BAHRAINS GP 2010 - SAKHIR. Lopp 1 av 19

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner loppet på söndag?

Omröstningen slutade sön mar 14, 2010 19:59

1 Jenson Button / McLaren-Mercedes
1
2%
2 Lewis Hamilton / McLaren-Mercedes
12
19%
3 Michael Schumacher / Mercedes
10
16%
4 Nico Rosberg / Mercedes
1
2%
5 Sebastian Vettel / Red Bull-Renault
13
20%
6 Mark Webber / Red Bull-Renault
1
2%
7 Felipe Massa / Ferrari
4
6%
8 Fernando Alonso / Ferrari
17
27%
9 Rubens Barrichello / Williams-Cosworth
0
Inga röster
10 Nico Hülkenberg / Williams-Cosworth
0
Inga röster
11 Robert Kubica / Renault
0
Inga röster
12 Vitaly Petrov / Renault
0
Inga röster
14 Adrian Sutil / Force India-Mercedes
0
Inga röster
15 Vitantonio Liuzzi / Force India-Mercedes
0
Inga röster
16 Sebastien Buemi / Toro Rosso-Ferrari
0
Inga röster
17 Jaime Alguersuari / Toro Rosso-Ferrari
0
Inga röster
18 Jarno Trulli / Lotus Racing-Cosworth
1
2%
19 Heikki Kovalainen / Lotus Racing-Cosworth
0
Inga röster
20 Karun Chandhok / HRT-Cosworth
1
2%
21 Bruno Senna / HRT-Cosworth
0
Inga röster
22 Pedro de la Rosa / BMW Sauber-Ferrari
1
2%
23 Kamui Kobayashi / BMW Sauber-Ferrari
2
3%
24 Timo Glock / Virgin-Cosworth
0
Inga röster
25 Lucas di Grassi / Virgin-Cosworth
0
Inga röster

Antal röster: 64

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

BAHRAINS GP 2010 - SAKHIR. Lopp 1 av 19

Inlägg av Pastis »

Bild

Loppets officiella namn: 2010 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX

Banbeskrivning: Sakhir
Banlängd: 6.299 km, antal varv: 49, startförskjutning: 0.246 km, distans: 308.405 km
Bensinförbrukning 2008: 2.60 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.38 sekunder

Tidschema (Bästa tid från 2009 inom parantes)
Fredag 2010-03-12, CET
Träning 1 08:00-09:30 (L.Hamilton - McLaren 1:33.647)
Träning 2 12:00-13:30 (N.Rosberg - Williams 1:33.339)
Lördag 2010-03-13, CET
Träning 3 09:00-10:00 (T.Glock - Toyota 1:32.605)
Kvalificering 12:00-13:00 (J.Trulli - Toyota 1:33.431)
Söndag 2010-03-14, CET
Lopp 13:00-15:00

Alla sex segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Jenson Button - Brawn GP # 1:31:48,182
2008: Felipe Massa - Ferrari # 1:31:06,970
2007: Felipe Massa - Ferrari # 1:33:27,515
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:29:46,205
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:29:18,531
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:28:34,875

Alla sex kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Jarno Trulli - Toyota # 1:33,431
2008: Robert Kubica - BMW Sauber # 1:33,096
2007: Felipe Massa - Ferrari # 1:32,652
2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:31,431
2005: Fernando Alonso - Renault # 3:01,902
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:30,139

© Forza Motorsport 1998 - 2010. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Sådärja. Nu kan säsongen börja....

Jag är ovanligt taggad inför det här och känner att orsaken stavas Michael Schumacher. Hur ska det här sluta?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

SÅ här taggad har jag inte varit på ..... 3 år :lol:

Skämt åsido de känns som mitt liv kommit tillbaka lite så jag är så jävla glad för att uttrycka mig milt. De känns som det kommer bli en sån högintressant säsong i år och det kan sluta exakt hur som helst. Om det stämmer att Sauber är snällare mot däck så kommer det säkert innebära att vi har 5 team som slåss om segrar och detta betyder att vi i så fall skulle ha 10 ! förare som kan vinna, detta låter dock osannolikt men tänk om det skulle vara så många, då skulle det vara helt sjukt ju!

Loppet i sig är helt omöjligt att tippa men de känns som att teamen har mycket bättre tillförlitlighet nu när man inte får byta saker så mycket som man fick förr så jag tror faktistk att 15 bilar tar sig i mål om de inte kraschar så att säga :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

I år blir Kimis kompis "the man to beat", nämligen Sebastian Vettel.
Kampen inom teamen är lite rolig också. Slåss Alonso och Massa redan i första och vem får de största skandalrubrikerna i McLarenstallet i år och hur långt efter Nico kommer panschisen?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
aikaik

Inlägg av aikaik »

Mercedes-Mr Ross Brawn-Schumacher.Kan bara sluta med Seger.Jag berättar mer Jari sisådär kl 16 på söndag varför men t o m en permobilchaufför som styr med tungan begriper att dom vinner. :cool2:
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vettel vinner så länge Red Bull-bilen klarar sig i mål.

VM i år står mellan Vettel, Alonso och Hamilton.

Schumacher är inte konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Fredrik i Trollhättan

LuckyStrike1 skrev:Schumacher är inte konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez.
Mer sånt. Det gör det bara ännu mer spännande. Finns det förresten någon i pressen som gått ut och sågat Schumacher redan nu innan första loppet? Kände tendenser i pre-programet i Viasat där man inte ens nämnde honom som konkurrent till segern. Så kanske det är men vad kul det skulle bli med undanflykterna om han lyckas...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

LuckyStrike1 skrev:Schumacher är inte konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez.
Nu förstår jag varför du har hittat tillbaka till forumet. :wave:
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

KOBAYASHI!
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Chansar på Hamilton, med RB-bilarna på resterande pallplatser.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Haha det lär ju bli mer liv li luckan här inne nu iaf. Jag tror schumis konkurrenskraft beror mycket på hur deras nya delar är till bilen. Kan de ge någon tiondel eller kanske mer så kommer han nog att vara med men Brawn verkade ju inte så optimistisk.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Crazy F1 skrev:Haha det lär ju bli mer liv li luckan här inne nu iaf. Jag tror schumis konkurrenskraft beror mycket på hur deras nya delar är till bilen. Kan de ge någon tiondel eller kanske mer så kommer han nog att vara med men Brawn verkade ju inte så optimistisk.
Vad är det som är fel nu då? Man brukar ju få höra att den Gudabenådade själv bygger sina bilar och då bör det väl inte vara några problem, eller...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Fredrik i Trollhättan

Crazy F1 skrev:men Brawn verkade ju inte så optimistisk.
Han lägger ut lite rök....
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Hamilton vinner
Vettel 2:a
Massa 3:a
4:a
5:
Skomakaren 6:a (Så det kan gå )
Button råkar göra en tavla och får inte va med till slutet :down:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Fredrik i Trollhättan skrev:
Mer sånt. Det gör det bara ännu mer spännande. Finns det förresten någon i pressen som gått ut och sågat Schumacher redan nu innan första loppet? Kände tendenser i pre-programet i Viasat där man inte ens nämnde honom som konkurrent till segern. Så kanske det är men vad kul det skulle bli med undanflykterna om han lyckas...
Blomman o Eje har ju alltid haft lite "Schumi-komplex" så vitt jag kan minnas.. :D
Saknar de gamla mästarna...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

sant PC men han har ju inte kunnat det eftersom han bara varit i teamet sedan jul.... Ingen kan bygga en bra bil på noll tid, inte ens schumacher och hans team. Titta på Ferrari, det tog ett år sen var han med och slogs både 97 och 98 och sedan han had eju vunnit 99 om inte han brytit benet sedan 00-04 och framåt vet vi ju hur det gick..
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Tilläggas skall också att banan har ändrat karaktär lite grann lagom till årets upplaga av Bahrains GP. Nu kommer man att förlänga bansträckningen och varvet blir hela 6,299 km. Man kör tävligen över 49 varv istället för de sedvanliga 57.

Bild
Ferrari.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Eau Rouge skrev:Tilläggas skall också att banan har ändrat karaktär lite grann lagom till årets upplaga av Bahrains GP. Nu kommer man att förlänga bansträckningen och varvet blir hela 6,299 km. Man kör tävligen över 49 varv istället för de sedvanliga 57.

Bild
Så Pastis uppgifter stämmer inte med andra ord?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

fan jag ser ingen skillnad på era bilder :-?
Användarens profilbild
PC:

Crazy F1 skrev: Ingen kan bygga en bra bil på noll tid, inte ens schumacher och hans team.
Såna här uttalanden gör mig lätt konfunderad... :help:

Fast mest är denna personkult lätt skrattretande, för att inte säga smålöjlig. Men ändå lite gulligt om man tänker efter, tänk vad han kan den där... :wor: :lol:
Senast redigerad av PC: den ons mar 10, 2010 22:06, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Crazy F1 skrev:fan jag ser ingen skillnad på era bilder :-?
kan det bero på att det är samma bild :roll:
jag syftar på Pastis info lägst up i denna tråd.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tror två "toppseedade" förare lämnar sina stall innan säsongen är slut, nämligen Alonso som tycker Massa får för stor uppbackning inom teamet och att de inte kan komma överens om vem som ska ha vilka däck och komma in först...
Den andre som går är permobilföraren, antingen genom diskning eller för att han rastats runt av snorvalpen med finsk far och tröttnar.
Men han kan ju alltid fortsätta sälja Schumikorv...
Användarens profilbild
Cheever

Re: BAHRAINS GP 2010 - SAKHIR. Lopp 1 av 19

Inlägg av Cheever »

Pastis skrev: Banlängd: 6.299 km, antal varv: 49,
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Crazy F1 skrev:fan jag ser ingen skillnad på era bilder :-?
Kolla uppe till vänster. Du ser ett ben som sparkar ut åt höger samt en gigantisk figur med stor käft som kommer in från höger. Nästippen tar vid där baksidan på låret tar slut, och kurvorna 3 till 7 ska visst ha fått det gemensamma namnet Brown-Nosing.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lysande observation Anfran!
Undrar om det är Bahrainiernas flirt med Bernie brothers cirkus?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tack AnFran.

PC: Ungefär lika skrattretande som din kommentar innan...Skriver överdrivna påstående åt ett håll så är sannolikheten rätt stor att man får ett likadant svar åt andra hållet.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tack AnFran.

PC: Ungefär lika skrattretande som din kommentar innan...precis som någon håller på sverige i fotboll, lika mycket kan väl en person hålla på en person eller? Men det är klart, brinner man inte för något själv har man kanske svårt att sätta sig in i andra människors sätt att tänka i en sån här sak.

J
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Vi gjorde bara en professionell bedömning:)

Skämt åsido, han är ju precis lika tillgänglig som vanligt.....:(

KLart att gubben har chansen men det blir extremt tufft
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är ingen som sågat vare sig Schumachers eller Mercedes chanser.

Men att döma av testerna så här långt verkar de flesta vara överens om att det är fyra stall - Red Bull, McLaren, Ferrari och Mercedes - som är ett par steg före de andra och att av dessa fyra är det tre - Red Bull, McLaren och Ferrari - som har sett starkast ut.

Mercedes har en bit kvar upp till de tre som det verkar. Därför kommer Schumacher inte vara konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez. Men om Mercedesbilen blir lite snabbare och de är med i VM-striden kan vi nog få se parkeringar och liknande manövrar.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag hade missat att de byggt om banan till i år. Nu har jag uppdaterat men en ny banskiss, rörig men den nya...
Bild
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

LuckyStrike1 skrev:

Men att döma av testerna så här långt verkar de flesta vara överens om att det är fyra stall - Red Bull, McLaren, Ferrari och Mercedes - som är ett par steg före de andra och att av dessa fyra är det tre - Red Bull, McLaren och Ferrari - som har sett starkast ut.

Mercedes har en bit kvar upp till de tre som det verkar. Därför kommer Schumacher inte vara konkurrenskraftig nog för att göra en felparkering eller en Jerez. Men om Mercedesbilen blir lite snabbare och de är med i VM-striden kan vi nog få se parkeringar och liknande manövrar.
Att bedöma formen exakt med hjälp av försäsong brukar vara vanskligt, och med Schumi kan man aldrig vara så säker. Första tävlingarna kanske dom inte har det sista, men totalt sett tror jag säkert att dom kommer att slåss om det.

Och det har ju hänt förr att stall mörkar formen, och funkar uppdateringspaketet dom har med till Bahrain så kan tipsen komma på skam.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vad är poängen med det nya partiet? Det ser ju bara långsamt och trist ut.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Jadu, säg det. Jag såg inför-programmet på MotorsTV igår och dom nämnde i förbifarten att man kunnat förlänga banan för att det nu var 24 bilar!?

Personligen tycker jag att det ser orytmiskt och långsamt ut, och det verkar inte främja omkörningar direkt.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jögga skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Att bedöma formen exakt med hjälp av försäsong brukar vara vanskligt, och med Schumi kan man aldrig vara så säker. Första tävlingarna kanske dom inte har det sista, men totalt sett tror jag säkert att dom kommer att slåss om det.

Och det har ju hänt förr att stall mörkar formen, och funkar uppdateringspaketet dom har med till Bahrain så kan tipsen komma på skam.
Absolut

Absolut

Absolut

Kanske

Absolut

Användarens profilbild
PC:

JTarnstrom skrev:Vad är poängen med det nya partiet? Det ser ju bara långsamt och trist ut.
Tänkte just samma sak.
Ser lika "Mickey Mouse" ut som Indys s.k. GP-bana, Jarno Trullis våta dröm med andra ord... :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

JTarnstrom skrev:Vad är poängen med det nya partiet? Det ser ju bara långsamt och trist ut.
Mer downforce > lägre farter > längre tävling > ökade reklamintäkter. :o
Användarens profilbild
PC:

ANFRAN skrev:
F1 kvävs, långsamt men säkert... :-?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

PC: skrev:
ANFRAN skrev:
Varför tror du fler och fler stall har hajfenor på bilarna nu?

Ett bra sätt att öka ytan man kan sälja reklamplats på ...

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Kobayashi !!
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

Jacob skrev:Kobayashi !!
Vad har du fått för odds?
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Nu ger Pedro 250 x fläsket!

Edit: Fel! 300!!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Undrar om man inte ska investera i en flaska Kanske hallon till helgen och sitta och förvärma lite?
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

ett klipp från youtube, Mark Webber guidar oss genom Bahrain i en race-simulator
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

LuckyStrike1 skrev:
PC: skrev:
ANFRAN skrev: Mer downforce > lägre farter > längre tävling > ökade reklamintäkter. :o
Varför tror du fler och fler stall har hajfenor på bilarna nu?

Ett bra sätt att öka ytan man kan sälja reklamplats på ...
Till nästa år kommer bilar med tak och en speciell helikopterfeed på webben.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Gurney skrev:ett klipp från youtube, Mark Webber guidar oss genom Bahrain i en race-simulator
En länk: http://www.youtube.com/watch?v=TrBnsfDN3JY

(Och hej vad fult Youtube har blivit över natten!)
Gösta

Inlägg av Gösta »

va faan är detta?
25 förare i fältet?

TÄRNAN, hur var det, trodde F1 var döende!!!! :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tror ni man kan dra några slutsatser efter fria eller tror ni mest att teamen testar delar då?
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Gösta skrev:va faan är detta?
25 förare i fältet?

TÄRNAN, hur var det, trodde F1 var döende!!!! :D
Tror du räknat lite fel, det är 24 förare....eller har någon blivit utan bil :D
(nr 13 används inte)
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:Tror ni man kan dra några slutsatser efter fria eller tror ni mest att teamen testar delar då?
Om någon kör långa stintar med jämna tider ger det ju en fingervisning, sen får man väl vänta till efter FP3 då kvalsimuleringarna är gjorda. Svårt att bedöma bränslemängd etc. så det är nog lätt att gissa fel.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

hm kanske sant. Men vadå, släpper de kvalsimuleringar?

Kan någon förklara för mig vad skillnaden är på årets kval gentemot förra bortsett från att q3 körs med tom tank?

Alla bilar måste ju starta fulltankade iaf. fan vad illa om någon åker på bensinstopp, undrar hur teamen tänker där, jag menar, tar de mindre bränsle ombord och kör saktare eller satar de på fart men därmed mer tyngd?