Vart hamnar Schumacher i VM?

Kungaklassen av motorsport...

Vilken plats kommer schumacher sluta på i VM?

Världmästare
14
25%
Plats 2
3
5%
Plats 3
8
14%
plats 4-5
31
55%

Antal röster: 56

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

FredrikE skrev:
platt skrev:På tal om att varva 2:an.

Har det det någonsin hänt?
Eller hur långt har någon kommit i sitt varvande av förare?
2001 i Braslilien varvade David Coultard alla utom 2an Schumi.

Åren 2001-2003 gick jag igenom nyss och kollade, det verkar som "[Schumacher]" passade på att vara suverän just när bilarna i fältet var på olika sidor i kartboken gällande snabbhet.

2002-2003 blev bilarna placerade på plats 6 varvade i 14 tävlingar.

2002 blev 4an-sämre varvad 3 gånger, 5an-sämre 2 gånger och 6an-sämre 2 gånger, efter 6an orkade jag inte kolla längre.
Tackar det var bra jobbat. Med andra ord så det lägsta någon har kommit är till andra plats. Då finns det ett rekord till att slå :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:
FredrikE skrev:
platt skrev:På tal om att varva 2:an.

Har det det någonsin hänt?
Eller hur långt har någon kommit i sitt varvande av förare?
2001 i Braslilien varvade David Coultard alla utom 2an Schumi.

Åren 2001-2003 gick jag igenom nyss och kollade, det verkar som "[Schumacher]" passade på att vara suverän just när bilarna i fältet var på olika sidor i kartboken gällande snabbhet.

2002-2003 blev bilarna placerade på plats 6 varvade i 14 tävlingar.

2002 blev 4an-sämre varvad 3 gånger, 5an-sämre 2 gånger och 6an-sämre 2 gånger, efter 6an orkade jag inte kolla längre.
Tackar det var bra jobbat. Med andra ord så det lägsta någon har kommit är till andra plats. Då finns det ett rekord till att slå :D
Det borde finnas ett lopp där tvåan blivit varvad, kommer bara ihåg på sent 80-tal när Prost&Senna varvade hela fältet. Med det borde som sagt finnas en tävling på 50 eller 60-tal där alla blivit varvade, kan inte någon statistiker med tillgång till Forix kolla? Jag har sagt upp min prenumeration.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Har ej Forix. Men man tycker att det borde ha hänt på 60 års tävlande. Men en så länge så verkar det som att det finn rekord att slå.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:Har ej Forix. Men man tycker att det borde ha hänt på 60 års tävlande. Men en så länge så verkar det som att det finn rekord att slå.
Knappast ;)

Jag fick leta lite själv dårå.
Jag kom till lopp två, Monacos GP 1950 :D

Kod: Markera allt

Monacos GP 1950-05-21 - Loppet
Monte Carlo (Omgång 2 / 7)
	Skriv ut resultat 

# 	Förare 	Stall-motor 	D 	Tid 	Notering
1  	34  	JM.Fangio 	Alfa Romeo 		3.13.18,700 	 
2  	40  	A.Ascari 	Ferrari 		+1 varv 	 
3  	48  	L.Chiron 	Maserati 		+2 varv 	 
4  	42  	R.Sommer 	Ferrari 		+3 varv 	 
5  	50  	B.Bira 	Maserati 		+5 varv 	 
6  	26  	B.Gerard 	ERA 		+6 varv 	 
7  	6  	J.Claes 	Talbot-Lago-Talbot 		+6 varv 	 
Borde finnas fler.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:
platt skrev:Har ej Forix. Men man tycker att det borde ha hänt på 60 års tävlande. Men en så länge så verkar det som att det finn rekord att slå.
Knappast ;)

Jag fick leta lite själv dårå.
Jag kom till lopp två, Monacos GP 1950 :D

Kod: Markera allt

Monacos GP 1950-05-21 - Loppet
Monte Carlo (Omgång 2 / 7)
	Skriv ut resultat 

# 	Förare 	Stall-motor 	D 	Tid 	Notering
1  	34  	JM.Fangio 	Alfa Romeo 		3.13.18,700 	 
2  	40  	A.Ascari 	Ferrari 		+1 varv 	 
3  	48  	L.Chiron 	Maserati 		+2 varv 	 
4  	42  	R.Sommer 	Ferrari 		+3 varv 	 
5  	50  	B.Bira 	Maserati 		+5 varv 	 
6  	26  	B.Gerard 	ERA 		+6 varv 	 
7  	6  	J.Claes 	Talbot-Lago-Talbot 		+6 varv 	 
Borde finnas fler.
Fangio han kunde han :up:
Ja då fanns det inget rekord att slå.
Bra jobbat.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Crazy F1 skrev:PC, ja visst är det, det roliga är att majoriteten av F1 världen verkar se fram emot det :D
Inte jag... men som du förstår så älskar jag att hata den ma... eller vad han nu är för nåt.

Lapplisorna ser nog fram emot von Kerpens återkomst däremot... :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

PC: skrev:
Crazy F1 skrev:PC, ja visst är det, det roliga är att majoriteten av F1 världen verkar se fram emot det :D
Inte jag... men som du förstår så älskar jag att hata den ma... eller vad han nu är för nåt.

Lapplisorna ser nog fram emot von Kerpens återkomst däremot... :D
Ja man får hoppas att Charlie Whithing har ordnat träningsläger a'la främlingslegionen.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

SÅ så pojkar, inte vara bittra nu när säsongen snart börjar. I år kanske det kan bli ett uppsving för f1 igen....dock tvivlar jag dock på det. Inte ens schumacher kan väcka hur mycket liv i en sport som de styrande håller på att sabba.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Undrar om det skulle vara bra för sporten om Berlusconi köpte sig F1's marknadsrättigheter och presidentskapet?
Nu består ju F1 som tur är inte bara av italienare men, ändå...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ny säsong och jag orkar inte dra igång en ny omröstning men vad slutar karln i år????

Nu har ju inte testerna börjat och jag hade ju fel förra året då jag tippade topp 3.....

I år tippar jag dock trea, tror inte han och Merceders kan vara lika dåliga som förra året. Dock så kan det bli ännu jämnare i år mellan många team och det känns ju som att RB, Maclaren och Ferrari är de bästa teamen men att renault Merceders nog är närmre. dock får man väl säga efter att ha sett hur dåliga Merceders var förra året att de nog inte kommer kunna slåss om titeln i år dock om ett par pallplaceringar.

Jag tittade på några gamla lopp från 2000 talet och tror ni någonsin vi kommer att få se ett sådan team som ferrari var mellan 2000 och 2006, jag hade nästan glömt hur bra de var och hur otroligt slipade de var, missförstå mig inte, Ferrari är fortfarande slipade men det känns inte som det har "det där extra" som de hade då eller så är det att de andra teamen är bättre pga av alla regeländringar.
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Eau Rouge skrev:Haha, oj vad bittra en del är då.

Skall bli så skönt att se när Schumi säkrar sitt åttonde VM. Undrar i vilken tävling det blir, minns hur han 2002 säkerställde titeln efter elfte loppet eller något i den stilen.

Räknar man bort Schumi och på allvar tror att han kommer att sluta typ åtta, så är man tyvärr riktigt riktigt borta...
:D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Nu ska du inte vara elak Zwon, Eau Rouges kristalkula syftade kanske på 2012 :wink:

Men vad tror du om gamlingens tabellplacering i år då?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hans position finns inte listad så jag avstår från att rösta. Men gissningsvis fjortonde femtonde borde han kunna slåss om...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Orkade inte inte lista allt så det går alldeles utmärkt att skriva. Jag sitter just nu och tittar på ett lopp från 06, det var Nicos debutår om jag inte missminner mig. Tänk vad fort tiden går, i mitt huvud hade han bara kört nått år men han har ju för sjutton kört i 5.
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Jag tror att det går lite bättre än ifjol och han blir sjua eller åtta. Ett par pallplaceringar kan det bli under säsongen.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det låter väl rimligt i o för sig, det är så svårt att veta hur mycket som Merceders gått framåt i år. Men om en dryg vecka börjar de iaf testa så då vet man kanske något mer.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Zwonk skrev:

Skall bli så skönt att se när Schumi säkrar sitt åttonde VM. Undrar i vilken tävling det blir, minns hur han 2002 säkerställde titeln efter elfte loppet eller något i den stilen.

Räknar man bort Schumi och på allvar tror att han kommer att sluta typ åtta, så är man tyvärr riktigt riktigt borta...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Zwonk skrev:

Håller faktiskt med Eau Rouge om att man vore helt borta om man trodde att Schumacher skulle sluta "typ åtta". Han blev ju faktiskt nia.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Den måste du väntat på att få lägga hela året LS :wink: