BAHRAINS GP 2010 - SAKHIR. Lopp 1 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
BAHRAINS GP 2010 - SAKHIR. Lopp 1 av 19
Loppets officiella namn: 2010 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Banbeskrivning: Sakhir
Banlängd: 6.299 km, antal varv: 49, startförskjutning: 0.246 km, distans: 308.405 km
Bensinförbrukning 2008: 2.60 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.38 sekunder
Tidschema (Bästa tid från 2009 inom parantes)
Fredag 2010-03-12, CET
Träning 1 08:00-09:30 (L.Hamilton - McLaren 1:33.647)
Träning 2 12:00-13:30 (N.Rosberg - Williams 1:33.339)
Lördag 2010-03-13, CET
Träning 3 09:00-10:00 (T.Glock - Toyota 1:32.605)
Kvalificering 12:00-13:00 (J.Trulli - Toyota 1:33.431)
Söndag 2010-03-14, CET
Lopp 13:00-15:00
Alla sex segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Jenson Button - Brawn GP # 1:31:48,182
2008: Felipe Massa - Ferrari # 1:31:06,970
2007: Felipe Massa - Ferrari # 1:33:27,515
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:29:46,205
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:29:18,531
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:28:34,875
Alla sex kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Jarno Trulli - Toyota # 1:33,431
2008: Robert Kubica - BMW Sauber # 1:33,096
2007: Felipe Massa - Ferrari # 1:32,652
2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:31,431
2005: Fernando Alonso - Renault # 3:01,902
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:30,139
© Forza Motorsport 1998 - 2010. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
-
SÅ här taggad har jag inte varit på ..... 3 år
Skämt åsido de känns som mitt liv kommit tillbaka lite så jag är så jävla glad för att uttrycka mig milt. De känns som det kommer bli en sån högintressant säsong i år och det kan sluta exakt hur som helst. Om det stämmer att Sauber är snällare mot däck så kommer det säkert innebära att vi har 5 team som slåss om segrar och detta betyder att vi i så fall skulle ha 10 ! förare som kan vinna, detta låter dock osannolikt men tänk om det skulle vara så många, då skulle det vara helt sjukt ju!
Loppet i sig är helt omöjligt att tippa men de känns som att teamen har mycket bättre tillförlitlighet nu när man inte får byta saker så mycket som man fick förr så jag tror faktistk att 15 bilar tar sig i mål om de inte kraschar så att säga
Skämt åsido de känns som mitt liv kommit tillbaka lite så jag är så jävla glad för att uttrycka mig milt. De känns som det kommer bli en sån högintressant säsong i år och det kan sluta exakt hur som helst. Om det stämmer att Sauber är snällare mot däck så kommer det säkert innebära att vi har 5 team som slåss om segrar och detta betyder att vi i så fall skulle ha 10 ! förare som kan vinna, detta låter dock osannolikt men tänk om det skulle vara så många, då skulle det vara helt sjukt ju!
Loppet i sig är helt omöjligt att tippa men de känns som att teamen har mycket bättre tillförlitlighet nu när man inte får byta saker så mycket som man fick förr så jag tror faktistk att 15 bilar tar sig i mål om de inte kraschar så att säga
-
- Varnad
I år blir Kimis kompis "the man to beat", nämligen Sebastian Vettel.
Kampen inom teamen är lite rolig också. Slåss Alonso och Massa redan i första och vem får de största skandalrubrikerna i McLarenstallet i år och hur långt efter Nico kommer panschisen?
Kampen inom teamen är lite rolig också. Slåss Alonso och Massa redan i första och vem får de största skandalrubrikerna i McLarenstallet i år och hur långt efter Nico kommer panschisen?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Vettel vinner så länge Red Bull-bilen klarar sig i mål.
VM i år står mellan Vettel, Alonso och Hamilton.
Schumacher är inte konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez.
VM i år står mellan Vettel, Alonso och Hamilton.
Schumacher är inte konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Mer sånt. Det gör det bara ännu mer spännande. Finns det förresten någon i pressen som gått ut och sågat Schumacher redan nu innan första loppet? Kände tendenser i pre-programet i Viasat där man inte ens nämnde honom som konkurrent till segern. Så kanske det är men vad kul det skulle bli med undanflykterna om han lyckas...LuckyStrike1 skrev:Schumacher är inte konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez.
-
-
-
-
-
Vad är det som är fel nu då? Man brukar ju få höra att den Gudabenådade själv bygger sina bilar och då bör det väl inte vara några problem, eller...?Crazy F1 skrev:Haha det lär ju bli mer liv li luckan här inne nu iaf. Jag tror schumis konkurrenskraft beror mycket på hur deras nya delar är till bilen. Kan de ge någon tiondel eller kanske mer så kommer han nog att vara med men Brawn verkade ju inte så optimistisk.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
Hamilton vinner
Vettel 2:a
Massa 3:a
4:a
5:
Skomakaren 6:a (Så det kan gå )
Button råkar göra en tavla och får inte va med till slutet
Vettel 2:a
Massa 3:a
4:a
5:
Skomakaren 6:a (Så det kan gå )
Button råkar göra en tavla och får inte va med till slutet
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Blomman o Eje har ju alltid haft lite "Schumi-komplex" så vitt jag kan minnas..Fredrik i Trollhättan skrev:Mer sånt. Det gör det bara ännu mer spännande. Finns det förresten någon i pressen som gått ut och sågat Schumacher redan nu innan första loppet? Kände tendenser i pre-programet i Viasat där man inte ens nämnde honom som konkurrent till segern. Så kanske det är men vad kul det skulle bli med undanflykterna om han lyckas...LuckyStrike1 skrev:Schumacher är inte konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez.
Saknar de gamla mästarna...
-
sant PC men han har ju inte kunnat det eftersom han bara varit i teamet sedan jul.... Ingen kan bygga en bra bil på noll tid, inte ens schumacher och hans team. Titta på Ferrari, det tog ett år sen var han med och slogs både 97 och 98 och sedan han had eju vunnit 99 om inte han brytit benet sedan 00-04 och framåt vet vi ju hur det gick..
-
-
Så Pastis uppgifter stämmer inte med andra ord?Eau Rouge skrev:Tilläggas skall också att banan har ändrat karaktär lite grann lagom till årets upplaga av Bahrains GP. Nu kommer man att förlänga bansträckningen och varvet blir hela 6,299 km. Man kör tävligen över 49 varv istället för de sedvanliga 57.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
Såna här uttalanden gör mig lätt konfunderad...Crazy F1 skrev: Ingen kan bygga en bra bil på noll tid, inte ens schumacher och hans team.
Fast mest är denna personkult lätt skrattretande, för att inte säga smålöjlig. Men ändå lite gulligt om man tänker efter, tänk vad han kan den där...
Senast redigerad av PC: den ons mar 10, 2010 22:06, redigerad totalt 1 gång.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
kan det bero på att det är samma bildCrazy F1 skrev:fan jag ser ingen skillnad på era bilder
jag syftar på Pastis info lägst up i denna tråd.
-
- Varnad
Jag tror två "toppseedade" förare lämnar sina stall innan säsongen är slut, nämligen Alonso som tycker Massa får för stor uppbackning inom teamet och att de inte kan komma överens om vem som ska ha vilka däck och komma in först...
Den andre som går är permobilföraren, antingen genom diskning eller för att han rastats runt av snorvalpen med finsk far och tröttnar.
Men han kan ju alltid fortsätta sälja Schumikorv...
Den andre som går är permobilföraren, antingen genom diskning eller för att han rastats runt av snorvalpen med finsk far och tröttnar.
Men han kan ju alltid fortsätta sälja Schumikorv...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Re: BAHRAINS GP 2010 - SAKHIR. Lopp 1 av 19
Pastis skrev: Banlängd: 6.299 km, antal varv: 49,
I was misled and that is the way it went
-
Kolla uppe till vänster. Du ser ett ben som sparkar ut åt höger samt en gigantisk figur med stor käft som kommer in från höger. Nästippen tar vid där baksidan på låret tar slut, och kurvorna 3 till 7 ska visst ha fått det gemensamma namnet Brown-Nosing.Crazy F1 skrev:fan jag ser ingen skillnad på era bilder
-
- Varnad
-
Tack AnFran.
PC: Ungefär lika skrattretande som din kommentar innan...precis som någon håller på sverige i fotboll, lika mycket kan väl en person hålla på en person eller? Men det är klart, brinner man inte för något själv har man kanske svårt att sätta sig in i andra människors sätt att tänka i en sån här sak.
J
PC: Ungefär lika skrattretande som din kommentar innan...precis som någon håller på sverige i fotboll, lika mycket kan väl en person hålla på en person eller? Men det är klart, brinner man inte för något själv har man kanske svårt att sätta sig in i andra människors sätt att tänka i en sån här sak.
J
-
Vi gjorde bara en professionell bedömning:)Fredrik i Trollhättan skrev:Mer sånt. Det gör det bara ännu mer spännande. Finns det förresten någon i pressen som gått ut och sågat Schumacher redan nu innan första loppet? Kände tendenser i pre-programet i Viasat där man inte ens nämnde honom som konkurrent till segern. Så kanske det är men vad kul det skulle bli med undanflykterna om han lyckas...LuckyStrike1 skrev:Schumacher är inte konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez.
Skämt åsido, han är ju precis lika tillgänglig som vanligt.....
KLart att gubben har chansen men det blir extremt tufft
-
Det är ingen som sågat vare sig Schumachers eller Mercedes chanser.Fredrik i Trollhättan skrev:Mer sånt. Det gör det bara ännu mer spännande. Finns det förresten någon i pressen som gått ut och sågat Schumacher redan nu innan första loppet? Kände tendenser i pre-programet i Viasat där man inte ens nämnde honom som konkurrent till segern. Så kanske det är men vad kul det skulle bli med undanflykterna om han lyckas...LuckyStrike1 skrev:Schumacher är inte konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez.
Men att döma av testerna så här långt verkar de flesta vara överens om att det är fyra stall - Red Bull, McLaren, Ferrari och Mercedes - som är ett par steg före de andra och att av dessa fyra är det tre - Red Bull, McLaren och Ferrari - som har sett starkast ut.
Mercedes har en bit kvar upp till de tre som det verkar. Därför kommer Schumacher inte vara konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez. Men om Mercedesbilen blir lite snabbare och de är med i VM-striden kan vi nog få se parkeringar och liknande manövrar.
-
- Mr Forza Motorsport
-
Att bedöma formen exakt med hjälp av försäsong brukar vara vanskligt, och med Schumi kan man aldrig vara så säker. Första tävlingarna kanske dom inte har det sista, men totalt sett tror jag säkert att dom kommer att slåss om det.LuckyStrike1 skrev:
Det är ingen som sågat vare sig Schumachers eller Mercedes chanser.
Men att döma av testerna så här långt verkar de flesta vara överens om att det är fyra stall - Red Bull, McLaren, Ferrari och Mercedes - som är ett par steg före de andra och att av dessa fyra är det tre - Red Bull, McLaren och Ferrari - som har sett starkast ut.
Mercedes har en bit kvar upp till de tre som det verkar. Därför kommer Schumacher inte vara konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez. Men om Mercedesbilen blir lite snabbare och de är med i VM-striden kan vi nog få se parkeringar och liknande manövrar.
Och det har ju hänt förr att stall mörkar formen, och funkar uppdateringspaketet dom har med till Bahrain så kan tipsen komma på skam.
-
- Moderator
Vad är poängen med det nya partiet? Det ser ju bara långsamt och trist ut.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
AbsolutJögga skrev:Att bedöma formen exakt med hjälp av försäsong brukar vara vanskligt, och med Schumi kan man aldrig vara så säker. Första tävlingarna kanske dom inte har det sista, men totalt sett tror jag säkert att dom kommer att slåss om det.LuckyStrike1 skrev:
Det är ingen som sågat vare sig Schumachers eller Mercedes chanser.
Och det har ju hänt förr att stall mörkar formen, och funkar uppdateringspaketet dom har med till Bahrain så kan tipsen komma på skam.
Absolut
Absolut
Kanske
Absolut
-
-
-
-
Varför tror du fler och fler stall har hajfenor på bilarna nu?PC: skrev:F1 kvävs, långsamt men säkert...ANFRAN skrev:Mer downforce > lägre farter > längre tävling > ökade reklamintäkter.JTarnstrom skrev:Vad är poängen med det nya partiet? Det ser ju bara långsamt och trist ut.
Ett bra sätt att öka ytan man kan sälja reklamplats på ...
-
-
-
-
- Varnad
-
-
Till nästa år kommer bilar med tak och en speciell helikopterfeed på webben.LuckyStrike1 skrev:Varför tror du fler och fler stall har hajfenor på bilarna nu?PC: skrev:F1 kvävs, långsamt men säkert...ANFRAN skrev: Mer downforce > lägre farter > längre tävling > ökade reklamintäkter.
Ett bra sätt att öka ytan man kan sälja reklamplats på ...
-
En länk: http://www.youtube.com/watch?v=TrBnsfDN3JYGurney skrev:ett klipp från youtube, Mark Webber guidar oss genom Bahrain i en race-simulator
(Och hej vad fult Youtube har blivit över natten!)
-
-
-
Om någon kör långa stintar med jämna tider ger det ju en fingervisning, sen får man väl vänta till efter FP3 då kvalsimuleringarna är gjorda. Svårt att bedöma bränslemängd etc. så det är nog lätt att gissa fel.Crazy F1 skrev:Tror ni man kan dra några slutsatser efter fria eller tror ni mest att teamen testar delar då?
-
hm kanske sant. Men vadå, släpper de kvalsimuleringar?
Kan någon förklara för mig vad skillnaden är på årets kval gentemot förra bortsett från att q3 körs med tom tank?
Alla bilar måste ju starta fulltankade iaf. fan vad illa om någon åker på bensinstopp, undrar hur teamen tänker där, jag menar, tar de mindre bränsle ombord och kör saktare eller satar de på fart men därmed mer tyngd?
Kan någon förklara för mig vad skillnaden är på årets kval gentemot förra bortsett från att q3 körs med tom tank?
Alla bilar måste ju starta fulltankade iaf. fan vad illa om någon åker på bensinstopp, undrar hur teamen tänker där, jag menar, tar de mindre bränsle ombord och kör saktare eller satar de på fart men därmed mer tyngd?