0
Inga röster
17 Jaime Alguersuari / Toro Rosso-Ferrari
0
Inga röster
18 Jarno Trulli / Lotus Racing-Cosworth
0
Inga röster
19 Heikki Kovalainen / Lotus Racing-Cosworth
0
Inga röster
20 Karun Chandhok / HRT-Cosworth
0
Inga röster
21 Bruno Senna / HRT-Cosworth
0
Inga röster
22 Pedro de la Rosa / BMW Sauber-Ferrari
0
Inga röster
23 Kamui Kobayashi / BMW Sauber-Ferrari
0
Inga röster
24 Timo Glock / Virgin-Cosworth
0
Inga röster
25 Lucas di Grassi / Virgin-Cosworth
0
Inga röster
 
Antal röster: 43

Användarens profilbild
FredrikE
Inlägg: 257
Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
Ort: Nyköping

Inlägg av FredrikE »

Eau Rouge skrev:Precis, Massa spöade aldrig Schumacher. Han var faktiskt ens aldrig nära.

Dock spöade Massa Jacques Villeneuve rätt rejält under 2005 i Sauber. Ytterligare en WDC som Massa spöat alltså. Men det kanske går att förklara med att "han var på dekis" också?
Det kan vi nog konstatera att ex förra årets Ferrari krävde sin man för att få att gå fort, ta ex när Kimi vann på SPA och Giancarlo låg klistrad bakom i sin Force India, när sedan Giancarlo satte sig i en Ferrari så var han 10-15 platser bakom sin vanliga position i Force India'n.

Vad jag menar är att både Kimi och Massa fick ta i mer än många andra för att kunna köra fort i Ferrarin, kanske var Ferrarin sämre än resultaten visade?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Eau Rouge skrev:
Jögga skrev:
PerP skrev: Både Schumacher och Räikönnen var rejält på dekis, när han spöade dem. Dessutom så fick han bara mer poäng än Räikönen ensäsong då Räikönnen hade otur.
Det är inte utan att jag blir lite fundersam. När exakt spöade Massa sin teamkamrat Schumi? Du kanske syftar på att han kom före i mål fyra gånger under 2006, men är det då inte den som kommer före i mål 12 gånger som står för spöandet? Massa var ju faktiskt hela 41 poäng efter i totalen, så direkt dominant var han ju inte i förhållande till MS ;)
Precis, Massa spöade aldrig Schumacher. Han var faktiskt ens aldrig nära.

Dock spöade Massa Jacques Villeneuve rätt rejält under 2005 i Sauber. Ytterligare en WDC som Massa spöat alltså. Men det kanske går att förklara med att "han var på dekis" också?
Du vet att detta skedde under deras gemensamma tid i Ferrari va?
Det där stallet där alla stannade upp och bugade när [Schumacher] dök upp till jobbet på morgnarna?
Ja, även Massas "crew".
:D
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
rejsbo
Inlägg: 260
Blev medlem: tis jun 21, 2005 10:21
Ort: Märsta

Inlägg av rejsbo »

thedude skrev:Kul race.
Men fattar inte att än en gång slipper Hamilton undan.
Att köra om in mot depån och vara halvägs utanför vita linjen
med bilen,det borde ju get stop and go. Samma gäller Alonso.
När det gäller Vettels och Hamiltons fight i depån så tycker jag Vettel
skötte sig fint medan Hamilton var en bra bit in på depå rutorna
,det borde också gett en bestraffning.
Även i ett tidigare skede genade Hamilton över gräset när
han i sista stund fick för sig att byta däck. Jag gillar kolla
kul fighter men ful körning ,tycker jag är skit. Bra kört än en gång av
Rosberg och Kubica. Årets reglemente verkar passa Buttons körstil =
mjuk körning gör att däcken håller längre. Hamilton har det nog lite svettigt nu när han har fått en tuff konkurrent i teamet.
Tror det börjar hetta till mellan Alonso och Massa. Tror inte Massa
var glad över Alonsos omkörning in i depån. Givetvis inget som det
talas högt om,men snart får nog Alsonso ,"the evil eye" av Massa.

Mvh
Om det var någon som körde fult, så var det skummis.... Han gjorde ju allt för att jävlas med de snabbare förarna.
När han till slut inte kunde hålla dom bakom sig, då tappade han flera sekunder per varv.
Näe, han är en "har varit".. kommer aldrig att bli "något" igen.. :up:
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

rejsbo skrev:Näe, han är en "har varit".. kommer aldrig att bli "något" igen.. :up:
Jag skulle inte våga att vara så kategorisk, ont krut förgås inte så lätt...

Fattas bara att Michelin stegar in och serverar Schummi-gummi som BS tidigare gjorde under de sista åren han blev WDC... :spec:
Senast redigerad av PC: den tis apr 20, 2010 15:22, redigerad totalt 1 gång.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Jari skrev:
Jögga skrev:
TurboF1 skrev: Massa har kört i samma team som både Schumi (2006) och Räikkönen (2007-09), dvs två världsmästare som är betydligt bättre än Alonso. Schumi är dock betydligt sämre nu än vad han var när han körde sist. Det är bara en tidsfråga innan bråket bröjar i Ferrari. Göra så mot sin egen teamkompis som leder VM.
Märkligt att Massa inte reagerat, det var ju han som blev trängd. Någon osämja verkar det dock inte vara hos Ferrari.
Hahaa, vad underbart det är med lite ungdomlig naivitet!
Självklart hade de meddelat oss direkt...
Alonso var ju jämsides redan mitt på rakan innan depåinfarten, så någon hårig dykning på insidan var det ju inte direkt frågan om. Han lät ju inte så vansinnig i radion heller....
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Jari skrev:
Eau Rouge skrev:
Jögga skrev: Det är inte utan att jag blir lite fundersam. När exakt spöade Massa sin teamkamrat Schumi? Du kanske syftar på att han kom före i mål fyra gånger under 2006, men är det då inte den som kommer före i mål 12 gånger som står för spöandet? Massa var ju faktiskt hela 41 poäng efter i totalen, så direkt dominant var han ju inte i förhållande till MS ;)
Precis, Massa spöade aldrig Schumacher. Han var faktiskt ens aldrig nära.

Dock spöade Massa Jacques Villeneuve rätt rejält under 2005 i Sauber. Ytterligare en WDC som Massa spöat alltså. Men det kanske går att förklara med att "han var på dekis" också?
Du vet att detta skedde under deras gemensamma tid i Ferrari va?
Det där stallet där alla stannade upp och bugade när [Schumacher] dök upp till jobbet på morgnarna?
Ja, även Massas "crew".
:D
Och med det vill du ha sagt att det är bevisat att Massa egentligen spöade skiten ur Schumi, eller vad menar du?
Massas körning hade fortfarande dragning åt rally 2006, även om det var starten på uppryckningen.
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Massa said: "I don't know. He was inside so there was nothing I could do there. In terms of the rules, I don't know. I think he should be okay because we saw another car doing the same. You need to ask Charlie [Whiting] not me."
Massa tycker att det är ett mindre problem en dom flesta andra tydligen.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

Jari skrev: Du vet att detta skedde under deras gemensamma tid i Ferrari va?
Det där stallet där alla stannade upp och bugade när [Schumacher] dök upp till jobbet på morgnarna?
Ja, även Massas "crew".
:D
Åfan, men du kan inte jag också få ta del av den informationen - där det explicit står att Schumacher under alla omständigheter är uttalad försteförare. Eller du kanske helt enkelt var verksam i stallet under den perioden och därifrån fått information om förhållandet mellan förarna?

Vidare betvivlar jag inte att Schumi fick den uppbackning han behövde när han väl skapat sig en ointaglig lucka till teamkollegan - som han allt som oftast gjorde. Ja, det är ju egentligen ingen skillnad med Kimi Räikkönen som faktiskt själv inte klarade av att köra till sig VM-titeln 2007.

Skulle det nu vara så att Schumacher under alla omständigheter var uttalad försteförare under åren i Ferrari (dock inget jag själv hört eller läst att det verkligen var så), så måste jag erkänna att jag tycker det är rätt sätt att arbeta på. Det resulterade ju också i 5 individuella WDC-titlar och 6 WCC, vilket ju faktiskt är viktigaste och det som räknas. Men du kanske inte föredrar att vinna? Och hur många WDC/WCC lyckades Kimi ta innan han fick sparken? Men det är väl så det går när man låter någon med auktoritet leda utvecklingen av teamet och inte någon fyllebult där man knappt ser om han precis vunnit VM eller torskat det. :D
Senast redigerad av Eau Rouge den tis apr 20, 2010 17:35, redigerad totalt 1 gång.
Ferrari.
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

AndersF1 skrev: Jodå, jag njuter varje gång så fortsätt bara, Chevan. :up:

Det tråkiga är möjligen att jag inte bryr mig alls om vem som vinner VM, förut kunde jag ju i alla fall glädja mig varje gång det inte var Kimi eller [Schumacher].
Ja, mig stör det inte. Håll på ni om ni mår bättre och känner att ni får någon sorts tillfredsställelse av det. Och har ni inget bättre för er på dagarna så är det ju ett utmärkt sätt att bedriva tiden på.

Men det är en smula beklagligt för din del att ditt F1-intresse enbart går ut på att förringa och förlöjliga förare och förares insatser istället för att hitta någon favorit att hålla en extra tumme för. Det blir så mycket roligare då - jag lovar. Jag hoppas innerligt - återigen för din egen skull - att du inte lever ett lika destruktivt liv i övrigt.

Hur skall du göra när [Schumacher] slutar? Finns det någon mening och behållning med F1 då? Det låter verkligen friskt... :D
Ferrari.
PerP
Inlägg: 440
Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41

Inlägg av PerP »

Jögga skrev:
PerP skrev: Både Schumacher och Räikönnen var rejält på dekis, när han spöade dem. Dessutom så fick han bara mer poäng än Räikönen ensäsong då Räikönnen hade otur.
Det är inte utan att jag blir lite fundersam. När exakt spöade Massa sin teamkamrat Schumi? Du kanske syftar på att han kom före i mål fyra gånger under 2006, men är det då inte den som kommer före i mål 12 gånger som står för spöandet? Massa var ju faktiskt hela 41 poäng efter i totalen, så direkt dominant var han ju inte i förhållande till MS ;)
Nej han spöade in Schumi, men Schumi var på dekis och är inget jämfört med Alonso idag, när han står på toppen. Villveunue var däremot jättmycket på dekis och varför jag inte skrivit honom är nog också en felskrivning.
Massa är en duktig förare men vi har några som är bättre tex Alonso, Hamilton, Kubica, Rosberg, Vettel och Button. Skulle nog säga att Massa är på samma nivå som Sutil, Glock och Trulli.
Massa lär vara sur för omkörning men det är bara att bita ihop och göra samma sak nästa gång. Något stöd i teamet lär han inte få.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Massa verkar dock inte vara särskilt sur, utöver det vanliga man alltid är som racerförare efter att ha blivit omkörd.

Det värsta Massa kan bli nu är att bli sur över en sådan skitsak som att bli omkörd. Nästa gång får han väl köra om istället och det tror jag nog han har all kapacitet i världen att göra. Det är inte direkt en kass förare vi pratar om här.

För Ferrari måste detta vara rena drömmen.

Två racers i varsin röd Ferrari som inte tvekar att racea mot varandra, men kan göra det utan att teamet förlorar någonting alls på det eller att något går sönder. Dessutom kan de göra det och vara sams efteråt.

Det bästa för ett racingteam är ju att ha två snabba förare som kan jobba tillsammans innan racen, jobba mot alla och varandra under racen och jobba tillsammans igen efter racen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

PerP skrev:
Jögga skrev:
PerP skrev: Både Schumacher och Räikönnen var rejält på dekis, när han spöade dem. Dessutom så fick han bara mer poäng än Räikönen ensäsong då Räikönnen hade otur.
Det är inte utan att jag blir lite fundersam. När exakt spöade Massa sin teamkamrat Schumi? Du kanske syftar på att han kom före i mål fyra gånger under 2006, men är det då inte den som kommer före i mål 12 gånger som står för spöandet? Massa var ju faktiskt hela 41 poäng efter i totalen, så direkt dominant var han ju inte i förhållande till MS ;)
Nej han spöade in Schumi, men Schumi var på dekis och är inget jämfört med Alonso idag, när han står på toppen. Villveunue var däremot jättmycket på dekis och varför jag inte skrivit honom är nog också en felskrivning.
Massa är en duktig förare men vi har några som är bättre tex Alonso, Hamilton, Kubica, Rosberg, Vettel och Button. Skulle nog säga att Massa är på samma nivå som Sutil, Glock och Trulli.
Massa lär vara sur för omkörning men det är bara att bita ihop och göra samma sak nästa gång. Något stöd i teamet lär han inte få.
Ok, då är jag med. Håller inte med i och för sig eftersom jag tycker att dekis är att ta i. Han tog trots allt sju segrar, vilket för övrigt är samma antal som Alonso tog 2006, och han missade titeln med bara 13 poäng. Men, smaken är som baken och jag kräver inte att någon ska hålla med mig.

När det gäller Massa så tycker jag nog att han är snäppet bättre än Sutil, Glock och Trulli men steget efter Alonso. En perfekt andreförare med andra ord, och en som kan ta en titel i rätt material och lite tur.
PerP
Inlägg: 440
Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41

Inlägg av PerP »

Jögga skrev:
PerP skrev:
Jögga skrev: Det är inte utan att jag blir lite fundersam. När exakt spöade Massa sin teamkamrat Schumi? Du kanske syftar på att han kom före i mål fyra gånger under 2006, men är det då inte den som kommer före i mål 12 gånger som står för spöandet? Massa var ju faktiskt hela 41 poäng efter i totalen, så direkt dominant var han ju inte i förhållande till MS ;)
Nej han spöade in Schumi, men Schumi var på dekis och är inget jämfört med Alonso idag, när han står på toppen. Villveunue var däremot jättmycket på dekis och varför jag inte skrivit honom är nog också en felskrivning.

Massa är en duktig förare men vi har några som är bättre tex Alonso, Hamilton, Kubica, Rosberg, Vettel och Button. Skulle nog säga att Massa är på samma nivå som Sutil, Glock och Trulli.
Massa lär vara sur för omkörning men det är bara att bita ihop och göra samma sak nästa gång. Något stöd i teamet lär han inte få.
Ok, då är jag med. Håller inte med i och för sig eftersom jag tycker att dekis är att ta i. Han tog trots allt sju segrar, vilket för övrigt är samma antal som Alonso tog 2006, och han missade titeln med bara 13 poäng. Men, smaken är som baken och jag kräver inte att någon ska hålla med mig.

När det gäller Massa så tycker jag nog att han är snäppet bättre än Sutil, Glock och Trulli men steget efter Alonso. En perfekt andreförare med andra ord, och en som kan ta en titel i rätt material och lite tur.
Nej smalen är som baken och sanningen är alltid realativ. Dina åsikter respekterar jag och hoppas du respekterar mina. Sedan kan vi vara hur osams som helst om sakfrågan. Det är själva poängen med ett forum.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Eau Rouge skrev:
Jari skrev: Du vet att detta skedde under deras gemensamma tid i Ferrari va?
Det där stallet där alla stannade upp och bugade när [Schumacher] dök upp till jobbet på morgnarna?
Ja, även Massas "crew".
:D
Åfan, men du kan inte jag också få ta del av den informationen - där det explicit står att Schumacher under alla omständigheter är uttalad försteförare. Eller du kanske helt enkelt var verksam i stallet under den perioden och därifrån fått information om förhållandet mellan förarna?

Vidare betvivlar jag inte att Schumi fick den uppbackning han behövde när han väl skapat sig en ointaglig lucka till teamkollegan - som han allt som oftast gjorde. Ja, det är ju egentligen ingen skillnad med Kimi Räikkönen som faktiskt själv inte klarade av att köra till sig VM-titeln 2007.

Skulle det nu vara så att Schumacher under alla omständigheter var uttalad försteförare under åren i Ferrari (dock inget jag själv hört eller läst att det verkligen var så), så måste jag erkänna att jag tycker det är rätt sätt att arbeta på. Det resulterade ju också i 5 individuella WDC-titlar och 6 WCC, vilket ju faktiskt är viktigaste och det som räknas. Men du kanske inte föredrar att vinna? Och hur många WDC/WCC lyckades Kimi ta innan han fick sparken? Men det är väl så det går när man låter någon med auktoritet leda utvecklingen av teamet och inte någon fyllebult där man knappt ser om han precis vunnit VM eller torskat det. :D
Jag vet inte riktigt om det här är rätt tid att börja traggla med hur det var bättre förr i den här tråden. Eller ens i tråden om skummis återkomst.
Det känns bara så himla 2001-2004 alltihop.
Varför du fortfarande är bitter vet jag inte, det är ditt problem.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

Okej, vi komprimerar det. Var har du läst att Schumacher var uttalad försteförare under varenda tävling han körde den röda bilen? För du gissar väl inte med bergsäkert tonfall? Och det var du som drog upp.
Ferrari.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Eau Rouge skrev:Okej, vi komprimerar det. Var har du läst att Schumacher var uttalad försteförare under varenda tävling han körde den röda bilen? För du gissar väl inte med bergsäkert tonfall? Och det var du som drog upp.
Jag komprimerar också lite:
Nutid och framtid är okej.
Bakåt kan du söka här på forumet vad jag tycker och vad som sagts.
Tyvärr finns inte alla mina inlägg från 1998 pch framåt med, eller för den delen de 17 000 jag gjorde innan detta på usenet men det finns gott om bevis, både härledda, alla skalor på sannolika och otvivelaktiga konsekvenser av händelser som styrker allt jag vid den tidpunkten sagt.
Säg till om 13 år när du läst färdigt. Jag har inte tid.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Ännu mer komprimerat:
[Schumacher] är slut, GET OVER IT!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Lemon
Inlägg: 5298
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:Jag komprimerar också lite:
Nutid och framtid är okej.
Bakåt kan du söka här på forumet vad jag tycker och vad som sagts.
Tyvärr finns inte alla mina inlägg från 1998 pch framåt med, eller för den delen de 17 000 jag gjorde innan detta på usenet men det finns gott om bevis, både härledda, alla skalor på sannolika och otvivelaktiga konsekvenser av händelser som styrker allt jag vid den tidpunkten sagt.
Säg till om 13 år när du läst färdigt. Jag har inte tid.
Ska vi tolka detta som ett styrsvar? :roll:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Lemon skrev:
Jari skrev:Jag komprimerar också lite:
Nutid och framtid är okej.
Bakåt kan du söka här på forumet vad jag tycker och vad som sagts.
Tyvärr finns inte alla mina inlägg från 1998 pch framåt med, eller för den delen de 17 000 jag gjorde innan detta på usenet men det finns gott om bevis, både härledda, alla skalor på sannolika och otvivelaktiga konsekvenser av händelser som styrker allt jag vid den tidpunkten sagt.
Säg till om 13 år när du läst färdigt. Jag har inte tid.
Ska vi tolka detta som ett styrsvar? :roll:
Ja, kanske. Skit som hänt för länge sen hör hemma där. Jag pekar ut riktningen med denna text.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Årets nya grej verkar vara att göra omkörningar på oväntade ställen.
Det började med att Kubica körde om kön i depågatan för att ta sig före ut på kvalet. Sen har vi omkörningarna i depåinfarten där man inte ens bryr sig om det är stallkamraterna som blir lidande.
Ett oskick i mina ögon. Jag trodde att omkörningar bara var tillåtna på banan. Omkörningar i depån bara om ena bilen står still och servas.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Ja, Alonso gillar att vara först i kön när det skall servas i depån. Det slutade i sparken en gång redan, men fortsätter gärna hos nya arbetsgivaren.
Att Massa inte reagerat är nog stenhårt kontrollerat inom stallet. Jag tror inte de blev bättre vänner nu än förra gången de diskuterade Alonsos beteende på tu man hand och kallade varann för saker.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
FredrikE
Inlägg: 257
Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
Ort: Nyköping

Inlägg av FredrikE »

Christoffer skrev:Årets nya grej verkar vara att göra omkörningar på oväntade ställen.
Det började med att Kubica körde om kön i depågatan för att ta sig före ut på kvalet. Sen har vi omkörningarna i depåinfarten där man inte ens bryr sig om det är stallkamraterna som blir lidande.
Ett oskick i mina ögon. Jag trodde att omkörningar bara var tillåtna på banan. Omkörningar i depån bara om ena bilen står still och servas.
Regeländringen med tankningen var ju att omkörningarna skulle flytta från depån ut på banan, men det verkar inte bättre än att förarna själva tar tillbaka omkörningarna till depån?
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Eau Rouge skrev: Var har du läst att Schumacher var uttalad försteförare under varenda tävling han körde den röda bilen?
Det var Rubens som var försteförare under deras tid tillsammans i Ferrari, man kan säga att han hade en upphöjd position jentemot sin stall"kamrat".


Bild
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Cheever skrev:
Eau Rouge skrev: Var har du läst att Schumacher var uttalad försteförare under varenda tävling han körde den röda bilen?
Det var Rubens som var försteförare under deras tid tillsammans i Ferrari, man kan säga att han hade en upphöjd position jentemot sin stall"kamrat".


Bild
Det sitter Schummi-gummi på bilen, så han har kanske inte fått ok från bilbyggaren än...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

FredrikE skrev:
Christoffer skrev:Årets nya grej verkar vara att göra omkörningar på oväntade ställen.
Det började med att Kubica körde om kön i depågatan för att ta sig före ut på kvalet. Sen har vi omkörningarna i depåinfarten där man inte ens bryr sig om det är stallkamraterna som blir lidande.
Ett oskick i mina ögon. Jag trodde att omkörningar bara var tillåtna på banan. Omkörningar i depån bara om ena bilen står still och servas.
Regeländringen med tankningen var ju att omkörningarna skulle flytta från depån ut på banan, men det verkar inte bättre än att förarna själva tar tillbaka omkörningarna till depån?
Jag blev förvånad över att det inte kom någon reaktion från FIA efter Kubicas fräcka manöver mot Sutil i depågatan vid väntan på grönt ljus. Men tystnad är som bekant ett OK. Skall ett regelförtydligande komma först efter att en bil brakat upp i Ross Brawns knä under tävling?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Christoffer skrev:Årets nya grej verkar vara att göra omkörningar på oväntade ställen.
Det började med att Kubica körde om kön i depågatan för att ta sig före ut på kvalet. Sen har vi omkörningarna i depåinfarten där man inte ens bryr sig om det är stallkamraterna som blir lidande.
Ett oskick i mina ögon. Jag trodde att omkörningar bara var tillåtna på banan. Omkörningar i depån bara om ena bilen står still och servas.
Kubicas och även LHs manöver var reglementsvidriga, som jag läser reglemetet i alla fall.
Depågatan eller the pit lane är indelad i en fast lane och en inner lane.
Inner lane är innanför det blå (eller röda) fältet alltså där man utför sitt depåstopp.
Vidare får turordningen i depågatan inte ändras förutsatt att inte någon bil blir fördröjd, långsamt depåstopp exempelvis.

Vad som står om depåinfarten vet jag inte exakt, man har väl i gentlemannamässig anda hittills betraktat även denna som fast lane, men...
Så detta bör nog styras upp. Annars kanske vi får se lika huvudlösa incidenter som man annars kan se ute på våra 3-filiga vägar här i Svedala. Idiotiskt är bara förnamnet.

Sen blir jag lite konfunderad när jag ser [MS] långsamt men säkert "köra ut" sina opponenter vid en del omkörningsförsök i Kinas GP.
Missförstå mig rätt... Jag har alltid hävdat att den som är först in i sväng är den som väljer spår. Man är inte först om man halvägs om på inner spår eller jämsides i ytterspår,
så jag tyckte inte att det var något som helst fel på Der Altes manövrar, dock...
Vi har de senaste åren sett flera såna här manövrar av andra förare som blivit kritiserade för att de inte "lämnat plats".
Så min fråga är... har man ändrat synen på hur omkörningar och försvar av race line skall gå till för att bedömmas som OK?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Jari skrev:Ja, Alonso gillar att vara först i kön när det skall servas i depån. Det slutade i sparken en gång redan, men fortsätter gärna hos nya arbetsgivaren.
Att Massa inte reagerat är nog stenhårt kontrollerat inom stallet. Jag tror inte de blev bättre vänner nu än förra gången de diskuterade Alonsos beteende på tu man hand och kallade varann för saker.
Hur mycket folk än vill att det ska skita sig för Alonso, så måste även du tillstå att han kommit upp jämsides långt innan depåinfarten. Ja, kanske inte du, men övriga.

http://www.youtube.com/watch?v=TNFIvp8KFZ8

Men Massa skyller säkert sin dåliga utgång ur hårnålen på Alonso :-?
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

PerP skrev: Nej smaken är som baken och sanningen är alltid realativ. Dina åsikter respekterar jag och hoppas du respekterar mina. Sedan kan vi vara hur osams som helst om sakfrågan. Det är själva poängen med ett forum.
Självklart respekterar jag dina åsikter, en diskussion är ju bara givande när alla åsikter får komma fram.
Användarens profilbild
FredrikE
Inlägg: 257
Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
Ort: Nyköping

Inlägg av FredrikE »

Jögga skrev:
Jari skrev:Ja, Alonso gillar att vara först i kön när det skall servas i depån. Det slutade i sparken en gång redan, men fortsätter gärna hos nya arbetsgivaren.
Att Massa inte reagerat är nog stenhårt kontrollerat inom stallet. Jag tror inte de blev bättre vänner nu än förra gången de diskuterade Alonsos beteende på tu man hand och kallade varann för saker.
Hur mycket folk än vill att det ska skita sig för Alonso, så måste även du tillstå att han kommit upp jämsides långt innan depåinfarten. Ja, kanske inte du, men övriga.

http://www.youtube.com/watch?v=TNFIvp8KFZ8

Men Massa skyller säkert sin dåliga utgång ur hårnålen på Alonso :-?
Jag förstår Alonso, inte ligga bakom Massa och köa mer än nödvändigt.
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

Cheever skrev: Det var Rubens som var försteförare under deras tid tillsammans i Ferrari, man kan säga att han hade en upphöjd position jentemot sin stall"kamrat".


Bild
Vilket bevis på Schumis position i teamet! Teamorder!
För det är ju alltid bättre att ta en bil i mål än båda två.

:doh:
Ferrari.
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

Jari skrev:
Eau Rouge skrev:Okej, vi komprimerar det. Var har du läst att Schumacher var uttalad försteförare under varenda tävling han körde den röda bilen? För du gissar väl inte med bergsäkert tonfall? Och det var du som drog upp.
Jag komprimerar också lite:
Nutid och framtid är okej.
Bakåt kan du söka här på forumet vad jag tycker och vad som sagts.
Tyvärr finns inte alla mina inlägg från 1998 pch framåt med, eller för den delen de 17 000 jag gjorde innan detta på usenet men det finns gott om bevis, både härledda, alla skalor på sannolika och otvivelaktiga konsekvenser av händelser som styrker allt jag vid den tidpunkten sagt.
Säg till om 13 år när du läst färdigt. Jag har inte tid.
Haha, men du kunde ändå inte hålla dig från att kommentera Schumachers position under Ferrari-tiden, trots att du inte diskuterar saker ur en retrospektiv synvinkel. Nä du, lite mer konsekvent får du nog vara om det skall vara din ursäkt. Sanningen är nog att det är bekvämmare att hävda att saker är passé för att man egentligen inte har något belägg för sitt påstående.
Ferrari.
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Eau Rouge skrev: Vilket bevis på Schumis position i teamet! Teamorder!
För det är ju alltid bättre att ta en bil i mål än båda två.

:doh:
Vad menar du?

Är du allvarlig när du menar att Dass-mannen inte var försteförare? För i så fall får du leva i den tron. Jag trodde du skämtade...
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
El Scorcho
Inlägg: 1258
Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
Ort: Landet lagom

Inlägg av El Scorcho »

Försteförare, specialservice från Bridgestone och FIA-sponsrad skulle jag vilja säga. Och jag skämtar inte ens.
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

El Scorcho skrev:Försteförare, specialservice från Bridgestone och FIA-sponsrad skulle jag vilja säga. Och jag skämtar inte ens.
De övriga Bridgestonestallen var väl iofs inte nåt att hänga i julgranen, så det är självklart att dom satsade på Ferrari. Bridgestone ville ju självklart slå Michelin.
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

Cheever skrev:
Vad menar du?

Är du allvarlig när du menar att Dass-mannen inte var försteförare? För i så fall får du leva i den tron. Jag trodde du skämtade...
Det är möjligt att Schumi var nummer 1, men jag tror ju inte Ferrari avsiktligt låter Rubens stå kvar på pallarna. Det är ju trots allt ett teammästerskap också, då behöver man ta båda bilarna i mål. Så just det var ett ganska dåligt exempel på Schumachers "särbehandling".
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Eau Rouge skrev:
Cheever skrev:
Vad menar du?

Är du allvarlig när du menar att Dass-mannen inte var försteförare? För i så fall får du leva i den tron. Jag trodde du skämtade...
Det är möjligt att Schumi var nummer 1, men jag tror ju inte Ferrari avsiktligt låter Rubens stå kvar på pallarna. Det är ju trots allt ett teammästerskap också, då behöver man ta båda bilarna i mål. Så just det var ett ganska dåligt exempel på Schumachers "särbehandling".
Självklart inte (med mindre att det specifikt gynnade Schumacher att göra så förstås). Men indirekt avsiktligt skulle man kunna säga. Om man fokuserar hårt på en förare i teamet och har honom som uttalad förstaprioritet kommer den andra, per automatik, att komma på halvchans.

Säg så här - tror du det finns den minsta lilla chans att man hade glömt Schumacher på det där sättet?

Det tror inte jag. Honom hade man i teamet alltid full koll på, och så hade man nästan full koll på "han som körde den andra bilen".

Så det var väl lite "Hoppsan, han var ju där också. Fan. Hur går det för Schumi förresten?"
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

Bra inlägg :up:

Men hade inte Barrichellos bil något problem, och att det var därför man lät honom stå kvar uppe på jacksen? För väl inne i depån startade ju inte bilen heller?
Ferrari.
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Sant LS. Att schumi var 1a i teamet är väl ingen hemlighet, men jag tycker att man inte får glömma bort varför han blev etta....kom ihåg att han inte var ett när han började i f1 utan han körde sig till den respekten i teamen han körde för.

Om Nico fortsätter att vara snabbare så är det ju samma sak i Merceders tror jag, Nico blir ju etta om han är den snabbaste och den som har chansen att ta hem vm. Ingen konstigt med det i mona ögon, den snabbaste får bäst support så enkelet är det.
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Crazy F1 skrev: Ingen konstigt med det i mona ögon, den snabbaste får bäst support så enkelet är det.
Kan vi här ana en förklaring till att den Gamle inte får till det...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Sant LS. Att schumi var 1a i teamet är väl ingen hemlighet, men jag tycker att man inte får glömma bort varför han blev etta....kom ihåg att han inte var ett när han började i f1 utan han körde sig till den respekten i teamen han körde för.

Om Nico fortsätter att vara snabbare så är det ju samma sak i Merceders tror jag, Nico blir ju etta om han är den snabbaste och den som har chansen att ta hem vm. Ingen konstigt med det i mona ögon, den snabbaste får bäst support så enkelet är det.
Tycker du det inkluderar att, rent hypotetiskt som exempel förstås, till exempel förbjuda teamkamraten från att se ens telemetri och data men själv ha tillgång till all telemetri och data från teamkamraten?

Tycker du det också inkluderar att tvinga teamkamraten i säg, och givetvis helt hypotetiskt och som exempel, ge upp ledningen på det sista varvet i säsongens femte race och släppa fram?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

PC, nä det tycker jag inte, nico är helt enkelt snabbare och det beror nog inte på att teamet gör mer för honom.

Nej det tycker jag inte på din första fråga, jag tycker att båda ska ha tillgång till bådas data.

På din andra fråga så tycker jag att i de fall du syftar på(spaniens gp?) att de inte skulle vara okej eftersom det inte är klart vem som är "förstaförare" ännu och även om Nico börjat jävligt bra så tycker jag inte att han skulle bli omsläppt i dagsläget men om det efter halva säsongen skulle vara samma läge skulle jag nog tycka att schumi skulle släppt förbi Rosberg.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:PC, nä det tycker jag inte, nico är helt enkelt snabbare och det beror nog inte på att teamet gör mer för honom.

Nej det tycker jag inte på din första fråga, jag tycker att båda ska ha tillgång till bådas data.

På din andra fråga så tycker jag att i de fall du syftar på(spaniens gp?) att de inte skulle vara okej eftersom det inte är klart vem som är "förstaförare" ännu och även om Nico börjat jävligt bra så tycker jag inte att han skulle bli omsläppt i dagsläget men om det efter halva säsongen skulle vara samma läge skulle jag nog tycka att schumi skulle släppt förbi Rosberg.
Så en förare som kräver att få se sin teamkamrats data men förbjuder att dela med sig av sin egen data - vad säger du om en sådan förare?

Den andra frågan syftade inte på Spaniens GP 2010 utan på två uppmärksammade race för flera år sen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Jaha men angående de två racen så tycker jag det var rätt, de var ingen tvekan om vem som var nummer ett på A1 ring, Barrichello borde väl vetat om det innan men de gjorde han tyvärr inte och det kan man ju iof sig kritisera ferrari för.

Angående telemetrin så har jag inte hört något om det, länka gärna. Dock så säger det inte annat om föraren att han verkligen gör allt för att vinna. Jag måste dock säga att om jag varit förare så hade jag nog täkt likadant men jag tycker däremot att teamet inte borde tillåta en sådan sak, det är ju trots allt föraren som är anställd av teamet men visst, de är ju ingen hemlighet att schumi hade en väldigt stark ställning i ferrari. Men killen hade ju ett koncept för att vinna och det är ju det som räknas i denna branschen.
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

LuckyStrike1 skrev:
Crazy F1 skrev:Sant LS. Att schumi var 1a i teamet är väl ingen hemlighet, men jag tycker att man inte får glömma bort varför han blev etta....kom ihåg att han inte var ett när han började i f1 utan han körde sig till den respekten i teamen han körde för.

Om Nico fortsätter att vara snabbare så är det ju samma sak i Merceders tror jag, Nico blir ju etta om han är den snabbaste och den som har chansen att ta hem vm. Ingen konstigt med det i mona ögon, den snabbaste får bäst support så enkelet är det.
Tycker du det inkluderar att, rent hypotetiskt som exempel förstås, till exempel förbjuda teamkamraten från att se ens telemetri och data men själv ha tillgång till all telemetri och data från teamkamraten?

Tycker du det också inkluderar att tvinga teamkamraten i säg, och givetvis helt hypotetiskt och som exempel, ge upp ledningen på det sista varvet i säsongens femte race och släppa fram?
På fråga ett är det enkla svaret givetvis nej, men det är sällan enkelt. Frågan är bland annat hur mycket pengar förarna genererar sinsemellan, vilken kultur som finns i företaget, vilken förare som bedöms ha störst chans på en titel, vilka avtal man slutit etc. Schumi hade 19 segrar och två titlar när han kom till Ferrari 1996. Vare sig Irvine eller Barrichello hade någon en enda seger när dom kom och anställdes sannolikt som uttalade andreförare, vilket de för det mesta skötte med den äran. Vi såg ju även att Schumi inte tvekade att hjälpa Irvine 1999.

På fråga två är det inte lika enkelt att direkt svara nej, för det beror ju på hur det utförs och vem som står för beslutet. Barrichello var tydligt emot att släppa Schumi men tordes inte visa sitt missnöje fullt ut och ta segern, utan beslöt att visa öppet på stallorder. Det såg gräsligt ut, men hade han släppt vid depåbesök eller "tappat fart" med "ett dåligt set däck" hade ingen höjt ett ögonbryn. Om det i avtalet finns inskrivet att försteföraren har rätt att vinna tills titeln är säkrad är alltså stallcheferna med på det och besluten är inte uteslutande förarens och skulden bör fördelas med vikten på i det här fallet Todt.
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Touché :up:

Å andra sidan så har jag inget emot teamorder eftersom jag tycker det är en del av sporten, dock så får man väl säga att förarna ska vara medvetna om att teamorder kan förekomma när de skriver på. Eddie visste vad som gällde, dock så verkade inte RB fatta att i Ferrari så fanns det bara en förare då och det var Schumacher. . .
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Touché :up:

Å andra sidan så har jag inget emot teamorder eftersom jag tycker det är en del av sporten, dock så får man väl säga att förarna ska vara medvetna om att teamorder kan förekomma när de skriver på. Eddie visste vad som gällde, dock så verkade inte RB fatta att i Ferrari så fanns det bara en förare då och det var Schumacher. . .
Men du skrev ju tidigare att Schumacher körde sig till den positionen och nu skriver du att han faktiskt inte gjorde det, utan den andra föraren inte fick en chans att köra på lika villkor och borde ha fattat det från början. Hur ska du ha det?

Om jag förstått dig rätt genom dina inlägg här idag så tycker du det alltså vore ok om en förare är försteförare i teamet om han kör till sig det. Men att det är ok att ha det skrivet i kontrakt från början innan han kört sig till det.

Och du tycker vidare att det i sådana fall är ok med teamorder i race tidigt på säsongen.

Då tycker du ju alltså att det vore ok om Schumacher ledde Spaniens GP om två veckor med Nico bakom sig, och får order om att släppa förbi sig Nico till segern.

Nico är väl hittills i år minst lika långt före Schumacher eller längre före honom som Schumacher var gentemot sina teamkamrater i Ferrari. Ett försprång Nico dessutom har kört sig till. Då tycker du det är ok att ge Nico försteförarstatus och ge Schumacher teamorder i Spanien. Det är vad du har skrivit så man får ju tro på att det är vad du tycker.

Nu ska jag inte vara så elak. Jag tror nog det ska bli något av han Schumacher en dag.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den fre apr 23, 2010 12:51, redigerad totalt 1 gång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Touché :up:

Å andra sidan så har jag inget emot teamorder eftersom jag tycker det är en del av sporten, dock så får man väl säga att förarna ska vara medvetna om att teamorder kan förekomma när de skriver på. Eddie visste vad som gällde, dock så verkade inte RB fatta att i Ferrari så fanns det bara en förare då och det var Schumacher. . .
Inte ens om man så satte på världens största tvåa på hans keps :D
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

LS F. ja han körde sig till den positionen i benetton och det följde med honom till ferrari, han var dubbel värlsmästare vad mer behövde han göra? Då har han väl kört till sig positionen? När han väl var i Ferrari så antar jag att han var nummer ett redan från början och var han det inte i början av säsongen så var han det garanterat efter 4-5 lopp. Eddie sa ju själv att han inte förstod hur schumi kunde köra så fort i den bilen, de säger väl en del.

På andra frågan är svaret ja och ja, för om en anan har det inskrivet i kontraktet så måste det ju finnas en anledning till det(hoppas man iaf). Om "2e föraren går med på det får han ju stå sitt kast eftersom ingen (förhoppningsvis) tvingar honom att skriva på.

På din 3e fråga, ja det tycker ja om man väldigt tydligt kan se en tendens. Jag förstår vart du vill komma och om du hade sagt i lopp sex i stället för 5 så hade jag sagt att jag, jag tycker han ska släppa nico. Dock så är poängsystemet inte likadant i år som det var 02 så en förare har ju en större chans att ta igen ett större poängunderläge nu så om det hade varit schumi RB idagsläget som körde hade jag nog sagt åt ferrari att vänat något lopp till innan de använde sig av teamorder.

Är allting klart nu eller blev det mer frågetecken?
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

LuckyStrike1 skrev:
Då tycker du ju alltså att det vore ok om Schumacher ledde Spaniens GP om två veckor med Nico bakom sig, och får order om att släppa förbi sig Nico till segern.
Nog kan jag tycka att det finns fog för att låta Nico vinna på bekostnad av Schumi, förutsatt att han ligger så till att han har möjligheten, men det är ju en fråga av mer akademisk natur om inte Mercedes har hittat 1,5 sekund. Det är ju som Schumi sa i Österrike, det vore ju snopet om titeln hänger på de extrapoäng han skulle tagit vid seger, särskilt om det var stallkompisen som snodde poängen.

Men nu är ju inte stallorder tillåtna så det är ju ingen som kan använda sig av sånt längre :D
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Och du tror på tomten också Jögga :wink: