Viasats klassiska lopp

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
AndersF1

Viasats klassiska lopp

Inlägg av AndersF1 »

Jag brukar ibland titta lite på Viasats klassiska F1-lopp, vilket kan vara rätt så skoj. Möjligen lite "synd" att man inte får höra dem kommenteras av Jan Svanlund för att få den riktiga nostalgikänslan.

Jag såg Tysklands GP -87, tror jag att det var, för någon dag sedan och då kommenterades det kring den fria farten i depån, vilket såg minst sagt vansinnigt farligt ut. Tyckte lill-lövis pratade om 160-170 i depån och packat med folk. Han mindes dock inte någon allvarlig olycka. Inte jag heller, förutom någon brand. Någon annan som kommer ihåg några allvarliga depåolyckor?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Alboreto tappade väl ett hjul i depån på Imola -94?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

[Schumacher] körde väl över Nigel Stepney på Imola någon gång också?

Annars är väl den värsta olyckan man minns med Jos Verstappen på Hockenheim -94, även om det var just en brand.
Ferrari.
Användarens profilbild
Lemon

Re: Viasats klassiska lopp

Inlägg av Lemon »

AndersF1 skrev:Jag såg Tysklands GP -87, tror jag att det var, för någon dag sedan och då kommenterades det kring den fria farten i depån, vilket såg minst sagt vansinnigt farligt ut. Tyckte lill-lövis pratade om 160-170 i depån och packat med folk. Han mindes dock inte någon allvarlig olycka. Inte jag heller, förutom någon brand. Någon annan som kommer ihåg några allvarliga depåolyckor?
Det var tider detta. Minns när man såg klipp från gamla lopp och bilarna drog iväg ut från depån med fullt ställ så att mekarna fick hoppa åt sidan för att inte bli nermejade.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Och ännu bättre var det förstås när det inte fanns nån mur som skiljde banan och depån. Those were the days...!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Eau Roughe, jag tror det var i Barcelona:D Men han har nog kört på en på A1 också. :D