Österikes GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
mopar
Inlägg: 910
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad Sweden

Inlägg av mopar »

Jaha..
Då var det snart dags för ett av mina favoritlopp igen A1 ring :smile:
Efter en skön helg med MotoGP och Eurosport superweekend ska det bli oerhört trevligt att följa lite F1 igen.
Som jag förstått, och rätta mig om jag har fel (haha vad är jag orolig för, här får man minsann veta om man har fel) så är A1 en bana som kräver mycket motor.. detta skulle i så fall gynna Ferrari som det sett ut hittills i år.. vad tror ni, har dom andra stallen fått ut några kusar extra? Vem tar pole? Vem vinner? Kom igen nu.. spekulera lite.. zz kanske vill slå vad också.. man vet aldrig.. hur är det zz, du har ju nyss vart på fotboll, kanske slå vad om lite hockey biljetter också hehe :grin:
Själv tror jag att Ferrari håller försprånget ett tag till, men att dom andra förhoppningsvis kommit närmare så vi får se lite close racing. Yoong kommer utanför 107% igen...

//mopar

"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Allt annat än Ferrari-seger är en stor överraskning. Som min gode kollega, Peter den Store, påpekade kan Barrichello överraska. Han körde ju bra på A1 i fjol och Schumacher har aldrig vunnit på A1. Själv tror jag att Schumacher kör hem det lätt som en plätt. Möjligen kan Renault få det lite kämpigare då deras motorer kanske tappar lite för mycket på den höga höjden för att de ska kunna konkurrera. A1 är ju också en bana som gynnar hästkraftstarka ekipage med sina hårnålar, kuperade terräng och långa rakor. Ferrari, Williams, McLaren, Renault. Schumacher före Barrichello, Montoya före Ralf och Räkan före Coulthard. Tippar också att Trulli kommer igång och spöar Button ordentligt.

Räknar även med en fin insats av Fisichella trots det dystra läget i Jordan. Ska bli kul att se om Frentzen lyckas vidmakthålla Arrows goda form. Gissar att Sato gör en tavla igen, möjligen den sista. Hoppas att Yoong inte kvalar in. Det försätter i och för sig Stoddart i en jobbig situation med tanke på de malaysiska sponsorerna. Hur bli av med guldkalven? Troligare är att Yoong fortsättningsvis får hålla tillgodo med det som blir över (liksom Marques förra året) dvs skräpet.

Tärnström
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-05-06 20:33, JTarnstrom wrote:
Räknar även med en fin insats av Fisichella trots det dystra läget i Jordan.
Om Schumacher vinner eller bryter är inte så intressant just nu. Jag tror tyvär på det gamla vanliga tjaffset. Ferarri, Williams, Renault, McLaren osv.... :sad:

Vore Wunderbar om Fisichella kunde ta sitt bråte till poängplats eller om mirakel skedde till podiet. :smile: :smile: :smile:

Det enda som kan få mig glad är Fisichellas framgångar och JPM´s motgångar.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

On 2002-05-06 20:38, zz wrote:
Det enda som kan få mig glad är Fisichellas framgångar och JPM´s motgångar.
...och en liter Sambucca

Tärnström
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

Mja, det hade ju varit kul med lite kamp om segern också. Men det lär väl bli Schu som vinner utan större besvär...
Williams kanske är något närmare Ferrari på A1, men inte tillräckligt nära för att det ska bli kul.

Hoppas McLaren slå Renault utan problem...
Zetor
Inlägg: 410
Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00

Inlägg av Zetor »

DC har varit snabb på testkörningar, men test och race
är helt skilda saker!
Hoppas altså på min gamle hjälte.
Vägrar ändra min signatur!
Coulthard champion 2002!!
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

Jackie Stewart, verkar tycka lite synd om Coulthard nu. Iofs tycker Jackie Stewart till om mycket :grin:

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Exakt, Jackie Stewart har tappat greppet. Det har alla utom han själv insett.

Tärnström
Användarens profilbild
G-town
Inlägg: 480
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad, då väl?

Inlägg av G-town »

Är det ingen som tror på två Ferraris och två BMW:s i första sandfållan?

Life is a Drag,
Get a Grip!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Zetor, du vet väl att det är DC´s år i år (också) :grin:
Ankan
Inlägg: 797
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: 08 land :)

Inlägg av Ankan »

On 2002-05-06 23:05, G-town wrote:
Är det ingen som tror på två Ferraris och två BMW:s i första sandfållan?
Kanske gud, vad vet ja :grin: inte jag iaf
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-05-06 23:05, G-town wrote:
Är det ingen som tror på två Ferraris och två BMW:s i första sandfållan?
Det hade ju bäddat för en dubbelseger för McLaren och hela västvärlden hade jublat av glädje och dansat på gatorna till sprakande fyrverkerier! :dance:
Användarens profilbild
mopar
Inlägg: 910
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad Sweden

Inlägg av mopar »

On 2002-05-06 23:47, Ozikahn wrote:
On 2002-05-06 23:05, G-town wrote:
Är det ingen som tror på två Ferraris och två BMW:s i första sandfållan?
Det hade ju bäddat för en dubbelseger för McLaren och hela västvärlden hade jublat av glädje och dansat på gatorna till sprakande fyrverkerier! :dance:
Nu förstår jag inte riktigt? :wink:
Om Ferrari och Williams sitter i sandfållan så bryter väl Kimi för det? Och Coulthard cruisar väl runt och luktar på blommorna?
Eller har jag missat något? :grin:

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
Tommi
Inlägg: 665
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Tommi »

Jo Kimi bryter pga materialfel och Coultard kör som om han skulle till svärmor på middag.
så McLaren vinner inte även om Ferrari och Williams dubbelbryter.

/ Tommi

Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
Användarens profilbild
Lemon
Inlägg: 5298
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Lemon »

Folk snackar om Rubens otur, men tänk på räkan då som inte har gått i mål sen premiärloppet. Tur och otur brukar ta ut varandra i det långa loppet, så på söndag tror jag på målgång för både Pappas pojke och finlands nya hopp.

Var håller Jari hus förresten? Har inte sett han här på ett tag.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-05-06 23:13, zz wrote:
Zetor, du vet väl att det är DC´s år i år (också) :grin:
Det där är nåt som DC ALDRIG har sagt faktiskt - en ren mediakonstruktion.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho
Inlägg: 1258
Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
Ort: Landet lagom

Inlägg av El Scorcho »

Efter att desperat ha försökt jaga ikapp Williamsbilarna så går Ferraribilarna sönder. Självklart vinner Williams.

Vidare så är McLaren på gång och kommer vara bättre nu än tidigare på säsongen. Coulthard gör ett starkt lopp medan Renault kommer ha det något svårare.

Button sätter bilen i sandfållan, eftersom han inte klarar trycket och vill alldeles för mycket.
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
Användarens profilbild
mopar
Inlägg: 910
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad Sweden

Inlägg av mopar »

Jag tror iofs inte att dom vinner, men efter den ganska starka insatsen förra racet kanske Sauber kan vara med och slåss om en pallplats? Det ryktas att dom fått en uppdaterad Ferrarispis till A1, förra året kom väl Kimi in 4a eller 5a vill jag minnas.
Kul att se hur det går för Arrows också, och har Honda hittat några gömda hästar i sin vad det verkar undermåliga maskin.
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Marsupilami
Inlägg: 486
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Marsupilami »

On 2002-05-06 20:38, zz wrote:

Det enda som kan få mig glad är Fisichellas framgångar och JPM´s motgångar.
Det har inte varit så mycket av varken det första eller andra påståendet i år. Hehe... :crazy:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-05-07 08:28, Lemon wrote:
Folk snackar om Rubens otur, men tänk på räkan då som inte har gått i mål sen premiärloppet. Tur och otur brukar ta ut varandra i det långa loppet, så på söndag tror jag på målgång för både Pappas pojke och finlands nya hopp.

Var håller Jari hus förresten? Har inte sett han här på ett tag.
Det är Jaris tur i Mercedeslotteriet att streaka på söndag...

/E
Användarens profilbild
mopar
Inlägg: 910
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad Sweden

Inlägg av mopar »

Vädret låter spännande...
Och snart är det första tidsträningen :smile:


Weather forecast for this weekend's Austrian GP:

Friday the 10th of May: Mostly cloudy conditions with a high of 21 and a low of 7.
Saturday the 11th of May: Scattered showers moving in with a high of 20 and a low of 7.
Sunday the 12th of May: Showers persisting with a high of 19 and once again a low of 7.

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps laps
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'11"072 219.124 Km/h 16
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'11"280 + 0'00"208 15
3. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'12"013 + 0'00"941 21
4. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'12"023 + 0'00"951 20
5. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'12"193 + 0'01"121 18
6. 10 SATO Jordan Honda B 1'12"569 + 0'01"497 21
7. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'12"582 + 0'01"510 16
8. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'12"614 + 0'01"542 14
9. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'12"638 + 0'01"566 26
10. 12 PANIS BAR Honda B 1'12"653 + 0'01"581 31
11. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'12"702 + 0'01"630 23
12. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'12"876 + 0'01"804 21
13. 14 TRULLI Renault M 1'12"991 + 0'01"919 22
14. 15 BUTTON Renault M 1'13"110 + 0'02"038 19
15. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'13"119 + 0'02"047 17
16. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'13"170 + 0'02"098 11
17. 25 MCNISH Toyota M 1'13"188 + 0'02"116 20
18. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'13"391 + 0'02"319 13
19. 24 SALO Toyota M 1'13"597 + 0'02"525 15
20. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'13"683 + 0'02"611 18
21. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'14"351 + 0'03"279 22
22. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'15"593 + 0'04"521 26

Det är bara 1.1 men fan vad det går sakta för Michelin förarna :mad:
Användarens profilbild
mopar
Inlägg: 910
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad Sweden

Inlägg av mopar »

4:a Ferrari i topp :smile:
Verkar som om Honda fått lite mer pulver också..
Denna gången var ju Yoong bara 1,2 sek efter Webber.. han e för jävla bra den killen.
//mopar

"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
mopar
Inlägg: 910
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad Sweden

Inlägg av mopar »

Vaaaaa??
Sänder inte TV4:a kvalet imorgon??
Sa dom inte att dom skulle sända alla kval från Europa tävlingarna.
Nu e jag sur :sad:
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
Hampus
Inlägg: 215
Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00

Inlägg av Hampus »

>>>>eftersom ni gillar maraton-trådar så postar jag mitt inlägg här istället<<<<


Kul att Jordan är före BAR. Får hoppas att de får behålla sina Honda-motorer om det här står sig helgen och säsongen ut.

Annars tycker jag att Michelin skall skämmas rejält! Vilka skandaldäck! På ett sätt tycker jag det var rätt av McLaren att gå över till Michelin eftersom de ansåg att Bridgestone favoriserade Ferrari för mycket men ur resultatsynpunkt så verkar det ha varit ett rejält felsteg.

Någon som känner till hur långa kontrakt de sex stallen har med Michelin? Förhoppningsvis strömmar stallen iväg till Bridgestone nästa år. Kan man inte leverera bra däck skall man inte heller ha de flesta stall knytna till sig!

Michelin = looserdäck!!

Vad kan jag annars säga om tidsträningen... Kul att Sauber är starka.... Williams kan man kanske inte säga så mycket om än... Kimi verkar inte ha snott Coulthards set-up än heller (brukar han göra det?)... Sato sexa utan att (vad jag vet) varit av banan men det kommer väl det också... Jaguar är skrattretande som vanligt men Irvine verkar ha flyttat över hästkrafter från munnen till bilen då han är före De la Rosa...
Ankan
Inlägg: 797
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: 08 land :)

Inlägg av Ankan »

Så var spänningen för denna helg förstörd :razz:
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

Michelin kom ju igen fint i 1.2.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Verkar som stallen har väldigt olika strategier för det andra träningspasset under fredagen. Inte första gången vi ser udda resultat likt de vi ser idag. Jag tror att en del stall helt klart jobbar med kvalinställningar redan nu medan Ferrari i lugn och ro koncentrerar sig på loppet. De vet att det räcker med morgondagens träning för att hitta kvalinställningarna. De stall som eventuellt jobbar med kvalinställningar redan idag kan komma att ångra det bittert om det regnar i morgon. DÅ har man kastat bort ett helt träningspass på ingenting.

Tärnström
Användarens profilbild
Lemon
Inlägg: 5298
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Lemon »

Alla vet ju vid det här laget att Michelin-däcken endast är snabba när dom har slitits ner till slicks. Därför var Michelin-skodda bilar mycket snabbare i andra träningen idag.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Är minst sagt besviken på Michelin i år. Känns som om Bridgestone har stärkt sitt grepp ändå. Kan inte vara nån fördel att få harva runt ett helt träningspass med taskigt grepp. Tycker att Montoyas beskrivning av sina problem i Barcelona luktar däckproblem lång väg. Han hade ju problem med att greppet skiftade från ena kurvan till den andra. Låter som kraftiga svajningar i däcktemperaturen om nån frågar mig.

Tärnström
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

Panis kan inte ha varit i depån så mycket, körde 66 varv idag.
Som vanligt säger fredagsträningar väldigt lite, kanske att Ferrari blir omöjliga även här, men inte mycket mer. Bara en sån sak att McNish hade 5e tid, luktar kvalsetup ända till Hedemora.
Vad sysslade Sauber med under andra fria. Heidfeld körde bara 8 varv och ingen av dem förbättrade sin tid från första. Fisi förbättrade inte heller sin tid från första.
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

Mclaren bild, med eldflames och allt. :smile:. http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/ ... po_119.jpg
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

En strategi som Michelin-stallen hade var visst att få däcken att börja snabbhärda genom att hetta upp dem och utsätta dem för slitage på fredagsträningen. Då var de fortfarande klart mjuka på kvalet, men beydligt hårdare och stabilare till loppet, samt slitstarkare. Då skulle man kunna ha lite mjukare däck till kvalet än vad man egentligen skulle kunna, ur slitagesynpunkt. Bridgestone verkar dock klara av att få till stabila däck ändå. En stor nackdel med Michelin-approachen är ju om det regnar på fredagsträningen, då är man ju rökt.

Det slutar väl med att de stora stallen gör sina egna däck, vilket i princip är vad Ferrari-Bridgestone gör. Så mycket för den kostnadsbesparingen, FIA. :smile: Däcken har ju en otroligt stor betydelse, så det måste vara en stor fördel om man som i Ferrari-Bridgestone fallet kan ha ett väldigt nära samarbete, där även däckstillverkaren får reda på precis all mätdata, så att man verkligen vet hur däcket påverkar chassit och prestandan. Kan ju faktiskt även vara en fördel för andra stall med samma däck, om de nu uppför sig hyfsat likartat. Om stallen håller inne med en del detaljinfo för att inte konkurrerande stall t.ex. skall få reda på vissa chassiprestanda, så måste det vara mycket svårare att få till ett optimalt däck.


De får väl införa lottning på fredagen, vilka däck man skall köra med under helgen - en äkta amerikansk lösning för mer show...
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

Wirdheim kvalade in som 6a och stallkamraten Enge tog pole. Forza verkar dock blunda för F3000 :wink:
Zetor
Inlägg: 410
Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00

Inlägg av Zetor »

Är Ralf en Ville vannabee? Jag tänker på det blonderade håret
som han enligt Forzas nyheter har lagt sig till med!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Ozi, vi blundar inte. VI hinner inte emd allt bara.

Tärnström
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

Nej, jag förstår att ni inte hinner skriva om allt. Aja, Forza jobbar på bra ändå.
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-05-10 21:56, Zetor wrote:
Är Ralf en Ville vannabee? Jag tänker på det blonderade håret
som han enligt Forzas nyheter har lagt sig till med!
Han såg hemsk ut i det där pissfärgade håret. Värsta fotbollshuligan looken.
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

There is concern that reworked kerbing on the outside of the A1-Ring's first corner has the potential to cause trouble on the opening lap of the Austrian Grand Prix.

Using the 'grasscrete' (green-painted kerbing) at the exit of the turn allows drivers to carry more speed into the corner and Michael Schumacher placed the whole of his Ferrari over the kerbing on most laps during free practice.

Jenson Button, however, said: "It's something that needs to be clarified because putting all four wheels over the white line on a circuit leaves you open to a penalty."

In the drivers' briefing, however, use of the kerb was apparently cleared. But Juan Pablo Montoya pointed out: "Using the kerb gives you more room but it only lasts for 10 metres and that's a big problem because at the start everyone will go there and then when they try to come back onto the circuit it's going to be a huge mess. But you can go a bit quicker using the kerb, there’s no doubt about that."

http://www.autosport.com


Fuskar tysken igen nu! :tong:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Behöver jag skriva vem jag tror på på A1, ens?
Han tar förresten pole med 1.08.737
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Ser ut att bli klart väder idag ändå men med hög luftfuktighet, inte helt uteslutet med skurar enligt Yahoo.

:sun:
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Kod: Markera allt


 P. No  Driver        Team - Engine    Tyres     Times      Ave/Gaps laps   
 1.  1  M.SCHUMACHER  Ferrari             B   1'09"001  225.701 Km/h  24    
 2.  2  BARRICHELLO   Ferrari             B   1'09"607    + 0'00"606  15    
 3.  4  RAIKKONEN     McLaren Mercedes    M   1'10"593    + 0'01"592  10    
 4.  8  MASSA         Sauber Petronas     B   1'10"765    + 0'01"764  11    
 5.  3  COULTHARD     McLaren Mercedes    M   1'10"795    + 0'01"794  11    
 6.  7  HEIDFELD      Sauber Petronas     B   1'10"818    + 0'01"817  13    
 7. 12  PANIS         BAR Honda           B   1'10"830    + 0'01"829  24    
 8. 15  BUTTON        Renault             M   1'10"872    + 0'01"871  13    
 9. 21  BERNOLDI      Arrows Cosworth     B   1'10"920    + 0'01"919  13    
10. 20  FRENTZEN      Arrows Cosworth     B   1'10"932    + 0'01"931  13    
11.  9  FISICHELLA    Jordan Honda        B   1'11"248    + 0'02"247  16    
12.  6  MONTOYA       Williams BMW        M   1'11"250    + 0'02"249  18    
13. 14  TRULLI        Renault             M   1'11"401    + 0'02"400  13    
14. 24  SALO          Toyota              M   1'11"422    + 0'02"421  14    
15. 25  MCNISH        Toyota              M   1'11"430    + 0'02"429  14    
16. 10  SATO          Jordan Honda        B   1'11"503    + 0'02"502  15    
17.  5  R.SCHUMACHER  Williams BMW        M   1'11"663    + 0'02"662  20    
18. 11  VILLENEUVE    BAR Honda           B   1'11"795    + 0'02"794  17    
19. 16  IRVINE        Jaguar Cosworth     M   1'11"879    + 0'02"878  15    
20. 17  DE LA ROSA    Jaguar Cosworth     M   1'12"274    + 0'03"273  13    
21. 23  WEBBER        Minardi Asiatech    M   1'13"744    + 0'04"743  17    
22. 22  YOONG         Minardi Asiatech    M   1'13"955    + 0'04"954  19    
Ojoj vad de genar i Castrol! :eek:
Härligt med lite reklam från Janne också, ta lite snack med FF-föraren nu! :wink:
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

FF förare? Är det Formel Ford nissar där och kollar? eller vad menar du? :crazy:
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Japp, Alx ska få uppleva en riktig F1-sändning! :grin: :up:
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

är han verbal den där Alx Danielsson?
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Hmm... vad menar du? :help:
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Kod: Markera allt


 P. No  Driver        Team - Engine    Tyres     Times      Ave/Gaps laps   
 1.  1  M.SCHUMACHER  Ferrari             B   1'08"433  227.574 Km/h  42    
 2.  2  BARRICHELLO   Ferrari             B   1'09"146    + 0'00"713  32    
 3.  5  R.SCHUMACHER  Williams BMW        M   1'09"216    + 0'00"783  43    
 4.  6  MONTOYA       Williams BMW        M   1'09"288    + 0'00"855  32    
 5. 20  FRENTZEN      Arrows Cosworth     B   1'09"426    + 0'00"993  25    
 6.  8  MASSA         Sauber Petronas     B   1'09"526    + 0'01"093  25    
 7.  7  HEIDFELD      Sauber Petronas     B   1'09"592    + 0'01"159  32    
 8.  4  RAIKKONEN     McLaren Mercedes    M   1'09"752    + 0'01"319  28    
 9. 12  PANIS         BAR Honda           B   1'09"780    + 0'01"347  48    
10. 11  VILLENEUVE    BAR Honda           B   1'09"873    + 0'01"440  40    
11. 25  MCNISH        Toyota              M   1'09"972    + 0'01"539  34    
12. 24  SALO          Toyota              M   1'10"004    + 0'01"571  35    
13.  3  COULTHARD     McLaren Mercedes    M   1'10"044    + 0'01"611  28    
14. 21  BERNOLDI      Arrows Cosworth     B   1'10"090    + 0'01"657  25    
15. 14  TRULLI        Renault             M   1'10"143    + 0'01"710  32    
16. 15  BUTTON        Renault             M   1'10"229    + 0'01"796  33    
17.  9  FISICHELLA    Jordan Honda        B   1'10"470    + 0'02"037  41    
18. 10  SATO          Jordan Honda        B   1'11"016    + 0'02"583  29    
19. 17  DE LA ROSA    Jaguar Cosworth     M   1'11"057    + 0'02"624  32    
20. 16  IRVINE        Jaguar Cosworth     M   1'11"308    + 0'02"875  34    
21. 23  WEBBER        Minardi Asiatech    M   1'11"991    + 0'03"558  29    
22. 22  YOONG         Minardi Asiatech    M   1'12"334    + 0'03"901  35    


107% time : 1'13"223
Tror nog Ferrari-motorn har några hundratal varv mer att ge, så att Schumi bör väl landa på 1.07.869 :spec:
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-05-11 11:17, PeppeF1 wrote:
Hmm... vad menar du? :help:
Kan han prata för sig?
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Vi får väl se och höra! :razz:
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Blomman verkar inte kunna sin tyska! :grin:

Sauber = ren, Mach = göra
Saubermacher = rengörare

:smile: