Österikes GP
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Jaha..
Då var det snart dags för ett av mina favoritlopp igen A1 ring
Efter en skön helg med MotoGP och Eurosport superweekend ska det bli oerhört trevligt att följa lite F1 igen.
Som jag förstått, och rätta mig om jag har fel (haha vad är jag orolig för, här får man minsann veta om man har fel) så är A1 en bana som kräver mycket motor.. detta skulle i så fall gynna Ferrari som det sett ut hittills i år.. vad tror ni, har dom andra stallen fått ut några kusar extra? Vem tar pole? Vem vinner? Kom igen nu.. spekulera lite.. zz kanske vill slå vad också.. man vet aldrig.. hur är det zz, du har ju nyss vart på fotboll, kanske slå vad om lite hockey biljetter också hehe
Själv tror jag att Ferrari håller försprånget ett tag till, men att dom andra förhoppningsvis kommit närmare så vi får se lite close racing. Yoong kommer utanför 107% igen...
//mopar
Då var det snart dags för ett av mina favoritlopp igen A1 ring
Efter en skön helg med MotoGP och Eurosport superweekend ska det bli oerhört trevligt att följa lite F1 igen.
Som jag förstått, och rätta mig om jag har fel (haha vad är jag orolig för, här får man minsann veta om man har fel) så är A1 en bana som kräver mycket motor.. detta skulle i så fall gynna Ferrari som det sett ut hittills i år.. vad tror ni, har dom andra stallen fått ut några kusar extra? Vem tar pole? Vem vinner? Kom igen nu.. spekulera lite.. zz kanske vill slå vad också.. man vet aldrig.. hur är det zz, du har ju nyss vart på fotboll, kanske slå vad om lite hockey biljetter också hehe
Själv tror jag att Ferrari håller försprånget ett tag till, men att dom andra förhoppningsvis kommit närmare så vi får se lite close racing. Yoong kommer utanför 107% igen...
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Allt annat än Ferrari-seger är en stor överraskning. Som min gode kollega, Peter den Store, påpekade kan Barrichello överraska. Han körde ju bra på A1 i fjol och Schumacher har aldrig vunnit på A1. Själv tror jag att Schumacher kör hem det lätt som en plätt. Möjligen kan Renault få det lite kämpigare då deras motorer kanske tappar lite för mycket på den höga höjden för att de ska kunna konkurrera. A1 är ju också en bana som gynnar hästkraftstarka ekipage med sina hårnålar, kuperade terräng och långa rakor. Ferrari, Williams, McLaren, Renault. Schumacher före Barrichello, Montoya före Ralf och Räkan före Coulthard. Tippar också att Trulli kommer igång och spöar Button ordentligt.
Räknar även med en fin insats av Fisichella trots det dystra läget i Jordan. Ska bli kul att se om Frentzen lyckas vidmakthålla Arrows goda form. Gissar att Sato gör en tavla igen, möjligen den sista. Hoppas att Yoong inte kvalar in. Det försätter i och för sig Stoddart i en jobbig situation med tanke på de malaysiska sponsorerna. Hur bli av med guldkalven? Troligare är att Yoong fortsättningsvis får hålla tillgodo med det som blir över (liksom Marques förra året) dvs skräpet.
Tärnström
Räknar även med en fin insats av Fisichella trots det dystra läget i Jordan. Ska bli kul att se om Frentzen lyckas vidmakthålla Arrows goda form. Gissar att Sato gör en tavla igen, möjligen den sista. Hoppas att Yoong inte kvalar in. Det försätter i och för sig Stoddart i en jobbig situation med tanke på de malaysiska sponsorerna. Hur bli av med guldkalven? Troligare är att Yoong fortsättningsvis får hålla tillgodo med det som blir över (liksom Marques förra året) dvs skräpet.
Tärnström
Om Schumacher vinner eller bryter är inte så intressant just nu. Jag tror tyvär på det gamla vanliga tjaffset. Ferarri, Williams, Renault, McLaren osv....On 2002-05-06 20:33, JTarnstrom wrote:
Räknar även med en fin insats av Fisichella trots det dystra läget i Jordan.
Vore Wunderbar om Fisichella kunde ta sitt bråte till poängplats eller om mirakel skedde till podiet.
Det enda som kan få mig glad är Fisichellas framgångar och JPM´s motgångar.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Nu förstår jag inte riktigt?On 2002-05-06 23:47, Ozikahn wrote:Det hade ju bäddat för en dubbelseger för McLaren och hela västvärlden hade jublat av glädje och dansat på gatorna till sprakande fyrverkerier!On 2002-05-06 23:05, G-town wrote:
Är det ingen som tror på två Ferraris och två BMW:s i första sandfållan?
Om Ferrari och Williams sitter i sandfållan så bryter väl Kimi för det? Och Coulthard cruisar väl runt och luktar på blommorna?
Eller har jag missat något?
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 665
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det där är nåt som DC ALDRIG har sagt faktiskt - en ren mediakonstruktion.On 2002-05-06 23:13, zz wrote:
Zetor, du vet väl att det är DC´s år i år (också)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Efter att desperat ha försökt jaga ikapp Williamsbilarna så går Ferraribilarna sönder. Självklart vinner Williams.
Vidare så är McLaren på gång och kommer vara bättre nu än tidigare på säsongen. Coulthard gör ett starkt lopp medan Renault kommer ha det något svårare.
Button sätter bilen i sandfållan, eftersom han inte klarar trycket och vill alldeles för mycket.
Vidare så är McLaren på gång och kommer vara bättre nu än tidigare på säsongen. Coulthard gör ett starkt lopp medan Renault kommer ha det något svårare.
Button sätter bilen i sandfållan, eftersom han inte klarar trycket och vill alldeles för mycket.
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Jag tror iofs inte att dom vinner, men efter den ganska starka insatsen förra racet kanske Sauber kan vara med och slåss om en pallplats? Det ryktas att dom fått en uppdaterad Ferrarispis till A1, förra året kom väl Kimi in 4a eller 5a vill jag minnas.
Kul att se hur det går för Arrows också, och har Honda hittat några gömda hästar i sin vad det verkar undermåliga maskin.
//mopar
Kul att se hur det går för Arrows också, och har Honda hittat några gömda hästar i sin vad det verkar undermåliga maskin.
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det är Jaris tur i Mercedeslotteriet att streaka på söndag...On 2002-05-07 08:28, Lemon wrote:
Folk snackar om Rubens otur, men tänk på räkan då som inte har gått i mål sen premiärloppet. Tur och otur brukar ta ut varandra i det långa loppet, så på söndag tror jag på målgång för både Pappas pojke och finlands nya hopp.
Var håller Jari hus förresten? Har inte sett han här på ett tag.
/E
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Vädret låter spännande...
Och snart är det första tidsträningen
Weather forecast for this weekend's Austrian GP:
Friday the 10th of May: Mostly cloudy conditions with a high of 21 and a low of 7.
Saturday the 11th of May: Scattered showers moving in with a high of 20 and a low of 7.
Sunday the 12th of May: Showers persisting with a high of 19 and once again a low of 7.
//mopar
Och snart är det första tidsträningen
Weather forecast for this weekend's Austrian GP:
Friday the 10th of May: Mostly cloudy conditions with a high of 21 and a low of 7.
Saturday the 11th of May: Scattered showers moving in with a high of 20 and a low of 7.
Sunday the 12th of May: Showers persisting with a high of 19 and once again a low of 7.
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps laps
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'11"072 219.124 Km/h 16
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'11"280 + 0'00"208 15
3. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'12"013 + 0'00"941 21
4. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'12"023 + 0'00"951 20
5. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'12"193 + 0'01"121 18
6. 10 SATO Jordan Honda B 1'12"569 + 0'01"497 21
7. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'12"582 + 0'01"510 16
8. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'12"614 + 0'01"542 14
9. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'12"638 + 0'01"566 26
10. 12 PANIS BAR Honda B 1'12"653 + 0'01"581 31
11. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'12"702 + 0'01"630 23
12. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'12"876 + 0'01"804 21
13. 14 TRULLI Renault M 1'12"991 + 0'01"919 22
14. 15 BUTTON Renault M 1'13"110 + 0'02"038 19
15. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'13"119 + 0'02"047 17
16. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'13"170 + 0'02"098 11
17. 25 MCNISH Toyota M 1'13"188 + 0'02"116 20
18. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'13"391 + 0'02"319 13
19. 24 SALO Toyota M 1'13"597 + 0'02"525 15
20. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'13"683 + 0'02"611 18
21. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'14"351 + 0'03"279 22
22. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'15"593 + 0'04"521 26
Det är bara 1.1 men fan vad det går sakta för Michelin förarna
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'11"072 219.124 Km/h 16
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'11"280 + 0'00"208 15
3. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'12"013 + 0'00"941 21
4. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'12"023 + 0'00"951 20
5. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'12"193 + 0'01"121 18
6. 10 SATO Jordan Honda B 1'12"569 + 0'01"497 21
7. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'12"582 + 0'01"510 16
8. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'12"614 + 0'01"542 14
9. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'12"638 + 0'01"566 26
10. 12 PANIS BAR Honda B 1'12"653 + 0'01"581 31
11. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'12"702 + 0'01"630 23
12. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'12"876 + 0'01"804 21
13. 14 TRULLI Renault M 1'12"991 + 0'01"919 22
14. 15 BUTTON Renault M 1'13"110 + 0'02"038 19
15. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'13"119 + 0'02"047 17
16. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'13"170 + 0'02"098 11
17. 25 MCNISH Toyota M 1'13"188 + 0'02"116 20
18. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'13"391 + 0'02"319 13
19. 24 SALO Toyota M 1'13"597 + 0'02"525 15
20. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'13"683 + 0'02"611 18
21. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'14"351 + 0'03"279 22
22. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'15"593 + 0'04"521 26
Det är bara 1.1 men fan vad det går sakta för Michelin förarna
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
>>>>eftersom ni gillar maraton-trådar så postar jag mitt inlägg här istället<<<<
Kul att Jordan är före BAR. Får hoppas att de får behålla sina Honda-motorer om det här står sig helgen och säsongen ut.
Annars tycker jag att Michelin skall skämmas rejält! Vilka skandaldäck! På ett sätt tycker jag det var rätt av McLaren att gå över till Michelin eftersom de ansåg att Bridgestone favoriserade Ferrari för mycket men ur resultatsynpunkt så verkar det ha varit ett rejält felsteg.
Någon som känner till hur långa kontrakt de sex stallen har med Michelin? Förhoppningsvis strömmar stallen iväg till Bridgestone nästa år. Kan man inte leverera bra däck skall man inte heller ha de flesta stall knytna till sig!
Michelin = looserdäck!!
Vad kan jag annars säga om tidsträningen... Kul att Sauber är starka.... Williams kan man kanske inte säga så mycket om än... Kimi verkar inte ha snott Coulthards set-up än heller (brukar han göra det?)... Sato sexa utan att (vad jag vet) varit av banan men det kommer väl det också... Jaguar är skrattretande som vanligt men Irvine verkar ha flyttat över hästkrafter från munnen till bilen då han är före De la Rosa...
Kul att Jordan är före BAR. Får hoppas att de får behålla sina Honda-motorer om det här står sig helgen och säsongen ut.
Annars tycker jag att Michelin skall skämmas rejält! Vilka skandaldäck! På ett sätt tycker jag det var rätt av McLaren att gå över till Michelin eftersom de ansåg att Bridgestone favoriserade Ferrari för mycket men ur resultatsynpunkt så verkar det ha varit ett rejält felsteg.
Någon som känner till hur långa kontrakt de sex stallen har med Michelin? Förhoppningsvis strömmar stallen iväg till Bridgestone nästa år. Kan man inte leverera bra däck skall man inte heller ha de flesta stall knytna till sig!
Michelin = looserdäck!!
Vad kan jag annars säga om tidsträningen... Kul att Sauber är starka.... Williams kan man kanske inte säga så mycket om än... Kimi verkar inte ha snott Coulthards set-up än heller (brukar han göra det?)... Sato sexa utan att (vad jag vet) varit av banan men det kommer väl det också... Jaguar är skrattretande som vanligt men Irvine verkar ha flyttat över hästkrafter från munnen till bilen då han är före De la Rosa...
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Verkar som stallen har väldigt olika strategier för det andra träningspasset under fredagen. Inte första gången vi ser udda resultat likt de vi ser idag. Jag tror att en del stall helt klart jobbar med kvalinställningar redan nu medan Ferrari i lugn och ro koncentrerar sig på loppet. De vet att det räcker med morgondagens träning för att hitta kvalinställningarna. De stall som eventuellt jobbar med kvalinställningar redan idag kan komma att ångra det bittert om det regnar i morgon. DÅ har man kastat bort ett helt träningspass på ingenting.
Tärnström
Tärnström
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Är minst sagt besviken på Michelin i år. Känns som om Bridgestone har stärkt sitt grepp ändå. Kan inte vara nån fördel att få harva runt ett helt träningspass med taskigt grepp. Tycker att Montoyas beskrivning av sina problem i Barcelona luktar däckproblem lång väg. Han hade ju problem med att greppet skiftade från ena kurvan till den andra. Låter som kraftiga svajningar i däcktemperaturen om nån frågar mig.
Tärnström
Tärnström
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Panis kan inte ha varit i depån så mycket, körde 66 varv idag.
Som vanligt säger fredagsträningar väldigt lite, kanske att Ferrari blir omöjliga även här, men inte mycket mer. Bara en sån sak att McNish hade 5e tid, luktar kvalsetup ända till Hedemora.
Vad sysslade Sauber med under andra fria. Heidfeld körde bara 8 varv och ingen av dem förbättrade sin tid från första. Fisi förbättrade inte heller sin tid från första.
Som vanligt säger fredagsträningar väldigt lite, kanske att Ferrari blir omöjliga även här, men inte mycket mer. Bara en sån sak att McNish hade 5e tid, luktar kvalsetup ända till Hedemora.
Vad sysslade Sauber med under andra fria. Heidfeld körde bara 8 varv och ingen av dem förbättrade sin tid från första. Fisi förbättrade inte heller sin tid från första.
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Mclaren bild, med eldflames och allt. . http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/ ... po_119.jpg
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
En strategi som Michelin-stallen hade var visst att få däcken att börja snabbhärda genom att hetta upp dem och utsätta dem för slitage på fredagsträningen. Då var de fortfarande klart mjuka på kvalet, men beydligt hårdare och stabilare till loppet, samt slitstarkare. Då skulle man kunna ha lite mjukare däck till kvalet än vad man egentligen skulle kunna, ur slitagesynpunkt. Bridgestone verkar dock klara av att få till stabila däck ändå. En stor nackdel med Michelin-approachen är ju om det regnar på fredagsträningen, då är man ju rökt.
Det slutar väl med att de stora stallen gör sina egna däck, vilket i princip är vad Ferrari-Bridgestone gör. Så mycket för den kostnadsbesparingen, FIA. Däcken har ju en otroligt stor betydelse, så det måste vara en stor fördel om man som i Ferrari-Bridgestone fallet kan ha ett väldigt nära samarbete, där även däckstillverkaren får reda på precis all mätdata, så att man verkligen vet hur däcket påverkar chassit och prestandan. Kan ju faktiskt även vara en fördel för andra stall med samma däck, om de nu uppför sig hyfsat likartat. Om stallen håller inne med en del detaljinfo för att inte konkurrerande stall t.ex. skall få reda på vissa chassiprestanda, så måste det vara mycket svårare att få till ett optimalt däck.
De får väl införa lottning på fredagen, vilka däck man skall köra med under helgen - en äkta amerikansk lösning för mer show...
Det slutar väl med att de stora stallen gör sina egna däck, vilket i princip är vad Ferrari-Bridgestone gör. Så mycket för den kostnadsbesparingen, FIA. Däcken har ju en otroligt stor betydelse, så det måste vara en stor fördel om man som i Ferrari-Bridgestone fallet kan ha ett väldigt nära samarbete, där även däckstillverkaren får reda på precis all mätdata, så att man verkligen vet hur däcket påverkar chassit och prestandan. Kan ju faktiskt även vara en fördel för andra stall med samma däck, om de nu uppför sig hyfsat likartat. Om stallen håller inne med en del detaljinfo för att inte konkurrerande stall t.ex. skall få reda på vissa chassiprestanda, så måste det vara mycket svårare att få till ett optimalt däck.
De får väl införa lottning på fredagen, vilka däck man skall köra med under helgen - en äkta amerikansk lösning för mer show...
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
There is concern that reworked kerbing on the outside of the A1-Ring's first corner has the potential to cause trouble on the opening lap of the Austrian Grand Prix.
Using the 'grasscrete' (green-painted kerbing) at the exit of the turn allows drivers to carry more speed into the corner and Michael Schumacher placed the whole of his Ferrari over the kerbing on most laps during free practice.
Jenson Button, however, said: "It's something that needs to be clarified because putting all four wheels over the white line on a circuit leaves you open to a penalty."
In the drivers' briefing, however, use of the kerb was apparently cleared. But Juan Pablo Montoya pointed out: "Using the kerb gives you more room but it only lasts for 10 metres and that's a big problem because at the start everyone will go there and then when they try to come back onto the circuit it's going to be a huge mess. But you can go a bit quicker using the kerb, there’s no doubt about that."
http://www.autosport.com
Fuskar tysken igen nu!
Using the 'grasscrete' (green-painted kerbing) at the exit of the turn allows drivers to carry more speed into the corner and Michael Schumacher placed the whole of his Ferrari over the kerbing on most laps during free practice.
Jenson Button, however, said: "It's something that needs to be clarified because putting all four wheels over the white line on a circuit leaves you open to a penalty."
In the drivers' briefing, however, use of the kerb was apparently cleared. But Juan Pablo Montoya pointed out: "Using the kerb gives you more room but it only lasts for 10 metres and that's a big problem because at the start everyone will go there and then when they try to come back onto the circuit it's going to be a huge mess. But you can go a bit quicker using the kerb, there’s no doubt about that."
http://www.autosport.com
Fuskar tysken igen nu!
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Kod: Markera allt
P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps laps
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'09"001 225.701 Km/h 24
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'09"607 + 0'00"606 15
3. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'10"593 + 0'01"592 10
4. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'10"765 + 0'01"764 11
5. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'10"795 + 0'01"794 11
6. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'10"818 + 0'01"817 13
7. 12 PANIS BAR Honda B 1'10"830 + 0'01"829 24
8. 15 BUTTON Renault M 1'10"872 + 0'01"871 13
9. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'10"920 + 0'01"919 13
10. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'10"932 + 0'01"931 13
11. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'11"248 + 0'02"247 16
12. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'11"250 + 0'02"249 18
13. 14 TRULLI Renault M 1'11"401 + 0'02"400 13
14. 24 SALO Toyota M 1'11"422 + 0'02"421 14
15. 25 MCNISH Toyota M 1'11"430 + 0'02"429 14
16. 10 SATO Jordan Honda B 1'11"503 + 0'02"502 15
17. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'11"663 + 0'02"662 20
18. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'11"795 + 0'02"794 17
19. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'11"879 + 0'02"878 15
20. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'12"274 + 0'03"273 13
21. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'13"744 + 0'04"743 17
22. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'13"955 + 0'04"954 19
Härligt med lite reklam från Janne också, ta lite snack med FF-föraren nu!
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Kod: Markera allt
P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps laps
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'08"433 227.574 Km/h 42
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'09"146 + 0'00"713 32
3. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'09"216 + 0'00"783 43
4. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'09"288 + 0'00"855 32
5. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'09"426 + 0'00"993 25
6. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'09"526 + 0'01"093 25
7. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'09"592 + 0'01"159 32
8. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'09"752 + 0'01"319 28
9. 12 PANIS BAR Honda B 1'09"780 + 0'01"347 48
10. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'09"873 + 0'01"440 40
11. 25 MCNISH Toyota M 1'09"972 + 0'01"539 34
12. 24 SALO Toyota M 1'10"004 + 0'01"571 35
13. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'10"044 + 0'01"611 28
14. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'10"090 + 0'01"657 25
15. 14 TRULLI Renault M 1'10"143 + 0'01"710 32
16. 15 BUTTON Renault M 1'10"229 + 0'01"796 33
17. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'10"470 + 0'02"037 41
18. 10 SATO Jordan Honda B 1'11"016 + 0'02"583 29
19. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'11"057 + 0'02"624 32
20. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'11"308 + 0'02"875 34
21. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'11"991 + 0'03"558 29
22. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'12"334 + 0'03"901 35
107% time : 1'13"223
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00