Tackar det var bra jobbat. Med andra ord så det lägsta någon har kommit är till andra plats. Då finns det ett rekord till att slåFredrikE skrev:2001 i Braslilien varvade David Coultard alla utom 2an Schumi.platt skrev:På tal om att varva 2:an.
Har det det någonsin hänt?
Eller hur långt har någon kommit i sitt varvande av förare?
Åren 2001-2003 gick jag igenom nyss och kollade, det verkar som "[Schumacher]" passade på att vara suverän just när bilarna i fältet var på olika sidor i kartboken gällande snabbhet.
2002-2003 blev bilarna placerade på plats 6 varvade i 14 tävlingar.
2002 blev 4an-sämre varvad 3 gånger, 5an-sämre 2 gånger och 6an-sämre 2 gånger, efter 6an orkade jag inte kolla längre.
Vart hamnar Schumacher i VM?
-
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Det borde finnas ett lopp där tvåan blivit varvad, kommer bara ihåg på sent 80-tal när Prost&Senna varvade hela fältet. Med det borde som sagt finnas en tävling på 50 eller 60-tal där alla blivit varvade, kan inte någon statistiker med tillgång till Forix kolla? Jag har sagt upp min prenumeration.platt skrev:Tackar det var bra jobbat. Med andra ord så det lägsta någon har kommit är till andra plats. Då finns det ett rekord till att slåFredrikE skrev:2001 i Braslilien varvade David Coultard alla utom 2an Schumi.platt skrev:På tal om att varva 2:an.
Har det det någonsin hänt?
Eller hur långt har någon kommit i sitt varvande av förare?
Åren 2001-2003 gick jag igenom nyss och kollade, det verkar som "[Schumacher]" passade på att vara suverän just när bilarna i fältet var på olika sidor i kartboken gällande snabbhet.
2002-2003 blev bilarna placerade på plats 6 varvade i 14 tävlingar.
2002 blev 4an-sämre varvad 3 gånger, 5an-sämre 2 gånger och 6an-sämre 2 gånger, efter 6an orkade jag inte kolla längre.
I was misled and that is the way it went
-
Har ej Forix. Men man tycker att det borde ha hänt på 60 års tävlande. Men en så länge så verkar det som att det finn rekord att slå.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Knappastplatt skrev:Har ej Forix. Men man tycker att det borde ha hänt på 60 års tävlande. Men en så länge så verkar det som att det finn rekord att slå.
Jag fick leta lite själv dårå.
Jag kom till lopp två, Monacos GP 1950
Kod: Markera allt
Monacos GP 1950-05-21 - Loppet
Monte Carlo (Omgång 2 / 7)
Skriv ut resultat
# Förare Stall-motor D Tid Notering
1 34 JM.Fangio Alfa Romeo 3.13.18,700
2 40 A.Ascari Ferrari +1 varv
3 48 L.Chiron Maserati +2 varv
4 42 R.Sommer Ferrari +3 varv
5 50 B.Bira Maserati +5 varv
6 26 B.Gerard ERA +6 varv
7 6 J.Claes Talbot-Lago-Talbot +6 varv
-
Fangio han kunde hanCheever skrev:Knappastplatt skrev:Har ej Forix. Men man tycker att det borde ha hänt på 60 års tävlande. Men en så länge så verkar det som att det finn rekord att slå.
Jag fick leta lite själv dårå.
Jag kom till lopp två, Monacos GP 1950
Borde finnas fler.Kod: Markera allt
Monacos GP 1950-05-21 - Loppet Monte Carlo (Omgång 2 / 7) Skriv ut resultat # Förare Stall-motor D Tid Notering 1 34 JM.Fangio Alfa Romeo 3.13.18,700 2 40 A.Ascari Ferrari +1 varv 3 48 L.Chiron Maserati +2 varv 4 42 R.Sommer Ferrari +3 varv 5 50 B.Bira Maserati +5 varv 6 26 B.Gerard ERA +6 varv 7 6 J.Claes Talbot-Lago-Talbot +6 varv
Ja då fanns det inget rekord att slå.
Bra jobbat.
-
Inte jag... men som du förstår så älskar jag att hata den ma... eller vad han nu är för nåt.Crazy F1 skrev:PC, ja visst är det, det roliga är att majoriteten av F1 världen verkar se fram emot det
Lapplisorna ser nog fram emot von Kerpens återkomst däremot...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Ja man får hoppas att Charlie Whithing har ordnat träningsläger a'la främlingslegionen.PC: skrev:Inte jag... men som du förstår så älskar jag att hata den ma... eller vad han nu är för nåt.Crazy F1 skrev:PC, ja visst är det, det roliga är att majoriteten av F1 världen verkar se fram emot det
Lapplisorna ser nog fram emot von Kerpens återkomst däremot...
-
-
- Varnad
-
Ny säsong och jag orkar inte dra igång en ny omröstning men vad slutar karln i år????
Nu har ju inte testerna börjat och jag hade ju fel förra året då jag tippade topp 3.....
I år tippar jag dock trea, tror inte han och Merceders kan vara lika dåliga som förra året. Dock så kan det bli ännu jämnare i år mellan många team och det känns ju som att RB, Maclaren och Ferrari är de bästa teamen men att renault Merceders nog är närmre. dock får man väl säga efter att ha sett hur dåliga Merceders var förra året att de nog inte kommer kunna slåss om titeln i år dock om ett par pallplaceringar.
Jag tittade på några gamla lopp från 2000 talet och tror ni någonsin vi kommer att få se ett sådan team som ferrari var mellan 2000 och 2006, jag hade nästan glömt hur bra de var och hur otroligt slipade de var, missförstå mig inte, Ferrari är fortfarande slipade men det känns inte som det har "det där extra" som de hade då eller så är det att de andra teamen är bättre pga av alla regeländringar.
Nu har ju inte testerna börjat och jag hade ju fel förra året då jag tippade topp 3.....
I år tippar jag dock trea, tror inte han och Merceders kan vara lika dåliga som förra året. Dock så kan det bli ännu jämnare i år mellan många team och det känns ju som att RB, Maclaren och Ferrari är de bästa teamen men att renault Merceders nog är närmre. dock får man väl säga efter att ha sett hur dåliga Merceders var förra året att de nog inte kommer kunna slåss om titeln i år dock om ett par pallplaceringar.
Jag tittade på några gamla lopp från 2000 talet och tror ni någonsin vi kommer att få se ett sådan team som ferrari var mellan 2000 och 2006, jag hade nästan glömt hur bra de var och hur otroligt slipade de var, missförstå mig inte, Ferrari är fortfarande slipade men det känns inte som det har "det där extra" som de hade då eller så är det att de andra teamen är bättre pga av alla regeländringar.
-
Eau Rouge skrev:Haha, oj vad bittra en del är då.
Skall bli så skönt att se när Schumi säkrar sitt åttonde VM. Undrar i vilken tävling det blir, minns hur han 2002 säkerställde titeln efter elfte loppet eller något i den stilen.
Räknar man bort Schumi och på allvar tror att han kommer att sluta typ åtta, så är man tyvärr riktigt riktigt borta...
-
- Varnad
-
-
-
Zwonk skrev:Eau Rouge skrev:Haha, oj vad bittra en del är då.
Skall bli så skönt att se när Schumi säkrar sitt åttonde VM. Undrar i vilken tävling det blir, minns hur han 2002 säkerställde titeln efter elfte loppet eller något i den stilen.
Räknar man bort Schumi och på allvar tror att han kommer att sluta typ åtta, så är man tyvärr riktigt riktigt borta...
-
Håller faktiskt med Eau Rouge om att man vore helt borta om man trodde att Schumacher skulle sluta "typ åtta". Han blev ju faktiskt nia.Zwonk skrev:Eau Rouge skrev:Haha, oj vad bittra en del är då.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-