Vilka kurser fick du godkänt på när du gick på KTH och hur många poäng matte har du tagit?Jari skrev:Det finns en ganska stor risk att jag läst mer matte än du och vill du verkligen sätta mig på prov föredrar jag IRL.
Rosberg <<>> Barrichello
-
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Haha, helt underbart!Razor skrev:Nej, du klarar ju för fan inte ens av den enklaste grundskolematte... 10 000 euro plus 2 000 för varje poäng ger 10 000 + 2 000 * 34,5 euro = 79 000 euro vilket var exakt det jag skrev i mitt tidigare inlägg.Jari skrev:Inte en enda siffra stämde och du missade totalt att det kostar extra att ta poäng.Razor skrev: Nyss så spelade ju inte den kostnaden någon roll eftersom det är tyskarna som betalar den?
Dessutom så är det där exakt samma siffror som jag använde mig av men som enligt dig var helt uppåt väggarna.
Ännu en jariklassiker.
Lyteskomik är möjligen lite mindre passande, men ibland är det allt för kul för att inte skratta åt.
-
-
-
- Varnad
-
- Varnad
Haha, då har du ju helt missat min kontring.AndersF1 skrev:Haha, helt underbart!
Ännu en jariklassiker.
Lyteskomik är möjligen lite mindre passande, men ibland är det allt för kul för att inte skratta åt.
Kan man inte visa hur man kommer fram till sina siffror utan bara ger ett svar får man alltid fel på vilket matteprov som helst. Såna har du väl gjort någon gång?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Att det är passet som styr vilket lands flagg man tävlar under.Jari skrev:Vad är inte sant?Razor skrev:Det där är inte riktigt sant eller rättare sagt, det är inte hela sanningen.Jari skrev:Superlicensens nationalitet bestäms av vilket pass man har.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Kunde jag inte visa hur jag kom fram till mitt svar?Jari skrev:Haha, då har du ju helt missat min kontring.AndersF1 skrev:Haha, helt underbart!
Ännu en jariklassiker.
Kan man inte visa hur man kommer fram till sina siffror utan bara ger ett svar får man alltid fel på vilket matteprov som helst. Såna har du väl gjort någon gång?
Var det något fel i min uträkning menar du?
Gör dig inte mer korkad än vad du är, även om det i sig vore en bedrift.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Jo, det kunde ju faktiskt men du kanske skulle gjort det innan du fick så häftig kritik för din löst uppslängda siffra utan att visa hur du kom fram till den.Razor skrev:Kunde jag inte visa hur jag kom fram till mitt svar?Jari skrev:Haha, då har du ju helt missat min kontring.AndersF1 skrev:Haha, helt underbart!
Ännu en jariklassiker.
Var det något fel i min uträkning menar du?
Gör dig inte mer korkad än vad du är, även om det i sig vore en bedrift.
Själva mattetalet fick ju jag hjälpa dig med att ta fram, slingerpelle.
Du gör dig bara dummare och dummare med allt slingrande.
-
- Varnad
-
- Moderator
Jag förstår inte varför det skulle bli dyrare för Rosberg att köra för Finland.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Häftig kritik och löst uppslängd siffra?Jari skrev:Jo, det kunde ju faktiskt men du kanske skulle gjort det innan du fick så häftig kritik för din löst uppslängda siffra utan att visa hur du kom fram till den.
Jo, tjena.
Vem är du att ställa krav på att jag i alla lägen måste visa exakt hur jag har kommit fram till ett visst resultat?
Hade du frågat hur jag fick fram det så hade jag svarat men istället gapar du om att "inte en siffra var rätt", att jag hade missat att räkna med hur avgiften ökar för varje intjänad poäng och att siffrorna var "uppåt väggarna".
I själva verkat kan du inte visa på ett enda fel i den siffran.
Ja jävlar... var exakt hjälpte du mig att ta fram mattetalet?Jari skrev:Själva mattetalet fick ju jag hjälpa dig med att ta fram,
Som sagt, hade du frågat istället för att gapa som en idiot så hade du fått ett svar.
Gösta, som svaret var riktat till, verkade i alla fall nöjd med mitt svar men det beror antagligen på att han till skillnad mot dig förstod det.
Äntligen!
Äntligen!
-
Nu var det väl iofs du som drog igång "harangen".Jari skrev:Det är dessutom synnerligen korkat att starta upp en lång harang till debatt om en fråga som kunnat avslutas efter tre poster, men vill du ha det på den nivån så ställer jag alltid iupp i en dans.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Moderator
Sedan är det nog riktigt att det är vad som står i passet som avgör. Å andra sidan så är det nog så att medlemskap i ett nationellt förbund sannolikt kräver medborgarskap i det landet. Därmed måste nog en ansökan om superlicens, för Rosbergs del, gå via det finländska bilsportförbundet.
Har försökt kolla det där med medborgarskap och tävlingslicenser, om det skulle vara möjligt att vara utländsk medborgare och inneha svensk tävlingslicens, men inte hittat något. En internationell licens borde ju kunna sökas genom bilsportförbund i det land man är medborgare av.
Har försökt kolla det där med medborgarskap och tävlingslicenser, om det skulle vara möjligt att vara utländsk medborgare och inneha svensk tävlingslicens, men inte hittat något. En internationell licens borde ju kunna sökas genom bilsportförbund i det land man är medborgare av.
-
Det räcker med att man bor i landet (om det är ett EU-land) eller att ens eget land inte är medlem i FIA så att säga att det är passet som styr är inte hela sanningen.JTarnstrom skrev:Sedan är det nog riktigt att det är vad som står i passet som avgör. Å andra sidan så är det nog så att medlemskap i ett nationellt förbund sannolikt kräver medborgarskap i det landet. Därmed måste nog en ansökan om superlicens, för Rosbergs del, gå via det finländska bilsportförbundet.
For the purposes of this Code the “nationality” of a competitor or driver is that of the ASN which issued him with his FIA licence
samtA parent ASN is the ASN of the country of which the licence-holder is a national. In the case of a professional competitor or driver as defined by article 18 of the present Code, a parent ASN may also be the ASN of the E.U. country of which the licence-holder is a bonafide permanent resident.
Det var komplicerat det här:A national Automobile Club can issue a licence to a foreigner belonging to a country not yet represented on the FIA with the FIA's prior agreement.
Texterna kommer från FIA International Sporting CodeAs far as the application of this Code is concerned, every competitor or driver who has obtained their licence from an ASN takes the nationality of that ASN for the period of validity of that licence. All drivers, irrespective of the nationality of their licence, participating in any FIA World Championship event, shall retain the nationality of their passport in all official documents, meetings, information bulletins and prize-giving ceremonies.
Min slutsats är att nationaliteten på licensen styrs av det förbund som man söker sin licens genom men i de officiella listorna är det passet som styr.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Moderator
Bra grävt! Frågan är varför inte Rosberg bara kör för Finland om han nu verkligen vill det. Superlicensen ska förnyas varje år. Det är bara för honom att välja pass och förbund efter eget godtycke och vad han än väljer så påverkas inte prislappen. Jag kan bara dra slutsatsen att han inte vill köra som finländare.Razor skrev:Det räcker med att man bor i landet (om det är ett EU-land) eller att ens eget land inte är medlem i FIA så att säga att det är passet som styr är inte hela sanningen.JTarnstrom skrev:Sedan är det nog riktigt att det är vad som står i passet som avgör. Å andra sidan så är det nog så att medlemskap i ett nationellt förbund sannolikt kräver medborgarskap i det landet. Därmed måste nog en ansökan om superlicens, för Rosbergs del, gå via det finländska bilsportförbundet.
For the purposes of this Code the “nationality” of a competitor or driver is that of the ASN which issued him with his FIA licencesamtA parent ASN is the ASN of the country of which the licence-holder is a national. In the case of a professional competitor or driver as defined by article 18 of the present Code, a parent ASN may also be the ASN of the E.U. country of which the licence-holder is a bonafide permanent resident.Det var komplicerat det här:A national Automobile Club can issue a licence to a foreigner belonging to a country not yet represented on the FIA with the FIA's prior agreement.Texterna kommer från FIA International Sporting CodeAs far as the application of this Code is concerned, every competitor or driver who has obtained their licence from an ASN takes the nationality of that ASN for the period of validity of that licence. All drivers, irrespective of the nationality of their licence, participating in any FIA World Championship event, shall retain the nationality of their passport in all official documents, meetings, information bulletins and prize-giving ceremonies.
Min slutsats är att nationaliteten på licensen styrs av det förbund som man söker sin licens genom men i de officiella listorna är det passet som styr.
-
Nej, precis såvida han inte vill ha en tysk och en finsk superlicens samtidigt (vilket ju var en del av den ursprungliga frågan) men det tror jag inte ens är möjligt, pss som en förare inte kan köra för två nationella klubbar samtidigt.JTarnstrom skrev:vad han än väljer så påverkas inte prislappen.
Äntligen!
Äntligen!
-
-
- Moderator
Ja, då blir det ju dyrare om han ska ha två. Fast jag fattar inte varför han ska ha två. Vad skulle det tjäna till? Och varför stoppa vid två när han skulle kunna ha tre, om han nu tycker att det är så coolt att vifta med superlicenser? Eller kan det rent av vara så att han bara vill ha en licens – en tysk sådan.Razor skrev:Nej, precis såvida han inte vill ha en tysk och en finsk superlicens samtidigt (vilket ju var en del av den ursprungliga frågan) men det tror jag inte ens är möjligt, pss som en förare inte kan köra för två nationella klubbar samtidigt.JTarnstrom skrev:vad han än väljer så påverkas inte prislappen.
-
-
-
- Varnad
-
Enligt dig så hade han redan en Finsk F1 licens.Jari skrev:Han skulle bli tvungen att betala för sin licens själv.JTarnstrom skrev:Jag förstår inte varför det skulle bli dyrare för Rosberg att köra för Finland.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Det är sorgligt att en man kan förstöra en sport på detta vis, det som är mer sorgligt är att vissa avgudar personen i fråga.PC: skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 6533884.ab
För att störa lite på licensavdelningen.
Lite närmare denna tråds rubrik ...och nog ganska sant.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Varnad
Ja just det, men inte just nu sen några år.Gösta skrev:Enligt dig så hade han redan en Finsk F1 licens.Jari skrev:Han skulle bli tvungen att betala för sin licens själv.JTarnstrom skrev:Jag förstår inte varför det skulle bli dyrare för Rosberg att köra för Finland.
-
- Moderator
Hur vet du det?Jari skrev:Han skulle bli tvungen att betala för sin licens själv.JTarnstrom skrev:Jag förstår inte varför det skulle bli dyrare för Rosberg att köra för Finland.
-
-
- Moderator
Jo, men så kostade den skjortan också. Så var det.AndersF1 skrev:Menar du att han har haft en finsk F1-licens tidigare?Jari skrev:Ja just det, men inte just nu sen några år.Gösta skrev: Enligt dig så hade han redan en Finsk F1 licens.
-
Jari skrev:Ja just det, men inte just nu sen några år.Gösta skrev:Enligt dig så hade han redan en Finsk F1 licens.
Jari skrev:Vi har nu fastslagit att han haft det (eligible) och vill ha det igen och att det är upp till honom att välja fritt då detta bestäms av hans pass.Gösta skrev:Frågan var hurvida Nico Rosberg hade en Finsk F1 licens (superlicens) eller inte! Allt annat påstående från din sida är en efterhandskonstruktion / förvanskning av verkligheten.
http://en.wikipedia.org/wiki/FIA_Super_Licence
Hur ska du ha det egentligen?Jari skrev:Nej.Gösta skrev:Kan du ge ett binärt svar på denna fråga?
(inget svammel, bara svar med två eller tre bokstäver tack)
Har Nico Rosberg någonsin haft en F1 licens (superlicens) utställd till sig som tävlande för Finland / som Finländare?
Han har dock alltid haft rätten till den sen hans säsong i GP2. Men framför allt innehar han en finsk FIA International Grade A-licens, som är en förutsättning för superlicensen.
Har han haft alt. har han fortfarande en finsk F1-licens eller inte?
Äntligen!
Äntligen!
-
- Moderator
Jodå, han har haft en, fast inte just då. Det var efter.
-
-