Schumacher klar för Mercedes

Kungaklassen av motorsport...
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Det visste jag inte men det var lustigt att just du påpekade det :D
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Michael Schumacher has been bang on the pace during his GP2 test outing for Super Nova at Jerez in Spain this week, team boss David Sears has revealed.

And although no lap times have been issued from the test, Sears has given away just how quick Schumacher has been - despite the poor weather that has blighted the week.

"I would say that with a track that is not completely dry, with the kerbs wet and everything else, to be less than one second off the quickest ever time is pretty handy!" Sears said on the main stage at the AUTOSPORT International Show.

"It [the test] is ongoing as we speak, and it has been damp for the last couple of days. Michael is going around as we speak, doing long runs and making sure that his neck is standing up - which it is. "

Sears also reckons that Schumacher would put some of his rivals to shame this year on his return to F1 – despite being 41.

"I think the guy is on such a higher plain in being incredibly physically fit," he said. "Probably Nigel Mansell was the first guy that made sure that racing drivers were incredibly fit because he had broken his neck and his back.

"Michael having gone off and stolen our chief mechanic to go and ride motorbikes, I think he fell off a few times and one of those times he landed on his head.

"Obviously he damaged a couple of vertebrae there which took a while to mend, and I think when he was asked to deputise for Felipe Massa it wasn't mended at that point.

"But now obviously it is – and certainly I would say the guy it fitter, more intelligent and quicker than most of the other drivers. And at 41, he is going to demonstrate that again."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80886
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

GO TO EARLIER STORY GO TO THE NEWS INDEX

Schumacher shows pace in final GP2 test

By Pablo Elizalde Thursday, January 14th 2010, 17:34 GMT

Michael Schumacher completed his three-day testing session with a GP2 car on Thursday at the Jerez circuit, where the German came within four tenths of the track record.

The seven-time champion had to run again with wet-weather tyres in the morning but was able to use slicks for the remaining part of the session, covering a total of 1,151kms over the three days of the test.

Schumacher's best lap of the day was a 1:24.621, four tenths slower than the record set by Kamui Kobayashi at the Spanish track in October, 2008.

"I could really drive a lot on this last day of testing and it worked out perfectly," Schumacher said.

"I am very happy with the way testing went here: we worked well, times and consistency were well, we could do everything we had scheduled to do. I feel fit, I felt comfortable immediately back in the car - hey, let's go for it!"

GP2 Series organiser Bruno Michel added: "This has been a fantastic opportunity for the GP2 Series and everyone involved in the competition.

"Michael Schumacher's analysis and feedback was fantastic and the GP2 technical staff who has been working with him this week is positive that what has been learned from this development test will provide us with an even better car in 2011.

"We are very happy that Michael chose our car to get his sensations back at the wheel of a high performance machine and that he stated that it was the closest thing to a current Formula 1 car. He made a few comments comparing the GP2 and the F1 cars notably regarding their handling.

"We are now looking forward the second round of the GP2 Asia Series next month in Abu Dhabi and we would like to wish Michael all the best for his return to Formula 1."
:up:
Användarens profilbild
freddda

Inlägg av freddda »

ska bli spännande å se han köra igen detta har man längtat efter sen han slutade, hopppas han får bevisa åt all tvivlar att han är bäst genom att ta en 8e tittel behöver dock inte bli så överlägset som vissa av åren me ferrari lite mer fajt skulle va roligt å se :D

hur har hans tider sett ut på dom tester han gjort om man gämör me dom andra gp2 förana ??
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Rosberg blev garanterad av Ross Brawn att ingen 2:a förare ska finnas i stallet.
Snacka om att bli lurad.
Ingen av förarna i F1 kommer vara mer 2:a förare än Rosberg.

Ross Brawn går ut och säger att Schumacher kommer vinna VM.
Jättekul för Rosberg att få höra de orden av Brawn.

Nu ska dessutom Schumacher byta nummer med Rosberg.
Rosberg kan glömma sina tankar på en titel om han nu har sådana.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tror han kör åttor om föredettingen...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Byta nummer??? telenummer eller vad?
Bilnummer? vem har vad?
schumi tre eller?
Geer

Inlägg av Geer »

Crazy F1 skrev:Byta nummer??? telenummer eller vad?
Bilnummer? vem har vad?
schumi tre eller?
Japp! Rosberg har nummer 3 i FIA:s "entry list" men MS gillar udda nummer så nu får Rosberg nummr 4.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Schumacher får väl bilnummer 4 men han vill ha ett udda nummer eftersom han aldrig vunnit med ett jämnt.
En bil med nummer 4 har dessutom aldrig vunnit.
Därför vill han byta till sig Rosbergs nummer 3 på bilen.
Alldeles säkert kommer han att få som han vill.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Rosberg gör nog klokast i att titta och lära, inte sura ihop eller riva upp himmel och jord. Han har absolut inget att förlora på denna körning.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det är många som vill ta ut sina förskott nu. Jag skulle nog låta dem köra lite först...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Mercedes säger att Schumacher har fått sitt nr 3 redan.
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Silverkatten skrev:Han har absolut inget att förlora på denna körning.
Definitivt. Landsman med Schumacher och allt. Han kommer ju få en resa han kan skriva memoarer om.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

El Scorcho skrev:Mercedes säger att Schumacher har fått sitt nr 3 redan.
Det måste ju godkännas av FIA också och de har väl inte sagt något om det än, även om det troligtvis mest är frågan om en formalitet?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Depeche skrev:Schumacher får väl bilnummer 4 men han vill ha ett udda nummer eftersom han aldrig vunnit med ett jämnt.
Har han ens kört med ett jämnt nummer? I F1?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

ANFRAN skrev: Har han ens kört med ett jämnt nummer? I F1?
Ja, han hade nr 32 när han körde för Jordan på Spa -91 men det är enda gången än så länge.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Lenny skrev:Lite småtrevlig läsning.. :D

http://www.planetf1.com/story/0,18954,3 ... 65,00.html
:lol: :lol: :quest: Kan han vara så rolig.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

platt skrev:
Lenny skrev:Lite småtrevlig läsning.. :D

http://www.planetf1.com/story/0,18954,3 ... 65,00.html
:lol: :lol: :quest: Kan han vara så rolig.
Lika krystat som de där små hoppen han brukade göra på podiet... :wink:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Ska bli kul att följa den bloggen framöver..

PC tror visst det är Superduper Maestro-skomakare himself som skriver :wink:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

http://www.youtube.com/watch?v=FAp7KhHNhZw
http://www.youtube.com/watch?v=TqCWsGCeTxs
http://www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8kGak&NR=1
Djävligt synd att han inte kan få lite hederligt spå av en som är bättre en han själv!
Men han kan alltid göra så här http://www.youtube.com/watch?v=TDURK3quO7s&NR=1 Det är också en vinst för vissa :roll:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Flatspot

Inlägg av Flatspot »

Förhoppningsvis är väl inte det där hända igen i år då Mercedesmotorn torde vara bland de starkare i fältet i år igen.
Fast jag tycker att omkörningen som Hakkinnen gjorde var snygg så ser jag ändå inget speciellt med den ändå då bilen var 10-15 km/h snabbare utan drag.

Då är det här bättre:

http://www.youtube.com/watch?v=RDWV2oxa ... re=related

Montoya var en väldigt bra förare men lite ojämn..=)
Det här klippet är också roligt att titta på och många minnen!

http://www.youtube.com/watch?v=OKdtvWBP ... re=related

Jag vill minnas att Villeneuve gjorde ett par snygga omkörningar på MS men minnet sviker mig vilka banor och år det var.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Just nu är Schumacher på banan...just nu har jag letat upp nån dålig stream från nån tysk kanal som direktsänder...och jag tycker det är intressant. Sällan man har varit så nyfiken på en säsong som inför i år.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Vad fan skulle inte han köra imon???!!!!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Maestro verkar inte vara så ringrostig i alla fall.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Fredrik i Trollhättan

Pepparkvarnen skrev:Maestro verkar inte vara så ringrostig i alla fall.
Han har förvarats inoljad...
Flatspot

Inlägg av Flatspot »

Det roligaste var väl när han körde sitt andra varv tror jag då körde han en tid på cirka 1.08 vilket är 4 sekunder snabbare än alla andra. Då fick de nog skrämselhicka ett slag...=)

Sen visade det sig dock att han hade genat lite..och tiden ströks..=)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Flatspot skrev:
Precis, takterna sitter i :D
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:
Flatspot skrev:
Precis, takterna sitter i :D
Hahaa, aldrig att han förnekar sig, men det där är inte han först med, så ni vet...
matte

Inlägg av matte »

Massa, Alonso, Hamilton, Button, Vettel, Webber... alla kommer att köra 8:or runt den gamle... Han har inte en chans, inte ens mot Rosberg...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

:up: Vett och sans finns också, så ni andra SLP:are vet.
Användarens profilbild
freddda

Inlägg av freddda »

1a gången han kör på 3år 3 bästa tid detta blir spännande å se :D
Och brown brukar ju hitta lite (luckor) i reglerna när han bygger bilar så det lovar nog gott :up:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Test är test men att vara snabbare än teamkompisen efter 17 varv när han inte kört på tre år är ju ändå rätt bra. Kul att se att han inte är så långsam iaf.
Användarens profilbild
PC:

Crazy F1 skrev:Test är test men att vara snabbare än teamkompisen efter 17 varv när han inte kört på tre år är ju ändå rätt bra. Kul att se att han inte är så långsam iaf.
Du säger det själv. Test är test och just därför inget annat...
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Ord och inga visor från Rubens..

He added, however, that should Rosberg become the first driver to beat Schumacher in the same car on a consistent basis then he would never have to fear any other driver..
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Hehe ja han vet väl vad han pratar om den gode Rubens och han var säkert väldigt nöjd över att ha fått vinna några lopp över maestro.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

The Schum.. Mera dagbok..

Men är den verkligen 42% funnier,, tycker förra var bättre..

http://www.planetf1.com/off-on-f1/60444 ... ebuch-Blog
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Lauda: ”Schumacher är en medelmåtta”
Ett citat från en som brukar veta :D
Användarens profilbild
PC:

platt skrev:
Så egentligen borde man kanske ändra trådens titel till : Schumacher klar hos Mercedes. :D

Fast tyvärr ändå inte, nu skall man ju handikapp-anpassa Mercan för den gamle. Undrar förresten om det kommer att målas upp en handikappruta i Rascasse i år... :spec:
Användarens profilbild
Beaner

Inlägg av Beaner »

Är det fler än jag som misstänker att Schumis "nackskada" i fjol bara var en rökridå för att inte riskera hamna i samma genanta situation som Badoer/Fisichella gjorde när de tog över efter Massa?
Second place = First loser
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

platt skrev:
Riktigt så lät det inte före säsongen, men kappan gick ju att vända :lol:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

[Quote = "jogga"] [quote = "Platt"] [quote] Lauda: "Schumacher Kanner JAG MIG sminkad en medelmåtta" [/ quote]
ETT Citat fran en SOM brukar Veta: D [/ quote]
Riktigt sa lat DET intégré därför säsongen, man kappan gick Vanda ju att: lol: [/ quote]

Ganska Roligt det där med vinden, som han skrev upp schumi innan WM började.
Det ska bli ännu mer roligt när Shumi drar sig tillbaka under en sten och gömmer sig.
Vad ska Lauda säga då? :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Beaner skrev:Är det fler än jag som misstänker att Schumis "nackskada" i fjol bara var en rökridå för att inte riskera hamna i samma genanta situation som Badoer/Fisichella gjorde när de tog över efter Massa?
Tja, ser det ut såhär mot Nico så är det väl troligt att det kunnat se ännu värre ut mot Kimi.
=)
Fredrik i Trollhättan

Beaner skrev:Är det fler än jag som misstänker att Schumis "nackskada" i fjol bara var en rökridå för att inte riskera hamna i samma genanta situation som Badoer/Fisichella gjorde när de tog över efter Massa?
Nä. Inte logiskt. Varför i så fall skriva på ett treårskontrakt med Mercedes? Eller tror du att Schumacher var speciellt rädd för Kimi?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Inte efter att han skrev på för Mercedes och inte förrän han ev. slutar pga. nackskada.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
PerP

Inlägg av PerP »

Fredrik i Trollhättan skrev:
Nä. Inte logiskt. Varför i så fall skriva på ett treårskontrakt med Mercedes? Eller tror du att Schumacher var speciellt rädd för Kimi?
När det gick så dåligt på testerna kände skomakaren till lite extra och tänkte "det måste bero på nackskadan".
Användarens profilbild
freddda

Inlägg av freddda »

När uppdateringana på bilen kommer som han fått vara med och utveckla tror jag det kommer gå klart bättre för han hoppas bara att uppdateringen blir nog stor så han kan vara med i toppen i gen :)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag undrar vad det är för nåt på den där uppdateringen :roll:
Enligt ross så ska tydligen bilen bli mer balanserad och sen ska väl F-duct bli bättre så det ska bli intressant att se om bilen passar schumi då. Min motfråga blir dock, kommer bilen att passa Nico sämre då eftersom han vill ha mer understyrt...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:Jag undrar vad det är för nåt på den där uppdateringen :roll:
Enligt ross så ska tydligen bilen bli mer balanserad och sen ska väl F-duct bli bättre så det ska bli intressant att se om bilen passar schumi då. Min motfråga blir dock, kommer bilen att passa Nico sämre då eftersom han vill ha mer understyrt...
Det ena utesluter ju inte det andra, en bättre balanserad bil bör ju gynna både Nico och Schumi även om den senare är i större behov ;)

Att bilen passar Nico bättre i nuvarande utförande är en sak, men även Nico blir frånåkt av både Red Bull, McLaren och Ferrari och det gapet måste stängas om det ska finnas chans på titeln.